Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2008, 18:44   #81
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Dat kunnen dan onmogelijk zeer jonge kinderen zijn want ik denk niet dat een vervoerder die meeneemt cq mag meenemen. Meestal gelden ze dan in hun thuisland reeds als meerderjarig en ik las dat ze herhaaldelijk (hier) een lagere dan hun werkelijke leeftijd opgeven wat vrij vaak wordt achterhaald in een medische keuring.

Leugen en bedrog te over.

http://www.leeftijd.nl/archief/p0339

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...=&mi=&cs=UTF-8
Neen, maar iemand van 13 noem ik ook een jong kind.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 18:48   #82
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar als dat niet zo is, waarom protesteert dan Amnesty International?
Artikel 37 van het IVRK ( Verdrag inzake de Rechten van het Kind) stelt dat de opsluiting van kinderen enkel een uiterste maatregel kan zijn en dit voor de kortst mogelijke duur. En dat gebeurt dan ook zo in België.

Laatst gewijzigd door Astar : 26 augustus 2008 om 18:49.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 18:55   #83
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Artikel 37 van het IVRK ( Verdrag inzake de Rechten van het Kind) stelt dat de opsluiting van kinderen enkel een uiterste maatregel kan zijn en dit voor de kortst mogelijke duur. En dat gebeurt dan ook zo in België.
De 'kortst mogelijke' duur zegt natuurlijk niet zoveel.

Ook de 14 dagen die u als norm stelt, klopt niet.

In 2007 werden 180 families met in totaal 398 kinderen (waarvan 6 meerderjarig) opgesloten in één van de gesloten asielcentra in ons land. In de eerste vier maanden van dit jaar was dit het geval met 42 families en 88 kinderen.

Het aantal kinderen dat in de eerste 4 maanden van dit jaar werd opgesloten ligt op jaarbasis lager dan in 2007 (352 versus 398). Ook de verblijfsduur was korter. De gemiddelde verblijfsduur van de minderjarigen in 2007 bedroeg 25,85 dagen, tegenover 20,19 dagen gedurende de eerste 4 maanden van dit jaar. De kortste en langste verblijfsperiode in 2007 bedroeg respectievelijk 1 en 157 dagen, in de eerste 4 maanden van 2008 was dat 1 en 56 dagen. (belga/gb)

Laatst gewijzigd door system : 26 augustus 2008 om 18:57.
Oud 26 augustus 2008, 19:03   #84
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De kortst mogelijke duur zegt natuurlijk niet zoveel.

Ook de 14 dagen die u als norm stelt klopt niet.

In 2007 werden 180 families met in totaal 398 kinderen (waarvan 6 meerderjarig) opgesloten in één van de gesloten asielcentra in ons land. In de eerste vier maanden van dit jaar was dit het geval met 42 families en 88 kinderen.

Het aantal kinderen dat in de eerste 4 maanden van dit jaar werd opgesloten ligt op jaarbasis lager dan in 2007 (352 versus 398). Ook de verblijfsduur was korter. De gemiddelde verblijfsduur van de minderjarigen in 2007 bedroeg 25,85 dagen, tegenover 20,19 dagen gedurende de eerste 4 maanden van dit jaar. De kortste en langste verblijfsperiode in 2007 bedroeg respectievelijk 1 en 157 dagen, in de eerste 4 maanden van 2008 was dat 1 en 56 dagen. (belga/gb)
Wel, ik spreek over de huidige gemiddelde, u zegt zelf tussen 1 en 56 dagen, dat zijn uitersten, ik spreek uit ervaring dat gemiddeld, de dag van vandaag, jongeren met familie gemiddeld ongeveer 14 dagen opgesloten zitten. Het staat ook in uw post....de verblijfsperiode wordt steeds korter en korter jaar na jaar.

Laatst gewijzigd door Astar : 26 augustus 2008 om 19:08.
Oud 26 augustus 2008, 19:06   #85
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Neen, maar iemand van 13 noem ik ook een jong kind.
Ja, wordt hier ook zo beoordeeld hoewel er landen bestaan waar 12 als meerderjarig geldt. Het lijkt mij echter onwaarschijnlijk dat een transporteur zulk alleenreizend grut meeneemt.

Maar ik denk dat je maar in het wilde weg wat probeert te raden, ipv echte info op te zoeken.

http://www.degeschiedenisvaninburger...en/bin006.html
Oud 26 augustus 2008, 19:07   #86
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, ik spreek over de huidige gemiddelde, u zegt zelf tussen 1 en 56 dagen, dat zijn uitersten, ik spreek uit ervaring dat gemiddeld, de dag van vandaag, jongeren met familie gemiddeld ongeveer 14 dagen opgesloten zitten.
Neen, de tekst spreekt over een gemiddelde van 25,85 dagen in 2007.

