Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2008, 14:57   #101
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik ga open kaart met je spelen: ik heb een tijd moeite gedaan om met jou een deftige discussie te voeren en dat is niet gelukt. Ik steek er dus geen tijd/ moeite meer in. Er zijn andere en betere gesprekspartners (en dat is op ons allebei van toepassing, om je nog enigszins krediet te geven ).

Case closed.
/strijk.

Dit is wel een héél orginele manier om te reageren als je tegen iemand zegt dat hij wat minder op de bal mag spelen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 augustus 2008 om 14:58.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 14:59   #102
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
elaba, als ik dat zou schrijven, zou dat er niet zo dik op liggen hoor, ik zou dat gewoon beter kunnen.
Daarom dat het me angst inboezemt dat het onmiddellijk, schijnbaar zonder kritiek of vragen, wordt aangenomen als de waarheid en de referentie.
Oud 21 augustus 2008, 14:59   #103
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat in dit geval over een buitenlandse investeerder. Dat heeft niets met faciliteiten o.i.d. te maken.
Inderdaad, en daar volg ik je in. Daarentegen wordt het - terechte - strenge beleid ingegeven om het Nederlandstalige karakter van Zaventem te beschermen. Maar men mag uiteraard een buitenlandse investeerder in initiële contacten wegwijs maken in het Engels. Ik heb daar geen probleem mee. Dat is een kwestie van pragmatisch te zijn.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 15:01   #104
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
/strijk.

Dit is wel het meest zielige tegenargument wat ik ooit gehoord heb.
Wacht even, waar moest ik enige "tegenargumentatie" op geven?

Je begon over mijn "denigrerende" manier van spreken, ik heb uitgelegd waarom ik jou op die manier aanspreek. Wat zou dat in godsnaam met "argumentatie" te maken moeten hebben?

Je ligt mij niet, ik lig jou niet. Jij doet het op een verdoken manier, ik doe het op een open manier. Wat is daar niet duidelijk aan?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 15:01   #105
stapas
Burger

Standaard

In feite doet het er niet toe of dit verhaal correct is. Ofwel spreekt men bij de gemeente Zaventem wel Engels bij een dergelijk telefoontje, en dan is Eric Van Rompuy uit zijn nek aan het kletsen wanneer hij beweert dat er aan de loketten enkel Nedelands wordt gesproken (wat ik overigens onzin vind als de loketbediende engels, frans, arabisch of om het even wat beheerst).

Ofwel weigert men inderdaad engels te spreken, wat belangrijke gevolgen zal hebben voor Zaventem ivm het aantrekken van bedrijven, het onderhouden van relaties met inwoners enz. Om nog maar te zwijgen over de plotselinge groei van tolk- en vertaalbedrijfjes gevestigd rond de gemeentehuizen in het Brusselse...

Kan ook toch vreemde taferelen leiden: kansarme x spreekt nog geen NL, en laat zijn tolk dan maar door het OCMW betalen. Of bedrijf Y wil zich vestigen in Zaventem een sluit een deal met de gemeente waarbij de gemeente de tolk betaalt...

Feit is, Vlaanderen maakt zich weer eens hopeloos belachelijk door het verschijnen van zo'n artikel. Ik woon in het buitenland en merk elke dag wat een ultra-nationalistisch en onverdraagzaam imago Vlaanderen aan het krijgen is (bovenop het corrupte imago dat het al had). Dit zal ons in de toekomst veel geld en kansen gaan kosten.

Laatst gewijzigd door stapas : 21 augustus 2008 om 15:04.
stapas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 15:02   #106
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er maar zeer weinig buitenlanders zijn die Zaventem aan Vlaanderen linken. Zaventem = Brussel of Belgium voor hen, of het nu in "Flanders" ligt of niet. Ze zijn heus niet zo vertrouwd met de indeling hier hoor.
Exact daarom is het bizar dat iemand naar het gemeentebestuur van Zaventem zou bellen ..
Oud 21 augustus 2008, 15:04   #107
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Exact daarom is het bizar dat iemand naar het gemeentebestuur van Zaventem zou bellen ..
Het was dan ook een journalist en geen ondernemer.

Journalisten hanteren zowat hun eigen methoden die niet altijd even correct zijn.

Maar het neemt de kern van de zaak niet weg en die negeer jij heel selectief.

Laatst gewijzigd door Kim : 21 augustus 2008 om 15:05.
Oud 21 augustus 2008, 15:06   #108
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er maar zeer weinig buitenlanders zijn die Zaventem aan Vlaanderen linken. Zaventem = Brussel of Belgium voor hen, of het nu in "Flanders" ligt of niet. Ze zijn heus niet zo vertrouwd met de indeling hier hoor.
Ja, maar los van wat buitenlanders weten, niet weten en of menen te weten.

