Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2008, 18:24   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
http://frontpage.fok.nl/nieuws/98037

De ene na de andere stap volgt elkaar in rap tempo op. Vandaag heeft een generaal van de Amerikaanse luchtmacht verklaard dat het plaatsen van nucleaire bommenwerpers op Cuba het passeren van de rode lijn betekent.
Mogelijk....

Maar ja,in het organiseren van bilaterale defensieverdragjes tegen imaginaire vijanden met veronachtzaming van collaterale diplomatieke schade is Washington een meester gebleken...(wow..heb IK dat geschreven )

Het wordt weer mooi,tussen Havana en Moskou

Laatst gewijzigd door kelt : 29 augustus 2008 om 18:25.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 18:39   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mogelijk....

Maar ja,in het organiseren van bilaterale defensieverdragjes tegen imaginaire vijanden met veronachtzaming van collaterale diplomatieke schade is Washington een meester gebleken...(wow..heb IK dat geschreven )

Juich, juich, kelt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 18:54   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kelt
Hopelijk komt het niet zover dat er Russische raketten op Cuba geïnstaleerd worden, en eigenlijk denk ik niet dat het zover zal komen. Cuba moet daar namelijk mee instemmen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 19:09   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Juich, juich, kelt...
helemaal niet

We gaan een nieuwe ronde massieve verspilling van belastinggelden tegemoet als dit een echte koude oorlog wordt....

Overigens,Moskou mag zichzelf momenteel de borst wel natmaken,maar op middellange termijn (zeg 5 jaar) is gans dat gedoe ronduit catastrofaal.Vooral dat grapje met het uitdelen van Russische identieteitskaarten aan etnische Russen en meelopers in buurstaten,en de "belofte" dat Russen overal verdedigd zullen worden,zal serieus "backfire" geven.Het Russische leger is niet,en zal nooit in staat zijn om,bijvoorbeeld,Oekraine en/of Polen zo verpletterd en relatief bloedeloos aan te pakken,zelfs zonder steun van de NATO.En zelfs de aarzelende EU en NATO zullen een aktie tegen de Baltische staten gewoon NIET pikken.....

Bovendien is er momenteel spake van massale kapitaalsvlucht en het vetrek van hordes buitenlandse zakenlui en technici uit Rusland...hoeveel joint-ventures er momenteel al in de soep gedraaid zijn in Rusland is moeilijk te becijferen,maar hiermee slaat "het Westen" eigenlijk nu al hard terug!

Dat is de "trigger-situatie" die ontstaan is door een idioot in Tbilisi...

Laatst gewijzigd door kelt : 29 augustus 2008 om 19:12.
Oud 30 augustus 2008, 10:03   #25
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zelfs de aarzelende EU en NATO zullen een aktie tegen de Baltische staten gewoon NIET pikken.....
Ik heb al een artikel in de Estse pers gelezen over het feit dat de Finse deskundige een boek geschreven heeft over Estland, daarin beschrijft hij dat Estland over 10 jaar niet meer zal bestaan. Op een meeting heeft hij aan een of andere Nato-generaal gevraagd:"Als Rusland Estland binnenvalt, zal Nato ingrijpen?" Daarop antwoordde hij: "Of course not".
Borza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 12:58   #26
Cpt_Froggy
Vreemdeling

Standaard

Ik denk ook niet dat de NATO zal ingrijpen wanneer Rusland Estland binnenvalt. Het probleem is ten eerste dat men bang is van Rusland. Het heeft nog steeds een gigantische infrastructuur die afstamt van de koude oorlog.
Een ander probleem is volgens mij dat de russen van de armere klasse (=de grote meerderheid) de regering graag zien. Ze hebben tenminste nu iedere dag enkel sneetjes brood, en dat is iets waar de huidige regering Poetin een grote rol in gespeeld heeft.
Dat wil dus zeggen dat men relatief gemakkelijk een sterk eenheidsleger kan creëren. De bevolking is dom (ongeschoold) en krijgen iedere dag een beetje eten. Ik vrees echt dat Rusland een sterk leger kan ontwikkelen op korte tijd, al zullen ze het moeten hebben van guerilla technieken,maar Rusland ligt daar niet bepaald wakker van denk ik.
Oud 30 augustus 2008, 14:39   #27
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Ik denk ook niet dat Poetin zo stom is om met een zwak legertje af te komen. Als Russen nu harde taal gebruiken, dan kan best zijn dat ze geen zorgen maken over hun leger.
Oud 30 augustus 2008, 15:00   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Borza Bekijk bericht
Ik denk ook niet dat Poetin zo stom is om met een zwak legertje af te komen. Als Russen nu harde taal gebruiken, dan kan best zijn dat ze geen zorgen maken over hun leger.
De beelden die ons vanuit Georgie bereikten toonden een strijdmacht te land en in de lucht die ouderwets-degelijk uitgerust is.We hebben het niveau van Russische gemechaniseerde strijdkrachten enigszins kunnen zien op TV.Er was geen materiaal te zien dat niet door het bestaande arsenaal in alle Europese NATO-landen aangepakt zou kunnen worden.(tenslotte was pantserbestrijding altijd al een fundament van de NATO-doctrine,zelfs de antieke "blindicide" en de MILAN waar soldaat-milicien Kelt eens aan mocht snuffelen,maar niet schieten ,in de jaren tachtig ,zou zo een Russisch ding gekraakt hebben).

