Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2008, 18:24   #61
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Of omgekeerd: dat vliegtuigmaatschappijen een bonus geven aan anorexia-patiënten omdat deze hen zoveel geld opbrengen.

Anorexia: loose the weight, gain the money !
The story of a wallet that became thicker than its owner.
Ik haat dit stereotiepe en mensen die dit blijven voeden om god weet welke reden.
Het is niet omdat je mager bent, dat je anorexia hebt.
Sommige mensen kunnen gewoon eten wat ze willen en blijven toch mager, het wordt tijd om dat eens te aanvaarden.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 18:25   #62
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Aah, u bent te dik voor die stoelen, of hoe zit dat ?
Uw inschattingsvermogen laat nogal te wensen over maar dat hoeft niet te verbazen. Ik begin eigenlijk plaatsvervangende schaamte te voelen over de manier waarop u met zoveel verve uw schrijnend gebrek aan levenservaring tentoonspreidt.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 18:27   #63
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Uw inschattingsvermogen laat nogal te wensen over maar dat hoeft niet te verbazen. Ik begin eigenlijk plaatsvervangende schaamte te voelen over de manier waarop u met zoveel verve uw schrijnend gebrek aan levenservaring tentoonspreidt.
Hoela, hoor hem eens hoog van de toren blazen Het is overduidelijk dat ik hier met een superieur exemplaar van de mensheid te maken heb
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 18:34   #64
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoela, hoor hem eens hoog van de toren blazen Het is overduidelijk dat ik hier met een superieur exemplaar van de mensheid te maken heb
Wees verheugd. Jammer genoeg heb ik meer het gevoel dat ik mijn tijd zit te verdoen met uw hersenspinsels te lezen.

En aangezien men altijd vooruitziend moet zijn...waarom LEES ik dan nog uw hersenspinsels? Omdat ik benieuwd ben of je al op uw dieptepunt qua niveau zit.
Oud 6 augustus 2008, 18:38   #65
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ver van mij het idee om me vrolijk te maken over mensen die gehandicapt zijn . Maar met vraatzuchtige schrokken , die zich een bult vreten met allerlei vettige en gesuikerde rommel heb ik dus geen medelijden, net zoals met dronkelappen die hun lever naar de kloten zuipen, en andere heroïnespuiters.
Krijg maar eens zo een "gezellige dikkerd" van een kilo of 130, 140 naast u in de zetel in bus, trein of vliegtuig ! Elke keer dat hij uitademt plakt ge tegen de venster, die zweet dat het niet plezant meer is, en als zo een monster een scheet laat ben je er geweest ! En die zou niet meer moeten betalen ? Dat hij twee plaatsen betaalt, en er ook over beschikt, dan heeft die mens ook plaats, en is iedereen gelukkig.
Ik zou niet te grof zijn.
Je kiest niet hoe je eruit ziet. Tot in bepaalde mate natuurlijk. Er is een verschil tussen iemand die zwaargebouwd is en heel erg de neiging heeft om bij te komen, en iemand die zich echt volledig laat gaan. Die laatste groep is gelukkig zeldzaam. Maar vooral die eerste, en ook die laatste, groep wordt groter omdat ons gerafinneerd voedsel nu eenmaal bestaat uit ontzettend veel vet, suiker en zouten terwijl de grote massa een zittend bestaan leidt...
We eten dus massa's, die we niet meer verbranden.
Eten kan verslavend zijn, zeker lekker eten en dat weet de industrie ook die het volstopt met zout en andere smaakgevers en -versterkers. De commerçe speelt dus heel handig in op de verzuchtingen van de bevolking en heeft weer een nieuwe melkkoe gevonden. Ben ik achterdochtig als ik vanuit deze enorme voedingssector banden vermoed met de énorme dieet en lightproducten sector waar miljoenen mee te verdienen vallen? ...

