Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2008, 19:39   #121
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk komt het hier op neer Preuße. Je stelt jezelf geen vragen je slikt maar en braakt het desgewenst op. Niet noodzakelijk in dezelfde orde noch context dat je het geslikt hebt. Je klinkt als een historische encyclopedie waarvan een kind de bladzijden door elkaar gehaald heeft in een poging om het heden toe te voegen.

Jij leest 4 posts diagonaal. In de eerste post lees je: Wij zijn allemaal leugenaars. In de andere post: Slechts een van ons is een leugenaar. In de derde: Twee van ons zijn leugenaars. EN in de vierde : Ik ben een oprechte.

Dat is het enige waar je lijkt naar op zoek te zijn.

En wanneer iemand je vraagt: Spreekt de 4de de waarheid?
Dan weet je het antwoord niet.
Nochtans heeft God ons logica gegeven om te gebruiken !
Oud 27 augustus 2008, 19:49   #122
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Eigenlijk komt het hier op neer Preuße. Je stelt jezelf geen vragen je slikt maar en braakt het desgewenst op. Niet noodzakelijk in dezelfde orde noch context dat je het geslikt hebt. Je klinkt als een historische encyclopedie waarvan een kind de bladzijden door elkaar gehaald heeft in een poging om het heden toe te voegen.

Jij leest 4 posts diagonaal. In de eerste post lees je: Wij zijn allemaal leugenaars. In de andere post: Slechts een van ons is een leugenaar. In de derde: Twee van ons zijn leugenaars. EN in de vierde : Ik ben een oprechte.

Dat is het enige waar je lijkt naar op zoek te zijn.

En wanneer iemand je vraagt: Spreekt de 4de de waarheid?
Dan weet je het antwoord niet.
Nochtans heeft God ons logica gegeven om te gebruiken !
U blijft de kern van de zaak ontwijken: dat extreem-rechtse atheïsten hier uitspraken hebben gedaan die neerkomen op onvervalst nazisme en het aanzetten tot haat en discriminatie. Dat moet nogal pijnlijk zijn voor vrijzinnigen, die van zichzelf denken dat ze het warm water hebben uitgevonden en door zichzelf als pseudo-rebels op te stellen verheven boven anderen voelen. U bent hier nog niet erg lang op het forum. Ik heb zelf al in het verleden tot in den treure kunnen vaststellen dat atheïsten uit zijn op het vermoorden en vernietigen van alles wat katholiek is. Ze zijn als het ware bezeten door het kwade, hun primitieve neanderthaler-houding schijnt alleen maar haat en en nijd te kennen. De reden daarvoor is natuurlijk dat ze God uit hun ziel hebben verbannen. Een mens kan niet functioneren zonder God. Dat heeft in het verleden al tot de ergste misdaden geleid omdat de menselijke moraal niet bestaat. Alle moraal komt van God. Naast dit luik, dat misschien als theologisch te klasseren valt, is er nog het grote probleem van de cultuurloosheid en zedeloosheid die atheïsme met zich meebrengt. Dat was nog niet zo lang geleden maar wel voor Uw tijd maar ik heb hier al oproepen tot bijbelverbranding en kerkvernietiging gezien door atheïsten. De degradatie en vernedering van alles wat christelijk is als levensdoel. Ook dat toont weer vele gelijkenissen met het nazisme. De Torah uit een synagoge halen en openbaar vertrappelen en verbranden was natuurlijk iets waar de SS en SA dol op waren. ook diezelfde heidense vreugde in de vernieling en de haat laat zich bij de facistoïde atheïsten opmerken.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 19:54   #123
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
U blijft de kern van de zaak ontwijken: dat extreem-rechtse atheïsten hier uitspraken hebben gedaan die neerkomen op onvervalst nazisme en het aanzetten tot haat en discriminatie. Dat moet nogal pijnlijk zijn voor vrijzinnigen, die van zichzelf denken dat ze het warm water hebben uitgevonden en door zichzelf als pseudo-rebels op te stellen verheven boven anderen voelen. U bent hier nog niet erg lang op het forum. Ik heb zelf al in het verleden tot in den treure kunnen vaststellen dat atheïsten uit zijn op het vermoorden en vernietigen van alles wat katholiek is. Ze zijn als het ware bezeten door het kwade, hun primitieve neanderthaler-houding schijnt alleen maar haat en en nijd te kennen. De reden daarvoor is natuurlijk dat ze God uit hun ziel hebben verbannen. Een mens kan niet functioneren zonder God. Dat heeft in het verleden al tot de ergste misdaden geleid omdat de menselijke moraal niet bestaat. Alle moraal komt van God. Naast dit luik, dat misschien als theologisch te klasseren valt, is er nog het grote probleem van de cultuurloosheid en zedeloosheid die atheïsme met zich meebrengt. Dat was nog niet zo lang geleden maar wel voor Uw tijd maar ik heb hier al oproepen tot bijbelverbranding en kerkvernietiging gezien door atheïsten. De degradatie en vernedering van alles wat christelijk is als levensdoel. Ook dat toont weer vele gelijkenissen met het nazisme. De Torah uit een synagoge halen en openbaar vertrappelen en verbranden was natuurlijk iets waar de SS en SA dol op waren. ook diezelfde heidense vreugde in de vernieling en de haat laat zich bij de facistoïde atheïsten opmerken.
Genoeg. Welkom op mijn negeerlijst.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 20:22   #124
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
U blijft de kern van de zaak ontwijken:
Nee. De kern van de zaak is dat jij door het koppelen van "atheïsten" met een "nazivlag" lijkt te beweren dat Hitler een atheïst was. Dat is flagrant onwaar. Ik kan niet zeggen dat je liegt, vermits ik niet weet of je dat wist. Een klein beetje teruglezen zal tonen dat ik op dat punt tegen je in ben gekomen.

