Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2008, 22:10   #81
joenk
Vreemdeling

joenk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Wie werd er in Irak onthoofd door - die weer eisten dat de 'hoofddoekenwet' in frankrijk zou worden afgeschaft?"
of leef ik in een andere wereld als jij?
Ik dacht dat we het over België hadden, maar goed.

Is de wet aangepast? Neen. Als die moslims voor u dé moslim vertegenwoordigen (moest die bestaan )dan leeft u in een wel heel erg enge en niet reëele leefwereld.

Citaat:
En begin niet, ja, maar da's maar een minderheid... he.
Ik geloof, in Irak in 2jaar tijd 30 onthoofdingen - !op internet alleen!
Niet relevant in deze discussie. Telkens werden die gepleegd met een bepaalde eis. Ze gingen zéker niet om de hoofddoeken'kwestie'.

Citaat:
In Irak hebben ze een 100%meerderheid.

ik zou U zeggen, herbezie U visioenen voor europa nog eens, qua miljoenen die nodig zijn... om onze wetten te veranderen.
We hebben er alles bij elkaar al wat miljoenen zitten. en de meesten zijn misschien gematigd.
Maar in een echt conflict kiezen ze niet onze kant.
U kunt zich in de hoofden van mensen begeven?
joenk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 22:24   #82
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U wel dan?
Het is arrogant te danken dat de manier waarop het Westen begrippen benaderd universeel is.
Waarom zou een moslim onder gelijkwaardigheid en gelijkheid hetzelfde moeten verstaan als de gemiddelde Europeaan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 22:29   #83
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U wel dan?
Het is arrogant te danken dat de manier waarop het Westen begrippen benaderd universeel is.
Waarom zou een moslim onder gelijkwaardigheid en gelijkheid hetzelfde moeten verstaan als de gemiddelde Europeaan?
Inderdaad, en onder 'vrede' en 'rechtvaardigheid' verstaan zij ook iets totaal anders. Maar tracht dit de mensen die dit niet weten maar eens uit te leggen.

Vrijheid en democratie zijn niet een paar chocoladerepen, die je uitdeelt aan mensen die geen chocolade kennen en ook niet willen kennen, die geen chocolade eten en ook niet willen eten
Beste vrienden, vrijheid en democratie moet je ook w�*llen. En om vrijheid en democratie te willen, moet je ook weten wat deze begrippen inhouden en waaruit ze zijn opgebouwd. In 95 procent van de gevallen wijzen moslims vrijheid en democratie af, niet alleen omdat ze niet weten wat ze zich erbij moeten voorstellen, maar ook omdat ze het, als je het ze uitlegt, niet begrijpen. Het zijn begrippen die te veel in strijd zijn met de begrippen waarop het theocratische totalitarisme gebaseerd is. Ze staan te ver af van de islamitische ideologie. Volgens die ideologie is het God die beveelt en niet de mens, is het God die over het lot van de mens beslist, en niet de mens zelf. Een God die geen ruimte laat om te kiezen, om na te denken, om te redeneren. Een God die de mens ook niet ziet als zijn zoon, maar als ondergeschikte, als slaaf. ...
Oriana FALLACI, De Kracht van de Rede, Uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam, 2005, ISBN 90 351 2753 6

---------------

Sina:
Words can mean different things to different people. It is important to understand what people mean when they use a certain word. Let’s make an example. Take the word gay. Fifty years ago, gay meant exclusively cheerfulness, lighthearted excitement, merry or bright colors. Today this word has a different meaning. You won’t call a cheerful person gay because it could be understood as something else.

Just as the same word can mean different things in different times, it can also mean different things in different cultures. Islam does not mean peace. It means submission. The word “peace” for Muslims has a different meaning. Peace, according to Muslims, will be achieved when everyone submits to Islam. Muslims can't offer peace. They can offer truce. In their minds, peace will be achieved only when you are subdued and they are the masters. Any other arrangement is not Islamic.

When we say the objective of Islam is to force people into submission, it does not mean that you'll be forced into conversion. It means that you'll become a dhimmi, a subordinate to Muslims. You work and pay the Jizyyah, an extortion fee, to the Muslims who would treat you as second class citizen. They become the master race and you, their virtual slave and the source of their livelihood. .

