Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2008, 11:11   #141
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dan was hij dus een protestant

Nee, liberalist, Hitler was geen katholiek.

Verder weigerde hij het vormsel te ontvangen, en bezocht sinds 1907 geen mis meer.

bron: J. Lenz, Prof., Christus in Dachau, 1959, p. 151
Laten we zeggen dat hij zo opgevoed was. Misschien is dat een van de hoofdredenen dat hij het zo is gaan haten (Hitlers slechte jeugd, zijn zelfhaat, en zijn blinde machtshonger maakte hem de man die hij was; hij zal er ook wel genetische aanleg voor gehad hebben)
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 11:27   #142
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat heeft dit allemaal nog te maken met een vlag voor een eventuele confederatie en met staatsinrichting?

Ga in geschiedenis zeuren over Hitler.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 11:30   #143
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat heeft dit allemaal nog te maken met een vlag voor een eventuele confederatie en met staatsinrichting?

U heeft gelijk, soms is echter de verleiding groot replies te rereplyen.
Oud 28 augustus 2008, 13:23   #144
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Wat met de dictatuur van de inquisitie? Jouw lijstje is zeker incompleet zonder. Maar spreekt natuurlijk ook jouw stelling tegen.
Dit begint weer de klassieke discussie te worden. Altijd weer hetzelfde. Atheisten zijn blijkbaar voorgeprogrammeerd want het gaat altijd over de zogezegd katholieke Hitler, de inquisitie en alles wat nog in hun kraam zou passen. De Inquisitie heeft België trouwens vorm gegeven - U als Belg zou dat juist moeten waarderen. Overigens moet ik er hier nog bij aanmerken dat de kerkelijke inquisitie in totaal 0 (nul) mensen heeft omgebracht. Daar had ze de bevoegdheid niet voor. Scheiding van kerk en staat gaat al veel verder terug. Ze kon alleen een oordeel vellen waarom de (stedelijke) overheden dan al naar gelang van de lokale geplogendheden een oordeel hebben geveld. Overigens applaudisseer ik vandaag nog voor de komst van Alva, gezonden door Z.M. de Spaanse koning. De moorden en plunderingen tijdens de beeldenstirm van 1566 moesten zwaar bestraft worden. Eigenlijk was dat ook een kristalnacht, alleen zullen de linkse virulent anti-katholieke Hitlertjes dat nooit toegeven. Het was toen een heel nieuwe Kerk die dankzij de contrareformatie veel van haar oude kwalen kon afschudden. Het is de mentale en culturele voedingsbron geweest voor België: een door en door Katholiek land vorm gegeven door Spanje.

Citaat:
JUIST! En dat is exact wat jij doet ! Nee ? Heel schoon hoe je 't nochtans bewijst door de 'kristalnacht' aan te halen, direkt en aansluitend op "Met voorbeeld van gore daden kan men zowat alles bewijzen door het in het eigen kraam te doen passen." Daarbij is het lijstje van jouw "gore daden" niet compleet en eenzijdig. Dus nogmaals, wat wil jij eigenlijk bewijzen ? Dat je beter bent dan alle anderen ?
Ik snap het punt of de zin van deze alinea niet. Het is blijkbaar héél moelilijk voor atheïsten om rond het antisemitisch en gewelddadig karakter van hun eigen subcultuur te kijken of aan zelfkritiek te doen?

Citaat:
Want wat de joden vandaag doen (een appartheidsregime dat een volledig volk uithongert, geografisch gevangen houd en uitmoord)
En hier zitten we weer bij het klassiek atheïstisch antisemitisme: "de joden". Ik ga er niet op antwoorden want het is echt té absurd om hier op die ridicule claims in te gaan.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 13:43   #145
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht

Leuk he, die zeikerds die nooit ontopic kunnen blijven.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 14:05   #146
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Pruis vergeet dat protestanten en joden altijd hebben samengespannen tégen de katholieken. Alleen Luther kan worden betrapt op anti-judaïsme (antisemitisme is en onzinnige term). Luther was op zijn manier een verdediger van de feodale orde en moraal. Protestanten en joden hebben alles gedaan om de feodaliteit en de christenheid de nek om te wringen.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 15:29   #147
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Laten we zeggen dat hij zo opgevoed was. Misschien is dat een van de hoofdredenen dat hij het zo is gaan haten (Hitlers slechte jeugd, zijn zelfhaat, en zijn blinde machtshonger maakte hem de man die hij was; hij zal er ook wel genetische aanleg voor gehad hebben)
Dat je katholiek opgevoed bent, wilt zéker niet zeggen dat je het bent. Hitler was dus géén Rooms-katholiek. Zelfs indien hij zichzelf zo genoemd zou hebben (wat hij natuurlijk niet deed), was hij het niet. Zijn afschuwelijke misdaden zorgen ervoor dat hij bij geen enkele godsdienst thuishoort.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 16:50   #148
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
té absurd
Oud 28 augustus 2008, 17:02   #149
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat je katholiek opgevoed bent, wilt zéker niet zeggen dat je het bent. Hitler was dus géén Rooms-katholiek. Zelfs indien hij zichzelf zo genoemd zou hebben (wat hij natuurlijk niet deed), was hij het niet. Zijn afschuwelijke misdaden zorgen ervoor dat hij bij geen enkele godsdienst thuishoort.
Zou u eens kunnen uitleggen waarom dat zo is?
Oud 28 augustus 2008, 17:42   #150
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Zou u eens kunnen uitleggen waarom dat zo is?
Wel, ik neem aan dat u weet waar het bij elke menselijke, moderne godsdienst om draait? Hoe kan een massamoordenaar in hemelsnaam vergiffenis, naastenliefde en rechtvaardigheid in zich dragen?

Tamelijk vreemd dat dat nog een uitleg behoeft
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 28 augustus 2008 om 17:43.
Oud 28 augustus 2008, 17:50   #151
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, ik neem aan dat u weet waar het bij elke menselijke, moderne godsdienst om draait? Hoe kan een massamoordenaar in hemelsnaam vergiffenis, naastenliefde en rechtvaardigheid in zich dragen?

Wat weet gij van het Derde Rijk, snul?
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 17:57   #152
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Meer dan de neo-nazi's van dienst zou ik zeggen.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 17:58   #153
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Meer dan de neo-nazi's van dienst zou ik zeggen.
Waar zijn die neo-nazi's? Vertel!
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 18:06   #154
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Weerom een prachtige bijdrage van die oversympathieke Volksstormer!
Ge hebt nog geluk dat ik niet aan dat rode driehoekje-gedoe meedoe

Oud 28 augustus 2008, 19:07   #155
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In principe, als je berouw toont, vergeeft Jezus al je zonden, behalve het godslasteren van de Heilige Geest.
Oud 28 augustus 2008, 19:24   #156
van Maerlant

Standaard

Citaat:
In principe, als je berouw toont, vergeeft Jezus al je zonden, behalve het godslasteren van de Heilige Geest.
Als je oprecht berouw toont, ja. Maar dat woordje 'oprecht' wordt nogal vaak vergeten.

Oud 28 augustus 2008, 19:26   #157
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je oprecht berouw toont, ja. Maar dat woordje 'oprecht' wordt nogal vaak vergeten.
Misschien had Hitler zichzelf wel helemaal niet in de hand. Is hij dan ook ''zondig'' in de ogen van God?
Oud 28 augustus 2008, 19:34   #158
van Maerlant

Standaard

Vraag eens aan een priester.

Maar denkt u nu écht dat iemand als Hitler minder dan volledige controle over zijn daden had?

Oud 28 augustus 2008, 19:38   #159
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag eens aan een priester.

Maar denkt u nu écht dat iemand als Hitler minder dan volledige controle over zijn daden had?
Ik denk dat hij geen geweten had, wat een ernstige geestelijke afwijking is.
Oud 29 augustus 2008, 19:34   #160
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
De Inquisitie heeft België trouwens vorm gegeven - U als Belg zou dat juist moeten waarderen.... Overigens moet ik er hier nog bij aanmerken dat de kerkelijke inquisitie in totaal 0 (nul) mensen heeft omgebracht. Daar had ze de bevoegdheid niet voor.... Overigens applaudisseer ik vandaag nog voor de komst van Alva, gezonden door Z.M. de Spaanse koning... Het is de mentale en culturele voedingsbron geweest voor België: een door en door Katholiek land vorm gegeven door Spanje.
Vergeet je pilletjes niet!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be