Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops)
JA 75 49,02%
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! 2 1,31%
NEE 72 47,06%
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) 4 2,61%
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2008, 15:28   #461
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Niet dat je vraag enige relevantie heeft, die uitspraak kon net zo goed komen van een heroïne gebruiker.
Neen, dat vind ik geen vergelijking.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 15:32   #462
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Volgens jou moet ge al een delirium tremens gehad hebben om te moeten weten dat alkohol niet altijd zo onschuldig is als één aperitiefke voor het eten?
Misschien begrijp je me verkeerd.

Het lijkt alsof tegenstanders van de legalisatie van wiet denken dat je roze olifanten ziet na het roken van een joint.

Cannanbis is een SOFTdrug, in tegenstelling tot de legale en meer sociaal aanvaarde HARDdrug alcohol.
Oud 23 augustus 2008, 16:52   #463
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Even doordenken.

Het is verboden te verbieden. Maar ge moogt het verbieden niet verbieden, want dan verbiedt ge iets en dat is verboden.

Enfin, da's maar een spelleke.

Een maatschappij, een samen leven met verschillende mensen, houdt altijd "afspraken" in, en afspraken zijn deels "verboden".
Een demokratie werkt via wetten, wetten zijn afspraken, wetten houden altijd een verbod in.

Verbieden is een vorm van beschaving.
Zonder verboden blijft alleen een far west toestand over: het recht van de sterkste.
Hoe meer (demokratisch ingestelde) verboden, hoe "sosialer".

Maar je stelling klonk wel "leuk".
Tedju, vergeten mijn "bron" bij te voegen daarstraks:

Jean-Jacques Rousseau: " Entre le faible et le fort, cest la liberté qui opprime et cest la loi qui libère ".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 16:55   #464
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht

Het lijkt alsof tegenstanders van de legalisatie van wiet denken dat je roze olifanten ziet na het roken van een joint.

Cannanbis is een SOFTdrug, in tegenstelling tot de legale en meer sociaal aanvaarde HARDdrug alcohol.
Maar wat wiet met een scheut whisky kan toch heel eigenaardige effecten geven nietwaar?
Oud 23 augustus 2008, 16:59   #465
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar wat wiet met een scheut whisky kan toch heel eigenaardige effecten geven nietwaar?
och whysky zowieso - en wiet erbij gaat de boel natuurlijk niet helderder maken he - dat spreekt vanzelf - maar whysky is van zijn eigen iets dat agressief maakt en wiet iets dat eerder kalmeert - van gewoon bier en wiet gaat ge nogal snel maffen - iets voor onervaren gebrukers dus om te combineren

als ne zatlap lastig is kan nen joint wel handig zijn om hem in t slaap te doen komen trouwes - een paar trekjes en hij valt niemand meer lastig en ligt vredig te ronken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 augustus 2008 om 17:02.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 17:03   #466
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
och whysky zowieso - en wiet erbij gaat de boel natuurlijk niet helderder maken he - dat spreekt vanzelf - maar whysky is van zijn eigen iets dat agressief maakt - van gewoon bier en wiet gaat ge nogal snel maffen - iets voor onervaren gebrukers dus om te combineren

als ne zatlap lastig is kan nen joint wel handig zijn om hem in t slaap te doen komen trouwes - een paar trekjes en hij valt niemand meer lastig en ligt vredig te ronken

Van jointjes worden ze wel rustig dat is waar. Allee meestal dan toch.
Heel vervelend is dat wel als je net wat dringend werk moet kunnen verzetten en dat ze wat jointjes staan te roken.
Jointjes en werk gaan dus al niet samen, jammer genoeg smoren ze dat wel op hun werk.

Voor de rest, willen mensen jointjes smoren of hun spruiten smoren, ik lig daar niet wakker van.
Wat aan de takken hangt is voor iedereen.
Oud 23 augustus 2008, 17:11   #467
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van jointjes worden ze wel rustig dat is waar. Allee meestal dan toch.
Heel vervelend is dat wel als je net wat dringend werk moet kunnen verzetten en dat ze wat jointjes staan te roken.
Jointjes en werk gaan dus al niet samen, jammer genoeg smoren ze dat wel op hun werk.
ook een mythe die niet klopt hoor - drinken en werken gaat niet samen maar daarom geldt hetzelfde niet voor een totaal andere psychotrope stof met een gans andere bijsluiter

