![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Bert De Brabandere (CD&V) (forumsessie van 11 aug t.e.m 17 aug) Voorzitter Jong CD&V |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
|
![]() Bert,
sinds jaar en dag gelden stringente omkaderingsnormen wat betreft het lesgevend personeel. Het aantal leerkrachten steeg niet. groot was dan ook mijn verbazing dat op relatief korte termijn 10000 man/vrouw meer op de betaalrol staan. Vindt u dit een goed ontwikkeling ? Wat vindt u van de intrede van goedbetaalde experten, pedagogen, kabinetards, managers , psychologen, kwaliteitszorgers, ... in het onderwijs ? Acht u de tijd niet aangekomen voor een herwaardering van de leerkracht en het lesgeven ? |
![]() |
![]() |
#2 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 10 augustus 2008
Berichten: 42
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
|
![]() Citaat:
Vele leerkrachten staan voor een mission impossible waardoor de essentie lesgeven hoe langer hoe moeilijker wordt , allerlei weinig rendementsvolle taken worden de leerkrachten opgelegd . Voorts , om het simpel te houden , moet een leerkracht terug baas worden in zijn/haar klas en niet trachten zich staande te houden tussen eisen van leerlingen, ouders , inspectie, directie, juridisch , inrichtende macht,.... Het was u misschien ontgaan , maar iets tussen 30 en 50% van de beginnende leerkrachten (in de fleur van hun leven) houdt het binnen de 5 jaar voor gezien? Zou het dan niet kunnen dat de leerkracht ondergewaardeerd wordt ? Laatst gewijzigd door boerenverstand : 14 augustus 2008 om 21:48. |
|
![]() |