Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2008, 15:07   #141
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

ik hoef niet eens die pretentie te hebben. Het feit dat je geen tegenargument k�*n geven toont al aan dat ik gelijk heb.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 16:14   #142
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
1. De Vlaamse beweging erbijsleuren is nogal bij de haren getrokken.
2. Wij hebben die overheid helemaal niet zelf gekozen. Ze heeft zichzelf aangesteld.
1. Ik heb het nog eens nagekeken maar ik heb het nergens over de Vlaamse Beweging gehad.
2. Ik doelde op het feit dat de Belgische overheid nogal wat kritiek te verduren krijgt maar dat je er niet langs kunt kijken dat dit over de Vlaamse overheid gaat. Daarin zitten wel de mensen die zich zometeen beschikbaar stellen om een zelfstandige Vlaamse staat te leiden.

Het kan helemaal geen kwaad om de overheid kritisch te volgen. Als Vlaams-nationalist de ogen sluiten voor slecht beleid van de Vlaamse overheid is contra-productief. Zo verval je in dezelfde fouten als de Belgicisten die blind zijn voor het falen van de Belgische overheid.

De gang van zaken rond Doel verdient geen schoonheidsprijs. De besluitvorming, de wetgeving maar ook de planvorming zijn bijzonder slecht geregeld.

Mensen die voor hun eigen belangen opkomen - en mensen die met hun sympathiseren - afdoen als langharig werkschuw tuig is erg makkelijk want dan hoef je niet over de gang van zaken na te denken.

Natuurlijk kun je vinden dat Doel om economische redenen moet verdwijnen, dat het al te laat is om in verzet te gaan, dat economische vooruitgang nu eenmaal gepaard gaat met maatschappelijke offers, dan nóg zou een overheid fatsoenlijke procedures moeten volgen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 16:55   #143
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Ze kunnen er altijd nog een vakantiedorp van maken he. Achter twee weken verlof op het vakantiepark” Doel”, zien ze er allemaal stralend uit.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 augustus 2008 om 16:55.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 10:28   #144
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik hoef niet eens die pretentie te hebben. Het feit dat je geen tegenargument k�*n geven toont al aan dat ik gelijk heb.
Jij plaatst een gratuite beschuldiging. Ik zeg dat je mis bent.
Veel meer valt er niet te weerleggen, nietwaar?

Maar wentel jij je maar in je grote gelijk. Je fundamentalisme tegen het grootkapitaal kan er maar wel bij varen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 10:31   #145
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
1. Ik heb het nog eens nagekeken maar ik heb het nergens over de Vlaamse Beweging gehad.
2. Ik doelde op het feit dat de Belgische overheid nogal wat kritiek te verduren krijgt maar dat je er niet langs kunt kijken dat dit over de Vlaamse overheid gaat. Daarin zitten wel de mensen die zich zometeen beschikbaar stellen om een zelfstandige Vlaamse staat te leiden.

Het kan helemaal geen kwaad om de overheid kritisch te volgen. Als Vlaams-nationalist de ogen sluiten voor slecht beleid van de Vlaamse overheid is contra-productief. Zo verval je in dezelfde fouten als de Belgicisten die blind zijn voor het falen van de Belgische overheid.

De gang van zaken rond Doel verdient geen schoonheidsprijs. De besluitvorming, de wetgeving maar ook de planvorming zijn bijzonder slecht geregeld.

Mensen die voor hun eigen belangen opkomen - en mensen die met hun sympathiseren - afdoen als langharig werkschuw tuig is erg makkelijk want dan hoef je niet over de gang van zaken na te denken.

Natuurlijk kun je vinden dat Doel om economische redenen moet verdwijnen, dat het al te laat is om in verzet te gaan, dat economische vooruitgang nu eenmaal gepaard gaat met maatschappelijke offers, dan nóg zou een overheid fatsoenlijke procedures moeten volgen.
Ik volg de handelingen van de overheid kritisch. Als voorstander van het BROV ben ik net een stem tègen heel wat praktijken van de overheden (anders zou ik het BROV ook niet nodig achten), zij het op gemeentelijk, Vlaams, Belgisch, of Europees niveau. Ik ben het dan ook niet eens met de manier waarop de zaken in Doel gelopen zijn.

Maar wat Pelgrim hier doet is zijn overdreven kruistocht tegen het grootkapitaal koppelen aan de Vlaamse zaak. Om vervolgens iedereen die het niet met hem eens is voor verdoken Belgicist te verslijten. En dat is natuurlijk een gigantische hoop paardenmest.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 28 augustus 2008, 10:59   #146
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij plaatst een gratuite beschuldiging. Ik zeg dat je mis bent.
Nee, ik deed een beschuldiging en heb die ook uitgelegd. Het enige dat jij hebt gedaan is zeggen dat ik als een BUB'er klink, wat niet bepaald een argumentatie van hoog niveau is.
Kortom, ik heb wel degelijk gelijk en nu probeer je mij zwart te maken om er van onder uit te komen.

De kern van het probleem, waar jij nu probeert van onder uit te muizen is: wie de moord op een Vlaams dorp goedpraat is niet Vlaamsgezind.
Oud 28 augustus 2008, 11:27   #147
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Nee, ik deed een beschuldiging en heb die ook uitgelegd. Het enige dat jij hebt gedaan is zeggen dat ik als een BUB'er klink, wat niet bepaald een argumentatie van hoog niveau is.
Kortom, ik heb wel degelijk gelijk en nu probeer je mij zwart te maken om er van onder uit te komen.

De kern van het probleem, waar jij nu probeert van onder uit te muizen is: wie de moord op een Vlaams dorp goedpraat is niet Vlaamsgezind.
Mooi. Ik praat ze niet goed. Probleem opgelost.
Oud 28 augustus 2008, 16:48   #148
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK dan.

Welkom dus bij de club der échte flaminganten
Oud 29 augustus 2008, 00:08   #149
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wel, maar ik vind dat ge niet aan zo'n project moet beginnen zonder goed voorbereid te zijn, dus ben ik van oordeel dat ze eerst flink hadden moeten gaan oefenen in Laeken, en pas nadat ze daar alles plat gesmeten hadden .........

Laatst gewijzigd door Garry : 29 augustus 2008 om 00:10.
Oud 29 augustus 2008, 00:39   #150
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Hoe de overheid het de mensen in Doel beu maakt.

Citaat:
Inbraak en vandalisme in Doel bij New Saeftinghe

Burgemeester, Schepen van Sport & Sportdienst doen niets; politie weigert PV op te maken.

Vermoedelijk zaterdagnacht 26 juli werd er ingebroken in de berging en in een container bij voetbalclub New Saeftinghe in Doel. Dit werd vastgesteld door een persoon die regelmatig komt controleren. Het bergingslot was doorgeknipt en de deur opengebroken, bij de container gebeurde hetzelfde. Resultaat: de wasmachine volledig vernield, kruiwagen weg en het blusapparaat was leeggespoten op alles en in alles wat er binnen stond! De politie werd verwittigd: 1) anonieme wagen werd aangesproken, maar hadden geen tijd -2) op het bureel in Doel waren ze met andere zaken bezig -3) een patrouille kwam gewoon een bezoekje brengen aan hun collega's en hadden ook geen tijd.

Ik bel de burgemeester op 27 juli en vertel hem het gebeuren over de inbraak en de politie. Als antwoord kreeg ik het volgende: "ik zal de nodige stappen ondernemen". Maandagmorgen 28 juli: schepen van sport op de voice mail ingesproken, en kreeg de belofte: "ik bel u zo snel mogelijk op", niets meer van gehoord. Ook op 28 juli: sportdienst verwittigd, maar ze hadden andere zaken te doen: dit kon wachten. Maandag 4 augustus is de sportdienst voorlopige herstellingen komen doen. Dinsdag 5 augustus terug contact genomen met de burgemeester, met als antwoord: "ik bel u terug".

Met dit schrijven wil ik het volgende aantonen: Waar moet men eigenlijk terecht: burgemeester en schepen van sport, Sportdienst en politie blijven volledig in gebreke. Voetbalclub New Saeftinghe bestaat 30 jaar en al die jaren heeft de club zelf veel aan zowel gebouwen als terrein gewerkt, dit merendeels op eigen kosten. Door de overheid is Doel gedoemd om te verdwijnen, dat weet nu iedereen. Maar behandel de mensen niet als een stuk vuil!!

Namens Voetbalclub New Saeftinghe,

Lezersbrief in De Wase Koerier (15.O8.2008)
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 00:51   #151
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hoe de overheid het de mensen in Doel beu maakt.
Simpel. Wanneer je de politie belt, meld ge dat er ingebroken is door drie inbrekers maar dat ze zich niet moeten haasten want dat je ze alle drie al hebt neergeknald. Gegarandeerd binnen enkele minuten staan ze voor je deur. Meestal laten ze in hun haast de sleutels op het contact zitten, je laat de heren van de stadsmaffia bende binnen en terwijl ze bij je binnen zijn zorg je er voor dat iemand anders er intussen met hun combi van door gaat. Heel verwonderd roep je dan," kijk kijk, een van de inbrekers gaat er van door met jullie wagen".

Wedden dat ze wel een pv zullen opstellen?

Om het geheel compleet te maken zorg je er voor dat de politiekar ergens achtergelaten wordt in een andere gemeente in de onmiddelijke omgeving van een gemeentehuis of zo.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 augustus 2008 om 01:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be