![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister
|
![]() Eigenlijk komt het hier op neer Preuße. Je stelt jezelf geen vragen je slikt maar en braakt het desgewenst op. Niet noodzakelijk in dezelfde orde noch context dat je het geslikt hebt. Je klinkt als een historische encyclopedie waarvan een kind de bladzijden door elkaar gehaald heeft in een poging om het heden toe te voegen.
Jij leest 4 posts diagonaal. In de eerste post lees je: Wij zijn allemaal leugenaars. In de andere post: Slechts een van ons is een leugenaar. In de derde: Twee van ons zijn leugenaars. EN in de vierde : Ik ben een oprechte. Dat is het enige waar je lijkt naar op zoek te zijn. En wanneer iemand je vraagt: Spreekt de 4de de waarheid? Dan weet je het antwoord niet. Nochtans heeft God ons logica gegeven om te gebruiken !
![]() |
#122 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Als jij je bewering dat "atheïsten nazis zijn" abstraheert uit die onwaarheid, dan blijft er niet veel over van alles wat daar op gebaseerd is. Dat is duidelijk. Dus daar moet ik niet verder meer op ingaan. Dat scheelt al tijd en ergernis. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ernstig. Als je rechter wil zijn. Doe het dan als een goede rechter betaamd. Geval per geval. Persoon per persoon. Zaak per zaak. Dossier per dossier. Iedereen is anders. Iedereen is anders geschapen. Vanuit die attitude kan je enkel maar verdraagzaam zijn. 't Is zulk een onaangenaam gezicht om iemand die geloofd in 'goed' het 'kwaadwillige' te zien verspreiden zoals jij dat doet.
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 27 augustus 2008 om 20:24. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() met mijn welgemeende excuses aan de taalpurist voor al de taalfouten
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
nu ja, "selectief blind" kan er alleen maar duidelijk mee geïllustreerd zijn.
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Nogal vervelend om te zeggen dat Hitler gebruik heeft gemaakt van de Christenen om de jodenvervolging op gang te zetten. Het waren vaak juist ook vrome Christenen die Joden hielpen te overleven. Er zijn slechte Christenen, er zijn goede Christenen. De nazi-ideologie met al haar germaans-occultistische nonsens is echter anti-Christelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit alles sluit nergens uit dat atheïsten uit zijn op een soort tweede kristalnacht, alleen via andere wegen omdat (tot hun grote spijt allicht) zoiets niet meer zo gedoogd worden. Dus doen ze het anders: via het pleiten voor het afnemen van de werkingsmiddelen van de Heilige Kerk, het anoniem aanzetten tot haat op het internet, het sponseren van de islam enzovoort. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
De door de strekking links-liberale atheïsten meest gehate regimes, Franco-Spanje en het Vaticaan, hebben ironisch genoeg het meeste gedaan voor de joden. Al in 1937 vaardigde het Vaticaan een pauselijke encycliek uit tegen het nazisme, speciaal daartoe (als enige) in het Duits opgesteld en in elke Katholieke Kerk in Duitsland voorgelezen: mit brennender Sorge. In de kerstboodschap van Z.H. Paus Pius XII uit 1942 sprak hij zich zelf uit voor de joden die 'alleen op basis van ras en geloof' een zekere dood tegemoet gingen. Vermits Rome omwille van de scheiding tussen kerk en staat geen regeringen kan en mag veroordelen was het een zeer gewaagde stap. Maar ook in Duitsland en in Rome waren de hulpacties toen al lang draaiende. Het Vaticaan richtte toen ook het "Informatie-centrum" op, specifiek om aan joden hulp te bieden op de meest discrete manier. En tussen haakjes, die door atheïsten zo vaak verkeerdelijke geclaimde figuur Albert Einstein schreef aan "The Times" een brief die op 23 december 1940 in de Times gepubliceerd werd: daarin zei hij dat de Katholieke kerk als enige Hitler in de weg stond van zijn campagne van desinformatie. Toen Z.H. Paus Pius XII overleed in 1958 kwam de Israelische minister van buitenlandse zaken Golda Meir naar zijn begrafenis en bevestigde daar nogmaals de blijk van dankbaarheid voor de rol van steun die hij gespeeld had tijdens de oorlog. De cijfers varieerden natuurlijk maar het Vaticaan te Rome alleen al wist circa 10.000 joden te redden. De joods-hongaarse historicus Jeno Levai drukte het zo uit: Citaat:
