Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops)
JA 75 49,02%
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! 2 1,31%
NEE 72 47,06%
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) 4 2,61%
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2008, 09:46   #321
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niet in waarom gebruikers per se een probleem moeten zijn. Volgens mij komt dat ook alleen door gezondheidsfascisme en status quo waardoor mensen die wt teveel afwijken uit de boot vallen. "De maatschappij zit nu eenmaal zo in elkaar" hoor ik al zeggen, maar diegenen die uit de boot vallen zijn natuurlijk vet met deze maatschappij.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 09:50   #322
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom gebruikers per se een probleem moeten zijn. Volgens mij komt dat ook alleen door gezondheidsfascisme en status quo waardoor mensen die wt teveel afwijken uit de boot vallen. "De maatschappij zit nu eenmaal zo in elkaar" hoor ik al zeggen, maar diegenen die uit de boot vallen zijn natuurlijk vet met deze maatschappij.
Dat is zo.
Hoe dan ook in gebuurten waar drugs meer regel dan uitzonderingen zijn is het niet leuk wonen.
Drugsgebruikers geven last en marginaliseren de buurt.

Daar kan de druggebruiker niemand anders de schuld voor geven behalve zichzelf.
Dat is een feit.
Oud 21 augustus 2008, 09:59   #323
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het minimaliseren van gebruik van verdovende middelen is het probleem.
De boodschap naar de jeugd toe ' het is allemaal zo slecht niet...' een nog mogelijk groter probleem.
Het 'gedoogbeleid' zoals het nu is lijkt mij het meest leefbare compromis.
Dat u daarbij de onderwerld sponsort is waarschijnlijk onbelangrijk zolang u maar uw in uw ogen verdiende roes krijgt.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 10:06   #324
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is natuurlijk ook zo.
Drugs brengen veel geld op. En dus veel typetjes die graag veel geld zien.

Moesten het enkel oude hippie's zijn die af en toe met hun zakmes een verborgen plantje zelf gingen snoeien voor eigen gebruik, men zou er niet veel spel rond maken.
Oud 21 augustus 2008, 10:13   #325
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zit daar geregeld serieuze ongezonde producten in ook nog eens.
http://nl.youtube.com/watch?v=Mz5jnwItGmQ
Oud 21 augustus 2008, 10:20   #326
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat u daarbij de onderwerld sponsort is waarschijnlijk onbelangrijk zolang u maar uw in uw ogen verdiende roes krijgt.
Met legalisatie is dat probleem opgelost.

En die boodschap naar de jeugd toe zal wel meevallen, zie Nederland: minder blowers als hier, maar gij denkt natuurlijk dat bij legalisatie er nog méér bijkomen bij ons...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 21 augustus 2008 om 10:21.
Oud 21 augustus 2008, 10:34   #327
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Met legalisatie is dat probleem opgelost.

En die boodschap naar de jeugd toe zal wel meevallen, zie Nederland: minder blowers als hier, maar gij denkt natuurlijk dat bij legalisatie er nog méér bijkomen bij ons...
O ja, we kunnen misschien de Belgische taksindustrie converteren in cannabis-industrie. De know-how om iemands longen te verkloten hebben ze al.
Geld verdienen op de kap van de volksgezondheid is pervers.(zoals het nu al gebeurt met de tax op sigaretten)

Het is u enkel en alleen om uw allerindividueelse recht op ongestoord te kunnen blowen te doen.
Het welzijn van de jeugd interesseert u simpelweg niet. Hopelijk komt dat later wel...
Oud 21 augustus 2008, 10:36   #328
Bhairav

Standaard

Citaat:
O ja, we kunnen misschien de Belgische taksindustrie converteren in cannabis-industrie. De know-how om iemands longen te verkloten hebben ze al.
Geld verdienen op de kap van de volksgezondheid is pervers.(zoals het nu al gebeurt met de tax op sigaretten)

Het is u enkel en alleen om uw allerindividueelse recht op ongestoord te kunnen blowen te doen.
Het welzijn van de jeugd interesseert u simpelweg niet. Hopelijk komt dat later wel...
HET WELZIJN VAN DE JEUGD VERANDERT GEEN REET DOOR LEGALISATIE, zie Nederland. Geef toch eens een deftig inhoudelijk argument. Een rationeel, geen emotioneel argument dat u uzelf moreel verantwoordelijk waant voor eventuele drugsdoden of slachtoffers op de spoed moest ge het willen legaliseren.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 21 augustus 2008 om 10:37.
Oud 21 augustus 2008, 10:44   #329
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er zit daar geregeld serieuze ongezonde producten in ook nog eens.
http://nl.youtube.com/watch?v=Mz5jnwItGmQ
komt door het feit dat het illegaal is - als het legaal was was kwaliteitscontrole mogelijk en vervolging van wie brol verkoopt

het gaat jullie gewoon over jullie genot om anderen dingen te kunnen verbieden en met het vingertje van foei te kunnen kijven en jezelf als "alcoholiekers" beter te kunnen wanen dan iemand met een andere doordachtere psychotrope voorkeur

de volksgezondheid kan tegenstanders van legalisatie overduidelijk niets schelen - want zo ja dan zouden ze voorstander zijn van legalisatie.

ook vermindering van het gebruik kan tegenstanders niets schelen - tegenstanders willen dat er meer wordt gebruikt - zoniet zouden ze weerom voorstander zijn van legalisatie - gezien dit de beste preventie is en een verbod de beste reclame.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 augustus 2008 om 10:48.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 10:49   #330
Another Jack
Banneling

Standaard

Als er dan toch niets ten goede verandert zie ik niet in waarom het wel zouden moeten legaliseren.