hetzelfde geldt voor autorijden trouwens - er is alleen gevaar bij mensen die niet gewend zijn om te blowen - in nederland wees onderzoek uit dat heroinegebruikers procentueel minder verkeersongelukken hebben dan nuchtere mensen

ik heb ooit mijn reflex getest op flanders technology, lang geleden - op een reflexmeter - dat deed ik eerst nuchter en daarna stoned - en stoned was mijn reflex veel korter - wat erop neerkomt dat mijn kans op verkeersongelukken in die hoedanigheid kleinder was

wiet brengt de gebruker die het product gewend is en juist gebruikt in een soort van meditatieve toestand ( hy zijn ) - niet zozeer in een roes - alles blijft stuurbaar - wat bij dronkenschap niet zo is

doordat je kalm bent; innerlijk kalm zijn je reacties weloverwogener - daarom ook is je reactiesnelheid korter - natuurlijk geldt dit alles wel enkel mits juist gebruik - teveel maakt je idd sloom en slaperig
Citaat:
Voor de rest, willen mensen jointjes smoren of hun spruiten smoren, ik lig daar niet wakker van.
Wat aan de takken hangt is voor iedereen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 augustus 2008 om 17:15.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 17:14   #468
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ligt eraan of je ervaren drinker/roker bent of niet....
Zonder wiet kan het ook al een heel avontuur zijn, nietwaar?
Oud 23 augustus 2008, 17:21   #469
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ook een mythe die niet klopt hoor - drinken en werken gaat niet samen maar daarom geldt hetzelfde niet voor een totaal andere psychotrope stof met een gans andere bijsluiter

hetzelfde geldt voor autorijden trouwens - er is alleen gevaar bij mensen die niet gewend zijn om te blowen - in nederland wees onderzoek uit dat heroinegebruikers procentueel minder verkeersongelukken hebben dan nuchtere mensen

ik heb ooit mijn reflex getest op flanders technology, lang geleden - op een reflexmeter - dat deed ik eerst nuchter en daarna stoned - en stoned was mijn reflex veel korter - wat erop neerkomt dat mijn kans op verkeersongelukken in die hoedanigheid kleinder was

wiet brengt de gebruker die het product gewend is in een soort van medidatieve toestand - niet zozeer in een roes - alles blijft stuurbaar wat bij dronkenschap niet zo is

doordat je kalm bent; innerlijk kalm zijn je reacties weloverwogener - daarom ook is je reactiesnelheid groter - natuurlijk geldt dit alles wel enkel mits juist gebruik - teveel maakt je idd sloom en slaperig
Misschien.
Ooit werkte er eens iemand nieuw bij me.
2 uur, en de ambulance had hem al mee.
Hij was zo danig kalm en rustig dat hij 8 meter naar beneden was gedonderd.
En ja, hij had net een jointje (of misschien wat meer) binnen.

Heb er zo nog gehad trouwens.
2 in het ziekenhuis nadat ze hun handen in een brandend product hadden gestoken. 14 dagen brandwondencentrum en 750'000 bfr later mochten ze beschikken.
Heb ook eens één gehad die liever speed nam, geweldig dat die kon werken zeg. Niet te doen.
Is ook opgehaald met een ambulance met zijn tong uit zijn mond. Was er bijna aan.

Heb er dan nog één gehad die zo een beetje alles door elkander nam. Verkopen uiteraard ook. En die anderen naar men zegt ook trouwens.
Alle bovenstaande hebben nadien ook vele jaren gevangenis inmiddels er op zitten. Sommigen zijn nog steeds bezig.

De laatste dat we min of meer in dienst genomen hebben zat ook alweer aan de drugs, de spuit. Hadden we niet gezien trouwens.
Zit inmiddels in de psychiatrie.

Ik moet toegeven, het gaat snel met die mannen.
Vooral bergaf.
Oud 23 augustus 2008, 18:05   #470
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het effect van alcohol/cannabis is totaal afhankelijk van de gebruiker, je kan niet stellen dat cannabis een 'softer' effect heeft dan alcohol. Ik kan bijvoorbeeld gerust een paar glazen bier drinken zonder aangeschoten te worden, terwijl ik een veel zwaarder effect voelde toen ik een joint had gerookt. Het omgekeerde kan evengoed bij een ander het geval zijn.