Misschien komt obesitas trouwens in de volgende DSM, dat is een classificatie van alle psychologische stoornissen. Hierdoor kan obesitas, net zoals anorexia, beschouwd worden als een eetstoornis, wat het ook in essentie is. Want bij mensen bij wie het echt de spuigaten uit, hebben last van een dieperliggend probleem. Hetzij bv iets als een gebrek aan impulscontrole, hetzij een verkeerde manier om met stress om te gaan (eten). Dat zou ik een goede zaak vinden.
Alleen moeten de mensen dan ophouden om hysterisch te worden als iemand opmerkt dat ze een ongezonde massa overgewicht hebben, want in Amerika zijn er om die reden artsen genoeg voor de rechtbank gedaagd ... en er zijn heel weinig mensen die zich laten zeggen dat ze (te) zwaar zijn, ook al is dat duidelijk zo. Dit terwijl magerdere mensen naar believen beschimpt worden dat het niet mooi meer is omwille van hun figuur en minstens om de twee minuten wel ergens het woord anorexia opduikt. Walgelijk.

Wist je dat één van de redenen dat de V.S. zo'n hoge CO2-uitstoot heeft, de enorme hoeveelheden voedsel zijn die daar (nodeloos) geproduceerd worden?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 augustus 2008 om 18:39.
Oud 6 augustus 2008, 18:42   #66
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik sport relatief veel (zwemmen/lopen/etc...) dus ik weet het niet

Maarkom, het is nu eenmaal een feit dat een mager ventje met weinig bagage veel minder kost als een grote dikke kerel met 2 volle koffers. Om maar 2 extremen te nemen he

Basisprijs voor uw plek + prijs per kilo is niet zo unfair in mijn ogen.....
Je zou de antidiscriminatie-politie eens horen...

Er zijn heel weinig kledingmerken die voor kleine maten kleinere prijzen vragen (minder stof), maar ik denk dat dit op het randje van wettelijk is? Het neigt naar discriminatie op basis van uiterlijk. En op die manier moet je heel veel gaan afwegen (mmm...) hé.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 augustus 2008 om 18:43.
Oud 6 augustus 2008, 20:12   #67
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik haat dit stereotiepe en mensen die dit blijven voeden om god weet welke reden.
Sommige mensen kunnen gewoon eten wat ze willen en blijven toch mager, het wordt tijd om dat eens te aanvaarden.
Ik ben zo iemand.

Daardoor heb ik wel pijn aan de poep.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 20:12   #68
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben zo iemand.

C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 21:17   #69
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u ook te dik ?
Nee ik ben het type waar u jaloers op bent, zeer gespierd en 1,85 meter groot. Maar u bent dik, dikdoende in ieder geval.
Als u 2 hersencellen moest bezitten in plaats van 1, zou u weten dat er dingen in het leven zijn die genetisch bepaald zijn.
Zo kan een graatmagere vreten wat hij wil zonder aangewicht te winnen en een dikke mens dikker worden van alleen maar naar eten te zien.
Naar uw postings te zien, bent u het type dat graatmager is van zijn verzuring, hebbeknebberij, sjagrijn enz.
Ik ken mensen die in hun leven in totaal 800 kg vermagerd zijn, spreek die mensen nooit over; uw idiote bewering dat alle dikke mensen veelvraten zijn.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 22:24   #70
sfinx666
Banneling

Standaard waarom ?

Citaat:
Wees verheugd. Jammer genoeg heb ik meer het gevoel dat ik mijn tijd zit te verdoen met uw hersenspinsels te lezen.

En aangezien men altijd vooruitziend moet zijn...waarom LEES ik dan nog uw hersenspinsels? Omdat ik benieuwd ben of je al op uw dieptepunt qua niveau zit.
Waarom leest u mij nog ? Omdat u niets beters te doen hebt in uw leven mischien ? Omdat u hoopt van mij iets te leren mischien ?

