Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2008, 13:45   #61
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Doodsbedreigingen= ongepast, maar laten we realistisch blijven hé!
Leg me dat eens uit
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 13:55   #62
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Leg me dat eens uit
Wie met vuur speelt........... enz........ enz..............
Een prachtig land als België, proberen te ontwrichten..... enz.... enz.....
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 13:56   #63
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie met vuur speelt........... enz........ enz..............
Een prachtig land als België, proberen te ontwrichten..... enz.... enz.....
Strijden voor de vrijheid, ook al ontploft die in je handen. Zoiets?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 13 augustus 2008, 14:04   #64
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Strijden voor de vrijheid, ook al ontploft die in je handen. Zoiets?
Tja... ik weet het niet!

In het geval Tjechië & Slowakije was er binnen de Eu een bepaalde symphatie voor Tjechië....
(waarschijnlijk omdat daar meer 'iets inzat'...)

Nu ja... bij Vlaanderen en Wallonië zie ik dit dus niet hé!!

De Vlamingen zouden nog wel eens heel erg kunnen verschieten van de gevolgen op Europees vlak!!!!

Kijk maar naar de Euro-commisie voor de BHV-gemeenten!!!

Dat was unaniem tegen Vlaanderen!!

Ikheb het hier nu nogniet over een Frans militair ingrijpen ofzo.... maar verder denken kan nooit kwaar!
Oud 13 augustus 2008, 14:08   #65
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja... ik weet het niet!

In het geval Tjechië & Slowakije was er binnen de Eu een bepaalde symphatie voor Tjechië....

De Vlamingen zouden nog wel eens heel erg kunnen verschieten van de gevolgen op Europees vlak!!!!

Ikheb het hier nu nogniet over een Frans militair ingrijpen ofzo.... maar verder denken kan nooit kwaar!
welke Euro-commissie???
Oud 13 augustus 2008, 14:15   #66
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Europa unaniem tegen Vlaanderen? Hoe komt u erbij? En onderstaande dan?

Citaat:
http://assembly.coe.int/documents/wo...8/edoc8182.htm (rapport-Columberg)

Resolution 1172 (1998): Situation of the French-speaking population living in the Brussels periphery

9. The Assembly recommends that the French-speaking inhabitants of the Brussels periphery, and in particular their political representatives:

i. seek to integrate into the region they live in, that is Flanders, by, for example, trying to learn Dutch or improving Dutch language skills, and taking part in the cultural life of Flanders;

ii. recognise that they live in communes with linguistic facilities situated in a monolingual region, not a bilingual region, and respect the rights of the Dutch-speaking inhabitants;

iii. cease trying to enlarge the linguistic facilities into de facto bilingualism.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 13 augustus 2008 om 14:17.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 14:18   #67
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dewever en elke Vlaming die niet voor 100% de Franstaligen steunt, wordt in de fora van Le Soir en La Libre met de dood bedreigd. wat vind jij daarvan?
Sprekend over het forum van Le Soir : ik heb gemerkt dat ene "Vlijmscherp" (u wellicht ?) daar actief is.

In voorkomend geval, en compleet on-topic : ikzelf - onder een andere naam dan in dit forum - heb al enkele keren geprobeerd daar in een discussie te reageren op veelal puur racistische anti-Vlaamse stellingen.

Zij die een beetje mijn schrijfstijl kennen, zullen weten dat dit steeds gebeurde met passende wellevendheid en hoffelijkheid.

Welnu, telkens werd mijn bijdrage gecensureerd of eenvoudigweg geblokkeerd door de moderatoren.

Aan mijn e-mailadres en IP kunnen die immers merken dat mijn berichten vanuit Frankrijk worden gestuurd (normaal : ik woon in Frankrijk), en zo te zien weet men niet zo goed wat men daarmee aanmoet. Een Fransman die het nogal voor de Vlamingen heeft ? Dat kan gewoon niet, dat is verwerpelijk, en het past niet in het te projecteren plaatje.

Kortom, wie bij Le Soir niet 100 % de franstaligen (rattachisten, etc...) steunt, of wiens argumenten men niet meteen in het vakje "belachelijk" weet te stoppen, hoeft men niet eens met de dood te bedreigen om hem/haar te doen zwijgen. Men publiceert eenvoudigweg hun berichten niet.

Onbegrijpelijk dat De Standaard zich middels de fameuze "samenwerking" op infantiele wijze in de zak laat zetten door Le Soir.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 14:23   #68
alvinvdv
Banneling

Standaard

Het probleem voor Vlaanderen is dat die ‘taalkwestie’ in de randgemeenten op het gebied van Europees imago moeilijk te winnen is.
Oud 13 augustus 2008, 14:24   #69
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Nee hoor, ik ben niet gewelddadig. Wat niet wegneemt dat ik het een onvoorstelbare lul vind.
Toont mooi aan hoe jullie zijn. 'Iemand die niet akkoord gaat met mijn politieke gedachtengoed is een onvoorstelbare lul'.
Jongen toch, Bart De Wever wordt door zowel vriend als vijand enorm gerespecteerd.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 14:25   #70
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Tja... ik weet het niet!

Get your facts straight!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 13 augustus 2008, 14:26   #71
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Europa unaniem tegen Vlaanderen? Hoe komt u erbij? En onderstaande dan?
De waarheid?

Ik kan U talloze voorbeelden geven dat de REALITEIT zegenvierd op de 'waarheid'''

Gelooft U in de waarheid of in de realiteit?????????????????

Ik blijf bij mijn standpunt dat de Vlamingen nog wel eens heel erg hard zouden kunnen verschieten!!

