![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Oei Anna, met wat kom jij nu weer af? Het volk dat iets te zeggen krijgt in Belgie? |
|
|
|
|
|
|
#542 | ||
|
|
Citaat:
Ik vergis me misschien in HAMC (ik ken hem niet)...
|
|
|
|
|
#543 |
|
Banneling
|
sta mij dan toe een dynamisch en aan de wil van de burger aansluitend beleid te eisen voor Wallonië én voor Vlaanderen ...
|
|
|
|
|
|
#544 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#545 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#546 | |
|
Banneling
|
Citaat:
en jij bent degene die aan de Franstaligen dan nog de indruk geeft dat daarover gesproken kan worden (kleine uitbreiding mogelijk) het is die houding die Belgie onleefbaar maakt, me duntk |
|
|
|
|
|
|
#547 | |
|
Banneling
|
Citaat:
het is u wellicht ontgaan dat ik u net heb proberen uitleggen dat dit in Belgisch staatsverband onmogelijk is ... zucht |
|
|
|
|
|
|
#548 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#549 | |||
|
|
Citaat:
Op school was het vroeger ook altijd zo je moest je aan de regels houden of je mocht opstappen en een andere school zoeken... Citaat:
|
|
|
|
|
#550 | |||
|
|
Citaat:
-->http://nl.wikipedia.org/wiki/Facilit...e#Waalse_Visie Citaat:
|
|
|
|
|
#551 | |
|
|
In jouw ogen, in de ogen van HAMC, in de ogen van zwartengeel,... hell in de ogen van misschien zelf 2 000 000 mensen in belgië maar niet in de ogen van de meerderheid en daarom blijven wij ervoor gaan. En jah "niet meer mogelijk" is natuurlijk relatief velen van die mensen geraken niet verder dan "en wallonië kost ons ...€ per jaar" dusja...
|
|
|
|
|
#552 | |
|
Banneling
|
Citaat:
die taalgrens is en blijft vastgelegd hoor er is zelfs geen Vlaamse partij aan de onderhandelingstafel die de faciliteiten in Vlaamse gemeenten wil afschaffen ik begrijp niet waar je heen wil hoor moet je nu al zogezegde Vlaamse eisen fantaseren om het opgeven van Vlaams grondgebied, of de Franstalige claim op Vlaams gebied goed te praten ??? |
|
|
|
|
|
|
#553 | |
|
Banneling
|
Citaat:
maar hoe zit dat met jou ? jij volgt de politiek, jij ziet ook die tegengestelde politieke keuzes op vele beleidsterreinen (drugpreventie, gehandicaptenzorg, jeugdbeleid, psychiatrie, woonbeleid ... etc etc (ik noem lukraak enkele dossiers die allen communautair vastliepen op de verschillende W-VL beleidskeuze)... wat is jou reden dan om vast te houden aan die Belgische struktuur, die duidelijk minder aansluit bij de Waalse én bij de Vlaamse keuze ? |
|
|
|
|
|
|
#554 | ||
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door largo_w : 21 augustus 2008 om 10:27. |
||
|
|
|
|
|
#555 | |
|
Banneling
|
Citaat:
niks broos aan trouwens, die faciliteiten hebben niks te maken met de bestuurlijke overheid van een gemeente, ik bedoel, het is niet omdat een gemeente taalfaciliteiten heeft dat haar aanhorigheid met het gewest betwist wordt of dat het gewest er minder autoriteit geniet. |
|
|
|
|
|
|
#556 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Samen met de walen staan we sterk in de toekomst moeten wij nauwer gaan samenwerken met deze. Eerst moet deze natuurlijk schone kuis gaan houden en eens de vuile was gewoon wegsmijten. Op termijn zullen we op dezelfde lijn staan (ik geloof daar echt in!). En op termijn zullen we als belgische natie onze buurlanden nog meer jaloers maken op onze effectiviteit en macht. Tegenstellingen zijn er nog steeds maar die zijn er altijd als je samen een oplossing moet zoeken. Een hervorming van de staat zal helpen tot de versterking van deze in zoverre de hervorming gebouwd is op fundamenten om de staat te versterken als ze gemaakt is op fundamenten die ervoor moeten zorgen dat onze natie verdwijnt dan kan je ze best niet hervormen. Het is eens tijd dat onze politici waarmaken wat ze ons beloofden dat denk ik...
|
|
|
|
|
#557 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
je moet wat meer op Franstalige fora lezen, echt verhelderend hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#558 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Wanneer het gaat over faciliteitengemeenten voor Nederlandstaligen in Wallonië, dan zijn de faciliteiten uitdovend. Wanneer het gaat over faciliteitengemeenten voor Franstaligen in Vlaanderen, dan zijn die gemeenten plots tweetalig. Bovendien heeft de Raad van State zich ook al uitgesproken over de faciliteiten: Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#559 | |||
|
|
Citaat:
De Waalse partijen willen de stemmen uit Halle-Vilvoorde niet verliezen en meer in het bijzonder de band met de faciliteitengemeenten in de Brusselse Rand behouden. Zij weigeren daarom al decennialang elke medewerking aan een splitsing van de kieskring. Als er toch een splitsing zou moeten komen, dan kan dat voor bijna alle Waalse partijen alleen als ze gepaard gaat met grootschalige compensaties: een uitbreiding van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest met enkele of alle faciliteitengemeenten, uitbreiding van de faciliteiten zelf, of de mogelijkheid voor de inwoners van de faciliteitengemeenten om op Brusselse lijsten te blijven stemmen. Citaat:
|
|
|
|
|
#560 | |
|
Banneling
|
Citaat:
wie van ons twee is nu de grootste idealistische dromer !? soit, we zullen wel zien ... maar als ik even pragmatisch blijf, zie ik momenteel alleen het immobilisme in veel dossiers ... en al die negatieve energie dat dat kost (én de vaak schrijnende toestanden op het terrein dat die meebrengen) ... dat stemt mij bijzonder somber ... ik zie die Belgische locomotief zoals jij m tekent niet meer in beweging komen, volgens mij zijn de wielen intussen aan de sporen geroest door te lange stilstand |
|
|
|
|