Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2008, 08:48   #21
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Tenten zijn best leuk. Je kan daar behoorlijke bedden inzetten, je kan dat verwarmen , je zit droog en uit de wind, in een minimum van tijd staat dat recht, of kan je het verplaatsen, en als onnozelaars het in brand steken is het makkellijk en goedkoop te vervangen. Zelfs een héél tentenkamp + inwoners verplaatsen naar een andere lap grond is gemakkellijk. Als men dit geregeld en zonder waarschuwen doet, hebben ze geen last meer met die activisten die voor de poorten komen staan schreeuwen en opstoken.
Een veldkeuken, en idem toiletten, net zoals in het leger, op maneuvers, maakt dat u het volle confort bezit. Moet het nu écht het Hilton-hotel zijn, en dan maar zitten bibberen dat ze het stuk slagen ?
Ik kan u verzekeren dat open en gesloten opvangcentra alles behalve een Hilton Hotel is.....ik zou zeggen ga er u zelf van vergewissen.....de meeste asielcentra staan open voor begeleide bezoeken.
Oud 26 augustus 2008, 08:55   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Ik kan u verzekeren dat open en gesloten opvangcentra alles behalve een Hilton Hotel is.....ik zou zeggen ga er u zelf van vergewissen.....de meeste asielcentra staan open voor begeleide bezoeken.
Een aantal jaren geleden sprak ik in Turkije met een daar werkende Koerd die de winter voordien "asiel" was komen vragen in Belgie en gedurende het winterseizoen een zestal maanden in 127 bis had verbleven.

Hij vond het er heel goed, goed eten, goed onderkomen en als hij wat klusjes deed (wat poetsen of in de keuken helpen) kreeg hij telefoonkaarten om naar de rest van zijn familie te telefoneren.
Een deel woonde in Duitsland, een deel in Turkije.

Ik was daar op verlof in Turkije, ook in een all-in systeem. Maar ik moest daar zelf voor betalen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 augustus 2008 om 08:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 11:02   #23
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een aantal jaren geleden sprak ik in Turkije met een daar werkende Koerd die de winter voordien "asiel" was komen vragen in Belgie en gedurende het winterseizoen een zestal maanden in 127 bis had verbleven.

Hij vond het er heel goed, goed eten, goed onderkomen en als hij wat klusjes deed (wat poetsen of in de keuken helpen) kreeg hij telefoonkaarten om naar de rest van zijn familie te telefoneren.

Ik was daar op verlof in Turkije, ook in een all-in systeem. Maar ik moest daar zelf voor betalen.
Circe, de gemiddelde verblijfsduur in de 127bis is 14 dagen.
Ik veronderstel dan ook dat jou Koerd in een open opvangcentra verbleven heeft.
Oud 26 augustus 2008, 11:13   #24
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
............
Had u die opmerking ook gemaakt als er mensen in de brand waren omgekomen?
.........
Daar is intussen in Nederland helaas enige ervaring mee: tendens lijkt dan om het aftreden van een minister te eisen.
Oud 26 augustus 2008, 11:42   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe, de gemiddelde verblijfsduur in de 127bis is 14 dagen.
Ik veronderstel dan ook dat jou Koerd in een open opvangcentra verbleven heeft.
hij noemde een "nummerke"... ik ken die nummerkes niet van buiten. Kan ook 106C geweest zijn of zo.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 augustus 2008, 12:16   #26
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Circe,
je kan hier niet vergelijken.
Deze Koerd zat niet vrijwillig in het centrum.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 12:18   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Circe,
je kan hier niet vergelijken.
Deze Koerd zat niet vrijwillig in het centrum.
hoezo niet vrijwillig?

Hij had eerst illegaal van één van zijn broers in Duitsland gewoond en toen hij daar wegmoest heeft hij weer eens asiel gevraagd in Belgie onder het mom dat hij "vervolgde koerd" was, terwijl zijn ouders in Istanbul woonden en de rest van hun 12 kinderen her en der verspreid waren.

Wat versta jij onder "niet vrijwillig"

Maar het was dus wel een zeer grappig gesprek hoor: ik vertelde over al de keren dat ik al in Turkije op verlof was geweest, met vermelding van al die plaatskes, en hij antwoorde dat hij ook al in Belgie was geweest, met vermelding dus van "het nummerke"...
vandaar mijn vergelijking met een "all-in hotel".

Laatst gewijzigd door circe : 26 augustus 2008 om 12:20.
Oud 26 augustus 2008, 13:41   #28
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet helemaal, de mensen die in het gesloten centrum 127bis zitten zijn vooral uitgeprocedeerde waarvan de asielprocedure besloten is met een negatieve beslissing. Een andere categorie zijn de "Dublin " dossiers, dat wil zeggen diegene die al een asielprocedure hebben doorlopen in een ander Schengen land. De 3de categorie zijn asielzoekers die in Zaventem toekomen zonder papieren.

