Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2008, 17:28   #41
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en waarop baseer je dat wensdenken? toch niet aan de graad van integratie na vier generaties neem ik aan?
Ik denk dat de Islam nog een aantal 'verlichtingen' moet doormaken...

Zowel de Islamieten 'hier' als deze 'daar'.
Ik denk dat het extremisme 'hier' voortkomt uit een vorm van kansarmoede, laten we eeerlijk zijn er is nog veel discriminatie in onze maatschappij.
(Ik spreek nu over Moslimjongeren van de derde generatie hier geboren, met de Belgische nationaliteit)
Het is natuurlijk niet enkel een kwestie van kansen krijgen, maar ook van kansen nemen...
Hier schiet de opvoeding van de ouders vaak tekort!
Maar wij als maatschappij moeten een bodem creëren waarin het mogelijk is deze kansen te 'nemen'!
Het 'het zo gehate centrum' is daar een stap in de goede richting... (niettegenstaande ik van mening ben dat dit centrum geen enkel nut heeft indien de wet op het racisme consequent zou toegepast worden door de parketten)
Dus 'Moslimmetje pesten' gaat averechts werken! Heel die hoofddoeken blablabla.... laat die mensen een hoofddoek dragen, desnoods in een 'Ninja-pakje'.... wat kan mij het bommen??
Op de bank krijg ik liever goed beleggingsadvies van een Moslima in burka, dan slecht advies van een Vlaams blondje met een kort rokje!!
Ik ben van mening dat mensen met een job, aanvaard door de maatschappij veel minder vatbaar gaan zijn voor radicale Imans. Het is van deze mensen dat we het zullen moeten hebben in de strijd tegen het extremisme hier...

Het extremisme 'daar' is veel complexer... Daar kunnen we natuurlijk geen wetten stellen... Maar we zouden een ander klimaat kunnen creëren, liefst niet gewapenderhand. Educatie is het allerbelangrijkste... (U can fool people sometimes, but U can not fool the people all the time!) Toch is er hoop, door bv. landen als Turkije te integreren in het Westen, met EU-lidmaatschap. Wanneer dat lukt, zou Turkije als voorbeeldstaat kunnen dienen voor andere Moslimlanden...

Maar als ik Circe zo hoor.... is er dan geen hoop? Niks possitief? Zullen we overrompeld worden door de Islam? Moeten we gewapenderhand optreden tegen de Islam?
Persoonlijk ben ik van mening dat we teveel 'zwartkijken'....
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 18:39   #42
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Ik denk dat de Islam nog een aantal 'verlichtingen' moet doormaken...Zowel de Islamieten 'hier' als deze 'daar'.
Die zal er nooit komen

Citaat:
Ik denk dat het extremisme 'hier' voortkomt uit een vorm van kansarmoede,
Dat is dan fout gedacht. De progressieven zoeken de oorzaken overal behalve bij de islam zelf. Net zoals de moslim nooit de schuld op de islam zelf zal leggen, de islam is immers perfect. De progressieven lossen het probleem dus niet op maar verergeren het.

Citaat:
laten we eeerlijk zijn er is nog veel discriminatie in onze maatschappij.
Vooral vermeende discriminatie. Een slachtofferrol die hen opgelegd wordt door de koran. Het toppunt is dan nog dat de zogenaamde 'progressieven' zoals jij die slachtofferrol als het ware bevestigen/bestendigen hen gelijk geven.

(Ik spreek nu over Moslimjongeren van de derde generatie hier geboren, met de Belgische nationaliteit)[/quote]

Hoe groter de moslimgemeesnchap hoe groter de problemen zullen worden zoals men dit in alle landen kan merken.

Citaat:
Het is natuurlijk niet enkel een kwestie van kansen krijgen, maar ook van kansen nemen...Hier schiet de opvoeding van de ouders vaak tekort!
Inderdaad, de islam houd mensen achterlijk en dom.

