![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
75 | 49,02% |
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,31% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
72 | 47,06% |
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,61% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie niet in waarom gebruikers per se een probleem moeten zijn. Volgens mij komt dat ook alleen door gezondheidsfascisme en status quo waardoor mensen die wt teveel afwijken uit de boot vallen. "De maatschappij zit nu eenmaal zo in elkaar" hoor ik al zeggen, maar diegenen die uit de boot vallen zijn natuurlijk vet met deze maatschappij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook in gebuurten waar drugs meer regel dan uitzonderingen zijn is het niet leuk wonen. Drugsgebruikers geven last en marginaliseren de buurt. Daar kan de druggebruiker niemand anders de schuld voor geven behalve zichzelf. Dat is een feit.
![]() |
![]() |
#323 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De boodschap naar de jeugd toe ' het is allemaal zo slecht niet...' een nog mogelijk groter probleem. Het 'gedoogbeleid' zoals het nu is lijkt mij het meest leefbare compromis. Dat u daarbij de onderwerld sponsort is waarschijnlijk onbelangrijk zolang u maar uw in uw ogen verdiende roes krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is natuurlijk ook zo.
Drugs brengen veel geld op. En dus veel typetjes die graag veel geld zien. Moesten het enkel oude hippie's zijn die af en toe met hun zakmes een verborgen plantje zelf gingen snoeien voor eigen gebruik, men zou er niet veel spel rond maken.
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zit daar geregeld serieuze ongezonde producten in ook nog eens.
http://nl.youtube.com/watch?v=Mz5jnwItGmQ
![]() |
#326 | |
|
![]() Citaat:
En die boodschap naar de jeugd toe zal wel meevallen, zie Nederland: minder blowers als hier, maar gij denkt natuurlijk dat bij legalisatie er nog méér bijkomen bij ons... Laatst gewijzigd door Bhairav : 21 augustus 2008 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geld verdienen op de kap van de volksgezondheid is pervers.(zoals het nu al gebeurt met de tax op sigaretten) Het is u enkel en alleen om uw allerindividueelse recht op ongestoord te kunnen blowen te doen. Het welzijn van de jeugd interesseert u simpelweg niet. Hopelijk komt dat later wel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bhairav : 21 augustus 2008 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
|
![]() Citaat:
het gaat jullie gewoon over jullie genot om anderen dingen te kunnen verbieden en met het vingertje van foei te kunnen kijven en jezelf als "alcoholiekers" beter te kunnen wanen dan iemand met een andere doordachtere psychotrope voorkeur de volksgezondheid kan tegenstanders van legalisatie overduidelijk niets schelen - want zo ja dan zouden ze voorstander zijn van legalisatie. ook vermindering van het gebruik kan tegenstanders niets schelen - tegenstanders willen dat er meer wordt gebruikt - zoniet zouden ze weerom voorstander zijn van legalisatie - gezien dit de beste preventie is en een verbod de beste reclame.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 augustus 2008 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Banneling
|
![]() Als er dan toch niets ten goede verandert zie ik niet in waarom het wel zouden moeten legaliseren.
Kunnen we misschien wetsontwerpen bedenken waar jongeren wel iets aan hebben, in plaats van drug nummer zoveel in de winkelrekken te plaatsen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
|
![]() Er verandert wel iets ten goede: mensen die blowen worden gerustgelaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
|
![]() Weeral argumentloos doen alsof verbieden zou helpen de normaalste zaak van de wereld zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verbod is de beste reclame? Rijd u eens in nuchtere toestand met de wagen op de autosnelweg en kijk eens hoeveel mensen sneller dan 120 rijden, een pak minder dan vroeger sedert de megaboetes. Verbod is de beste reclame? Hebt u de dan ineens zoveel meer zin dan vroeger om u een wapen aan te schaffen nu de wapenwetgeving is verstrengd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
|
![]() Citaat:
"Waarom ook geen moord legaliseren nu we toch bezig zijn ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zo'n zinnige post kan soms wel een verademing zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#336 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het zo moeilijk om niet overal en wanneer u het nodig acht uw toeter op te steken? Ik vrij doodgraag met mijn vrouw, moet ik nu ook beginnen te ijveren voor het recht dat overal ongestoord te mogen doen? Is een beetje schroom, discretie dan zo veel gevraagd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
op de zwarte markt uiteraard - het lijkt me beter als er wapens in omloop zijn dat dan geweten is wie wat waar enz ik ben ook tegen wapens trouwens maar ook hier helpt verbieden niet - veel beter zou het zijn om bij de bron aan te pakken en FN herstal bvb om te bouwen tot een nieuw europees cannabisverdeelcentrum ![]() make love not war ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 augustus 2008 om 11:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
|
![]() wat mss wel een idee kan zijn dat is om iedereen die aandelen vd wapenindustrie wil kopen te verplichten om vlak voor de aankoop daarvan onder toezicht van een deurwaarder eerst een joint volledig op te moeten roken - bij wijze van middel om tot ethische consideratie aan te zetten
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |