Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2008, 11:44   #181
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat zijn uw criteria voor "objectieve" bron? Indymedia?
Hahaha.

als je indymedia wantrouwt, gebruik een ander bron.
Minesterie van Social zaken ? Kranten ? Offciële statistieken ? jaarboek van het OCMW?
Kies maar, zolang ze objectief zijn.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 11:58   #182
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Hahaha.

als je indymedia wantrouwt, gebruik een ander bron.
Minesterie van Social zaken ? Kranten ? Offciële statistieken ? jaarboek van het OCMW?
Kies maar, zolang ze objectief zijn.
75% van de hier huwbare autochtonen trouwen via importhuwelijken volgens die bronnen. Raar dat je het niet wist.
En ho ja, het percentage zou ietsjes dalen, de absolute cijfers natuurlijk niet, die stijgen jaar na jaar. Elk jaar wordt er een middelgrote stad binnengehaald via importhuwelijken. Verwaarloosbaar volgens Rudy.

de 80% waarvan sprake betreft de OCMW cijfers voor Antwerpen. Bron staat ergens hierboven.

Lastig hé!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 september 2008 om 11:59.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 12:04   #183
alvinvdv
Banneling

Standaard

,

Laatst gewijzigd door alvinvdv : 3 september 2008 om 12:05.
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 12:06   #184
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
75% van de hier huwbare autochtonen trouwen via importhuwelijken volgens die bronnen. Raar dat je het niet wist.
En ho ja, het percentage zou ietsjes dalen, de absolute cijfers natuurlijk niet, die stijgen jaar na jaar. Elk jaar wordt er een middelgrote stad binnengehaald via importhuwelijken. Verwaarloosbaar volgens Rudy.

de 80% waarvan sprake betreft de OCMW cijfers voor Antwerpen. Bron staat ergens hierboven.

Lastig hé!
Oud 3 september 2008, 14:49   #185
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waar haalt U die informatie?

75% van de turkse en marokkaanse huwelijkspartners halen hun bruiden en bruidegommen in het thuisland. Dit zijn officiele cijfers die al tig keer gepubliceerd werden;
Als jij 3/4 van die huwelijken als "te verwaarlozen" beschouwd, wat vind je dan "veel"?
Circe, herlees deze posting eens

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=134

Die handelt over een dalende trend bij "hereniging", niet wat importhuwelijken betreft.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 14:59   #186
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Die handelt over een dalende trend bij "hereniging", niet wat importhuwelijken betreft.

Ze hebben hier 'erg selectieve' bronnen....
Oud 3 september 2008, 15:37   #187
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

gezinshereniging ZIJN importhuwelijken natuurlijk.

Het is niet omdat deze inwijking niet direct gebaseerd is en gebruik maakt van die oude akkoorden, dat het niet de belangrijkste instroom blijft:

Citaat:
Gezinshereniging is op dit moment het belangrijkste migratiekanaal, goed voor ongeveer de helft van de inwijking
Citaat:
Maar volgens cijfers van minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (Open VLD) worden de oude verdragen daarbij nog weinig toegepast. Op een vraag van Open VLD-senator Filip Anthuenis antwoordde Dewael vorig jaar dat er in 2004 210 keer gebruik is van gemaakt, in 2005 204 keer en in 2006 amper 26 keer...
(ik geef toe het is een moeilijke paragraaf).

Het komt erop neer dat er enkel 26 maal gezinsherenigd werd op BASIS VAN DE OUDE VERDRAGEN.
Al de 20.000 anderen waren gewoon "gehuwd" (ik noem hier 20.000 en dat zit er niet zover naast. eerder nog eronder dacht ik).

In Nederland blijkt het PERCENTAGE importhuwelijk na de verstrenging van de voorwaarden wèl drastisch gedaald te zijn, maar in absolute cijfers ga je daar niet veel van merken vrees ik.
Bovendien is de andere helft via de Belgiëroute ook nog binnengeraakt, alleen staat dat dan niet meer in de cijfers.

En ja, in Belgie krijg je helem�*�*l geen cijfers natuurlijk.