The good news is that you can change your status by converting to Islam. So in a a very sarcastic sense, there is no compulsion in Islam. You convert "voluntarily". But you are free not to convert by accepting subjugation, humiliation, discrimination and constant harassment. What can be more democratic?

This meaning of "peace" is understood by all the Muslims. However they know that the non-Muslims have a different understanding of this word. So, they deceitfully promote their religion as a religion of peace taking advantage of the fact that the root of both words Islam and Salam is slm. One means submission and the other means peace. Even though the peace in Islam is understood as submission.

http://www.faithfreedom.org/oped/sina60219.htm

Alzo worden de 'progresieven' onder ons compleet in de luren gelegd door volgelingen van de zogenaamde 'religion of peace'

Laatst gewijzigd door smiley : 22 augustus 2008 om 22:57.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 01:00   #84
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joenk Bekijk bericht
Allemaal verwerpelijke toestanden, ik ben de eerste om dat te bevestigen.

Maar ik vroeg eigenlijk bronnen ivm de zogenaamde 'religieuze politie' in Brussel.
dat ga je natuurlijk niet in de kranten of MSM vinden!

Maar ik heb het wèl ooit gehoord op onze nationale PRAVDA en dan moet het wèl erg zijn.
kijk daar eens: http://forum.politics.be/showthread.php?t=19013

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 06:41   #85
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
wat maken en je vrouw allemaal mee!! ik vrees dat het eerder in jullie koppeke zit.

En met betrekking tot die emphatie ? wie heeft er een gebrek aan ? de nuancerende poco's of de zwartkijkers ?

effe dit;

1ste) nuancerende poco's?
wat is dat?

als je bedoeld : kritiek op iets dat niet poco is verguizen en verketteren, en alles wat door de islamieten wordt uitgestoken minimaliseren,

ja dan nuanceren jullie.
haha

2de) eens samen een toertje in brussel gaan maken?

Jij en je vrouw of vriendin. Gewonen westerse kledij. Geen arafatsjaals en die zever.
Ik zet jullie af en haal jullie op een ander afgesproken punt weer op.
Blijf in de buurt zenne, om beeldmateriaal te maken, zodat je niet kan ontkennen.

Deal?
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 08:07   #86
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
in elk geval niet op basis van de artikels in het Nieuwsblad
wél op basis van dagdagelijkse contacten met moslims van verschillende afkomst en verschillende slag waardoor ik weet dat "de moslims" en "de islam" geen eengezind blok vormen maar er heel veel 'stromingen' en 'soorten' moslims zijn van heel conservatief tot heel progressief (progressiever dan zelfs veel vlamingen)
Ja?
Progressieve moslims?
laat me eens weten waar? Ga ik er meteen naartoe om te checken - ik durf dat integenstelling tot anderen 'Filou / Raf', want ik heb dagdagelijks contact met moslims, enkel zie ik daar héél weinig progressieven.

De enigen die ik tegengekomen ben die 'redelijk' waren en dat is niet progressief he, waren Perzen oftewel iraniërs.
Natuurlijk zijn er bij de moslims verschillende "stromingen" en "soorten", van conservatief tot progressief.
Dat is ook mijn ervaring in mijn omgang met Moslims.

Kijk eens naar "Tante in Marokko" woensdag op nederland 2 om 21u25
De voorbije afleveringen kan je bekijken http://tanteinmarokko.rvu.nl/afleveringen.html

Gesprekken met Nederlandse Marokkanen die op reis zijn naar hun familie in Marokko, over de reis, hun godsdienst, hun leven in Nederland,...
In aflevering 3 bijvoorbeeld, een Nederlandse Marokkaan reist met een Belgische. Ze zijn niet gehuwd, maar hebben wel een kind. De vader vind dit allemaal goed. Ze hebben duidelijk geen angst voor hun Moslim familie in Marokko noch voor andere Moslims in Nederland.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 09:22   #87
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
is dit nieuw voor U?
In Brussel rijdt er zelfs een soort religieuse politie rond. Met matrak en een soort uniform al! om zowel Belgen als niet vrome moslims wat terecht te wijzen.