![]() En ook een figuur die moet vermeld worden is de Katholieke Italiaan Jorge Perlasca. Hij redde uiteindelijk meer joden dan Schindler zodat ik me afvraag waarom de media hem steeds verzwijgt? Allicht omdat hij een vroom Katholiek was, zoiets brengt de linkse media nooit graag. En ook al omdat hij zelf nooit een woord zei over zijn eigen acties. Eerst in 1987 werd hij terug gevonden door joden die hij had gered. En 5 jaar later stierf hij al aan hartaanval. Hier is zijn gedenkplaat uit het Yad Vashem museum: ![]() En nu vraag ik in alle ernst: waar waren de atheïsten, die zo graag de christenen en vooral de Katholieken met de vinger wijzen en zich beter voelen? Waar waren zij, toen de joden werden weggevoerd?
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Minister
|
![]() [quote=driewerf;3656276die zich verheugt over de moord op Ernesto Che Guevara[/QUOTE]
De fascist en terrorist Guano-vara werd na een proces terecht gesteld. Geen moord maar de volstrekking van een oordeel dat al véél vroeger had moeten komen. En hij kreeg alvast meer dan alle mensen die hij ombracht.
![]() |
![]() |
#133 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook. Het eerste gebod is: Bovenal bemin één god. Dus niet alleen breng je daar weer een flagrante onwaarheid. Daarbovenop maskeer je die (voor jouw) belangrijke en discriminerende reden waarom dat jij je verheven voelt boven al de rest. En daarboven op ben je niet consequent met het tweede gebod. Als je nu gaat antwoorden, houd je eigen wijze woorden in gedachten: Citaat:
![]() |
![]() |
#134 |
Minister
|
![]() En nu we daar weeral doorheen zijn beste Preuße. Laat ons terugkeren naar waar dit starte. Het is een beetje te Katholiek om af te wijken zoals jij probeert.
Mein Kampf is vergeven van citaten die terug slaan op 'het geloof' en de Bijbel waarop 'het geloof' steund. Dus Hitler was onmiskenbaar gelovig. Om zijn boodschap wijder uit te dragen en om te ontsnappen aan de beperkende macht van de kerk gebruikte hij sociologishe, politieke en economische kanalen. Laat mij daarbij nog opmerken dat veel pastoors in Belgie opgeroepen hebben om het goddeloze communisme samen met de nazis te gaan bestrijden. En dan, op dit punt, blijft er niks maar dan ook totaal niks overeind van jouw bewering om het nazisme gelijk te stellen aan het atheisme. Zolang je dat niet inziet kan ik ook gerust stellen dat ook jouw visie over de SU een dwaling is. Of met andere woorden: De realiteit weerlegt punt A in jouw redenering. En zolang die toestand duurt kan ik ook jouw punt B onder zware twijfels plaatsen vermits jij A en B onlosmakelijk verbind. Punt.
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eindelijk zeg, ik dacht al dat dit nooit zou ophouden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee, liberalist, Hitler was geen katholiek. Citaat:
bron: J. Lenz, Prof., Christus in Dachau, 1959, p. 151
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 28 augustus 2008 om 10:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#140 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Bovendien is de dood van die rode crimineel die nogal flink huishield in Bolivia een positieve stap geweest, terreur moet aan een einde komen. Dat hij nu verheerlijkt wordt is net zo verwerpelijk als Bin Landen supporten.
|
![]() |
![]() |