![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Nooit gehoord over Citaat:
![]() Met combatshoes, een koppelriem en niet al te veel haar misschien? Laatst gewijzigd door filosoof : 31 augustus 2008 om 20:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door filosoof : 31 augustus 2008 om 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vanseveren moet je hier niet zwart maken, de man werd vermoord zonder enige misdaad begaan te hebben!
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Het flamingantisme kenmerkt de streek niet zozeer, doch het is een erfenis van wat er 90 jaren geleden daar gebeurde. En eigenlijk vind ik het wel spijtig dat Diksmuide erg gelinkt wordt met flamingantisme, want wat de meesten niet weten is dat Diksmuide tijdens het Ancièn Régime, een Burggraafschap was waar ook een deel voorvaderen van Zijne Majesteit de Koning, de Burggraaf was, wetende de Heren van Berg 's Heerenberg, von Hogenzollern-Berg en von Hogenzollern-Sigmaringen die de voorouders waren van de Gravin van Vlaanderen aka Hare Doorluchtige Hoogheid Princesse Philippe van België. En dan heb ik het nog niet over de Diederik's in de 12de en 13de eeuw. ![]()
![]() |
![]() |
#70 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Want hij riep zijn mannen op om als de dappersten te vechten tegen de Duitsers en desnoods te sneuvelen voor België? Want een derde van het Verdinaso is in het verzet beland?
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Feit is wel dat Van Severen, samen met andere 'staatsgevaarlijke' figuren (ook joden, communisten,..) op transport is gezet naar Frankrijk als een soort voorzorgsmaatregel. Over de directe aanleiding van de inval van de zatte Franse soldaten in de kelder in Abbeville kan ik niet direct iets zeggen maar het was inderdaad ergens absurd: Van Severen was inderdaad loyaal geworden aan België - de redenen is iets anders - en werd op die manier 'bedankt'. Kijk, die transporten hebben de twijfel die er was om te collaboreren wel minimaal gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De IJzerbedevaart was er wel om de gesneuvelde Vlaamse jongens uit WO 1 te herdenken. Al de rest is eigenlijk bijzaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus u probeert weer stilletjes een rede te vinden om de latere collaboratie goed te praten. Laatst gewijzigd door system : 31 augustus 2008 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die plaat is niet afgezaagd, ik kan ook maar herhalen dat dit een argument was, punt uit. Wat de communisten betreft: nee, dat niet. M�*�*r: de communisten zijn pas als verzet beginnen opereren nadat Hitler in 1941 de Sovjet-Unie is binnengevallen. Het Molotov- Von Ribbentrop verdrag of zoiets. Maar dat zal ook afgezaagd zijn, vermoedelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Abbeville wordt vaak aangegrepen door de Vlaams-nationalisten, opgeblazen, om toch maar de een uitleg te vinden om collaboratie te kunnen verantwoorden. Telkens komen de Vlaams-nationalisten weer terug op Abbeville, terwijl ze heel goed weten dat er op die 'spooktreinen' mensen zaten van allerlei politieke politieke opvattingen en heus niet alleen Vlaams-nationalisten. Laatst gewijzigd door system : 31 augustus 2008 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooie speeches in elk geval - menen of niet menen: gespeecht werd er beter dan op de 'wake.
Die vredesboodschap is ook wel mooi.
![]() |
![]() |
#80 |
Partijlid
|
![]() Eigenlijk vraag ik me toch een beetje af hoe mensen het voor zichzelf met hun geweten in het reine kunnen brengen om in de voormiddag een christelijke dienst bij te wonen en te bidden voor vrede en vervolgens een aantal uren later te luisteren naar en applaudisseren voor boodschappen die enkel ikzucht, hebzucht en haat tegenover anderen uitdragen...
2000 jaar geleden was er een mens die een heel eenvoudige en toch o zo mooie boodschap voor de wereld had: "Heb elkander lief!", zei Hij... of ook "Bemin je vijand!". Hij nodigde ons uit om ook vandaag (zo nodig letterlijk) het brood te breken met onze medemensen. In Zijn tijd begrepen ze Hem ook niet... Laatst gewijzigd door LcGrs : 31 augustus 2008 om 22:47. |
![]() |
![]() |