Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2008, 12:39   #201
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Amen. Jij zegt hier wat ik en velen denken. Er is een verschil tussen opkomen voor eigen rangen en platvloers racisme. Dat eerste begrijp ik. Voor dat laatste heb ik ook geen begrip.
We leiden allen aan een postmodernistisch trauma: het is verboden (door wie eigenlijk?) om ¨hiërarchisch te denken: een hoogontwikkelde humanistische en tolerantie cultuur mag niet niet meer betitelen als superieur aan een archaïsche patriarchale intolerante religieuze cultuur.
Alles en iedereen gelijk... Als onze cultuur één grote zwakte heeft, dan is het dat denken wel.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 12:41   #202
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
We leiden allen aan een postmodernistisch trauma: het is verboden (door wie eigenlijk?) om ¨hiërarchisch te denken: een hoogontwikkelde humanistische en tolerantie cultuur mag niet niet meer betitelen als superieur aan een archaïsche patriarchale intolerante religieuze cultuur.
Alles en iedereen gelijk... Als onze cultuur één grote zwakte heeft, dan is het dat denken wel.
ja, zijne majesteit....
u zal wel gelijk hebben.

hahaha
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 14:41   #203
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

http://www.nd.nl/document.aspx?docum...ent=&id=119742
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 14:44   #204
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Amen. Jij zegt hier wat ik en velen denken. Er is een verschil tussen opkomen voor eigen rangen en platvloers racisme. Dat eerste begrijp ik. Voor dat laatste heb ik ook geen begrip.
De afstand tussen beiden is flinterdun en overgang wordt door velen al te vlug gemaakt.
Oud 19 augustus 2008, 14:57   #205
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De afstand tussen beiden is flinterdun en overgang wordt door velen al te vlug gemaakt.
Hangt er vanaf. Mensen beoordelen op hun gedrag is in mijn ogen geen racisme. Louter op hun afkomst is het dat wel.

Zo bekijk ik het. Als ik het niet eens ben met de gedragingen ben bepaalde groepen, zeg ik dat en laat ik dat duidelijk merken dat ik er geen begrip voor kan opbrengen. De afkomst heeft daar op zich niets mee te maken.

Maar geef toe dat je bepaalde culturele gruwel, zoals stenigen en genitale verminkingen niet goed kan praten. Daarom heb ik bv geen greintje respect voor bv vrouwen die besnijdenissen op meisjes uitvoeren. Dat heeft er niets mee te maken dat ze over het algemeen donkerder zijn dan ik, maar wel dat ik zoiets onmenselijk vind en daarom deze vrouwen niet als mens kan zien en ook niet als dusdanig kan behandelen.

Men mag me een racist noemen, maar ik zou liever hebben dat wat daar in de kranen hing, er door de politie uitgeschoten zou worden, dan dat het hier papieren zou krijgen. Niet omwille van de afkomst, maar omwille van het gedrag verdient het in mijn ogen geen respect.

Ik kan geen begrip opbrengen voor wie mensen overvalt, verkracht, vermoord en ga zo verder, enkel om hier zijn machtspositie te komen uitspelen, die sommigen hier met alle plezier geven, denkende dat ze daarmee verdraagzaam zijn.
Sorry, maar in mijn ogen moet het krapuul aangepakt worden. Er zijn landen waar ze anders zouden reageren. Daar kom je niet zomaar binnen en ik zou die zeker niet rechts noemen, want bv Canada is vrij links, alleen heeft het een streng migratiebeleid.

Ik vind het bv inhumaan dat we zomaar papieren gaan geven aan elke gelukzoeker en daardoor de mensenhandel gaan bevorderen. Sorry, maar sinds we hier "humaner" zijn in ons asielbeleid in Europa hebben de haaien veel meer eten en liggen er dagelijks meer en meer lijken op het strand, omdat meer en meer mensen de gevaarlijke tocht gaan wagen en met hun leven bekopen. Als we ze ginder hielden, leefden ze misschien nog wel.

Daar draait het mij dus ook om. Ik ga geen schijnhumanisme verkopen, dat mensen de dood in jaagt en aanzet tot meer misbruik. Duidelijke grenzen en wie niet akkoord is, mag de vrijheid krijgen aan een andere kant te gaan staan, zolang die daar geen last is.

Als men mij daar verkeerd in vindt, mij niet gelaten, maar het moet eens en voor goed gedaan zijn met onze mediageile uitbuiting van het leed van anderen. Hoe veel geld wordt er niet mee verdient? Of denk je dat die organisaties die ontwikkelingshulp bieden, gratis werken?
Veel geld dat men stort, gaat naar de lonen van de top en niet naar de hulp ter plaatse. Wil je echt helpen, stuur dan liever je geld of goederen rechtstreeks naar mensen die je daar ter plaatse kent. Dat lijkt me beter.
Oud 19 augustus 2008, 15:50   #206
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Niet zo fatalistisch.