Toch knap van Vlaanderen weeral zo'n gekende internationale luchthaven.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 15:07   #109
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, maar los van wat buitenlanders weten, niet weten en of menen te weten.

Toch knap van Vlaanderen weeral zo'n gekende internationale luchthaven.
Knap ja, maar het doet hier niets terzake.

Laatst gewijzigd door Kim : 21 augustus 2008 om 15:07.
Oud 21 augustus 2008, 15:07   #110
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Wacht even, waar moest ik enige "tegenargumentatie" op geven?

Je begon over mijn "denigrerende" manier van spreken, ik heb uitgelegd waarom ik jou op die manier aanspreek. Wat zou dat in godsnaam met "argumentatie" te maken moeten hebben?

Je ligt mij niet, ik lig jou niet. Jij doet het op een verdoken manier, ik doe het op een open manier. Wat is daar niet duidelijk aan?
Niet veralgemen Kim, niet veralgemenen ...
Oorspronkelijk "lag je me wel" of beter: was ik neutraal tegenover je. Maar de laatste tijd heb je weinig goed gedaan aan die neutrale reputatie van je tov mij, dat klopt.
Beetj grof om me nog eens te gaan beschuldigen van schijnheiligheid.
Dit is een discussieforum waarop ik gewoon mijn mening zeg op een post die ik zie, zonder eerst te kijken wie het heeft gepost en om dan een vooronderzoek te doen of ik de persoon dan wel mag aanstaan of niet.
Dat is een aanrader voor iedereen trouwens.

En als ik je niet aansta, negeer je mijn berichten gewoon ipv erop van katoen te geven en totaal niet in verhouding tot het bericht te reageren. Eens zo simpel en fijn voor de sfeer.
Oud 21 augustus 2008, 15:07   #111
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat in dit geval over een buitenlandse investeerder. Dat heeft niets met faciliteiten o.i.d. te maken.
Jammer dat de journalist niet heeft gebeld met de gemeente Charleroi met dezelfde vragen voor "Aéroport de Charleroi Bruxelles-Sud".
Ben erg benieuwd hoe vloeiend engels de betreffende waalse amtenaar spreekt. Als blijkt dat hij geen engelse zin over zijn lippen krijgt, ben ik ook benieuwd naar jouw reactie.
Moeten de walen zich niet aanpassen, echter de vlamingen wederom wel?
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 15:08   #112
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Het was dan ook een journalist en geen ondernemer.

Journalisten hanteren zowat hun eigen methoden die niet altijd even correct zijn.

Maar het neemt de kern van de zaak niet weg en die negeer jij heel selectief.
Ik was blij omdat ik dacht dat je net serieus wou gaan discussieren, maar bij het lezen van die laatste zin pas ik toch wel hoor.

Ik ben trouwens bang dat ik over de kern van de zaak helemaal niet denk wat je mij toeschrijft.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 augustus 2008 om 15:09.
Oud 21 augustus 2008, 15:09   #113
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar men vertelde er om de minuut bij dat het eigenlijk niet mocht van de wetgeving (wat lulkoek is).

Hoe komt dat over bij die investeerders denk je?
de zaventemse gemeenteraad heeft beslist dat het personeel enkel Nederlands kan praten met de burger en dat de burger indien Nederlandsonkundig zelf een tolk moet meebrengen!
Volgens mij is dat helemaal volgens de wet.

----------------

edit: had ik toch Schaarbeekse gemeenteraad geschreven zeker? zou dat iets freudiaans zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 augustus 2008 om 15:10.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 15:11   #114
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stapas Bekijk bericht
In feite doet het er niet toe of dit verhaal correct is. Ofwel spreekt men bij de gemeente Zaventem wel Engels bij een dergelijk telefoontje, en dan is Eric Van Rompuy uit zijn nek aan het kletsen wanneer hij beweert dat er aan de loketten enkel Nedelands wordt gesproken (wat ik overigens onzin vind als de loketbediende engels, frans, arabisch of om het even wat beheerst).

Ofwel weigert men inderdaad engels te spreken, wat belangrijke gevolgen zal hebben voor Zaventem ivm het aantrekken van bedrijven, het onderhouden van relaties met inwoners enz. Om nog maar te zwijgen over de plotselinge groei van tolk- en vertaalbedrijfjes gevestigd rond de gemeentehuizen in het Brusselse...

Kan ook toch vreemde taferelen leiden: kansarme x spreekt nog geen NL, en laat zijn tolk dan maar door het OCMW betalen. Of bedrijf Y wil zich vestigen in Zaventem een sluit een deal met de gemeente waarbij de gemeente de tolk betaalt...