Laatst gewijzigd door sfinx666 : 6 augustus 2008 om 22:25.
Oud 6 augustus 2008, 22:32   #71
sfinx666
Banneling

Standaard Jan spier gaat het eens vertellen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nee ik ben het type waar u jaloers op bent, zeer gespierd en 1,85 meter groot. Maar u bent dik, dikdoende in ieder geval.
Als u 2 hersencellen moest bezitten in plaats van 1, zou u weten dat er dingen in het leven zijn die genetisch bepaald zijn.
Zo kan een graatmagere vreten wat hij wil zonder aangewicht te winnen en een dikke mens dikker worden van alleen maar naar eten te zien.
Naar uw postings te zien, bent u het type dat graatmager is van zijn verzuring, hebbeknebberij, sjagrijn enz.
Ik ken mensen die in hun leven in totaal 800 kg vermagerd zijn, spreek die mensen nooit over; uw idiote bewering dat alle dikke mensen veelvraten zijn.
Waarom zou ik op uw spierballen jaloers zijn, man ? Ik heb mij laten vertellen in de sportclub dat mannen die gemakkellijk spieren aankweken, ook het gemakkelijkst dik worden als ze zich laten gaan. Pas dus maar op
Zelf ben ik niet graatmager, zoals u foutief beweerd, wel droog gespierd, en met een goede (gezonde) eetlust.
Enne, over dikdoen kan u beter zwijgen, uw zelfgenoegzame toon geeft aan dat u dit niet vreemd is.
Oud 6 augustus 2008, 22:32   #72
sfinx666
Banneling

Standaard Jan spier gaat het eens vertellen...

Citaat:
Waarom zou ik op uw spierballen jaloers zijn, man ? Ik heb mij laten vertellen in de sportclub dat mannen die gemakkellijk spieren aankweken, ook het gemakkelijkst dik worden als ze zich laten gaan. Pas dus maar op
Zelf ben ik niet graatmager, zoals u foutief beweerd, wel droog gespierd, en met een goede (gezonde) eetlust.
Enne, over dikdoen kan u beter zwijgen, uw zelfgenoegzame toon geeft aan dat u dit niet vreemd is.
Oud 6 augustus 2008, 22:34   #73
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom leest u mij nog ? Omdat u niets beters te doen hebt in uw leven mischien ? Omdat u hoopt van mij iets te leren mischien ?
Juist. Ik heb geleerd van blij te zijn dat ik u niet ben. Verder nog iets? Slaapwel.
Oud 6 augustus 2008, 22:46   #74
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u 2 hersencellen moest bezitten in plaats van 1, zou u weten dat er dingen in het leven zijn die genetisch bepaald zijn.Zo kan een graatmagere vreten wat hij wil zonder aangewicht te winnen en een dikke mens dikker worden van alleen maar naar eten te zien.
posting 38 in dit onderwerp.
Oud 6 augustus 2008, 22:48   #75
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist. Ik heb geleerd van blij te zijn dat ik u niet ben. Verder nog iets? Slaapwel.
wederzijds...
Oud 6 augustus 2008, 23:01   #76
Sauerkraut
Vreemdeling

Sauerkraut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
Fransen willen dikke mensen bestraffen met hogere taksen

Om zwaarlijvigheid te bestrijden, heeft de Franse regering in een rapport voorgesteld meer taksen te heffen op te vettige, gesuikerde of gezouten producten, zo heeft de zender France Info gemeld.

http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondh...e-taksen.dhtml

Frankrijk heeft wel een punt, meer vervuiling, scheten ( C02 ), toiletpapier, bodemvervuiling,verzuring,plaatsgebrek, grotere auto's, meer dieren afgeslacht, terwijl er al zo een schaarste is in de wereld....

Wanneer hier ?
Nazi's!!

Iedereen gaat mij nog gelijk geven:
We gaan naar een vierde rijk.

De mensen kunnen niks meer verdragen van elkaar.
Mensen zijn pas goed als ze net hetzelfde zijn van hun zelve.
Zoals de nazi's: Ein Reich!
Sauerkraut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 23:10   #77
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sauerkraut Bekijk bericht
Nazi's!!

Godwin Law...
Bij uw vrienden de nazis zaten nogthans veel flink dikke knapen hoor
Oud 6 augustus 2008, 23:10   #78
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nazi's!!

Citaat:
Hitler was een goed mens
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 00:02   #79
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik ben zo iemand.

Ik ben ook zo iemand, vandaar.
Oud 7 augustus 2008, 00:08   #80
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ook zo iemand, vandaar.
Ook pijn aan uw poep ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be