Citaat:
Maar wij als maatschappij moeten een bodem creëren waarin het mogelijk is deze kansen te 'nemen'!
U doet dit door moslims de nare waarheid over hun islam beginnen te vertellen en dit tegen de leugens van islampromtoors en apologeten in. De islam staat immers een perfecte integratie in de weg.

Citaat:
Het 'het zo gehate centrum' is daar een stap in de goede richting... (niettegenstaande ik van mening ben dat dit centrum geen enkel nut heeft indien de wet op het racisme consequent zou toegepast worden door de parketten)
Het zo gehate centrum is terecht gehaat. Het verergert het probleem. Moslims zoeken de oorzaken altijd ergens anders en nooit bij zichzelf of bij hun islam.

Citaat:
Dus 'Moslimmetje pesten' gaat averechts werken! Heel die hoofddoeken blablabla.... laat die mensen een hoofddoek dragen, desnoods in een 'Ninja-pakje'.... wat kan mij het bommen??
Moslims zeggen tot hier en niet verder gaat juist wel werken. Dank zij de 'progressieven' zien moslims ons aan als zwak en zij lachen met ons en onze samenleving. Zij zorgen voor problemen en komen dan af met het zogenaamde medicijn, de islam, de islamstaat met de sharia als wet. Progressieven spelen met hun beleid recht in de kaart van de islam. Zij hoeven enkel maar te wachten tot zij voldoende groot in aantal geworden. Maar dan is het wel te laat om er nog iets aan te doen, dan pas zal er bloed vloeien in onze straten terwijl men het nu nog zonder bloedvergieten kan oplossen.

Citaat:
Op de bank krijg ik liever goed beleggingsadvies van een Moslima in burka, dan slecht advies van een Vlaams blondje met een kort rokje!!
Ik krijg liever goed advies van een Vlaams Blondje in een kort rokje dan goed advies van een boerka. Ik wens trouwens helemaal geen advies te krijgen van een boerka. Niet alleen is dat een belediging tegenover ons (als man) en onze maatschappij maar ook voor de vrouw. In plaats van islamitische vrouwen te helpen laten 'progressieven' hen gewoonweg in de steek. Het is immers hun cultuur of gewoonweg hardvochtig. Wat kan mij dat nu schelen !

Citaat:
Ik ben van mening dat mensen met een job, aanvaard door de maatschappij veel minder vatbaar gaan zijn voor radicale Imans. Het is van deze mensen dat we het zullen moeten hebben in de strijd tegen het extremisme hier...
U denkt verkeerd. U snapt niks van islam en niks van het denken van de door de islam geindoctrineerden. U hebt niet te maken met mensen die denken zoals jan en piet.

Citaat:
Het extremisme 'daar' is veel complexer... Daar kunnen we natuurlijk geen wetten stellen... Maar we zouden een ander klimaat kunnen creëren, liefst niet gewapenderhand.
De Taliban in Afghanistan en de jihadis elders die aanslagen plannen en uitvoern moet men gewapenderhand bestrijden. U overal terugtrekken en diegenen die hier in het land reeds zitten hier houden en blijven bepamperen schrik dat zij wel eens kwaad zoudne kunnen worden, hen niet alleen gelijke kansen geven maar bevoordelen, meer kansen geven dan de autochtoon (het zijn toch zulk een sukkelaars nietwaar, dan nog niet te spreken over het leger straathoek en andere speciaal voor die lieverdjes opgetrommelde werkers die de samenleving handenvol geld kost en helemaal niets uithaalt aangezien zij niet naar ongelovigen mogen luisteren)

Citaat:
Educatie is het allerbelangrijkste... (U can fool people sometimes, but U can not fool the people all the time!)
Informatie is het belangrijkste. De juiste info over de islam verspreiden. De nare waarheid over de islam en de misdadiger van een profeet zodat zij de islam verlaten. Dat is de enige hoop dat er is. Enb niet zoals de 'progressieevn' nu doen, samen met de isloampromtors rondbazuienen, de islam is a religion of peace and tolerance, is zeer vrouwvriendelijk en die extremisten misbruiken dat prachtige geloof alleen maar. Zoals een linda bogaert van de cie in gent.