Citaat:
Er zijn geen migrantengroepen die zo expliciet trouwen met mensen uit het land van herkomst als Turken en Marokkanen. Driekwart van hen ging een huwelijk aan met een partner uit Turkije en Marokko, aldus het onderzoek Trouwen over de grens waarop Erna Hooghiemstra in 2003 promoveerde. De laatste jaren daalt het aantal importhuwelijken, naar zo’n 60 procent onder Marokkaanse jongeren en zo’n 70 procent onder Turkse jongeren. Het feit blijft dat van de tweede generatie – die nu in de huwbare leeftijd komt – nog altijd ongeveer twee derde deel trouwt met een partner uit het vaderland van de ouders.
BRON

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 september 2008 om 15:49.
Oud 3 september 2008, 15:52   #188
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is niet omdat deze inwijking niet direct gebaseerd is en gebruik maakt van die oude akkoorden, dat het niet de belangrijkste instroom blijft:

(ik geef toe het is een moeilijke paragraaf).

Het komt erop neer dat er enkel 26 maal gezinsherenigd werd op BASIS VAN DE OUDE VERDRAGEN.
Al de 20.000 anderen waren gewoon "gehuwd" (ik noem hier 20.000 en dat zit er niet zover naast. eerder nog eronder dacht ik).

In Nederland blijkt het PERCENTAGE importhuwelijk na de verstrenging van de voorwaarden wèl drastisch gedaald te zijn, maar in absolute cijfers ga je daar niet veel van merken vrees ik.
Bovendien is de andere helft via de Belgiëroute ook nog binnengeraakt, alleen staat dat dan niet meer in de cijfers.

En ja, in Belgie krijg je helem�*�*l geen cijfers natuurlijk.

BRON
U doet wel heel degenererend over huwelijken tussen Belgische onderdanen/residenten en buitenlanders!
Niettegenstaande deze 100% conform de wetten van het Belgische volk zijn.

Kan U mij even toelichten wat er aan UW huwelijk beter is????
(als U dan al een partner hebt kunnen vinden??)

Als morgen een of andere 'patron' in een bad met Champagen van mening is dat JIJ uitgeteld bent, sta jij ook op het OCMW....... Circe

Laatst gewijzigd door alvinvdv : 3 september 2008 om 15:55.
Oud 3 september 2008, 15:56   #189
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
U doet wel heel degenererend over huwelijken tussen Belgische onderdanen/residenten en buitenlanders!

Kan U mij even toelichten wat er aan UW huwelijk beter is????
(als U dan al een partner hebt kunnen vinden??)

ik heb helemaal geen behoefte aan het verkondigen van mijn persoonlijke huwelijksbelevenissen op dit forum.

Daarover gaat deze draad geeneens.

Het gaat hem over de extra maatregelen die door de Belgische staat (hopelijk) worden ingesteld om de overvloed aan importhuwelijken te beperken, zodat de belasting op de maatschappij ietsiepietsie zou kunnen worden ingedijkt (alhoewel het volgens mij al veel te laat is: volgende generatie lagere scholen leveren geen nederlandstalige kinderen meer af, omdat +50% een andere taal zal broebelen).

Maar tegen dan zijn mijn kinderen al geëmigreerd. en ik waarschijnlijk ook.

Oud 3 september 2008, 16:01   #190
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb helemaal geen behoefte aan het verkondigen van mijn persoonlijke huwelijksbelevenissen op dit forum.

Het gaat hem over de extra maatregelen die door de Belgische staat (hopelijk) worden ingesteld om de overvloed aan importhuwelijken te beperken, zodat de belasting op de maatschappij ietsiepietsie zou kunnen worden ingedijkt (alhoewel het volgens mij al veel te laat is: volgende generatie lagere scholen leveren geen nederlandstalige kinderen meer af, omdat +50% een andere taal zal broebelen).

Toch erg dat er in deze maatschappij NIKS gaat zoals jij het zou willen hé....

Tja sluit je algauw op in je droomwereldje... op dit forum heb je misschien iets in de pap te brokkken... maar elders....
Oud 3 september 2008, 16:02   #191
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:

Zouden deze bestaan....
of evenzeer een droomwereldje???

Afgeven op anderen is natuurlijk gemakkellijk hé....
Oud 3 september 2008, 16:32   #192
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alvin; hoe oud bent u?
U gedraagt zich onbeschoft en doet niets anders dan treiteren, kunt u Circe niet gewoon inhoudelijk van antwoord dienen zonder persoonlijke aanval over haar priveleven of degenererende opmerking over 'droomwereld'?
En van u moeten we leren wat respect is?
Lachwekkend!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 16:40   #193
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Alvin; hoe oud bent u?
U gedraagt zich onbeschoft en doet niets anders dan treiteren, kunt u Circe niet gewoon inhoudelijk van antwoord dienen zonder persoonlijke aanval over haar priveleven of degenererende opmerking over 'droomwereld'?
Lachwekkend!