Als jij je bewering dat "atheïsten nazis zijn" abstraheert uit die onwaarheid, dan blijft er niet veel over van alles wat daar op gebaseerd is. Dat is duidelijk. Dus daar moet ik niet verder meer op ingaan. Dat scheelt al tijd en ergernis.

Citaat:
door zichzelf als pseudo-rebels op te stellen verheven boven anderen voelen.
Ik ben niet rebels. Ik probeer verdraagzaam te zijn. Ik heb totaal niks aan te merken op jouw geloof. Wel op jouw onverdraagzame attitude. Zeg nu zelf. Wat is het verschil tussen "zichzelf als pseudo-rebels op te stellen verheven boven anderen voelen" en "zichzelf uitverkoren weten en daardoor verheven boven alle anderen" ?

Citaat:
Ik heb zelf al in het verleden tot in den treure kunnen vaststellen dat atheïsten uit zijn op het vermoorden en vernietigen van alles wat katholiek is. Ze zijn als het ware bezeten door het kwade, hun primitieve neanderthaler-houding schijnt alleen maar haat en en nijd te kennen. De reden daarvoor is natuurlijk dat ze God uit hun ziel hebben verbannen. Een mens kan niet functioneren zonder God. Dat heeft in het verleden al tot de ergste misdaden geleid omdat de menselijke moraal niet bestaat
Ik weet niet wat jouw persoonlijke ervaring is om tot die conclusie te komen. 't Moet iets hard zijn. Maar dan nog behoor jij vanuit je geloof tenminste een poging tot vergeven te doen. En het verleden ? Dat is verleden. Moest ik het verre verleden laten meespelen zoals jij dat doet, 'k zou geen katholiek meer kunnen luchten. De kerk is basis voor vele vele walgelijke oorlogen. (merk op dat ik zei "de kerk", niet "het geloof". Zelfs tot het levend verbranden van mensen. Tot het uit mekaar rijten van mensen door middel van 2 paarden. En de meeste van deze mensen droegen God heel sterk in hun hart. Want de kerkelijke haat was niet anti atheïsten, maar zuiver politiek en grootheidswaanzin.

Citaat:
Dat was nog niet zo lang geleden maar wel voor Uw tijd maar ik heb hier al oproepen tot bijbelverbranding en kerkvernietiging gezien door atheïsten. De degradatie en vernedering van alles wat christelijk is als levensdoel.
Dat is net zo onverdraagzaam als jij je opstelt. Je kan vuur niet met vuur bestrijden. Je gebruikt daar iets voor dat zuurstof wegneemt. Bijvoorbeeld water. Verkoeling. Een verfrissende kijk. En daarbij, een agressieve houding t.o.v. jouw is geen reden om 't geloof in naastenliefde aan de kant te schuiven.