Citaat:
Toch is er hoop, door bv. landen als Turkije te integreren in het Westen, met EU-lidmaatschap. Wanneer dat lukt, zou Turkije als voorbeeldstaat kunnen dienen voor andere Moslimlanden..
Dit zal onze ondergang die de 'progressieven' onder ons helpen te bewerkstelligen alleen maar bespoedigen. Erdogan, waarvan men de partij in turkije spijtig genoeg net niet heeft kunnen verbieden, en die het alvast heeft klaargespeeld Europa de zogenaamde 'islamofobie' te helpen bestrijden (islamcriticasters de mond helpen te snoeren) zal zodra Turkije bij Europa is zijn ware gelaat kunnen tonen, tevens niet meer gehinderd door het Turkse leger.

Citaat:
Maar als ik Circe zo hoor.... is er dan geen hoop? Niks possitief? Zullen we overrompeld worden door de Islam?
Dank zij progressieven zoials u wel. U behoort tot de voor de islam 'usefull idiots'

Citaat:
Moeten we gewapenderhand optreden tegen de Islam?
Tegen dieegnen dieaanslagen beramen en plannen wel ja. De rest, die veel gevaarlijker zijn dan de aanslagplegers, moeten wij ideologisch bestrijden en ophouden met rond te bazuinen dat de islam een religie van vrede en tolerantie is en dat die zxtremisten de islam zouden misbruiken.

Citaat:
Persoonlijk ben ik van mening dat we teveel 'zwartkijken'....
U bent een optimist, geen realist, die niet beseft met wat hij te maken heeft en die vriendelijk glimlachende moslimvriendjes heeft die u vertellen 'dat is allemaal niet waar'. Mensen zoals u helpen ons regelrecht naar de islamverdommenis.

"Diegenen onder de moslims die de vrede waarderen zijn geen echte moslims. Dit zijn goede mensen die ongelukkigerwijze geboren zijn in een islamitische familie en die nu van zichzelf denken dat ze moslims zijn. Of misschien hebben ze zich bekeert tot de islam omdat men hen belogen heeft. Wij moeten deze mensen zo vlug mogelijk bereiken. Zij zijn geen terroristen maar zij zijn wel de ruggesteun van het terrorisme. Als zij de islam verlaten, dan zal de islam sterven en daarmee ook het islamitisch terrorisme. Daarom, ook al zijn de meesten onder de moslims vredelievende en goede mensen, wil dit niet zeggen dat zij niet mede verantwoordelijk zijn voor de terroristische activiteiten van hun geloofsgenoten. Als deze wishy-washy, zogenaamde "vredelievende moslims" de islam verlaten, dan zal het islamitisch terrorisme onmiddellijk ophouden te bestaan. "
Ali Sina

Islam vredelievend? Enkel in onze dromen
http://forum.politics.be/showthread.php?t=38289

Laatst gewijzigd door smiley : 22 augustus 2008 om 18:41.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 18:56   #43
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Die zal er nooit komen

Dat is dan fout gedacht. De progressieven zoeken de oorzaken overal behalve bij de islam zelf. Net zoals de moslim nooit de schuld op de islam zelf zal leggen, de islam is immers perfect. De progressieven lossen het probleem dus niet op maar verergeren het.

Vooral vermeende discriminatie. Een slachtofferrol die hen opgelegd wordt door de koran. Het toppunt is dan nog dat de zogenaamde 'progressieven' zoals jij die slachtofferrol als het ware bevestigen/bestendigen hen gelijk geven.

(Ik spreek nu over Moslimjongeren van de derde generatie hier geboren, met de Belgische nationaliteit)
Hoe groter de moslimgemeesnchap hoe groter de problemen zullen worden zoals men dit in alle landen kan merken.