(en Filou niet komen zeggen dat 'k lieg he!? Want zoals ik eerder voorgesteld heb- zonder antwoord van U- wil ik u met uw vrouw eens in die buurten gaan afzetten.)
Kan je tenminste vertellen in welke buurt(en) deze religieuze politie rondrijdt. Ik wil eens kijken of ik ze tegenkom. Met matrak en soort uniform moet ik ze zeker herkennen. Anders zal ik ongetwijfeld terecht gewezen worden.
Oud 23 augustus 2008, 10:29   #88
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kan je tenminste vertellen in welke buurt(en) deze religieuze politie rondrijdt. Ik wil eens kijken of ik ze tegenkom. Met matrak en soort uniform moet ik ze zeker herkennen. Anders zal ik ongetwijfeld terecht gewezen worden.

tussen de Rue verte en rue de La Poste in Schaarbeek.

Ze rijden rond en worden opgebeld als er ergens een probleem is zekers.
Ze komen mij hun patrouille-diagram niet in kopij afgeven zenne.

Al eens in brussel geweest toch? In de echte donker arabische wijken?
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
Oud 23 augustus 2008, 10:40   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

door wie worden die gasten dan betaald? of zouden ze dat gratis doen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 10:43   #90
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Het zou mij niet verbazen dat zij dat gratis doen. Het is namelijk hun religieuze plicht de wet van allah te doen heersen.

Veel linkse vrienden verkiezen een blakende onwetendheid omtrent die godsdienst. Maar het is absoluut noodzakelijk te begrijpen dat onze termen - al onze dierbare civiele vrijheden, waar het neutraliteitsbeginsel een structurerend principe van is - betekenisloos zijn binnen de theologische ruimte van de Profeet.

De islam verkondigt een volstrekt andere visie op de religieuze en politieke werkelijkheid dan het jodendom en christendom, de godsdiensten waarop de Profeet zich gebaseerd heeft en die hij in zijn Koran te vuur en te zwaard bestrijdt. Het allerfundamenteelste verschil bestaat in de theologische kern: de god van Abraham en Christus is onderworpen aan de gerechtigheid. Hij kan zelfs debatten met zijn schepselen verliezen; en dat gebeurt dan ook in allerlei vaak grappige passages in de Bijbel en de talmoed.

Op dit punt roept steevast iemand ter linkerzijde: 'Kruistochten! Inquisitie!'

Het feit dat zijn schepselen God misbruikt hebben voor dergelijke zaken valt zeer te betreuren. Maar de westerse dialectische traditie heeft gemaakt dat iedere moderne christen of jood van enig intellectueel niveau zich doodschaamt voor het bloed dat aan zijn erfenis kleeft.

Allah daarentegen is boven alles verheven, inclusief de gerechtigheid. En waar de god van Abraham en Christus de mens de vrije wil heeft geschonken, grijpt Allah permanent in. 'Insjallah!' is geen holle kreet, maar de uitdrukking van een elementaire overtuiging: alles, letterlijk alles, gebeurt omdat Allah het wil. Daarmee voert de islam ons via Mekka naar een interpretatie van de wereld terug die van lang voor het schrift dateert.

Het lijkt ons hoogstnoodzakelijk dat Europa zich grondig informeert over de islam. Want de houding van veel linkse intellectuelen getuigt van een onbewust etnocentrisme, wat des te onbegrijpelijker is omdat ze zo luid de verderfelijkheid van datzelfde etnocentrisme prediken. Blijkbaar zijn ze volstrekt niet in staat zich voor te stellen dat een islamiet anders, maar dan ook werkelijk totaal anders denkt dan een welwillende, linkse, antikatholieke Vlaamse intellectueel. Mogelijk is dat het gevolg van een diep begraven koloniaal schuldgevoel, maar dat onderwerp voert ons hier te ver.