Kunnen we misschien wetsontwerpen bedenken waar jongeren wel iets aan hebben, in plaats van drug nummer zoveel in de winkelrekken te plaatsen?
Oud 21 augustus 2008, 10:50   #331
Bhairav

Standaard

Citaat:
Als er dan toch niets ten goede verandert zie ik niet in waarom het wel zouden moeten legaliseren.

Kunnen we misschien wetsontwerpen bedenken waar jongeren wel iets aan hebben, in plaats van drug nummer zoveel in de winkelrekken te plaatsen?
Er verandert wel iets ten goede: mensen die blowen worden gerustgelaten.
Oud 21 augustus 2008, 10:52   #332
Bhairav

Standaard

Citaat:

Weeral argumentloos doen alsof verbieden zou helpen de normaalste zaak van de wereld zou zijn.
Oud 21 augustus 2008, 10:59   #333
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
komt door het feit dat het illegaal is - als het legaal was was kwaliteitscontrole mogelijk en vervolging van wie brol verkoopt

het gaat jullie gewoon over jullie genot om anderen dingen te kunnen verbieden en met het vingertje van foei te kunnen kijven en jezelf als "alcoholiekers" beter te kunnen wanen dan iemand met een andere doordachtere psychotrope voorkeur

de volksgezondheid kan tegenstanders van legalisatie overduidelijk niets schelen - want zo ja dan zouden ze voorstander zijn van legalisatie.

ook vermindering van het gebruik kan tegenstanders niets schelen - tegenstanders willen dat er meer wordt gebruikt - zoniet zouden ze weerom voorstander zijn van legalisatie - gezien dit de beste preventie is en een verbod de beste reclame.
Oh ja, jullie hebben het goed voor met de volksgezondheid.

Verbod is de beste reclame?
Rijd u eens in nuchtere toestand met de wagen op de autosnelweg en kijk eens hoeveel mensen sneller dan 120 rijden, een pak minder dan vroeger sedert de megaboetes.

Hebt u de dan ineens zoveel meer zin dan vroeger om u een wapen aan te schaffen nu de wapenwetgeving is verstrengd?
Oud 21 augustus 2008, 11:01   #334
Bhairav

Standaard

Citaat:

Rijd u eens in nuchtere toestand met de wagen op de autosnelweg en kijk eens hoeveel mensen sneller dan 120 rijden, een pak minder dan vroeger sedert de megaboetes.

Hebt u de dan ineens zoveel meer zin dan vroeger om u een wapen aan te schaffen nu de wapenwetgeving is verstrengd?
Weeral gaat ge er van uit dat verbod helpt.
"Waarom ook geen moord legaliseren nu we toch bezig zijn"
inderdaad.
Oud 21 augustus 2008, 11:02   #335
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

zo'n zinnige post kan soms wel een verademing zijn.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 11:03   #336
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Er verandert wel iets ten goede: mensen die blowen worden gerustgelaten.
Wie valt er u dan lastig?
Is het zo moeilijk om niet overal en wanneer u het nodig acht uw toeter op te steken?
Ik vrij doodgraag met mijn vrouw, moet ik nu ook beginnen te ijveren voor het recht dat overal ongestoord te mogen doen?

Is een beetje schroom, discretie dan zo veel gevraagd?
Oud 21 augustus 2008, 11:08   #337

Standaard

Citaat:

ik zie niet zo veel verschil - men zal alleen uitkijken daar waar men weet dat er risico is om geflitst te worden - beetje zoals als voetganger oversteken bij rood licht - eerst kijken of er geen autos komen en dan nog even kijken of er geen flikken staan en dan gewoon door het rood oversteken.
Citaat:

die nieuwe wapenwet zal mij als ik een wapen wil niet verhinderen er toch één te bekomen.

op de zwarte markt uiteraard - het lijkt me beter als er wapens in omloop zijn dat dan geweten is wie wat waar enz

ik ben ook tegen wapens trouwens maar ook hier helpt verbieden niet - veel beter zou het zijn om bij de bron aan te pakken en FN herstal bvb om te bouwen tot een nieuw europees cannabisverdeelcentrum ( er zijn daar prima zuidelijke hellngen in de omgeving die een heel goede kwaliteit zouden opleveren )

make love not war
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 augustus 2008 om 11:11.
Oud 21 augustus 2008, 11:20   #338

Standaard

wat mss wel een idee kan zijn dat is om iedereen die aandelen vd wapenindustrie wil kopen te verplichten om vlak voor de aankoop daarvan onder toezicht van een deurwaarder eerst een joint volledig op te moeten roken - bij wijze van middel om tot ethische consideratie aan te zetten
Oud 21 augustus 2008, 11:29   #339
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Inderdaad, als de gebruikers verslaafd geraken dan dumpen we ze gewoon in een vergeetput en heeft niemand er last van. Maar natuurlijk willen de mietjes van gebruikers dit niet. Ze moeten geholpen worden omdat ze nu eenmaal zwakkelingen zijn die niet meer zelf van hun verslaving af geraken.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 11:36   #340
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Spreek voor jezelf. Toch mag je oprotten met die troep. Het stinkt uren in de wind en roken kan niet gezond zijn ook al willen jullie dat o zo graag bewijzen.
Ga een ander ambeteren met uwe bazaar want het begint met eentje en er komt geen eind meer aan. Ik heb ergens ene constant zien blowen en jullie maar beweren dat het niet kan verslavend worden.
Vroeger zag ik regelmatig een blower. Zijn ogen waren steeds glazig en veel deftige woorden kwamen er niet uit. Ondertussen zit hij al aan allerlei verschillende pillen. Waar gaat het eindigen?
Een beetje wereldvreemd ja?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be