Inderdaad, de islam houd mensen achterlijk en dom.

U doet dit door moslims de nare waarheid over hun islam beginnen te vertellen en dit tegen de leugens van islampromtoors en apologeten in. De islam staat immers een perfecte integratie in de weg.

Het zo gehate centrum is terecht gehaat. Het verergert het probleem. Moslims zoeken de oorzaken altijd ergens anders en nooit bij zichzelf of bij hun islam.

Moslims zeggen tot hier en niet verder gaat juist wel werken. Dank zij de 'progressieven' zien moslims ons aan als zwak en zij lachen met ons en onze samenleving. Zij zorgen voor problemen en komen dan af met het zogenaamde medicijn, de islam, de islamstaat met de sharia als wet. Progressieven spelen met hun beleid recht in de kaart van de islam. Zij hoeven enkel maar te wachten tot zij voldoende groot in aantal geworden. Maar dan is het wel te laat om er nog iets aan te doen, dan pas zal er bloed vloeien in onze straten terwijl men het nu nog zonder bloedvergieten kan oplossen.

Ik krijg liever goed advies van een Vlaams Blondje in een kort rokje dan goed advies van een boerka. Ik wens trouwens helemaal geen advies te krijgen van een boerka. Niet alleen is dat een belediging tegenover ons (als man) en onze maatschappij maar ook voor de vrouw. In plaats van islamitische vrouwen te helpen laten 'progressieven' hen gewoonweg in de steek. Het is immers hun cultuur of gewoonweg hardvochtig. Wat kan mij dat nu schelen !

U denkt verkeerd. U snapt niks van islam en niks van het denken van de door de islam geindoctrineerden. U hebt niet te maken met mensen die denken zoals jan en piet.

De Taliban in Afghanistan en de jihadis elders die aanslagen plannen en uitvoern moet men gewapenderhand bestrijden. U overal terugtrekken en diegenen die hier in het land reeds zitten hier houden en blijven bepamperen schrik dat zij wel eens kwaad zoudne kunnen worden, hen niet alleen gelijke kansen geven maar bevoordelen, meer kansen geven dan de autochtoon (het zijn toch zulk een sukkelaars nietwaar, dan nog niet te spreken over het leger straathoek en andere speciaal voor die lieverdjes opgetrommelde werkers die de samenleving handenvol geld kost en helemaal niets uithaalt aangezien zij niet naar ongelovigen mogen luisteren)

Informatie is het belangrijkste. De juiste info over de islam verspreiden. De nare waarheid over de islam en de misdadiger van een profeet zodat zij de islam verlaten. Dat is de enige hoop dat er is. Enb niet zoals de 'progressieevn' nu doen, samen met de isloampromtors rondbazuienen, de islam is a religion of peace and tolerance, is zeer vrouwvriendelijk en die extremisten misbruiken dat prachtige geloof alleen maar. Zoals een linda bogaert van de cie in gent.

Dit zal onze ondergang die de 'progressieven' onder ons helpen te bewerkstelligen alleen maar bespoedigen. Erdogan, waarvan men de partij in turkije spijtig genoeg net niet heeft kunnen verbieden, en die het alvast heeft klaargespeeld Europa de zogenaamde 'islamofobie' te helpen bestrijden (islamcriticasters de mond helpen te snoeren) zal zodra Turkije bij Europa is zijn ware gelaat kunnen tonen, tevens niet meer gehinderd door het Turkse leger.

Dank zij progressieven zoials u wel. U behoort tot de voor de islam 'usefull idiots'

Tegen dieegnen dieaanslagen beramen en plannen wel ja. De rest, die veel gevaarlijker zijn dan de aanslagplegers, moeten wij ideologisch bestrijden en ophouden met rond te bazuinen dat de islam een religie van vrede en tolerantie is en dat die zxtremisten de islam zouden misbruiken.