Voor zover we kunnen inschatten was het vooral het Russische luchtoverwicht dat de georgiers lamlegde.....

En laat nu net "luchtoverwicht" het enige zijn waarvan de NATO-leden kunnen zeggen;"wij hebben het".....
Oud 30 augustus 2008, 15:10   #29
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De beelden die ons vanuit Georgie bereikten toonden een strijdmacht te land en in de lucht die ouderwets-degelijk uitgerust is.We hebben het niveau van Russische gemechaniseerde strijdkrachten enigszins kunnen zien op TV.Er was geen materiaal te zien dat niet door het bestaande arsenaal in alle Europese NATO-landen aangepakt zou kunnen worden.(tenslotte was pantserbestrijding altijd al een fundament van de NATO-doctrine,zelfs de antieke "blindicide" en de MILAN waar soldaat-milicien Kelt eens aan mocht snuffelen,maar niet schieten ,in de jaren tachtig ,zou zo een Russisch ding gekraakt hebben).

Voor zover we kunnen inschatten was het vooral het Russische luchtoverwicht dat de georgiers lamlegde.....

En laat nu net "luchtoverwicht" het enige zijn waarvan de NATO-leden kunnen zeggen;"wij hebben het".....
Ik denk niet dat we kunnen weten over welk leger Rusland beschikt, als ze die niet in Georgie getoond hebben. Maar je kunt ook gelijk hebben, hoor.
Maar tot een rechtstreekse confrontatie tussen Rusland en Navo, zoals ik al duizend keren zei, zal nooit komen. Navo is bang om Rusland aan te vallen zoals het deed met Irak bv.
Oud 30 augustus 2008, 15:10   #30
Chipie
Banneling

Standaard

Lucht wel, ja...
Oud 30 augustus 2008, 15:12   #31
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat we kunnen weten over welk leger Rusland beschikt, als ze die niet in Georgie getoond hebben. Maar je kunt ook gelijk hebben, hoor.
Maar tot een rechtstreekse confrontatie tussen Rusland en Navo, zoals ik al duizend keren zei, zal nooit komen. Navo is bang om Rusland aan te vallen zoals het deed met Irak bv.
De kans dat de Russen EU aanvalt zal waarschijnlijk wel groter zijn...
Oud 30 augustus 2008, 15:12   #32
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
onnodig om offensief te zijn...het land is veel te groot,men loopt zich daar dood....dat is ook niet het doel van de NATO.....(toegegeven;enigszins aan het verwateren in Afghanistan)
Oud 30 augustus 2008, 21:59   #33
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral dat grapje met het uitdelen van Russische identieteitskaarten aan etnische Russen en meelopers in buurstaten,en de "belofte" dat Russen overal verdedigd zullen worden,zal serieus "backfire" geven.
Ik probeer een situatie altijd te begrijpen in functie van concrete gevallen - meestal in België. Ik zie niet goed in waarom men plots zo tegen dit 'uitdelen' van Russische paspoorten is. Dit is zo'n roep die ontstaan is door Georgische leiders en internationaal overgenomen wordt... ook door onze Belgische media!

Kijk even naar België. Sinds meerdere jaren en onder invloed van onze VLD, SP.A partijen heeft men op onverantwoorde wijze Belgische nationaliteiten uitgedeeld aan al wie minstens 2 jaar aanwezig is in dit land. Tot nu toe heeft daar geen enkele mogendheid tegen geprotesteerd? Integendeel.. diegene die kritisch waren werden als racisten gebrandmerkt. Enne... het gaat hier over honderduizenden nieuwe Belgen.

Nu zou ik graag eens willen weten waarom Rusland niet mag doen .. wat in België al jaren uitgevoerd wordt.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 13:28   #34
Chipie
Banneling

Standaard

Oud 31 augustus 2008, 14:17   #35
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

...enne wat is uw mening Chipie? Of weet ge niet - zoals gewoonlijk - wat ge daarop kunt zeggen...
Oud 31 augustus 2008, 19:06   #36
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
...enne wat is uw mening Chipie? Of weet ge niet - zoals gewoonlijk - wat ge daarop kunt zeggen...
Wat kan een normale mens op zo'n onzin antwoorden, Jean-Pierre?
Oud 31 augustus 2008, 19:10   #37
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Ooit verkracht door een Rus ofzo?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 19:32   #38
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ooit verkracht door een Rus ofzo?
Neeje...
Ik ken wel een paar Russen... Toffe kerels...
Zijn trouwens het Rusland van Poetin 'ontvlucht'...

Laatst gewijzigd door Chipie : 31 augustus 2008 om 19:33.
Oud 31 augustus 2008, 19:42   #39
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Tot nu toe hebt ge nooit een zinnig antwoord gegeven... moet ik daarop uw regel toepassen?
Oud 1 september 2008, 10:34   #40
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Rusland test raket die antiraketsystemen kan uitschakelen
Dat zal het zogenaamde honeybee-missile zijn, een raket die in korte hoeken van 90 of meer graden her en der rondvliegt. Ook wel het fly-missile genoemd.
maf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be