Ernstig. Als je rechter wil zijn. Doe het dan als een goede rechter betaamd. Geval per geval. Persoon per persoon. Zaak per zaak. Dossier per dossier. Iedereen is anders. Iedereen is anders geschapen. Vanuit die attitude kan je enkel maar verdraagzaam zijn.

't Is zulk een onaangenaam gezicht om iemand die geloofd in 'goed' het 'kwaadwillige' te zien verspreiden zoals jij dat doet.

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 27 augustus 2008 om 20:24.
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 20:26   #125
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

met mijn welgemeende excuses aan de taalpurist voor al de taalfouten
Oud 27 augustus 2008, 22:04   #126
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op speciaal verzoek een herhaling van wat ik eerder postte: Hitler maakte handig gebruik van het al ruimschoots aanwezige antisemitisme dat heerste onder de Duitse christenen om de Jodenvervolging te realiseren. Verder nog in de naam van god: kruistochten, reconquista, steenrijke kerk tegenover straatarme massa in de Middeleeuwen, heb je even? Bovendien ben JIJ juist de Nazi hier, omdat jij jouw geloof wilt opleggen, terwijl atheisten de keuze vrij laten.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 22:34   #127
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar bent U selectief blind want vrijzinnige nazi's hebben hier op het forum gelovigen (en joden) al omschreven als "parasieten" en "insekten" die moeten worden "opgeruimd". Doet dat nu echt geen lampje branden bij U?
schrijft de man die zich verheugt over 500.000 dode Spanjaarden:
Citaat:
De moorddadige communistenbendes werden terecht afgemaakt.
die zich verheugt over de moord op Ernesto Che Guevara
Citaat:
De communistisch-atheïstische terrorist is eindelijk kapot.

Lach eens naar het vogeltje:

De massamoord op de Indianen afdoet met
Citaat:
Kom dan ook geen hypocriete krokodillentranen wenen over arme Indiaantjes waar U buiten Hollywood-films niets van afweet.
nu ja, "selectief blind" kan er alleen maar duidelijk mee geïllustreerd zijn.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 22:44   #128
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U blijft de kern van de zaak ontwijken: dat extreem-rechtse atheïsten hier uitspraken hebben gedaan die neerkomen op onvervalst nazisme en het aanzetten tot haat en discriminatie.
Aldus de hypocriet die over hömös spreekt als een ziekte...
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 23:05   #129
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Nogal vervelend om te zeggen dat Hitler gebruik heeft gemaakt van de Christenen om de jodenvervolging op gang te zetten. Het waren vaak juist ook vrome Christenen die Joden hielpen te overleven. Er zijn slechte Christenen, er zijn goede Christenen. De nazi-ideologie met al haar germaans-occultistische nonsens is echter anti-Christelijk.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 23:54   #130
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Nee. De kern van de zaak is dat jij door het koppelen van "atheïsten" met een "nazivlag" lijkt te beweren dat Hitler een atheïst was. Dat is flagrant onwaar. Ik kan niet zeggen dat je liegt, vermits ik niet weet of je dat wist. Een klein beetje teruglezen zal tonen dat ik op dat punt tegen je in ben gekomen.
Elke totalitaire dictatuur was virulent anti-kerkelijk en leken als twee druppels water op mekaar. Wat was nu het verschil tussen Nazi-Duitsland en de Sovjet-Unie in de praktijk? Beiden deden aan kerkvervolging en genocide op basis van geloof, ras en in het geval van de SU op basis van klasse. Elke dictatuur hield er aldus een soort atheïstisch immaterialisme op na. Hoe kon het ook anders? "Gij zult niet doden" is de eerste en meest voorname van de joods-christelijke geboden. En dat de leiders van de bewuste dictaturen in hun jeugdige jaren gedoopt werden volgens de regels van hun samenleving dat speelt toch hoegenaamd geen rol. Net nazisme zowel als het communisme waren in de praktijk virulent atheïstisch in doen en laten. Alle Goddelijke bevelen en alle goddelijke moraal werden opzij geschoven.

Citaat:
De kerk is basis voor vele vele walgelijke oorlogen. (merk op dat ik zei "de kerk", niet "het geloof". Zelfs tot het levend verbranden van mensen. Tot het uit mekaar rijten van mensen door middel van 2 paarden.
Waarop doelt U nu eigenlijk? En die gruwelpropaganda slaat op niets. In Rome werden slaven voor de leeuwen geworpen, niet eens als straf maar als entertainment. Wat wil U nu eigenlijk bewijzen? Met voorbeeld van gore daden kan men zowat alles bewijzen door het in het eigen kraam te doen passen.