Bericht aan weldenkend links !
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...asc&highlight=

De islam is geen religie louter voor de binnenkamer, maar is intrinsiek verbonden met een politiek programma. De islam wil een islamitische staat vestigen, en deze uitbreiden totdat hij de hele wereld omvat. Daartoe zijn twee middelen : het bekeringswerk (da’wa) en de heilige oorlog (djihaad).
Koenraad Elst
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 23 augustus 2008 om 11:00.
Oud 23 augustus 2008, 11:05   #91
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hoe moet ik dat nu weten?
vrijwilligers werk?
Oud 23 augustus 2008, 11:48   #92
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja, ik kom regelmatig in Brussel, ook in de buurten met veel vreemdelingen.
Ik ben deze zomer nog in Schaarbeek geweest, in de buurt van de rue verte. Het was warm, ik liep er zomers gekleed, en niemand die me terecht heeft gewezen.
Oud 23 augustus 2008, 12:31   #93
smiley

Standaard

Citaat:
Ja, ik kom regelmatig in Brussel, ook in de buurten met veel vreemdelingen.
Ik ben deze zomer nog in Schaarbeek geweest, in de buurt van de rue verte. Het was warm, ik liep er zomers gekleed, en niemand die me terecht heeft gewezen.
Liet je een streepje blote buik zien ? Of liegen al die vrouwen die lastig gevallen worden volgens u ?

'Intimidatie van vrouwen kan niet'

In een aantal wijken van Brussel verschijnen minder en minder vrouwen in het straatbeeld. Moslimmeisjes worden er lastig gevallen, als ze geen hoofddoek dragen. Autochtone vrouwen worden nageroepen en uitgescholden voor hoer, als ze eens streepje blote buik durven laten zien. 'Er heerst een sfeer van onverdraagzaamheid. Autochtone vrouwen zeggen me dat dat ze een sjaaltje dragen omdat ze dan niet meer lastiggevallen worden.' Wel, dat zijn onaanvaardbare toestanden.

Bent u zelf al lastig gevallen?

'Ja hoor, en mijn dochter herhaaldelijk, net zoals haar vriendinnen.
Dat zijn jonge vrouwen die gekleed zijn volgens de mode, met smalle bloesjes en al eens een streepje blote buik. Allochtone meisjes worden aangesproken als ze geen hoofddoek dragen, maar ook gewoon omdat ze op straat lopen, of als ze durven lachen onder elkaar. Neem de Zuidlaan tegenover het Zuidstation. Vroeger was dat een heel gemengde buurt, waar veel Belgen een winkel hadden. Nu is het een wijk waar de allochtone winkels overheersen, die gecontroleerd worden door een bepaald soort mannen. Ze kijken vanuit de cafés toe wie er allemaal voorbij komt en intimideren vrouwen. Stilaan verdwijnen die uit het straatbeeld. Er heerst een sfeer van onverdraagzaamheid. Vrouwen kunnen zich niet kleden zoals ze dat zouden willen.

Wat zeggen die mannen dan?

'Opmerkingen als ge hoort hier niet thuis
, hoe loopt ge gekleed, ge zijt een hoer. Het is lang niet alleen aan de Zuidlaan, maar daar begint het op te vallen dat er minder en minder vrouwen op straat lopen. Het gebeurt net zo goed in Sint-Joost, in Molenbeek, in Schaarbeek, als ze aan het winkelen zijn op de Louizalaan en zeer frequent op de tram.

Het zijn de Belgen die zich moeten aanpassen aan de allochtonen?

'Zo is het ja.
Vrouwen moeten dag en nacht veilig op straat kunnen rondlopen. We hebben geen 50 jaar gevochten voor onze bevrijding om nu teruggeslagen te worden in de tijd. We willen dat in geen enkele wijk in Brussel.'

Wie zijn die mannen?

'Het zijn vooral Marokkaanse jongeren, die vinden dat ze het recht hebben om hun normen op te leggen aan meisjes. Bij de Turken komt het ook voor, vooral in hun gemeenschap
, maar het is net zo onaanvaardbaar. Zij moeten ook het recht hebben om zelf te beslissen hoe ze zich willen kleden Als we onze blote buik willen laten zien, hebben die mannen daar niets mee te maken.'

In de buurten in Frankrijk waar de zware rellen plaats vonden, ...

ALLAH AKBAR COUSIN !
ON VA LES BAISER !