U bent een optimist, geen realist, die niet beseft met wat hij te maken heeft en die vriendelijk glimlachende moslimvriendjes heeft die u vertellen 'dat is allemaal niet waar'. Mensen zoals u helpen ons regelrecht naar de islamverdommenis.

"Diegenen onder de moslims die de vrede waarderen zijn geen echte moslims. Dit zijn goede mensen die ongelukkigerwijze geboren zijn in een islamitische familie en die nu van zichzelf denken dat ze moslims zijn. Of misschien hebben ze zich bekeert tot de islam omdat men hen belogen heeft. Wij moeten deze mensen zo vlug mogelijk bereiken. Zij zijn geen terroristen maar zij zijn wel de ruggesteun van het terrorisme. Als zij de islam verlaten, dan zal de islam sterven en daarmee ook het islamitisch terrorisme. Daarom, ook al zijn de meesten onder de moslims vredelievende en goede mensen, wil dit niet zeggen dat zij niet mede verantwoordelijk zijn voor de terroristische activiteiten van hun geloofsgenoten. Als deze wishy-washy, zogenaamde "vredelievende moslims" de islam verlaten, dan zal het islamitisch terrorisme onmiddellijk ophouden te bestaan. "
Ali Sina

Islam vredelievend? Enkel in onze dromen
http://forum.politics.be/showthread.php?t=38289[/quote]

Ruikt dat naar racisme???
Oud 22 augustus 2008, 19:04   #44
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joenk Bekijk bericht
Ik ben links en ik vind elke godsdienst belachelijk, of het nu om het christendom, islam of eender welke natuurgodsdienst gaat. Dit neemt niet weg dat iedereen in de privésfeer de godsdienst mag 'practiseren' die hij wil. Zolang hij door het practiseren van die godsdienst de wetten van het land waarin hij leeft niet te buiten gaat natuurlijk.
Bertje Bleit weze met U
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 19:08   #45
smiley

Standaard

Citaat:

Ruikt dat naar racisme???
U zou beter die vrouwen die zich dienen weg te steken in een boerka helpen in plaats van domweg racisme staan te roepen. Progressieven zijn erin geslaagd het woord racisme volkomen uit te hollen. Alles is tegenwoordig racisme zelfs negerinnetetten. Wij leven in een 'progressieve' dictatuur die als men tegen dit 'progressieve' beleid geen maatregelen neemt langzaam maar zeker zal vervangen worden door een islamdictatuur.

Een communistische staat en een islamstaat hebben veel gemeen. Vandaar dat zij het zo goed met elkaar kunnen vinden.
http://nl.youtube.com/watch?v=DZpXUfAO68c

Laatst gewijzigd door smiley : 22 augustus 2008 om 19:10.
Oud 22 augustus 2008, 19:12   #46
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
U zou beter die vrouwen die zich dienen weg te steken in een boerka helpen in plaats van domweg racisme staan te roepen. Progressieven zijn erin geslaagd het woord racisme volkomen uit te hollen. Alles is tegenwoordig racisme zelfs negerinnetetten. Wij leven in een 'progressieve' dictatuur die als men tegen dit 'progressieve' beleid geen maatregelen neemt langzaam maar zeker zal vervangen worden door een islamdictatuur.

Een communistische staat en een islamstaat hebben veel gemeen. Vandaar dat zij het zo goed met elkaar kunnen vinden.

Dat is voor zover ik weet hun eigen keuze....

In deze materie ben ik ooit in conflict geraakt met een Moslima, met de vraag waarom ze haar mooie lichaam wegstak in zo'n Ninja-pakje....

Tja.... wat ik toen kon afleiden is dat ze dat uit EIGEN overtuiging deed! Dus NIET voor haar man ofzo....

