![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 3 september 2008 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Soit, een rookverbod in scholen is een mooie zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik sta achter de maatregel dat er een rookverbod is maar uiteindelijk resulteert dit in het sanctioneren van degenen die het rookverbod aan hun laars lappen. Dat noem ik inderdaad een soort heksenjacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Een rookverbod in scholen daarentegen is heel duidelijk en niet onredelijk: niet roken. Wie toch rookt, wordt gestraft. Simpeler kan niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Roken is in mijn ogen moord!
Het zijn niet de mensen die roken die ziek worden en longkanker krijgen maar de mensen die ermee moeten omgaan,mensen die passief mee moeten roken met de verstokte rokers! Mensen die passief meeroken,die sterven! Die krijgen longkanker ! Aan de rokers: rook jullie kapot maar laat niet-rokenden alstublieft niet ten onder gaan aan jullie verregaande nicotine-verslaving! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Veroordeel dan meteen ook alle autobestuurders hé. Een uur joggen langs een autoweg resulteert in meer ongezonde stoffen in de longen dan een hele pak sigaretten en het fijn stof afkomstig van fabrieken is gewoon moordend want de longen elimineren die niet meer. Boeren ook meteen aan banden leggen want door het bemesten van het land wordt heel ons grondwater voorzien van giftige nitraten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Je bent dus voor een rookverbod, maar tegen de uitvoering ervan !!??
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 4 september 2008 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen hoor, ik ben niet tegen de uitvoering er van. Heb dat trouwens nergens gezegd. Wat ik wel probeer te duiden is dat het rookverbod ook zijn gevolgen heeft (meer spijbelen bijvoorbeeld).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Een zwangere vrouw die rookt schendt de kinderrechten! Het dierbaarste dat bestaat schade toebrengen voor een pleziertje! Afschuwelijk en onbegrijpelijk.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 4 september 2008 om 08:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Zwemmen is gezond, maar dan kun je wel verdrinken!
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat doen jullie graag he: de staat over alles laten beslissen.
Misschien moet de staat ook maar eens beslissen wanneer jij moet opstaan, wat jij eet en hoeveel sport je dagelijks moet doen. Het gaat hier per slot van rekening om volksgezondheid, niewaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De staat over alles laten beslissen, als het gaat over dingen die niet/wel mogen op scholen, en de ouders daarover laten beslissen. Om te illustreren geef ik enkele "tegen"-voorbeelden: - de staat verplicht sporten op school, maar als ouder ben ik daar tegen, mijn kinderen moeten enkel sporten doen die ze zelf kiezen; - de staat verplicht wiskunde te leren op school, maar als ouder ben ik daar tegen, mijn kinderen zijn beter in talen, en die wiskunde mag de pot op; - de staat verbiedt alkoholische dranken op scholen ... enz. Maar het staat wel schoon en seksie hé, zo'n gemeenplaats uitbraken als "big brother ..., de staat dwingt ons ..., mijn vrijheid om te .... ", terwijl even nadenken over wat kan en wat niet kan door de vrijheid van de ene tegenover de vrijheid van de andere; of wat niet alleen onze rechten zijn maar ook onze plichten ... (het recht op goed onderwijs, dat zal wel niet betwist worden, neen, ...), ola, nadenken doet pijn !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() We zien het ... Geloof me , we zien het ...
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me niet onredelijk dat men dan ook de rokende leerlingen een beetje begeleiding geeft om het stoppen (toch al tussen de lesuren) te steunen ... Men moet daarom de leerlingen nog niet volkleven met nicotinepleisters, maar mss tijdens de pauze even samenkomen of zo ???
![]() |