Dit alles sluit nergens uit dat atheïsten uit zijn op een soort tweede kristalnacht, alleen via andere wegen omdat (tot hun grote spijt allicht) zoiets niet meer zo gedoogd worden. Dus doen ze het anders: via het pleiten voor het afnemen van de werkingsmiddelen van de Heilige Kerk, het anoniem aanzetten tot haat op het internet, het sponseren van de islam enzovoort.

Citaat:
Ernstig. Als je rechter wil zijn. Doe het dan als een goede rechter betaamd. Geval per geval. Persoon per persoon. Zaak per zaak. Dossier per dossier. Iedereen is anders. Iedereen is anders geschapen. Vanuit die attitude kan je enkel maar verdraagzaam zijn.
Vroeger deed ik nog de moeite om atheïsten tussen haakjes te zetten omdat de atheïsten hier aanwezig het niet zijn. Ze zijn hoofdzakelijk antisemitisch (eentje noemde de joden uit het OT zelfs "insekten") en virulent anti-katholiek ("opruimen", "op schieten" enzovoort). Maar zelfs de atheïsten die er nieuw zijn bijgekomen beginnen meteen met de meest groteske aanvallen dat ik ervan afzie en wel moét besluiten dat atheïsme in feite niets is dan nazisme onder een nieuw kleedje. De citaten spreken voor zich.

Oud 28 augustus 2008, 00:29   #131
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Nogal vervelend om te zeggen dat Hitler gebruik heeft gemaakt van de Christenen om de jodenvervolging op gang te zetten. Het waren vaak juist ook vrome Christenen die Joden hielpen te overleven. Er zijn slechte Christenen, er zijn goede Christenen. De nazi-ideologie met al haar germaans-occultistische nonsens is echter anti-Christelijk.
Precies! De mensen die joden hebben gered van de vervolging deden dat juist vanuit hun christelijke overtuiging. Ik heb nog nooit gehoord over "atheïstische steun aan joden". Allicht omdat het niet bestaat en nooit bestaan heeft.

De door de strekking links-liberale atheïsten meest gehate regimes, Franco-Spanje en het Vaticaan, hebben ironisch genoeg het meeste gedaan voor de joden. Al in 1937 vaardigde het Vaticaan een pauselijke encycliek uit tegen het nazisme, speciaal daartoe (als enige) in het Duits opgesteld en in elke Katholieke Kerk in Duitsland voorgelezen: mit brennender Sorge. In de kerstboodschap van Z.H. Paus Pius XII uit 1942 sprak hij zich zelf uit voor de joden die 'alleen op basis van ras en geloof' een zekere dood tegemoet gingen. Vermits Rome omwille van de scheiding tussen kerk en staat geen regeringen kan en mag veroordelen was het een zeer gewaagde stap. Maar ook in Duitsland en in Rome waren de hulpacties toen al lang draaiende. Het Vaticaan richtte toen ook het "Informatie-centrum" op, specifiek om aan joden hulp te bieden op de meest discrete manier. En tussen haakjes, die door atheïsten zo vaak verkeerdelijke geclaimde figuur Albert Einstein schreef aan "The Times" een brief die op 23 december 1940 in de Times gepubliceerd werd: daarin zei hij dat de Katholieke kerk als enige Hitler in de weg stond van zijn campagne van desinformatie.

Toen Z.H. Paus Pius XII overleed in 1958 kwam de Israelische minister van buitenlandse zaken Golda Meir naar zijn begrafenis en bevestigde daar nogmaals de blijk van dankbaarheid voor de rol van steun die hij gespeeld had tijdens de oorlog. De cijfers varieerden natuurlijk maar het Vaticaan te Rome alleen al wist circa 10.000 joden te redden. De joods-hongaarse historicus Jeno Levai drukte het zo uit:

Citaat:
particularly regrettable irony that the one person [Pope Pius XII] in all of occupied Europe who did more than anyone else to halt the dreadful crime and alleviate its consequences is today made the scapegoat for the failures of others.
En ik wil hier ook de zeer eerbiedwaardige kardinaal - toen bisschop - Clemens Graf von Galen aanhalen, die zich zonder zichzelf te sparen en met een typisch Duitse grondigheid zich volledig inzette tegen de nazi-dictatuur. Hij verwierf de roepnaam "de leeuw van Münster" voor zijn verzet en zijn bekende uitspraak: "Als Duits burger eis ik gerechtigheid" zindert nog vandaag na zoals een klok. Hij zette zich op zo'n manier in voor alle oorlogsslachtoffers, Duits en Joods, dat hij er zijn eigen gezondheid bij verloor en al in 1946 overleed.