Feit is, Vlaanderen maakt zich weer eens hopeloos belachelijk door het verschijnen van zo'n artikel. Ik woon in het buitenland en merk elke dag wat een ultra-nationalistisch en onverdraagzaam imago Vlaanderen aan het krijgen is (bovenop het corrupte imago dat het al had). Dit zal ons in de toekomst veel geld en kansen gaan kosten.

idd de gemeenteraad moet hier zijn eigen beleidsadvies maar eens opvolgen, die ambtenaar dient gezocht en gesanctioneerd te worden
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 15:11   #115
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Jammer dat de journalist niet heeft gebeld met de gemeente Charleroi met dezelfde vragen voor "Aéroport de Charleroi Bruxelles-Sud".
Ben erg benieuwd hoe vloeiend engels de betreffende waalse amtenaar spreekt. Als blijkt dat hij geen engelse zin over zijn lippen krijgt, ben ik ook benieuwd naar jouw reactie.
Moeten de walen zich niet aanpassen, echter de vlamingen wederom wel?
Kijk, dankjewel om dit te zeggen (heb ik ook al eerder, zij het niet zo letterlijk opgemerkt).

Ik zei dat ik dit artikel ook geplaatst zou hebben als het over "French" ipv "Flemisch" zou gaan. Ik heb dit niet gepost om een "Vlaams" iemand te viseren, wel om het onderliggend probleem aan te kaarten.

Ik heb toen ook de vergelijking eigen land en buitenland gemaakt. Iemand uit eigen land moet maar Nederlands (willen) verstaan, hij/zij weet goed genoeg hoe het hier aan toe gaat.

Voor een Amerikaan, Engelsman, Duitser, Zweed of weet ik veel wat, mag die redenering echter niet doorgetrokken worden.

Een Waal/Franstalige Brusselaar moet in staat zijn om een internationale taal naast zijn/haar moedertaal te willen spreken. En zo ook voor de Vlamingen. Meerdere keren zeggen dat het niet mag van de wetgeving is onzin, daar maak je jezelf als ambtenaar compleet belachelijk mee.

Laatst gewijzigd door Kim : 21 augustus 2008 om 15:12.
Oud 21 augustus 2008, 15:13   #116
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
de zaventemse gemeenteraad heeft beslist dat het personeel enkel Nederlands kan praten met de burger en dat de burger indien Nederlandsonkundig zelf een tolk moet meebrengen!
Volgens mij is dat helemaal volgens de wet.

----------------

edit: had ik toch Schaarbeekse gemeenteraad geschreven zeker? zou dat iets freudiaans zijn?
Ja, voor de burger in eigen land lijkt me dat niet meer dan normaal.

Maar het gaat hier over een buitenlander, iemand die de wetgeving hier totaal niet kent op taalgebied.
Oud 21 augustus 2008, 15:13   #117
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was blij omdat ik dacht dat je net serieus wou gaan discussieren, maar bij het lezen van die laatste zin pas ik toch wel hoor.
Dus je negeert het niet?

Citaat:
Ik ben trouwens bang dat ik over de kern van de zaak helemaal niet denk wat je mij toeschrijft.
Vertel dan eens hoe jij over de kern van de zaak denkt?
Oud 21 augustus 2008, 15:14   #118
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, dankjewel om dit te zeggen (heb ik ook al eerder, zij het niet zo letterlijk opgemerkt).

Ik zei dat ik dit artikel ook geplaatst zou hebben als het over "French" ipv "Flemisch" zou gaan. Ik heb dit niet gepost om een "Vlaams" iemand te viseren, wel om het onderliggend probleem aan te kaarten.
Ik heb toen ook de vergelijking eigen land en buitenland gemaakt. Iemand uit eigen land moet maar Nederlands (willen) verstaan, hij/zij weet goed genoeg hoe het hier aan toe gaat.

Voor een Amerikaan, Engelsman, Duitser, Zweed of weet ik veel wat, mag die redenering echter niet doorgetrokken worden.

Een Waal/Franstalige Brusselaar moet in staat zijn om een internationale taal naast zijn/haar moedertaal te willen spreken. En zo ook voor de Vlamingen. Meerdere keren zeggen dat het niet mag van de wetgeving is onzin, daar maak je jezelf als ambtenaar compleet belachelijk mee.

sta mij toe daar geen kloten van te geloven ... ik heb wat zitten grasduinen in door jou gestartte draden ... ik heb nog niks in die zin gevonden
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 15:15   #119
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Knap ja, maar het doet hier niets terzake.
Ik ben blij dat je het ook knap vindt van Vlaanderen ook al doet het niets terzake.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 15:15   #120
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
sta mij toe daar geen kloten van te geloven ... ik heb wat zitten grasduinen in door jou gestartte draden ... ik heb nog niks in die zin gevonden
Ik denk dat mijn posts in het algemeen hier het tegendeel bewijzen. Ik zet Franstaligen zeker niet op een hogere plaats dan Vlamingen.

Ik heb dit ook maar per mail gekregen.

Laatst gewijzigd door Kim : 21 augustus 2008 om 15:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be