Wees actief en constructief, niet passief en destructief.
De wereld is een dorp geworde, leer ermee leven en maak er iets van (als je de moed hebt).
Je kan zelfs meer zeggen....
De wereld waar mijn ouders (noodgedwongen) al hun ganse leven wonen is een Turks dorp geworden. Wie als autochtoon de mogelijkheid heeft gaat er lopen. Maar er zitten genoeg autochtonen op hun ivoren minaret om dat als een toegevoegde waarde te beschouwen. Wie er tussen woont heeft er anders minder goede bewoordingen voor maar laat u vooral gaan in het bewierroken van de multicultuur. Of je zit er ver genoeg af, of je bent er zelf eentje, of je hebt er (financieel) voordeel bij, de rest moet er niet van weten maar durft het in vele gevallen niet te zeggen.

Laatst gewijzigd door lantjes : 19 augustus 2008 om 15:55.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 16:15   #207
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Je kan zelfs meer zeggen....
De wereld waar mijn ouders (noodgedwongen) al hun ganse leven wonen is een Turks dorp geworden. Wie als autochtoon de mogelijkheid heeft gaat er lopen. Maar er zitten genoeg autochtonen op hun ivoren minaret om dat als een toegevoegde waarde te beschouwen. Wie er tussen woont heeft er anders minder goede bewoordingen voor maar laat u vooral gaan in het bewierroken van de multicultuur. Of je zit er ver genoeg af, of je bent er zelf eentje, of je hebt er (financieel) voordeel bij, de rest moet er niet van weten maar durft het in vele gevallen niet te zeggen.
Ik woon ook in een wijk en straat met veel zgn. "allochtonen" en ik heb er geen last van of problemen mee. J�*, eens wat andere kleding, andere talen die ik dikwijls niet begrijp. En dan? Waarom zou ik er een probleem mee moeten hebben? vroeger woonde ik in een wijk met enkel "Vlaamse gezinnetjes": geen paradijs...

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 augustus 2008 om 16:16.
Oud 19 augustus 2008, 16:19   #208
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
en hoe staat het met de bezettingen ?
Boadicea, meisje, waar ben je ? in een minaret geklommen ? Zie dat je niet naar beneden dondert.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Niveau goodwill? Jammer dacht dat je anders was dan de doornsee poco.
Niets verkeerd met het niveau van goodwill
Oud 19 augustus 2008, 16:35   #209
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Hangt er vanaf. Mensen beoordelen op hun gedrag is in mijn ogen geen racisme. Louter op hun afkomst is het dat wel.

Zo bekijk ik het. Als ik het niet eens ben met de gedragingen ben bepaalde groepen, zeg ik dat en laat ik dat duidelijk merken dat ik er geen begrip voor kan opbrengen. De afkomst heeft daar op zich niets mee te maken.
behalve dat je je pijlen steeds op dezelfde richt:
Citaat:
Maar geef toe dat je bepaalde culturele gruwel, zoals stenigen en genitale verminkingen niet goed kan praten. Daarom heb ik bv geen greintje respect voor bv vrouwen die besnijdenissen op meisjes uitvoeren. Dat heeft er niets mee te maken dat ze over het algemeen donkerder zijn dan ik, maar wel dat ik zoiets onmenselijk vind en daarom deze vrouwen niet als mens kan zien en ook niet als dusdanig kan behandelen.

Men mag me een racist noemen, maar ik zou liever hebben dat wat daar in de kranen hing, er door de politie uitgeschoten zou worden, dan dat het hier papieren zou krijgen. Niet omwille van de afkomst, maar omwille van het gedrag verdient het in mijn ogen geen respect.
Ik kan geen begrip opbrengen voor wie mensen overvalt, verkracht, vermoord en ga zo verder, enkel om hier zijn machtspositie te komen uitspelen, die sommigen hier met alle plezier geven, denkende dat ze daarmee verdraagzaam zijn.
Sorry, maar in mijn ogen moet het krapuul aangepakt worden.
Daarmee stel je dus, zonder ze te kennen, enkel op basis van hun afkomst dat die mensen in die kranen
Citaat:
besnijdenissen op meisjes uitvoeren.
Citaat:
mensen overvalt, verkracht, vermoord en ga zo verder, enkel om hier zijn machtspositie te komen uitspelen
Citaat:
het krapuul
is en dus(volgens jou!) moesten die
Citaat:
er door de politie uitgeschoten [***] worden
Nogal kort door de bocht, néé? J�*, op dergelijke manier over mensen oordelen, op basis van hun afkomst, is wel degelijk een racistische houding.(zélfs volgens je eigen definitie)

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 augustus 2008 om 16:41.
Oud 19 augustus 2008, 17:00   #210
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik woon ook in een wijk en straat met veel zgn. "allochtonen" en ik heb er geen last van of problemen mee. J�*, eens wat andere kleding, andere talen die ik dikwijls niet begrijp. En dan? Waarom zou ik er een probleem mee moeten hebben? vroeger woonde ik in een wijk met enkel "Vlaamse gezinnetjes": geen paradijs...
Dat is uw ervaring, geen probleem, maar anderen denken er dikwijls anders over en die wil je uw mening opdringen, daar schort het met de multikul-liefhebbbers nogal eens.
Oud 19 augustus 2008, 18:32   #211
Boadicea

