![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6001 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat geeft nog steeds geen antwoord op de vraag; WTC7 werd wel geteisterd door branden, en die hebben ook een impact op de structurele eigenschappen van een gebouw. Hoe konden ze dat dus op voorhand mee in rekening brengen? Hoe konden ze voor WTC7 ook de structurele impact van twee mastodonten van gebouwen die vlakbij instorten (voor WTC7 moet dat zowat het equivalent van een stevige aardbeving geweest zijn) in rekening brengen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6002 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ofwel, moest het de Twin Towers geweest zijn? WTC 6 kreeg de volle laag, zowel van WTC1 als WTC 2, in tegenstelling met WTC 7. En kreeg ook te maken met uw .... ahum ... stevige aardbeving. Is die ingestort? Laatst gewijzigd door eti1777 : 23 augustus 2008 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6003 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vraag is eenvoudig; het antwoord zou dat dus ook horen te zijn. Jij hebt het antwoord nog niet gegeven... Laatst gewijzigd door Sfax : 23 augustus 2008 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6004 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, uw "impact op de structurele eigenschappen" is ook uit de lucht gegrepen, na de brand van 97(?) in één van de torens, die veel heviger was dan de brand in WTC7, moesten er géén (structurele) herstellingen gebeuren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6005 | ||
Banneling
|
![]() Bedoel je niet eerder "leer interpreteren zoals ik het zie"?
Citaat:
![]() Wat ga je zo nog uitvinden? Citaat:
![]() Een brand heeft wel degelijk impact op de structurele eigenschappen (alleen al omdat de hitte de materiaaleigenschappen kan aantasten); een brand heeft eveneens impact op de springladingen (maar dan zullen ze die springladingen wel weer op andere locaties gezet hebben dan de brand ga je vertellen); een instorting vlakbij kan eveneens een impact hebben op de structuur... Maar dat past blijkbaar allemaal niet in je plaatje? ![]() Beetje goedkoop allemaal, maar dat is de stijl van de believers. Veel poneren, veel stellen, geen antwoorden geven op vragen, gepikeerd reageren op vragen en vooral verwachten dat iedereen de slaafse houding die ze iedereen verwijten tov de traditionele media, aan zou nemen tegenover hun boodschap. Enfin, ik blijf dus vaststellen dat er nog niets veranderd is, en dat er geen antwoorden kunnen gegeven worden op fundamentele vragen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6006 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U wilt een makkelijk antwoord? Dat konden ze niet. Voila, tevreden? Wat hebben we nu dankzij uw vragen geleerd? Niets, nada, niente. U claimt dat de branden hevig genoeg waren om een impact te hebben op de structuur van het gebouw. U claimt dat de instortende torens (het was WTC 1, maar bon) een impact hadden op de structuur van het gebouw, u gaat zelfs tot ... een stevige aardbeving. Kunt u uw claims concreet hardmaken of komt u alleen eventjes de arrogante betweter uithangen? Laatst gewijzigd door eti1777 : 23 augustus 2008 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6007 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is nochthans heel simpel, een controlled demolition berekenen ze uitvoerig om schade aan omliggende gebouwen te voorkomen. Jij vraagt je nu af hoe ze die berekeningen maken met onbekende factoren voor een demolitie uitgevoerd op een dag waar het vermijden van schade aan omliggende gebouwen duidelijk geen prioriteit was. Citaat:
Bovendien waren de branden vrij klein, lokaal en enkel aanwezig op enkele verdiepingen. Veel ladingen zullen ze dus niet verloren zijn. En aangezien het gebouw brandde vóór de torens waren ingestort, zou het best mogelijk zijn dat de brand in WTC7 min of meer gecontroleerd was. De structurele schade van de instortingen van de torens of de brand in WTC7 is helemaal niet van belang, het zou de richting van de val kunnen beïnvloeden, maar hoe meer schade, hoe gemakkelijker het naar beneden komt. Jij probeert te argumenteren dat méér structurele schade verantwoordelijk zou zijn voor het tegengaan van de instorting? Laatst gewijzigd door Akufen : 23 augustus 2008 om 18:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6008 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jullie stellen dat WTC7 enkel naar beneden kan gekomen zijn door CD, omdat de instorting "te zuiver" was, omdat er tot op heden slechts een beperkt aantal bedrijven ter werell zijn die dat kunnen na veel berekeningen en voorbereiding en omdat men het vroeger wel al eerder gedaan zou hebben met vuur als het zo simpel was, dan moet je maar in staat zijn een antwoord te geven op de vraag die gesteld is. Die blijft tot hiertoe onbeantwoord. Als je wil gaan stellen dat