![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 |
|
Banneling
|
U bent een Vlaming. Ik ben een Limburger. En we leven alletwee in deelstaat Vlaanderen die een onderdeel is van de staat België en we maken deel uit van de Europese Unie en dit op een planeet die we bedacht hebben met de naam 'aarde'.
|
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Brugge is zéér mooi (maar zo goed als morsdood, kapot gemaakt door haar eigen succes), en dat zijn sommige polderlandschappen ook, en wij hebben natuurlijk ook de zéé; prachtige zonsondergangen telkens er voldoende open hemel voor is, en als ge maar ver genoeg het water in durft om de lelijkheid achter u niet te zien Ik zou er trouwens niks op tegen hebben 'Kust-Limburger' te worden genoemd, hoor. Ik vind Limburg ook heel mooi, en ik voeg daar met oprecht plezier aan toe dat ik daar ook heel graag vertoef vanwege de vele hoffelijke en vriendelijke mensen die ik daar al tegen het lijf liep, en ook vanwege de zeer mooie streektaal die ik daar kan horen. Maar er zijn toch plaatsen in de wereld die nog mooier zijn, het spijt me. Zelfs binnen 'België'
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) Laatst gewijzigd door djimi : 17 augustus 2008 om 12:19. |
|
|
|
|
|
|
#343 |
|
Gouverneur
|
Correctie: in 1919 werd stemrecht toegekend aan een beperkte categorie van vrouwen: moeders en weduwen van militairen en burgers die door de vijand waren gedood en vrouwen die door de bezetter gevangen genomen of veroordeeld werden. Gemeentelijk stemrecht kregen ze toen wel. Pas in 1948 kregen ze volwaardig stemrecht.
Laatst gewijzigd door kizzy : 17 augustus 2008 om 12:44. |
|
|
|
|
|
#344 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Wat niet wegneemt dat u effectief halsstarrig vasthoudt aan uw waarheid. Ik heb het dan over de bekendheid van Vlaanderen/België in de andere landen. |
|
|
|
|
|
|
#346 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#347 |
|
|
En als Belgie stopt, wat zijn we dan?
|
|
|
|
|
|
#348 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#349 |
|
Banneling
|
Een hypothese die zeer onwaarschijnlijk is, maar goed: u blijft in ieder geval West-Vlaming en ik Limburger.
Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2008 om 13:16. |
|
|
|
|
|
#350 |
|
|
En wat voor staat zal hier dan gevormd worden? Hoe zal die staat heten?
|
|
|
|
|
|
#351 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
http://www.dbnl.org/tekst/ruys013vla...01_01_0005.htm Het is niet omdat de wet niet geen stemverbod oplegt dat er niet de facto een stemverbod kan gelden. De regeltjes, bepaald door een absolute minderheid en opgelegd aan de meerderheid hebben er perfect voor gezorgd dat Nederlandstaligen van alle inspraak uitgesloten werden. |
||
|
|
|
|
|
#352 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#353 | ||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#354 |
|
Gouverneur
|
Dan bestaan Aliens en UFO's ook. Kijk maar naar ET, Third encounters, Star Wars, en al de boeken die er al over geschreven zijn.
|
|
|
|
|
|
#355 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#356 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#357 |
|
Gouverneur
|
Gewoon de wetten lezen en er uw gevolgen uit trekken. Wanneer er een cijnskiesstelsel ingesteld wordt waarbij slechts 48.000 mannen kiesgerechtigd zijn, en als dit selectieve groepje dan nog eens voornamelijk franstalig is of minstens het wordt onder druk van het toen eentalig franstalige België, dan kunt u moeilijk het tegendeel blijven volhouden.
|
|
|
|
|
|
#358 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#359 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Schijnbaar hanteert u een identitaire vorming van bovenaf uit: de staatsstructuur en diens administratieve indelingen bepalen uw identiteit. Nogal een merkwaardige redenering. Als er dus provinciegrenscorrecties komen, krijgen die betrokken inwoners blijkbaar een andere identiteit. |
|
|
|
|
|
|
#360 |
|
Europees Commissaris
|
In mijn ogen is hij alles behalve belachelijk.
|
|