Standaard

Citaat:
behalve dat je je pijlen steeds op dezelfde richt:

Daarmee stel je dus, zonder ze te kennen, enkel op basis van hun afkomst dat die mensen in die kranen
is en dus(volgens jou!) moesten die Nogal kort door de bocht, néé? J�*, op dergelijke manier over mensen oordelen, op basis van hun afkomst, is wel degelijk een racistische houding.(zélfs volgens je eigen definitie)
Filo is weer eens alles uit zijn context aan het trekken, woorden aan het verdraaien en aan het bewijzen dat hij geen argumenten heeft, dus moet valsspelen om mensen te blijven diaboliseren.

Jij suggereert dat die mensen dat doen. Ik stel enkel vast dat veel mensen die hier aankomen, uit landen afkomstig zijn, waar zulke praktijken gangbaar zijn. Hier overtreden ze de wet op een andere manier. Voor het illegaal hier zijn en het chanteren van de overheid en publieke opinie, vind ik dat ze inderdaad hard mogen aangepakt worden.
Oud 19 augustus 2008, 18:33   #212
Boadicea

Standaard

Citaat:
Tuurlijk zal het voor jou geen paradijs zijn om tussen Vlaamse gezinnetjes te wonen, gezien de manier waarop je ze verracht. Moest je mijn buurman zijn, denk ik dat het je inderdaad krap lastig zou gemaakt worden. Vlamingenhaters zijn bij mij niet welkom.
Oud 19 augustus 2008, 20:03   #213
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Moest je mijn buurman zijn, denk ik dat het je inderdaad krap lastig zou gemaakt worden. Vlamingenhaters zijn bij mij niet welkom.
Jouw opinie delen of niet welkom en problemen hebben? Zo had ik het al wel begrepen.
Oud 19 augustus 2008, 21:06   #214
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Niets verkeerd met het niveau van goodwill
neen uw niveau he ahahahaa
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2008, 21:07   #215
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Filo is weer eens alles uit zijn context aan het trekken, woorden aan het verdraaien en aan het bewijzen dat hij geen argumenten heeft, dus moet valsspelen om mensen te blijven diaboliseren.

Jij suggereert dat die mensen dat doen. Ik stel enkel vast dat veel mensen die hier aankomen, uit landen afkomstig zijn, waar zulke praktijken gangbaar zijn. Hier overtreden ze de wet op een andere manier. Voor het illegaal hier zijn en het chanteren van de overheid en publieke opinie, vind ik dat ze inderdaad hard mogen aangepakt worden.

*knip*

Gelieve niet persoonlijk te worden.

Citaat:
vroeger woonde ik in een wijk met enkel "Vlaamse gezinnetjes": geen paradijs...

Laatst gewijzigd door Starfire : 20 augustus 2008 om 22:40.
Oud 20 augustus 2008, 09:07   #216
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Tuurlijk zal het voor jou geen paradijs zijn om tussen Vlaamse gezinnetjes te wonen, gezien de manier waarop je ze verracht. Moest je mijn buurman zijn, denk ik dat het je inderdaad krap lastig zou gemaakt worden. Vlamingenhaters zijn bij mij niet welkom.
Zolang je maar niets tegen de wet doet, want dan zit je voor je het weet op water en brood
Oud 20 augustus 2008, 09:08   #217
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Och, sommige mensen hebben zo een tekort aan eigenheid dat ze zich alleen goed voelen tussen mensen die zich hier ook niet thuisvoelen (of/en thuishoren).
Doel je op jezelf ?
Oud 20 augustus 2008, 10:55   #218
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Doel je op jezelf ?
Ik voel absoluut geen behoefte om in Borgerocco te gaan wonen. AL mijn buren zijn Vlamingen van de n-de generatie.
Oud 20 augustus 2008, 12:23   #219
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Och, sommige mensen hebben zo een tekort aan eigenheid dat ze zich alleen goed voelen tussen mensen die zich hier ook niet thuisvoelen (of/en thuishoren).
waarom dan niet verhuizen naar een islamlandje daar kunnen ze in vrede leven en de autochtone niet haten en onze vrijheden afnemen. Of gaat hun haat zover dat ze de autochtone ongelukkig willen maken?
Oud 20 augustus 2008, 15:04   #220
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
waarom dan niet verhuizen naar een islamlandje daar kunnen ze in vrede leven en de autochtone niet haten en onze vrijheden afnemen. Of gaat hun haat zover dat ze de autochtone ongelukkig willen maken?
Ik denk dat ze in de eerste plaats zichzelf haten en dat, waar ze ook gaan, die haat meenemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be