Laatst gewijzigd door system : 26 augustus 2008 om 19:10.
Oud 26 augustus 2008, 19:07   #87
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Maar als dat niet zo is, waarom protesteert dan Amnesty International?
Misschien omdat dat hun "vak" is?
Oud 26 augustus 2008, 19:08   #88
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien omdat dat hun "vak" is?
Wat goedkoop argument.
Oud 26 augustus 2008, 19:10   #89
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Wat goedkoop argument.
Goedkoop vind ik, in het wildeweg maar dingen beweren zonder daar zelfs een bron bij te geven en/of zelf info op te zoeken.
Oud 26 augustus 2008, 19:11   #90
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Neen, de tekst spreekt over een gemiddelde van 25,85 dagen in 2007.
In 2007.....nog eens ik heb het over 2008.....en wees eerlijk, het zijn niet die maanden en maanden waarover u het in het begin had he, maar ik beloof je dat ik in het vervolg nog iets meer nauwkeuriger zal zijn

Maar aangezien je niet akkoord bent met de korte opsluiting.....wat is je alternatief dan ?

Laatst gewijzigd door Astar : 26 augustus 2008 om 19:13.
Oud 26 augustus 2008, 19:11   #91
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Goedkoop vind ik, in het wildeweg maar dingen beweren zonder daar zelfs een bron bij te geven en/of zelf info op te zoeken.
U denkt toch niet dat AI zo maar iets gaat beweren. Ze zouden zich in de kortste keren de grond in boren.
Oud 26 augustus 2008, 19:16   #92
system
Banneling

Standaard

Citaat:
In 2007.....nog eens ik heb het over 2008.....en wees eerlijk, het zijn niet die maanden en maanden waarover u het in het begin had he

Toch wel, omdat het langste geval van opsluiting in 2007 is er een van 157 dagen. Dat is meer dan 5 maanden. U zei dat dit niet mogelijk was... Ik heb nooit gesproken over gemiddelden. U bent daarover begonnen.

Bovendien klopt uw gemiddelde van 14 dagen evenmin voor 2008. In 2008 speekt de tekst reeds over een gemiddelde van 20,19 dagen, let wel, voor de eerste 4 maanden. We zullen moeten afwachten wat het zal geven over gans het jaar door.

Laatst gewijzigd door system : 26 augustus 2008 om 19:19.
Oud 26 augustus 2008, 19:21   #93
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Toch wel, omdat het langste geval van opsluiting in 2007 is er een van 157 dagen. Dat is meer dan 5 maanden. U zei dat dit niet mogelijk was... Ik heb nooit gesproken over gemiddelden. U bent daarover begonnen.

Bovendien klopt uw gemiddelde van 14 dagen evenmin voor 2008. In 2008 speekt de tekst reeds over een gemiddelde van 20,19 dagen, let wel, voor de eerste 4 maanden. We zullen moeten afwachten wat het zal geven over gans het jaar door.
En, je alternatief......al eens over nagedacht ?
Oud 26 augustus 2008, 19:22   #94
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En, je alternatief......al eens over nagedacht ?
Dat is weer een andere discussie. Ik wilde gewoon weten of die 14 dagen waar u zo op hamerde, of dit wel klopte. Dat klopt dus eigenlijk van geen kanten als ik het goed begrijp. Tenminste, volgens de informatie van Belga. En dan zou AI wel eens kunnen gelijk hebben indien een minderjarige(n) 157 dagen opgeloten is geworden in die veredelde gevangenissen.

Laatst gewijzigd door system : 26 augustus 2008 om 19:32.
Oud 26 augustus 2008, 19:33   #95
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat is weer een andere discussie. Ik wilde gewoon weten of die 14 dagen waar u zo op hamerde, of dit wel klopte. Dat klopt dus eigenlijk van geen kanten als ik het goed begrijp. Tenminste, volgens de informatie van Belga. En dan zou AI wel eens kunnen gelijk hebben indien minderjarige(n) 157 dagen opgeloten zijn geworden in die veredelde gevangenissen.
System, die uitzondering van 157 dagen betreft een gezin, dat is geen alleenstaande minderjarige. Dat iemand (familie) 157 dagen opgesloten blijft heeft alles te maken met de onwil om niet gerepatrieerd te worden en bij de "gewone" uitwijzing zich fysiek te verzetten.
In België brengen we tot 3x toe de uitgeprocedeerde naar een gewoon lijnvliegtuig zonder begeleiding van politie op het vliegtuig, een vliegtuig dus waar u en ik ook op zitten. Men doet dit om de uitwijzing zo humaan mogelijk te laten verlopen...........dus ja.....op die manier kan het wat langer duren he.