JIHAD !
ON VA BRULER L'EGLISE !
http://www.youtube.com/watch?v=Q_OAy...eature=related

zie je al geen vrouwen meer op straat. De mannen vinden er dat ze de heersers van de straat zijn.

Brigitte Grouwels

http://www.brigittegrouwels.com/inde...&artikelid=154

Laatst gewijzigd door smiley : 23 augustus 2008 om 12:35.
Oud 23 augustus 2008, 13:06   #94
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Liet je een streepje blote buik zien ? Of liegen al die vrouwen die lastig gevallen worden volgens u ?
Ik beweer niet dat al die vrouwen liegen. Ik betwijfel niet dat vrouwen lastig gevallen worden. Uiteraard is dit onaanvaardbaar.
Moet ik liegen omdat ik in Brussel nog nooit lastig gevallen werd?

Blijkbaar valt niet iedere Moslim de vrouwen lastig.

Worden vrouwen nooit lastiggevallen door mannen die niet Moslim zijn?
Oud 23 augustus 2008, 13:10   #95
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:

Bron: Van Daele

leugen: onjuiste mededeling bedoeld om te misleiden
onzin: praat met inmenging van irrelevante elementen
prietpraat: onbeduidend gepraat
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 13:17   #96
smiley

Standaard

Citaat:
Ik beweer niet dat al die vrouwen liegen. Ik betwijfel niet dat vrouwen lastig gevallen worden. Uiteraard is dit onaanvaardbaar.
Neen, maar had u een streepje blote buik ?

Citaat:
Je hebt moslims en moslims in naam. Maar als puntje bij paaltje komt hoef je niet op de moslims in naam te rekenen

Citaat:

Met uw laatste zin tracht u de zaak weer te minimaliseren door op autochtonen te wijzen en als het dit niet is dan is het 'jamaar wij hadden toch de kruistochten' of door naar de bijbel te verwijzen als iemand iets over de koran durft te zeggen. Dat is de klassieke reactie door islamapologeten die over de islam zeer slecht geinformeert zijn en die dikwijls moslimvrienden of kennissen hebben, je zal geen enkele moslim tegenkomen die zal zeggen dat de islam niet deugt of dat de oorzaak van de problemen bij de islam zelf dienen gezocht te worden. Ondertussen groeit de moslimgemeenschap verder aan en worden de problemen alsmaar groter.

Heb je je trouwens al eens de vraag gesteld waarom moslims oververtegenwoordigd zijn in de verkrachtingsstatistieken ? En neen, dat is niet vanwege achterstelling, discriminatie, armoede of uit verveling.

Laatst gewijzigd door smiley : 23 augustus 2008 om 13:31.
Oud 23 augustus 2008, 13:23   #97
Hertog Joost
Schepen

Hertog Joost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe dan dit is zowiezo niet te tolereren of je nou moslim, christen of iets anders bent. Dit soort toestanden dienen in de kiem gesmoord te worden.

Mijn gevoel zegt dat links alles probeert te ontkennen of het probeert te wijten aan racisme vanuit de autochtonen en dat ze verkeerd begrepen worden.

Helaas als je slachtoffer bent van een verkrachting dan geeft je dat nog geen recht om een ander te verkrachten.
Oud 23 augustus 2008, 13:23   #98
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Bron: Van Daele

leugen: onjuiste mededeling bedoeld om te misleiden
onzin: praat met inmenging van irrelevante elementen
prietpraat: onbeduidend gepraat
Dat is nu net wat islampromtors en islamapologeten ten toon spreiden, zowel die van het cie in gent als die van kifkif. Leugens onzin en prietpraat en mensen zoals alvinvdv zijn daarmee weg.

Vraag : Wat zijn dit voor mensen die zich tot Islam bekeren na dat er duizenden mensen de dood in gejaagd werden door Islam. Zijn dat sadistische criminelen / je zou toch denken dat een normaal mens zich van Islam afkeert na zo’n gruwelijke daad?

Antwoord ex-molsim : Het is eenvoudig.