Laatst gewijzigd door alvinvdv : 13 augustus 2008 om 14:27.
Oud 13 augustus 2008, 14:29   #72
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Get your facts straight!
De nabije toekomst zal uitsluitsel bieden!
Oud 13 augustus 2008, 14:37   #73
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Get your facts straight!
'De Euro-commissie voor de BHV-gemeenten'...

En zoiets moeten wij dan serieus nemen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 14:38   #74
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De waarheid?

Ik kan U talloze voorbeelden geven dat de REALITEIT zegenvierd op de 'waarheid'''

Gelooft U in de waarheid of in de realiteit?????????????????

Ik blijf bij mijn standpunt dat de Vlamingen nog wel eens heel erg hard zouden kunnen verschieten!!
ik ben er ferm gerust in. Europa is een hoop inertie. Ze willen weliswaar geen separatistische bewegingen binnen europa, maar ze zullen de feiten gewoon aanvaarden eens ze er zijn.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 14:39   #75
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik kan perfect aannemen dat men Bart De Wever als een gevaar voor België ziet en voor de Franstalige centen (want dat is de enige reden dat de Franstaligen België willen behouden: geld). Als het over geld gaat, gaat men over lijken. Maar stel...

Stel dat het nu een Vlaams-nationalist is die de kogel stuurde? Dit is prachtige propaganda en zou zo wel eens bedoeld kunnen zijn (misschien niet van De Wever zelf, maar van een privé initiatief van een flamingant). En vergeet ook niet dat De Wever serieus zou kunnen knagen aan het niet-racistische kiespubliek van het Vlaams Belang. Ook vandaar zou de kogel kunnen komen.

Kijk, ik weet het niet, maar ik zou toch maar voorzichtig zijn tot de afzender niet meer anoniem is. Naar alle waarschijnlijkheid zal het wel een haatdragende franstalige zijn, ze kunnen ginder immers zijn bloed drinken, maar toch...
In het artikel staat dat het om verschillende mails en bedreigingen gaat, niet om 1 bedreiging of haatmail.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 14:45   #76
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Sprekend over het forum van Le Soir : ik heb gemerkt dat ene "Vlijmscherp" (u wellicht ?) daar actief is.

In voorkomend geval, en compleet on-topic : ikzelf - onder een andere naam dan in dit forum - heb al enkele keren geprobeerd daar in een discussie te reageren op veelal puur racistische anti-Vlaamse stellingen.

Zij die een beetje mijn schrijfstijl kennen, zullen weten dat dit steeds gebeurde met passende wellevendheid en hoffelijkheid.

Welnu, telkens werd mijn bijdrage gecensureerd of eenvoudigweg geblokkeerd door de moderatoren.

Aan mijn e-mailadres en IP kunnen die immers merken dat mijn berichten vanuit Frankrijk worden gestuurd (normaal : ik woon in Frankrijk), en zo te zien weet men niet zo goed wat men daarmee aanmoet. Een Fransman die het nogal voor de Vlamingen heeft ? Dat kan gewoon niet, dat is verwerpelijk, en het past niet in het te projecteren plaatje.

Kortom, wie bij Le Soir niet 100 % de franstaligen (rattachisten, etc...) steunt, of wiens argumenten men niet meteen in het vakje "belachelijk" weet te stoppen, hoeft men niet eens met de dood te bedreigen om hem/haar te doen zwijgen. Men publiceert eenvoudigweg hun berichten niet.

Onbegrijpelijk dat De Standaard zich middels de fameuze "samenwerking" op infantiele wijze in de zak laat zetten door Le Soir.
in de gewone fora post ik niet meer, mijn berichten geraken daar niet binnen. maar je moet posten in artikelen, daar wordt het onmiddellijk en zonder censuur gezet. hier dus: http://forums.lesoir.be/index.php?showforum=112

maar ik druk gewoon op: Voir les nouveaux messages en dan zie ik wel.
Oud 13 augustus 2008, 14:51   #77
van Maerlant

Standaard

Citaat:

Tja, de Paladijnen van den belgique gaan er blijkbaar alleen maar op achteruit.

Oud 13 augustus 2008, 14:55   #78
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb het hier nu nogniet over een Frans militair ingrijpen ofzo.... maar verder denken kan nooit kwaar!
Die BHV-commissie was een klucht, net zoals de eerder commissies die meenden zich te moeten moeien met de interne aangelegenheden van een lidstaat. Dat ze verdorie eerst eens gaan kijken naar de folterpraktijken in Spanje en Frankrijk (ook die hebben naar hun voeten gekregen, van de VN weliswaar).

En een Frans militair ingrijpen hier? Op naar de Groeningerkouter! En voor elk nen goedendag...
Oud 13 augustus 2008, 14:57   #79
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:

Euro commisie is niet het juiste woord!!!

In elk geval er was gevraagd om een bepaalde mening over de benoeming van BHV door buitenlanders: een fransman, een Scandinaaf en nog iets....

En dezen waren unaniem tegen de Vlaamse werkwijze!!!

U zal de bron ongetwijfeld welkunnen aanhalen?????

Het ging over de benoeming van de Burgemeesters in de rand.... Vlaanderen werd teruggefloten....

Laatst gewijzigd door alvinvdv : 13 augustus 2008 om 15:00.
Oud 13 augustus 2008, 15:00   #80
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in de gewone fora post ik niet meer, mijn berichten geraken daar niet binnen. maar je moet posten in artikelen, daar wordt het onmiddellijk en zonder censuur gezet. hier dus: http://forums.lesoir.be/index.php?showforum=112

maar ik druk gewoon op: Voir les nouveaux messages en dan zie ik wel.
Kortom, dat is allemaal geen toeval of zo. Le Soir hanteert simpelweg desinformatiemethodes in de puurste USSR-stijl.

't Is maar dat we het weten.

Enkel De Standaard blijkt het niet te beseffen. Eigenaardig, als u het mij vraagt.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be