Voor diegene die hun documenten "kwijtspelen" is er een regeling met de ambassades, voor de terugkeer van deze wordt door de ambassade een "laisser passez" afgeleverd.
bepaalde landen weigeren zelfs voor sommige ethnische minderheden om hen een paspoort te geven dus ja, dan kan je ze ook niet naar dat land terugsturen he.
Oud 26 augustus 2008, 13:54   #29
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
bepaalde landen weigeren zelfs voor sommige ethnische minderheden om hen een paspoort te geven dus ja, dan kan je ze ook niet naar dat land terugsturen he.
Dat is juist Mbeya, er zijn er, maar het een absolute minderheid die niet terug gestuurd kunnen worden omdat de ambassades niet meewerken, ik spreek uit ervaring dat de meeste ambassades heel goed meewerken.
Oud 26 augustus 2008, 14:01   #30
Jozef Ostyn

Standaard

Landen die niet meewerken aan de repatriëring van hun ingezetenen moeten maar aan sancties vanwege de EU onderworpen worden.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 14:27   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Landen die niet meewerken aan de repatriëring van hun ingezetenen moeten maar aan sancties vanwege de EU onderworpen worden.
Welke sancties bijvoorbeeld ? Stopzetting van ontwikkelingshulp ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 14:38   #32
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
ik praat het absoluut niet goed, ik zeg alleen dat ik er niet van verschiet...
ik heb zelf een jaar in een open asielcentrum gewerkt: mensen die hele dagen niks te doen hebben, met veel te veel op veel te weinig plaats, die niet weten wat er met hen gaat gebeuren of wanneer, iemand anders die je niet kent beslist over jouw toekomst, en je bent omgeven door mensen in dezelfde situatie... als je daar werkt, dan merk je gewoon dat de psychologische druk enorm is. In een open centrum voel je al dat er vaak niet veel nodig is om iemand uit zijn sloffen te laten schieten (er zijn dan ook bijna dagelijks onnozele discussies over de afwas of poetsbeurten ofzo) en niet omdat die mensen zoveel aggressiever zijn, zet ons in dezelfde situatie en we reageren net zo denk ik

ik begrijp dat bij een degelijk asielbeleid een terugkeerbeleid hoort, hoor maar ik snap ook de psychologische stress die dergelijk opstoten veroorzaakt zonder dit goed te keuren. Gelukkig is er niemand gewond geraakt.

En wat moeten we dan doen, ze allemaal direkt een Belgische IK geven -aka dop, kindergeld en ocmw?
Direkt nene dikke BMW of mecredes?

Was het dat dat ze verwacht hadden toen ze naar hier kwamen?
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 14:39   #33
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Awel....; Goed idee!
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 15:19   #34
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
En wat moeten we dan doen, ze allemaal direkt een Belgische IK geven -aka dop, kindergeld en ocmw?
Direkt nene dikke BMW of mecredes?

Was het dat dat ze verwacht hadden toen ze naar hier kwamen?
Vreemde redenering.

Deze mensen zijn hier om het economisch beter te hebben, en een beter bestaan op te bouwen.

Een beter bestaan staat niet gelijk aan wat materialisten nastreven, namelijk 'nene dikke BMW of mecredes'
Niemand heeft hier gesteld om 'En wat moeten we dan doen, ze allemaal direkt een Belgische IK geven -aka dop, kindergeld en ocmw?'

De mensen komen naar hier om te werken. Iemand die werk heeft kan in zijn levensonderhoud voorzien. Iemand die in zijn levensonderhoud kan voorzien vraagt geen 'dop en oecemw'.
Als men werk heeft draagt men bij tot de sociale zekerheid en betaalt ook belastingen.
Oud 26 augustus 2008, 15:21   #35
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Awel....; Goed idee!
Stop zetten van ontwikkelingshulp .... zal er toe leiden dat je nog meer 'buren hebt oat die landen, die van maa geen oentwikkelingshoelp mogen krijgen'.
Oud 26 augustus 2008, 15:26   #36
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Deze mensen zijn hier om het economisch beter te hebben, en een beter bestaan op te bouwen.
Kunnen we dat dan economische vluchtelingen noemen en ze onmiddelijk buitenshotten want net die groep brengt het wankele economische stelsel in gevaar ...
Honderdduizenden werklozen en dan er nog wa binnenlaten die jobkes gaan wegkapen ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 15:29   #37
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Diverse sancties zijn mogelijk. Het is overigens volkomen tegenstrijdig om ontwikkelingshulp te geven aan landen maar tegelijk mensen uit die landen als vluchtelingen en asielzoekers toe te laten.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 15:34   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
natuurlijk! of dacht je dat ontwikkelingshulp ooit iets heeft uitgehaald?
Kijk naar Zimbabwe!

Toen het Rhodesie heette had het zelfs geen ontwikkelingshulp nodig! De blanke boeren wisten hoe ze het land moesten bewerken, het land was de graanschuur van zuidelijk Afrika.

Oud 26 augustus 2008, 15:36   #39
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bewoners van de mannenvleugel vanaf nu onderbrengen in tentenkampen misschien? Ik heb de indruk dat ze dat gezelliger vinden.
Néé, sommigen buiten 127 bis dromen daar misschien van (in NL werd iets in die zin ooit voorgesteld) maar dat wil de regering ongetwijfeld vermijden: als je op TV ziet hoe door de propaganda sommige perfect normale (voor die streek dan toch) steden worden omgedoopt tot "kampen" om een connectie te leggen met andere "kampen" kun je wel begrijpen dat alles wordt gedaan opdat niemand "opvangcentrum 127bis" een "concentratiekamp" zou noemen.

Terloops:
127bis? Weet iemand iets over opvangcentra 1 tot 127? (of hogere nummers?)

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 augustus 2008 om 15:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 15:43   #40
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Storten van ontwikkelingshulp aan syndicaten en boerenorganisaties, eerder dan aan regeringen of liefdadigheidsNGOs
OOPS, néé, dat zal ons bedrijfsleven niet willen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 augustus 2008 om 15:45.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be