Trouwens, vooraleer men overgaat tot "gedwongen" repatriëring heeft elke uitgeprocedeerde de kans om vrijwillig begeleid terug te keren met een vertrekpremie en sociale begeleiding in het land van herkomst.....dit wordt georganiseerd door het IOM ( Internationale Organisatie voor Migratie) .....dus eigenlijk hoeft het helemaal niet tot opsluiting te komen als de wil er is om te aanvaarden dat je uitgeprocedeerd bent en moet terug keren naar het herkomstland.

Laatst gewijzigd door Astar : 26 augustus 2008 om 19:39.
Oud 26 augustus 2008, 19:59   #96
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Nee Mbeya, iedereen kan asiel aanvragen, wist je dat in 2005/2006/2007 de meerderheid van de asielzoekers uit Slowakije kwamen.

"Iedereen heeft recht om asiel aan te vragen, het recht om asiel aan te vragen is geen garantie dat je asiel zal krijgen, om uit te maken wie erkend zal worden als vluchteling is er de asielprocedure"
da's waar ook
het is wel zo dat asielaaanvragen uit de EU nooit worden goedgekeurd omwille van de reden die ik zei

hoewel de levensomstandidgheden van de Roma in die landen vaak beneden alles zijn
Oud 26 augustus 2008, 20:04   #97
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
da's waar ook
het is wel zo dat asielaaanvragen uit de EU nooit worden goedgekeurd omwille van de reden die ik zei

hoewel de levensomstandidgheden van de Roma in die landen vaak beneden alles zijn
Dat is juist ze worden nooit erkend......ergens logisch wanneer je weet dat voor toetreding tot de EU de mensenrechten moeten gerespecteerd worden.......maar de Roma's dat is inderdaad zoals je zegt een ander paar mouwen.
Oud 26 augustus 2008, 20:16   #98
system
Banneling

Standaard

Citaat:
System, die uitzondering van 157 dagen betreft een gezin, dat is geen alleenstaande minderjarige. Dat iemand (familie) 157 dagen opgesloten blijft heeft alles te maken met de onwil om niet gerepatrieerd te worden en bij de "gewone" uitwijzing zich fysiek te verzetten.
In België brengen we tot 3x toe de uitgeprocedeerde naar een gewoon lijnvliegtuig zonder begeleiding van politie op het vliegtuig, een vliegtuig dus waar u en ik ook op zitten. Men doet dit om de uitwijzing zo humaan mogelijk te laten verlopen...........dus ja.....op die manier kan het wat langer duren he.

Trouwens, vooraleer men overgaat tot "gedwongen" repatriëring heeft elke uitgeprocedeerde de kans om vrijwillig begeleid terug te keren met een vertrekpremie en sociale begeleiding in het land van herkomst.....dit wordt georganiseerd door het IOM ( Internationale Organisatie voor Migratie) .....dus eigenlijk hoeft het helemaal niet tot opsluiting te komen als de wil er is om te aanvaarden dat je uitgeprocedeerd bent en moet terug keren naar het herkomstland.
Het weze zo. Ik zou dat moeten natrekken. Hoe komt het dan dat Amnesty International deze toestand met opgesloten kinderen in België aanklaagt? U antwoordt daar niet echt op. Ook die 14-dagen periode van u klopt niet volgens de tekst.

Laatst gewijzigd door system : 26 augustus 2008 om 20:19.
Oud 26 augustus 2008, 20:28   #99
shaddy
Banneling

Standaard

Kinderen opsluiten kan niet. punt uit ! Maar we mogen de pocos hun gangen niet laten gaan om die vluchtelingen hoop te geven als die er niet is. Zeer korte procedure en dan blijven of terug naar herkomst. zodat de kinderen niet de dupe zijn. Trouwens voor mij is iedere persoon die wegvlucht van de islam een vluchteling ! Ik zou liever hen houden en de aanhangers van Mo de pedo die hier verblijven en zich misdragen terugsturen. Helaas de pocos hebben gezorgd dat dit niet mogelijk is.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 20:32   #100
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het weze zo. Ik zou dat moeten natrekken. Hoe komt het dan dat Amnesty International deze toestand met opgesloten kinderen in België aanklaagt? U antwoordt daar niet echt op. Ook die 14-dagen periode van u klopt niet volgens de tekst.
Dat weet ik niet waarom Amnesty dat zegt......en die 14 dagen....aub he....ik haal dat niet uit de statistieken, en geloof me ik weet heel wat van statistieken, het is gewoon mijn eigen ervaring vanuit de sector dat ik daar 14 dagen op gezet heb, gewoon om aan te tonen dat het echt niet langer is dan nodig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be