Negerinnetetjes..... mmmmm lekker! (ook de chocolade)

Laatst gewijzigd door alvinvdv : 22 augustus 2008 om 19:18.
Oud 22 augustus 2008, 19:16   #47
smiley

Standaard

Citaat:
Dat is voor zover ik weet hun eigen keuze....
Voor zover u weet. Voor de meesten is dat niet hun eigen keuze. Daarbij komt nog dat door de islamgeindoctrineerden helemaal geen keuze hebben. Ook zou u moeten beseffen dat zulk een wanpraktijken geen plaats hebben in onze samenleving en helemaal geen verrijking betekenen of gaat u een man met peniskoker ook toelaten ? Voor iemand die waarschijnlijk in het sprookje gelooft dat alle culturen evenwaardig zijn zou mij dat trouwens niet verbazen.

Citaat:
Negerinnetetjes..... mmmmm lekker! (ook de chocalde)
Foei dat woord mag je niet meer zeggen op straffe van een boete. Het cgkr waakt.

Laatst gewijzigd door smiley : 22 augustus 2008 om 19:20.
Oud 22 augustus 2008, 19:21   #48
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor zover u weet. Voor de meesten is dat niet hun eigen keuze. Daarbij komt nog dat door de islamgeindoctrineerden helemaal geen keuze hebben.

Foei dat woord mag je niet meer zeggen op straffe van een boete. Het cgkr waakt.

Ik kan je nu zelden gelijk geven..... maar in deze materie wel!
Dit is geen racisme!
Sommige stammen in Afrika maken hun gezicht wit voor bepaalde rituelen... awel dan ga ik ook niet klagen.....

Zelfs met 'zwarte piet' kan ik nog leven!!
Oud 22 augustus 2008, 19:33   #49
smiley

Standaard

Citaat:
[/color]

Ik kan je nu zelden gelijk geven..... maar in deze materie wel!
Dit is geen racisme!
Sommige stammen in Afrika maken hun gezicht wit voor bepaalde rituelen... awel dan ga ik ook niet klagen.....

Zelfs met 'zwarte piet' kan ik nog leven!!
U zegt dat dit geen racisme is. Niet iedereen is diezelfde mening toegedaan. U moet tegenwoordig oppassen met wat u zegt en waarover u grapjes maakt. U was er zelf al als de kippen bij om een boerka ten onrechte als racisme te betittelen. En als het aan de progressieven en hun knuffeldoelgroep ligt zal het er niet op verbeteren. En dan verwondert zijn dat autochtonen (mag dat woord ook nog gebruikt worden of is het nu al oude belgen ?) beginnen te verzuren terwijl zij het net zijn die de verzuring in de hand werken. En die de problemen niet oplossen maar verergeren en het hele leger opgetrommelde welzijns en straathoekwerkers zal daar niets aan veranderen. Aangezien zij de oorzaak van de integratie en andere problemen zelf niet aanpakken. De islam.

Laatst gewijzigd door smiley : 22 augustus 2008 om 19:35.
Oud 22 augustus 2008, 19:35   #50
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
U zegt dat dit geen racisme is. Niet iedereen is diezelfde mening toegedaan. U moet tegenwoordig oppassen met wat u zegt en waarover u grapjes maakt. U was er zelf al als de kippen bij om een boerka ten onrechte als racisme te betittelen. En als het aan de progressieven en hun knuffeldoelgroep ligt zal het er niet op verbeteren. En dan verwondert zijn dat autochtonen (mag dat woord ook nog gebruikt worden of is het nu al oude belgen ?) beginnen te verzuren terwijl zij het net zijn die de verzuring in de hand werken. En die de problemen niet oplossen maar verergeren en het hele leger opgetrommelde welzijns en straathoekwerkers zal daar niets aan veranderen. Aangezien zij de oorzaak van de problemen zelf niet aanpakken. De islam.
:r oll:
Oud 22 augustus 2008, 19:52   #51
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Onzin.

Zowiezo mag men nooit aan extremisten toegeven, wat hun achtergrond ook is.
Het is de waarheid !
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 19:53   #52
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Maar ik schreef niet dat ze hun geloof verplicth moeten afwerpen. Ik zei dat ze het (vrijwillig) moeten doen als ze mee willen in de éénentwintigste eeuw. Dat kan niet met de Islam omdat die het meest van alle godsdiensten op het verleden is gericht en principieel tegen vooruitgang is gekant.

En in deze topic zie ik weer een typische Westerse denkfout herhaaldelijk opduiken: nl. religie is vrij en iedereen doet thuis wat hij wil. Basta.
Maar dit standpunt is gebaseerd op onze ervaring met het Christendom, waar er scheiding van kerk en staat bestaan en waar de godsdienst bijgevolg volledig tot de privé-sfeer behoort. De Islam kent die scheiding niet en is allesoverheersend. Bovendien moet iedereen zich naar die regels richten. Het is foutief te denken dat de sharia enkel van toepassing is op Moslims. Wie daaraan twijfelf moet maar eens een goede fles wijn bestellen in Saoudi-Arabië of er als vrouw achter het stuur van een wagen kruipen. (Ook mijn vrouw wordt - zoals zovele anderen - in Brussel soms als 'putain' uitgescholden omdat ze als niet-moslim de kledingvoorschriften van de Sharia niet volgt.)
Opnieuw is dat een fout van links, omdat ze de sterk verbeterde tolerantie van het hedendaagse Christendom zondermeer toepassen op de Islam. Dat is eigenlijk gewoon een gebrek aan empathie.
Het is de realiteit pas op voor de pocos die zullen dit afdoen als paranoia .
Oud 22 augustus 2008, 20:15   #53
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Linkse, atheïstische intellectueel:

QED
Oud 22 augustus 2008, 20:15   #54
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Gebeurt bij mijn weten nog steeds niet, enkel de scheiding van staat en kerk wordt verstevigd door de aanwezigheid van andere godsdiensten. Iets wat ik persoonlijk een schitterende zaak vind (het feit dat scheiding kerk en staat verstevigd wordt, niet de aanwezigheid van andere godsdiensten).
2. Waarom mogen andere mensen ons niet wijzen op lacunes in ons democratisch systeem? Als zij er een oplossing voor kunnen bieden is dat toch een verrijking van het systeem, of niet soms?

idd. an sich, ja. scheiding van kerk en staat is altijd een goede zaak. Maar niet als ze aangewezen worden door een soort mensen die een andere kerk met een staat willen huwen!

Effe op z'n boers en simpels;
als ik op Uw vrouw wil zitten, is het misschien niet zo'n slechte tactiek om haar op Uw fouten te wijzen.
En dat s een beetje wat moslims doen. Onze democratie tot in het absurde uithollen en gebruiken om wat te verkrijgen ...?

een a-religieuze samenleving?

Laat me niet lachen he!?
ga un eens zeggen dat ze geen schapen de keel mogen oversnijden!

An sich niets als ze in een vrije school staat. Wel als ze in een school van het GO staat. Die moeten zich met die katholieke nonsens niet bezig houden. Wil je het gezellig maken, doe dat dan op een andere manier. Zónder verwijzing naar één of ander geloof.

Buiten het feit dat u overdrijft hebt u gelijk. Ze moeten moslims die de scheiding tussen kerk en staat in vraag stellen en dat op zulke manier uiten streng aanpakken. Ze overtreden immers de Belgische wetgeving.

dat is nu net één van de problemen;
als een slang je bijt... eigen schuld, je kon weten dat ze het zou doen. Het is de aard van het beest.
Maar in de europese politiek komt men ons zeggen dat we 't goed moeten vinden dat de slang ons bijt, en dat doet men oa, door de wetten - waar U zoveel naar refereert- consequent niet of zo zacht mogelijk toe te passen .
.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.

