![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hiervoor moet men wel de industrie aanpakken door deze te verplichten voldoende opslagcapaciteit te voorzien voor een min. van een aantal dagen productie. Dit gebeurt niet want de industrie is georganiseerd en daar door te machtig. Ten tweede, moet men de vrachtvervoerders, via vrachtverkeer langs de weg, aanpakken. Ook hier geld het zelfde. Georganiseerd dus te machtig. Het is veel eenvoudiger de boel te laten zoals hij is en om de schijn te verwekken dat er toch politieke maatregelen genomen worden, wat flitspalen her en der te zetten en een reeks snelheidsbeperkingboorden. Dat is niet de grote kost en brengt bovendien nog rijkelijk geld in het laadje. De enige veiligheid die hier bij een rol speeld is, dat de gewone automobilist niet georganiseerd is, dus niet in staat te reageren en dat de onnozelaren onder de bevolking geloven dat hun politiekers maatregelen nemen en dat gelijk de staatskas tijdig gespijsd wordt. Jan. Stelling hé. Is bewezen zolang......... . Aan U van het tegendeel te bewijzen!!! Laatst gewijzigd door Garry : 9 augustus 2008 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Voorbeelden in Scandinavië wijzen er op dat het niet de bedoeling is van de inkomsten te verhogen. Dergelijke maatregelen werden ginder al veel langer genomen. Nu brengen ze niets meer op omdat men weet dat de pak kans groot is. En ook omdat automobilisten door campagnes door de vele jaren heen zich verantwoord gedragen. Campagnes hier in België doen totaal niets af. Tja, pech. Automobilisten die weigeren verantwoordelijkheid te nemen worden bestraft, de anderen niet. De keuze is aan u |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven ben ik nog niet zo overtuigd van uw stelling dat het vrachtverkeer eigenlijk de grootste oorzaak van de verkeersellende is. De dagelijkse files worden in sterkere mate bevolkt door personenwagens dan vrachtwagens. Dit opgemerkt, betekent het natuurlijk niet dat ook ik veel vrachtverkeer langs onze waterwegen en het spoor op zou zien gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer al die rondrijdende magazijnen niet langer meer de wegen zouden overbelasten en bovendien, niet langer om de haverklap door overgewicht de banen naar de kloten zouden rijden, zou er punt 1) terug veel vlotter verkeer mogelijk zijn, en punt 2) door geen meer uitgelopen en stukgereden wegdekken, nog geen tiende zo veel als nu wegenwerken nodig zijn die nu een hoop file's veroorzaken en een 20 keer groter gevaar betekenen dan een hogere snelheid zou betekenen op een onberispelijk wegdek. Dit zonder km lange muren van rijdende mastodonten die te pas en te onpas gebrekkelijke inhaalmanoeuvres uitvoeren, om nog maar te zwijgen over het opspattende water dat ze teweeg brengen ten gevolge van het rijden in de volgelopen beken/grachten, die ze door hun overgewicht veroorzaken. Alle huidige bestaande autosnelwegen zouden zelfs een ruime overcapaciteit hebben zonder dit vrachtvervoer. Bewijs jij nu maar eens dat wat ik zeg niet juist zou zijn. Dus beste vriend, uw flitstoestanden en snelheidsbeperkingmaatregelen van keskeschiet dienen tot niets. Het zijn gemakkelijkheidhalve maatregelen om de echte nodige problemen niet te moeten aanpakken. Met andere woorden, een klotenbelijd van een stel klotenmandatarissen die geen stamp onder hun broek waard zijn. Laatst gewijzigd door Garry : 10 augustus 2008 om 01:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een stelling is niet iets dat bewezen is anders zou het geen stelling zijn, maar wordt wel als bewezen beschouwd zolang het tegendeel niet is aangetoond. Moet ik het nog eens herhalen of heb je het eindelijk beet? ![]() Laatst gewijzigd door Garry : 10 augustus 2008 om 01:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heb ik nu nog nooit gehoord. Aksioma's, die moet je niet bewijzen, die kan je niet bewijzen. Maar stellingen zeker wel. Bovendien geldt ook: alles wat al lang als vaststaand beschouwd wordt, moet dringend aan een nieuw onderzoek onderworpen worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind het niet onredelijk dat ik dan als burger mag verwachten dat het beleid veranderd wordt, wat geenszins betekend dat ik oneindig beton wil bijstorten. Het betekend wel dat ik een beleid dat al jarenlang bewijst niet te werken koppig verderzetten een criminele daad van wanbeleid vindt. Binnenkort is de grote vakantie weer gedaan en ik 'zie er nu al naar uit' om weer dagelijks minimaal een uur etra nodig te gaan hebben in mijn verplaatsingen. Ik betaal belastingen genoeg, net zoals al die andere mensen die in de file moeten staan dat doen. Ik vind het niet onredelijk dat de overheid er een absolute prioriteit van moet maken dat de werkende bevolking op een redelijke termijn zijn bestemming kan bereiken. Per slot van rekening zijn zij het die heel het boeltje van gepensioneerden, ambtenaren, werkzoekenden, enz onderhouden. De werkende burger is hier al een pure slaaf van de overheid gezien het taxatieniveau. Mag er dan misschien eens iets aan de arbeidscondities van die slaven gedaan worden? Nee, daar hebben we geen oren naar. Trajectcontrole voor de zeldzame keren dat je eens niet in de file staat daarentegen, dat kan je als werkslaaf er nog eens bovenop krijgen. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 10 augustus 2008 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de werkslaaf, maar ook zijn gepensioneerde ouders, zijn schoolgaande kinderen en zijn werkloze broer, op tijd op hun bestemming geraken, is één ding;
dat zij ook veilig op hun bestemming geraken, zonder langs spoedafdeling of begrafenisondernemer te moeten passeren, is een ander ding. Voor mij net iets meer prioritair dan het eerste. Snelheidsbeperkingen, snelheidsverlagende maatregelen, snelheidskontroles - oa in de vorm van trajektkontrole - horen daarbij. Wie dat niet begrijpt, is een knorpot. En wie bij die kontroles tegen de zwaailamp loopt, wordt bedankt voor zijn bijdrage aan de staatskas. (ps: dubbel dank vanwege de frankofonen, want daar zit ook een dik transfert-addertje onder het gras) Ik stel voor om deze diskussie op te schorten, en ze pas weer boven te halen, als het aantal dodelijke aksidenten in Vlaanderen gedaald is tot onder het nivo van één per dag.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe gaat de veiligheid dus concreet verbeterd worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het rijgedrag in het algemeen is ook heel belangrijk om ongevallen te vermijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als het verkeer te druk is dan zijn er ook andere auto's die je die 160 km/h zullen beletten. Als er geen files zouden zijn ga je dan ook verwachten dat de overheid daar iets aan doet omdat dat verkeer je weerhoudt om te snel te rijden. Hoe sneller er gereden wordt bij drukker verkeer hoe groter de kans op ongevallen. Een ongeval veroorzaakt files en je staat niet graag in de files. Je aan de max snelheid houden vermijdt ongevallen. Een autosnelweg is geen racebaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hoe hoger de snelheid hoe zwaarder de verwondingen. Maar nu ga je waarschijnlijk dat onderzoek waardeloos achten. Citaat:
Laatst gewijzigd door pekka_123 : 10 augustus 2008 om 17:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je een asbak leegmaakt op de openbare weg en een agent in burger betrapt je daarmee, geeft je een bekeuring dan ga je ook weer zielig doen en de staat beschuldigen van diefstal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |