Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2008, 13:06   #121
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Asielzoekers niet maar eigen volk!

Ze laten die honderden kamers liever allemaal leeg staan, dan dat ze het moeten delen met mensen van eigen volk, die geen dak meer boven hun hoofd hebben.
En waarom niet zowèl azielzoekers �*ls eigen volk; dan leren die mensen elkaar ook eens kennen en kunnen ze misschien veel van elkaar opsteken.

Ze zouden samen aan het werk kunnen worden gezet voor de productie van een praktische gids 'Hoe-overleef-ik-de-globaliserende-rotzooi-die-op-mij-afkomt? Voor Beginners'.

Er is toch plaats zat in de vele 'koninklijke' residenties en buitenverblijven en weet ik nog wat dat maffia-complex genaamd 'de Belgische dynastie' zo allemaal in haar klauwen heeft weten te krijgen.

Het grondbezit van die grijpstuivers kan gedeeltelijk natuurreservaat, gedeeltijk openbaar park en voor de rest landbouwgebied worden.

Er zal altijd wel een plaats worden gevonden voor een museum.

En dan kunnen die mensen eindelijk ook eens aan een menswaardig bestaan beginnen wèrken. Ze hebben al genoeg tijd verloren. Zowel de asielzoekers, de daklozen �*ls de Saksen-Coburgers.

Laatst gewijzigd door djimi : 12 augustus 2008 om 13:07.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 13:11   #122
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Horrela bai: zo wel
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 14:20   #123
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En waarom niet zowèl azielzoekers �*ls eigen volk; dan leren die mensen elkaar ook eens kennen en kunnen ze misschien veel van elkaar opsteken.

Ze zouden samen aan het werk kunnen worden gezet voor de productie van een praktische gids 'Hoe-overleef-ik-de-globaliserende-rotzooi-die-op-mij-afkomt? Voor Beginners'.

Er is toch plaats zat in de vele 'koninklijke' residenties en buitenverblijven en weet ik nog wat dat maffia-complex genaamd 'de Belgische dynastie' zo allemaal in haar klauwen heeft weten te krijgen.

Het grondbezit van die grijpstuivers kan gedeeltelijk natuurreservaat, gedeeltijk openbaar park en voor de rest landbouwgebied worden.

Er zal altijd wel een plaats worden gevonden voor een museum.

En dan kunnen die mensen eindelijk ook eens aan een menswaardig bestaan beginnen wèrken. Ze hebben al genoeg tijd verloren. Zowel de asielzoekers, de daklozen �*ls de Saksen-Coburgers.

We kunnen niet Jan en alleman gaan onderdak geven hé, die hier als asielzoeker aan komt kloppen.

Dat we eerst maar eens in Vlaanderen onze eigen mensen beginnen te helpen die in armoede leven, in plaats van onze tijd en geld te steken in vreemdelingen en asielzoekers, die hier van onze sociale zekerheid komen profiteren.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 12 augustus 2008 om 14:21.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 14:23   #124
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Goh, per Belg 3 euro per jaar...
Man voor de rechter die 30.000.000 euro belastingsgeld ontdoken heeft:
"Mijnheer de voorzitter, met alle respect, maar laat ons nu niet moeilijk doen, dat is slechts 3 euro per Belg."
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 14:32   #125
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Man voor de rechter die 30.000.000 euro belastingsgeld ontdoken heeft:
"Mijnheer de voorzitter, met alle respect, maar laat ons nu niet moeilijk doen, dat is slechts 3 euro per Belg."
Ik wil zo gerust ook 5 Eurocent van iedere inwoner in België krijgen, hoor. Dat maakt 500.000 Euro, een bedrag waar ik de rest van mijn dagen gebeiteld mee zit. En 5 Eurocent, wie gaat het in zijn portefeuille voelen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 14:47   #126
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Maar ik vergelijk geen appels met peren: het koningshuis blijkt té duur, en bij deze stel ik een goedkoop én democratisch alternatief voor. Niet meer niet minder; enkel en alleen al om diegenen, die beweren dat een presidentschap even duurder (of duurder) dan een monarchie is, de mond te snoeren. Omdat dit manifest onwaar is.
Bovendien pronk ik niet met hoog intellect in welke zin dan ook; ik heb gewoonweg geen behoefte aan idolatrie.
manifest onwaar? ga jij eerst cijfers brengen van de echte kosten (dat zijn dan dezelfde als dedie die het professorke onze monarchie aanplakt hé ALLEMAAL) van die presidenten en dan misschien kun je dat punt bewijzen maar ik vrees dat daar geen cijfers over bestaan...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Over het familiefortuin kunnen we kort zijn: de éne helft moet volledig terug naar 'de Kongo' (en de inkomsten van het Afrikamuseum in Tervuren moeten ook maar eens eerlijker verdeeld worden),

hoog tijd dat we groot britanië eens gaan ontmantelen dan . Zo een dwaze uitspraak spant de kroon (hah een woordspelletje) wel.
Citaat:
de andere helft behoort toe aan de bevolking van het land.
yeah right dit is zo een beetje in de lijn van "de winst van bedrijven horen aan de arbeiders".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik wil zo gerust ook 5 Eurocent van iedere inwoner in België krijgen, hoor. Dat maakt 500.000 Euro, een bedrag waar ik de rest van mijn dagen gebeiteld mee zit. En 5 Eurocent, wie gaat het in zijn portefeuille voelen?
spijtig he die eer is jou niet toegekend... nen mens moe nogal afzien hé zo nen anderen zien rondlopen met geld en zelf er geen hebben .
ps: meen je dat nu? Zoude gij me 500 000€ gaan rentenieren?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 15:12   #127
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
manifest onwaar? ga jij eerst cijfers brengen van de echte kosten (dat zijn dan dezelfde als dedie die het professorke onze monarchie aanplakt hé ALLEMAAL) van die presidenten en dan misschien kun je dat punt bewijzen maar ik vrees dat daar geen cijfers over bestaan...
Dat staat allemaal te lezen op de wikipedia-links die ik hier eerder postte. De 7 Zwitserse Ministers (waaronder eentje die bij beurtrol president speelt) verdienen +/- 265000€/Jaar. Er is ook nog het onderhoud van een ambstwoning (de enige in Zwitserland; ook voor de regering) en dat is het zowat. De Zwitserse president en ministers hebben recht op een lijwacht maar gebruiken die - volgens het artikel - amper. De federale raad (die 7 ministers) worden aangeduid door het parlement. Een President kost dus 265000€ per jaar in Zwitserland. Cost-effective én democratisch. Albeir en de rest van die familie potverteerders zijn gewoonweg te duur.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 15:50   #128
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat staat allemaal te lezen op de wikipedia-links die ik hier eerder postte. De 7 Zwitserse Ministers (waaronder eentje die bij beurtrol president speelt) verdienen +/- 265000€/Jaar. Er is ook nog het onderhoud van een ambstwoning (de enige in Zwitserland; ook voor de regering) en dat is het zowat. De Zwitserse president en ministers hebben recht op een lijwacht maar gebruiken die - volgens het artikel - amper. De federale raad (die 7 ministers) worden aangeduid door het parlement. Een President kost dus 265000€ per jaar in Zwitserland. Cost-effective én democratisch. Albeir en de rest van die familie potverteerders zijn gewoonweg te duur.
Zo is dat!
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 15:57   #129
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vraag me af of jij wel enig idee hebt wat die kosten juist inhouden ... ècht waar ofwel heb je dat niet en dan snap ik dit antwoord ofwel heb je dat wel en sla je de bal helemaal verkeerd met dit antwoord.
tip: die president moet nooit op staatsbezoek? Nooit regeringsleiders uitnodigen?
overigens staat op wiki te lezen "The Swiss President is not - as are for example the Presidents in Austria or Germany - the Head of State of the country. The Swiss Federal Constitution knows neither a Head of State nor a Head of Government. All of these functions are administered by the Federal Council collectively. If a tied vote occurs in the council, the President, being its Chair, casts the deciding vote." je vergelijkt dus heel zeker appels met peren
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.

Laatst gewijzigd door largo_w : 12 augustus 2008 om 16:01.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 16:04   #130
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

hoog tijd dat we groot britanië eens gaan ontmantelen dan .
Daar heb ik niet het minste bezwaar tegen, maar dat laat ik toch liever over aan de Britten zèlf. Tenslotte is het hun rommel.

Voorlopig heb ik andere katten te geselen, maar éénmaal die klus geklaard, wil ik u best komen helpen bij de ontmanteling van 'not th�*t Great Britain', als het tegen dan nog bestaat. Ik hoop dat minstens de Schotten en de bevolking van Wales ondertussen al vanonder de vleugels van de Windsors vandaan zijn. Ik gun ze dat wel. Gij niet?

djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 16:07   #131
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Genoeg geld om honderden mensenlevens te redden in 3e wereld landen.
Dat geldt ook voor de bijdragen aan partijen en het belachelijk groot aantal ministers dat we moeten betalen. Dat geldt ook voor de extra kosten die we creëren door alles in dit land gewestelijk te besturen i.p.v. federaal.
Oud 12 augustus 2008, 16:26   #132
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vraag me af of jij wel enig idee hebt wat die kosten juist inhouden ... ècht waar ofwel heb je dat niet en dan snap ik dit antwoord ofwel heb je dat wel en sla je de bal helemaal verkeerd met dit antwoord.
tip: die president moet nooit op staatsbezoek? Nooit regeringsleiders uitnodigen?
overigens staat op wiki te lezen "The Swiss President is not - as are for example the Presidents in Austria or Germany - the Head of State of the country. The Swiss Federal Constitution knows neither a Head of State nor a Head of Government. All of these functions are administered by the Federal Council collectively. If a tied vote occurs in the council, the President, being its Chair, casts the deciding vote." je vergelijkt dus heel zeker appels met peren
We zijn naast elkaar aan het praten. Ik stel gewoon dat ik een dusdanig systeem verkies boven een monarchie. Uiteraard zijn er reizen/staatsbezoeken ed. maar er dient slechts één persoon gefinancierd te worden. Geen complete familie. Dat kan je gewoonweg toch niet blijven verdedigen?
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 16:49   #133
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de meesten (niet Magnificat natuurlijk) onder ons het erover eens zijn dat een koningshuis (lees: koning + koningin + eventuele vervanging) enkel een protocolaire functie moeten of kunnen (in ons geval is het zelfs amper "kunnen") uitoefenen.

Een soort van Miss Belgie maar dan wat ernstiger.

En dan de hamvraag: in hoeverre heeft een land dat NODIG en wat willen we daarvoor dan betalen.
Hoeveel betalen we voor een Miss Belgie?

Zou het niet eenvoudiger geweest zijn om Miss Belgie ginds in Peking in de tribune te zetten? Zelfs een natural blondje zou je kunnen aanleren om recht te staan en te zwaaien als de belgische driekleur (nee, niet de duitse! oefenen meid) tevoorschijn komt?
Zelfs het huidige tsjechische fotomodel kan je dat aanleren in het frans.

Maar nee, dan sturen we die ontzettend duur betaalde opvolger die zèlfs d�*t niet kan onthouden!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 16:50   #134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

²

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 augustus 2008 om 16:59.
Oud 12 augustus 2008, 16:52   #135
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

³ - sorry! het lijkt la Belgique wel, alles driedubbel - what a waste.

Laatst gewijzigd door circe : 12 augustus 2008 om 17:00.
Oud 12 augustus 2008, 17:43   #136
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
spijtig he die eer is jou niet toegekend... nen mens moe nogal afzien hé zo nen anderen zien rondlopen met geld en zelf er geen hebben .
ps: meen je dat nu? Zoude gij me 500 000€ gaan rentenieren?
Ik rentenieren? Hoe kom je erbij?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 12 augustus 2008 om 17:43.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 20:23   #137
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kizzy:
Lever dan zelf eens een positieve bijdrage om het niveau op te krikken. U kunt beginnen met te staven waarom de uitgaven voor uw dierbare monarchie hoger mogen worden. Let wel: staven is bewijsstukken voorleggen. Gegronde materie die uw stelling onderbouwt en dan zal ik ze met aandacht doorlezen.
Citaat:
je moet ervan uitgaan
= stelling, géén bewijs. Ik vroeg u om BEWIJZEN.

Citaat:
enig idee hoeveel je zo zou uitgeven om de keizer van japan bij u thuis uit te nodigen?
Niet meer dan wanneer u bij mij op bezoek zou komen. Keizer, koning of WC-madam: voor mij verdient iedereen evenveel beleefdheid op voorwaarde dat hij/zij dat waardig zijn. En die waardigheid meet ik niet af aan hun status maar wel aan hun verdienstelijkheid als mens.
Citaat:
ga het koningshuis niet vergelijken met Jan Modaal ze zijn dat niet
Waarom eigenlijk niet? Kunt u een pasgeboren koningskind herkennen tussen 100 andere pasgeborenen? Net als wij worden ze naakt geboren en net als ons moeten ze hun ... afvegen na een toiletbezoek. De wereld is niet gestart met koningen: koningen zijn er gekomen door het zich opwerken in een groep en toeëigenen van macht over een groep. Vaak met geweld, je kunt dus zeggen dat koningen en edellieden (van oude adel welteverstaan) de erfgenamen zijn van dieven, moordenaars en verkrachters.
Citaat:
Fin soit ik verwacht niet dat je deze uitleg snapt hoor maar toch even geven...
Ik 'snap' uw uitleg zeer goed. Dat wil niet zeggen dat ik ermee akkoord moet gaan, wat ik dus duidelijk ook niet doe.

Citaat:
weet jij hoeveel sarkozy kost?
Geen idee, maar u mag het me altijd laten weten. De typische blindstaarderij van de monarchisten bestaat uit dit soort uitspraken. Er staat echter NERGENS gedrukt dat wij een kopie moeten worden van het Franse of USA-stelsel. Er zijn landen genoeg die ook een president hebben en die een p�*k minder kosten. Ons Vlaanderenlandje bezit echt wel voldoende knappe koppen om een degelijke structuur uit te werken die niet alleen goed opgebouwd is, maar die ook een pak minder kost.

Citaat:
Helemaal niet dat is een waarheid als een koe de democratie an sich is helemaal geen toverformule ze is zelf gevaarlijk alleen...
...
ze is overroepen hebben we in de geschiedenis al veel mogen zien
. [/quote] Dat is nu eens typisch de uitspraak waarmee 'het plebs' al eeuwenlang onder de knoet gehouden wordt...
Citaat:
Let op ik zeg niet dat we democratie moeten verwerpen alleen is het niet de oplossing voor alles.
Bestaan er wel 'oplossingen voor alles'? Volgens mij niet, maar ik verkies wel een democratie boven alle andere vormen. Dat heet zelfbeschikkingsrecht.
Citaat:
Mekkeren? Per sé vergelijken?... Euhm I guess not dat maak jij ervan ik wil helemaal niks vergelijken. Er is er hier één die per sé de rol van onze koning wil linken aan de president van zwitserland dat ben ik niet...
Ah nee? Zonet verwees u nog naar de kostprijs van Sarkozy
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 20:28   #138
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik ben al met één eurocent content. Dus, storten maar op 123-456789-01!
Oud 12 augustus 2008, 20:31   #139
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
"The Swiss President is not - as are for example the Presidents in Austria or Germany - the Head of State of the country. The Swiss Federal Constitution knows neither a Head of State nor a Head of Government. All of these functions are administered by the Federal Council collectively. If a tied vote occurs in the council, the President, being its Chair, casts the deciding vote."
Ziet er goed uit he? Is een prima basis om onze Vlaamse Democratische Republiek op uit te bouwen.

Laatst gewijzigd door kizzy : 12 augustus 2008 om 20:31.
Oud 12 augustus 2008, 20:34   #140
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Dat geldt ook voor de bijdragen aan partijen en het belachelijk groot aantal ministers dat we moeten betalen. Dat geldt ook voor de extra kosten die we creëren door alles in dit land gewestelijk te besturen i.p.v. federaal.
Dat geldt ook voor de extra kosten die we creëren door vast te blijven houden aan dat federalisme en niet te splitsen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be