Circe heeft altijd wel bronnen....

Kom eens buiten kom eens in de echte wereld????

U valt veel grotere groepen aan.... (op internet natuurlijk simpel... in de echte wereld iets moeilijker!)

Nee mensen.... ik pas dezelfde strategie toe als jullie.... als het niet in mijn kraam te pas komt!

Gisteren is mijn privéleven ook aangevallen en toen was Uw soort er als de eerste bij om..... (vul zelf ff aan)

Kijk naar de maatschappij rondomU vergelijk deze met Uw idealen en trek een conclutie...

Laatst gewijzigd door alvinvdv : 3 september 2008 om 16:42.
Oud 3 september 2008, 18:26   #194
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goed Circe. Drie kwart van de aangroei is het gevolg van migratie. Dat is veel, indrukwekkend zelfs.

Circe, ik zou nog kunnen aannemen dat er wat de gehuwden betreft er sprake is van gezinshereniging indien een gehuwde emigreert, de Belgische nationaliteit krijgt, en nadien de partner laat overkomen. Wie gaat de partner de toegang tot ons land ontzeggen ? Wie gaat in dergelijke situaties criteria als een minimumloon opleggen ? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat dit de bedoeling van minister Turtelboom is. Ik kan mij uiteraard vergissen. Hoe zou de Belgische staat het in haar hoofd krijgen enkel aan één van de partners de Belgische nationaliteit toe te kennen ? Nogmaals, ik heb het over wie gehuwd was voor de migratie van een van de partners.

En juist ja, er zijn ook huwelijken met een buitenlandse partner. Of de Belg een autochtoon is of een migrant maakt niets uit. In dit geval kan ik begrijpen dat de Belg z'n verantwoordelijkheid opneemt en op z'n minst financieel moet kunnen instaan voor z'n (of haar) uit het buitenland komende partner, tenzij de partner hier de job van haar leven zou vinden.

En dan de ultieme vraag. Wat als beide partners plots zonder werk komen te staan en na enige tijd zelfs geen beroep meer kunnen doen op werklozensteun, en bijgevolg beroep moeten doen op het OCMW ? De geïmmigreerde partner terugsturen naar afzender ??? Ah, ik hoor nu al van hier voor mijn pc een kwart van de forummers "jaaaaaa" juichen (grapje).

Vergeet ook niet dat er binnen de EU gemengde huwelijken bestaan. Als ik ooit beroep moet doen op het OCMW, moet ik dan mijn vrouw terug naar Holland sturen ??
Oud 3 september 2008, 18:29   #195
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U valt veel grotere groepen aan.... (op internet natuurlijk simpel... in de echte wereld iets moeilijker!)

Nee mensen.... ik pas dezelfde strategie toe als jullie.... als het niet in mijn kraam te pas komt!

Gisteren is mijn privéleven ook aangevallen en toen was Uw soort er als de eerste bij om..... (vul zelf ff aan)

Kijk naar de maatschappij rondomU vergelijk deze met Uw idealen en trek een conclutie...
Goed Alvinvdv. Maar zo pareer je geen argumenten, ook al zijn die zo doorzichtig als pompwater.
Oud 3 september 2008, 19:06   #196
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Alvin; hoe oud bent u?
Lachwekkend!
effe googelen en dan weet je het
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 19:06   #197
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:

ahahahahaha kom zelf eens buiten en praat met mishandelde moslimas maar dan horen we je niet he
Oud 3 september 2008, 19:08   #198
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed Alvinvdv. Maar zo pareer je geen argumenten, ook al zijn die zo doorzichtig als pompwater.
Citaat:
Mens toch, ben je ook in staat eens een eigen mening te formuleren in plaats van telkens iemand achterna te hollen en statements aan te vullen met iets "poco-achtigs" ?
zo wel ???

Laatst gewijzigd door shaddy : 3 september 2008 om 19:10.
Oud 3 september 2008, 19:10   #199
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:

uw priveleven? u staat over heel het internet verspreid ??? googelen is toch nog niet verboden trouwens u zei dat u dat niet was en plots oeps was je het wel?? Weet je wat een aanval op het priveleven is? Als je niet op het net staat en je familie wordt besmeurd door pocos.
Oud 3 september 2008, 19:11   #200
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn soort Alvin? Vertel! Wat is dat dan? Stoute mevrouwtjes die niet luisteren of zo?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be