een instorting van het kaliber van WTC1&2 geen imact kan hebben op gebouwen in de buurt, dan wil ik daar ook gerust eens een bewijs voor zien. Als je wil gaan stellen dat brand geen impact heeft op een gebouw, dan wil ik ook daar gerust eens een bewijs voor zien. Ik heb echter het donkerbruine vermoeden dat op geen van bovenstaande vragen een antwoord zal komen, en dat er hoogstens zal gesteld worden dat ik wat kritischer moet nadenken over de info die ik lees ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6009 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik interpreteer jouw beweringen, en ik stel vast dat bij enige kritische noot (die kritische ingesteldheid waarop jullie zelf pretenderen het monopolie te hebben, wanneer het gaat over wat wij te horen krijgen, maar die jullie nooit ofte nimmer op jullie eigen beweringen toegepast willen zien, zo blijkt). Citaat:
![]() Iets kan niet tegelijk een controlled demolition en geen controlled domilition zijn. De "zuiverheid" van die instorting aanzien jullie als hét bewijs dat het controlled demolition was en dus een inside job. Op kritische vragen hoe je daar een controlled demolition zou moeten doen, gegeven de extremiteit van de situatie, wordt het plots geen controlled demolition meer, maar gewoon een instorting die doelbewust is veroorzaakt door een explosieve lading? Wat gaan we nog allemaal te horen krijgen ![]() Als het dan geen controlled demolition was, waarom stort ie dan zo "rechtlijnig" in? Citaat:
Aan welke vuurbestendige ladingen denk je dan? ![]() Citaat:
![]() Jullie liggen op de rooster waar je jezelf op gelegd hebt, ik niet ![]() De structurele schade trouwens, is uitermate van belang. Structurele schade gecombineerd met springladingen die bedoeld zijn voor een gebouw dat verondersteld wordt in goede staat te zijn, kan er domweg voor zorgen dat je een partiële instorting krijgt ipv een volledige. Maar dat was ongetwijfeld ook niet de bedoeling? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6010 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U maakte als eerste uw claims, remember, uw zogenaamde makkelijke vragen. Daarom vroeg ik Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6011 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6012 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die veronderstellingen moeten bewezen worden om op de vragen te antwoorden, als je vooruit wil natuurlijk. ![]() Laatst gewijzigd door eti1777 : 23 augustus 2008 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6013 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zeg u dat het opgezet was als controlled demolition, en eventuele structurele schade is daarbij van weinig belang en kan ingecalculeerd zijn. Als er met zenders gewerkt werd zou het eveneens een kleine moeite zijn om het patroon of de timing van de explosieven aan te passen aan de ontbrekende/beschadigde explosieven. Geen idee. Bestaan ze niet? Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6014 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als jij bijvoorbeeld wil gaan ontkennen dat brand een impact kan hebben op de structurele eigenschappen van ene gebouw, dan geef je aan niet te weten waar je het over hebt. Er zijn genoeg gebouwen die na een brand naar beneden moeten gehaald worden (en dat hoeven daarom geen flatgebouwen te zijn) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6015 | ||||||
Banneling
|
![]() Verdraaiingen? Waar dan?
![]() Citaat:
Al weten jullie nu zelf al niet meer goed of het wel degelijk CD was blijkbaar. Citaat:
Dat jullie mij beweringen in de mond trachten te leggen, omdat je geen antwoord hebt, is verder irrelevant. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6016 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ontken nergens dat brand een impact zou kunnen hebben. U darentegen beweerde, in uw vraag, dat WTC 7 geteisterd was door branden die een impact hadden op het structuur. Ik vroeg gewoon hoe u dat kon weten? Was mijn vraag dan zo moeilijk? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6017 |
Staatssecretaris
|
![]() Zoals ik zei, de branden waren lokaal, klein, en enkel aanwezig op enkele verdiepingen. Als de brand ingecalculeerd/gecontroleerd was (wat de branden vóór de instorting van de torens doen vermoeden) volstond het dus explosieven (als ze niet brandbestendig konden worden geplaatst) op die paar verdiepingen niet te plaatsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6018 | |||
Banneling
|
![]() Het zou je sieren moest je dat in de eerste plaats niet zelf doen
![]() Citaat:
Citaat:
Een vraag, die zoals je weet, nog steeds onbeantwoord is. Citaat:
![]() Je hebt het antwoord erop intussen al enkele keren gekregen. Wanneer jouw antwoord? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6019 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe controleer je een brand? |
||
![]() |