Laatst gewijzigd door TypO : 22 augustus 2008 om 20:19.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 20:27   #55
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en waarop baseer je dat wensdenken? toch niet aan de graad van integratie na vier generaties neem ik aan?
in elk geval niet op basis van de artikels in het Nieuwsblad
wél op basis van dagdagelijkse contacten met moslims van verschillende afkomst en verschillende slag waardoor ik weet dat "de moslims" en "de islam" geen eengezind blok vormen maar er heel veel 'stromingen' en 'soorten' moslims zijn van heel conservatief tot heel progressief (progressiever dan zelfs veel vlamingen)
Oud 22 augustus 2008, 20:34   #56
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
2. Waarom mogen andere mensen ons niet wijzen op lacunes in ons democratisch systeem? Als zij er een oplossing voor kunnen bieden is dat toch een verrijking van het systeem, of niet soms?

...

Niet als dat gebeurt door fascisten die uiteindelijk het democratisch systeem willen vastzetten in z'n eigen democratisch-zijn.
Men gebruikt onze eigen regels en wetgevingen als wapens tégen ons,
zie dat nu toch eens in.

allez enkele voorbeelden;

de politie doet geen controles op thuisslachtingen(en begin niet te zeveren over die 3 controles in limburg. In schaarbeek, st joost waar 80% arabieren woont waren er 0,0 controles) tijdens de ramadam om de moslims niet op stang te jagen.
Is dit geen overtreding van onze democratische regels?

Maar diezelfde mensen kome van ons wel 'eisen' dat wij ons aan diezelfde democratische regels houden ---- als het hun stoort.

Komaan!? En wij moeten dat pikken?
Zelfs de niet universitairen?
komaan he!?
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.

Laatst gewijzigd door TypO : 22 augustus 2008 om 20:35.
Oud 22 augustus 2008, 20:36   #57
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Niet als dat gebeurt door fascisten die uiteindelijk het democratisch systeem willen vastzetten in z'n eigen democratisch-zijn.
zie dat nu toch eens in.

de politie doet geen controles op thuisslachtingen(en begin niet te zeveren over die 3 controles in limburg. In schaarbeek, st joost waar 80% arabieren woont waren er 0,0 controles) tijdens de ramadam om de moslims niet op stang te jagen.

Maar diezelfde mensen kome van ons wel 'eisen' dat wij ons aan diezelfde democratische regels houden ---- als het hun stoort.

komaan he!?
Enfin leuk om te weten. In belgie starten we een extremistisceh religie zo houden we de politie van ons dak. schitterend die poco regering. walgelijk !
Oud 22 augustus 2008, 20:38   #58
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
zie dat nu toch eens in.

komaan he!?

Zou dit voor de politiediensten een prioriteit moeten zijn????

Ja volgens de muziekindustrie zou het ook prioriteit moeten zijn elke computer na te gaan kijken op illegale downloads!!!
Oud 22 augustus 2008, 20:43   #59
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
in elk geval niet op basis van de artikels in het Nieuwsblad
wél op basis van dagdagelijkse contacten met moslims van verschillende afkomst en verschillende slag waardoor ik weet dat "de moslims" en "de islam" geen eengezind blok vormen maar er heel veel 'stromingen' en 'soorten' moslims zijn van heel conservatief tot heel progressief (progressiever dan zelfs veel vlamingen)

Ja?
Progressieve moslims?
laat me eens weten waar? Ga ik er meteen naartoe om te checken - ik durf dat integenstelling tot anderen 'Filou / Raf', want ik heb dagdagelijks contact met moslims, enkel zie ik daar héél weinig progressieven.

De enigen die ik tegengekomen ben die 'redelijk' waren en dat is niet progressief he, waren Perzen oftewel iraniërs.
Oud 22 augustus 2008, 20:45   #60
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou dit voor de politiediensten een prioriteit moeten zijn????

Ja volgens de muziekindustrie zou het ook prioriteit moeten zijn elke computer na te gaan kijken op illegale downloads!!!
daar gaat het niet om. Het gaat erom dat mensen die ons op onze wetten wijzen, ze zelf niet eens volgen. Dat is m'n punt en je weet het.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be