En ook een figuur die moet vermeld worden is de Katholieke Italiaan Jorge Perlasca. Hij redde uiteindelijk meer joden dan Schindler zodat ik me afvraag waarom de media hem steeds verzwijgt? Allicht omdat hij een vroom Katholiek was, zoiets brengt de linkse media nooit graag. En ook al omdat hij zelf nooit een woord zei over zijn eigen acties. Eerst in 1987 werd hij terug gevonden door joden die hij had gered. En 5 jaar later stierf hij al aan hartaanval.

Hier is zijn gedenkplaat uit het Yad Vashem museum:

En nu vraag ik in alle ernst: waar waren de atheïsten, die zo graag de christenen en vooral de Katholieken met de vinger wijzen en zich beter voelen? Waar waren zij, toen de joden werden weggevoerd?

Oud 28 augustus 2008, 00:40   #132
Preuße
Minister

Standaard

[quote=driewerf;3656276die zich verheugt over de moord op Ernesto Che Guevara[/QUOTE]

De fascist en terrorist Guano-vara werd na een proces terecht gesteld. Geen moord maar de volstrekking van een oordeel dat al véél vroeger had moeten komen. En hij kreeg alvast meer dan alle mensen die hij ombracht.

Oud 28 augustus 2008, 08:45   #133
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Elke dictatuur hield er aldus een soort atheïstisch immaterialisme op na.
Wat met de dictatuur van de inquisitie? Jouw lijstje is zeker incompleet zonder. Maar spreekt natuurlijk ook jouw stelling tegen.

Citaat:
Waarop doelt U nu eigenlijk?
Je weet best wat ik bedoel. En ik denk dat jij meer geschikt bent om mij het verhaal van bijvoorbeeld de 'wederdopers' te vertellen. Of ook de grond van het ontstaan van het Calvinisme. Of het ontstaan en dwalen van het kerkrecht, dat overigens tegelijkertijd met het Romeinse recht ontstond. Jij (zou) daar meer vanaf moeten weten dan ik.

Citaat:
Met voorbeeld van gore daden kan men zowat alles bewijzen door het in het eigen kraam te doen passen.
JUIST! En dat is exact wat jij doet ! Nee ? Heel schoon hoe je 't nochtans bewijst door de 'kristalnacht' aan te halen, direkt en aansluitend op "Met voorbeeld van gore daden kan men zowat alles bewijzen door het in het eigen kraam te doen passen." Daarbij is het lijstje van jouw "gore daden" niet compleet en eenzijdig. Dus nogmaals, wat wil jij eigenlijk bewijzen ? Dat je beter bent dan alle anderen ?

Citaat:
"Gij zult niet doden" is de eerste en meest voorname van de joods-christelijke geboden.
Nee. Zo strooi je geen zand in mijn ogen. Als dat het eerste gebod is dan moet je elke atheist die je hier en vandaag ontmoet ontvangen met open en barmhartige handen. Want zekers 99% heeft niet gedood. Steunend op dat gebod mag je ook niet 'joods-christelijk' als beschrijvende term gebruiken. Want wat de joden vandaag doen (een appartheidsregime dat een volledig volk uithongert, geografisch gevangen houd en uitmoord) heeft niks maar dan ook totaal niks met Christen zijn te maken. De afstand kan niet groter zijn. Daarbij neem ik zeker niet het standpunt van de andere partij in. Je kan tegen elke oorlog zijn, zonder het standpunt in te nemen van één van de oorlog voerende partijen. Sterker nog als CHristen ben je daartoe VERPLICHT. Anders kan je je niet Christelijk noemen.

Ook. Het eerste gebod is: Bovenal bemin één god. Dus niet alleen breng je daar weer een flagrante onwaarheid. Daarbovenop maskeer je die (voor jouw) belangrijke en discriminerende reden waarom dat jij je verheven voelt boven al de rest. En daarboven op ben je niet consequent met het tweede gebod.