De Islam komt negatief in het nieuws. De Islam komt trouwens enkel negatief in het nieuws. Een lieve moslim of moslima wordt om uitleg gevraagd. Hij of zij zegt dat het allemaal niet waar is. De moslim of moslima is heel lief en de Islam kan dus niet zo erg zijn. De suikerversie wordt uitgelegd volgens het Linda Bogaert stramien. Elke moslim of moslima heeft dezelfde standaard uitleg klaar.

Polygamie: de vrouw moet toestemming geven
Geweld in de koran: context van die tijd; Mohammad had veel vijanden
hand afhakken voor stelen: wordt niet meer toegepast
stenigen voor overspel: wordt niet meer toegepast, staat trouwens ook in de bijbel en christenen passen het ook niet meer toe
uithuwelijken jonge meisjes: de Islam verwerpt dit, dit is cultureel
vrouwen slaan: cultureel, mag niet van de koran, Mohammad heeft dit verboden
maar vrouwen slaan staat in de koran: foute vertaling, slaan in de koran betekent verlaten
jihad: spirituele strijd of zelfverdediging in extreme gevallen

enz

En de persoon met een bepaalde spirituele of andere honger stapt in het verhaaltje mee en bekeert zich.
Heel gemakkelijk, je moet niets weten (dit is eigenlijk zelfs wenselijk), gewoon de shahada opzeggen.

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...asc&highlight=

Laatst gewijzigd door smiley : 23 augustus 2008 om 13:28.
Oud 23 augustus 2008, 13:33   #99
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Neen, maar had u een streepje blote buik ?

Je hebt moslims en moslims in naam. Maar als puntje bij paaltje komt hoef je niet op de moslims in naam te rekenen

Met uw laatste zin tracht u de zaak weer te minimaliseren door op autochtonen te wijzen en als het dit niet is dan is het 'jamaar wij hadden toch de kruistochten' of door naar de bijbel te verwijzen als iemand iets over de koran durft te zeggen. Dat is de klassieke reactie door islamapologeten die over de islam zeer slecht geinformeert zijn en die dikwijls moslimvrienden of kennissen hebben, je zal geen enkele moslim tegenkomen die zal zeggen dat de islam niet deugt of dat de oorzaak van de problemen bij de islam zelf dienen gezocht te worden. Ondertussen groeit de moslimgemeenschap verder aan en worden de problemen alsmaar groter.
Ook de keren dat ik met blote buik rondliep, werd ik niet lastiggevallen.

Met mijn laatste zin wil ik niet minimaliseren. Ik wil er je op wijzen dat ook niet-moslim mannen soms vrouwen lastigvallen. Dat vind je toch ook even erg?
Ik kom wel Moslims tegen die zeggen dat de oorzaak van de problemen ook bij Moslims liggen. Ik ken er die vinden dat een hoofddoek niet kan.
Maar volgens jou zullen dit geen Moslims zijn, want ze passen niet in jouw beeld.
Oud 23 augustus 2008, 13:37   #100
smiley

Standaard

Citaat:
Ook de keren dat ik met blote buik rondliep, werd ik niet lastiggevallen.

Met mijn laatste zin wil ik niet minimaliseren. Ik wil er je op wijzen dat ook niet-moslim mannen soms vrouwen lastigvallen. Dat vind je toch ook even erg?
Jazeker maar dit is in vergelijking met de moslimgemeenschap minimaal en berust op andere oorzaken. Het massaal lastig vallen van vrouwen in openbare zwembaden bvb is niet veroorzaakt door de overlast van de daar aanwezige 'autochtonen'.

Citaat:
Ik kom wel Moslims tegen die zeggen dat de oorzaak van de problemen ook bij Moslims liggen. Ik ken er die vinden dat een hoofddoek niet kan.
Je zal geen enkele moslim tegenkomen die de oorzaak van de problemen bij de islam zelf zal leggen. De islam is perfect, vergeet dat niet ! Hij zal de islam juist als oplossing voor de problemen naar voor schuiven.

Citaat:
Maar volgens jou zullen dit geen Moslims zijn, want ze passen niet in jouw beeld.
Dat zijn de moslims in naam waar ik het eerder over had die als zij hun eigenste bronteksten eens zouden lezen erg zouden schrikken

Laatst gewijzigd door smiley : 23 augustus 2008 om 13:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be