Ik weet niet welk van de twee de zwaarste drugs is, maar een simpele vergelijking zoals:

"Cannanbis is een SOFTdrug, in tegenstelling tot de legale en meer sociaal aanvaarde HARDdrug alcohol."

kan je niet zomaar maken voor een populatie.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 18:41   #471
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik weet niet welk van de twee de zwaarste drugs is, maar een simpele vergelijking zoals:

"Cannanbis is een SOFTdrug, in tegenstelling tot de legale en meer sociaal aanvaarde HARDdrug alcohol."

Dat komt niet van mij hoor. Dat is een algemeen gegeven.
Oud 23 augustus 2008, 18:45   #472
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen algemeen gegeven, eerder een dogmatische stelling dat door voorstanders van een soft-drugslegalisering als een matra blijft herhaald worden.
Oud 23 augustus 2008, 18:56   #473
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen algemeen gegeven, eerder een dogmatische stelling dat door voorstanders van een soft-drugslegalisering als een matra blijft herhaald worden.
=)

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 20:01   #474
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
cipiers hebben in de bak idd ook graag dat de gevangen blowen en staan het daarom oogluikend toe

dan hebben ze er het minste last mee
Cipiers zijn gefrustreerde mensen die naast een job bij de politie grepen en daarom cipier zijn.
Een ontluisterend interview met een ex Vlaamse gevangene stond in Dag Allemaal. Hij zat 4 maand wegens maar die 4 maand waren een ware hel.
Cipiers zeiden tegen hem "sale flamand" en waren enorm gefrustreerde mensen.

Vaak knijpt de cipier een oogje dicht zodat gevangenen bv een pedofiel kunnen aanpakken.
Hij vertelde dat ze een pedofiel met drie man hebben zitten bewerken met een knuppel in zijn achterste... de muren zaten vol bloed.
Het beeld van "gans de dag tv kijken in de cel stoned zijn" klopt niet altijd.
Het hangt echt af in welke gevangenis je terecht komt.
Ik wil wel geloven dat het niet zoals in de Amerikaanse films is maar denk wel dat het grootste uitschot en marginalen zich daar bevinden.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 20:08   #475
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1 joint zal wel straffer zijn dan 1 pint maar de roes op zich is van alcohol straffer, die je krijgt na meer dan 1 pint natuurlijk.
Je bent langer dan 2 uur zat, hebt een kater, word agressief en handtastelijk en begint te roepen. Misschien zal dat persoonlijk zijn maar ik zie niemand van wiet plots strippen of beginnen vrijen waar ze de dag erna spijt van hebben. Met alcohol kan je de vreemdste dingen overkomen, je kan je zelfs in coma zuipen. Als je echt blijft door zuipen zijt ge ongelofelijk zwaar scheef en van de kaart en dan zie je in hoe hard die roes wel kan zijn.
Ik vind dit in zijn all round effect schever dan van wiet. Met alcohol komt er zoveel bij kijken, ook de dag nadien.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 09:00   #476
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is wel een algemeen gegeven. Dit blijkt uit de talrijke onderzoeken.

Omdat cannabis minder verslaven en minder ongezond is dan alcohol, moeten mensen de vrijheid hebben om te kiezen voor cannabis.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 09:25   #477
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht

Vaak knijpt de cipier een oogje dicht zodat gevangenen bv een pedofiel kunnen aanpakken.
Je moet je eens afvragen als er een pedofiel in de gevangenis binnenkomt wie er weet dat het een pedofiel is?

Buiten de uitzondering dat er een gevangene de pedofiel kent, worden de aframmelingen van de pedofielen allemaal door de cipiers in elkaar gestoken.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 11:20   #478
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

algemeen en bewezen feit.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 13:06   #479
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
1 joint zal wel straffer zijn dan 1 pint maar de roes op zich is van alcohol straffer, die je krijgt na meer dan 1 pint natuurlijk.
Je bent langer dan 2 uur zat, hebt een kater, word agressief en handtastelijk en begint te roepen. Misschien zal dat persoonlijk zijn maar ik zie niemand van wiet plots strippen of beginnen vrijen waar ze de dag erna spijt van hebben.
Ik ben gisterenavond nog op café geweest en ik ben niet agressief geworden, of beginnen te roepen of whatever. Dat iemand anders wel zo reageert na het gebruik van alcohol kan ik best inkomen, maar dat verschilt van persoon tot persoon.
Oud 24 augustus 2008, 13:06   #480
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamc Bekijk bericht
=)
;=)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be