Als je nu gaat antwoorden, houd je eigen wijze woorden in gedachten:
Citaat:
Met voorbeeld van gore daden kan men zowat alles bewijzen door het in het eigen kraam te doen passen.
Oud 28 augustus 2008, 08:58   #134
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

En nu we daar weeral doorheen zijn beste Preuße. Laat ons terugkeren naar waar dit starte. Het is een beetje te Katholiek om af te wijken zoals jij probeert.

Mein Kampf is vergeven van citaten die terug slaan op 'het geloof' en de Bijbel waarop 'het geloof' steund. Dus Hitler was onmiskenbaar gelovig. Om zijn boodschap wijder uit te dragen en om te ontsnappen aan de beperkende macht van de kerk gebruikte hij sociologishe, politieke en economische kanalen.

Laat mij daarbij nog opmerken dat veel pastoors in Belgie opgeroepen hebben om het goddeloze communisme samen met de nazis te gaan bestrijden.

En dan, op dit punt, blijft er niks maar dan ook totaal niks overeind van jouw bewering om het nazisme gelijk te stellen aan het atheisme.

Zolang je dat niet inziet kan ik ook gerust stellen dat ook jouw visie over de SU een dwaling is. Of met andere woorden: De realiteit weerlegt punt A in jouw redenering. En zolang die toestand duurt kan ik ook jouw punt B onder zware twijfels plaatsen vermits jij A en B onlosmakelijk verbind.

Punt.
Oud 28 augustus 2008, 09:20   #135
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu we daar weeral doorheen zijn beste Preuße. Laat ons terugkeren naar waar dit starte. Het is een beetje te Katholiek om af te wijken zoals jij probeert.

Mein Kampf is vergeven van citaten die terug slaan op 'het geloof' en de Bijbel waarop 'het geloof' steund. Dus Hitler was onmiskenbaar gelovig. Om zijn boodschap wijder uit te dragen en om te ontsnappen aan de beperkende macht van de kerk gebruikte hij sociologishe, politieke en economische kanalen.

Laat mij daarbij nog opmerken dat veel pastoors in Belgie opgeroepen hebben om het goddeloze communisme samen met de nazis te gaan bestrijden.

En dan, op dit punt, blijft er niks maar dan ook totaal niks overeind van jouw bewering om het nazisme gelijk te stellen aan het atheisme.

Zolang je dat niet inziet kan ik ook gerust stellen dat ook jouw visie over de SU een dwaling is. Of met andere woorden: De realiteit weerlegt punt A in jouw redenering. En zolang die toestand duurt kan ik ook jouw punt B onder zware twijfels plaatsen vermits jij A en B onlosmakelijk verbind.

Punt.
Geef hem geen aandacht meer, je zult hem nooit overtuigen. Je hebt mensen die iets vinden op basis van argumenten, en mensen die van te voren al iets vinden, en daar argumenten bijzoeken. Hij is van het tweede soort.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 10:25   #136
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Geef hem geen aandacht meer, je zult hem nooit overtuigen.
Eindelijk zeg, ik dacht al dat dit nooit zou ophouden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 10:38   #137
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht

Hitler was een rooms-Katholiek. Hij wilde zelfs de Bijbel laten herschrijven in zijn eigen wereldbeeld.
Dan was hij dus een protestant

Nee, liberalist, Hitler was geen katholiek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hitler
Ik zal de katholieke Kerk vertrappen als een lelijke pad.
Verder weigerde hij het vormsel te ontvangen, en bezocht sinds 1907 geen mis meer.

bron: J. Lenz, Prof., Christus in Dachau, 1959, p. 151
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 28 augustus 2008 om 10:39.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 10:44   #138
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Aldus de hypocriet die over hömös spreekt als een ziekte...
waarom reageer je hier niet op Preuts? Ik denk dat ik u maar eens op mijn negeerlijst ga zetten want uw gezever is een verspilling van pixels op mijn scherm.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 10:52   #139
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
verspilling van pixels op mijn scherm
LOL. Run da screensaver man ! LOL
Oud 28 augustus 2008, 11:07   #140
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Bovendien is de dood van die rode crimineel die nogal flink huishield in Bolivia een positieve stap geweest, terreur moet aan een einde komen. Dat hij nu verheerlijkt wordt is net zo verwerpelijk als Bin Landen supporten.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be