Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2008, 18:21   #21
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Daar zullen we de ouders wel over laten oordelen.
Of de wetgever die over volksgezondheid gaat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 18:48   #22
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
ondanks dat ik volledig achter de maatregel sta moet ik toch constateren dat de heksenjacht terug is geopend.
Werkend op een school waar negentig procent van de jongeren roken (dikwijls al heel veel jaren en met toestemming van de, ook rokende ouder) zijn de eerste bevindingen (na het rookverbod) dat jongeren weer (zoals in mijn jeugdjaren) hoekjes en plaatsjes opzoeken (uit het zicht van de begeleiding) om dan toch hun sigaretje stiekem op te steken.
Als reeds vele jaren 90% van de jongeren roken dan onderstreept dit alleen maar dat een totaal rookverbod noodzakelijk is om een einde te stellen aan die waanzin.

Laatst gewijzigd door luc broes : 3 september 2008 om 18:50.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 19:12   #23
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Gestapo!

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 21:11   #24
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ondanks dat ik volledig achter de maatregel sta moet ik toch constateren dat de heksenjacht terug is geopend.
Hoe kun je nu iets enerzijds een heksenjacht noemen, en anderzijds er een voorstander van zijn ?

Soit, een rookverbod in scholen is een mooie zaak.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 21:21   #25

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Hoe kun je nu iets enerzijds een heksenjacht noemen, en anderzijds er een voorstander van zijn ?

Soit, een rookverbod in scholen is een mooie zaak.
Ik sta achter de maatregel dat er een rookverbod is maar uiteindelijk resulteert dit in het sanctioneren van degenen die het rookverbod aan hun laars lappen. Dat noem ik inderdaad een soort heksenjacht.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 21:25   #26
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sta achter de maatregel dat er een rookverbod is maar uiteindelijk resulteert dit in het sanctioneren van degenen die het rookverbod aan hun laars lappen. Dat noem ik inderdaad een soort heksenjacht.
Een heksenjacht is toch nog iets heel anders hoor, dat houdt o.a. het elimineren of monddood maken van andersdenkenden of "gevaarlijke" individuen, al dan niet terecht.

Een rookverbod in scholen daarentegen is heel duidelijk en niet onredelijk: niet roken. Wie toch rookt, wordt gestraft. Simpeler kan niet.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 22:37   #27
gertjan22
Banneling

Standaard

Roken is in mijn ogen moord!

Het zijn niet de mensen die roken die ziek worden en longkanker krijgen maar de mensen die ermee moeten omgaan,mensen die passief mee moeten roken met de verstokte rokers! Mensen die passief meeroken,die sterven! Die krijgen longkanker !

Aan de rokers: rook jullie kapot maar laat niet-rokenden alstublieft niet ten onder gaan aan jullie verregaande nicotine-verslaving!
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 23:08   #28

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht

Het zijn niet de mensen die roken die ziek worden en longkanker krijgen maar de mensen die ermee moeten omgaan,mensen die passief mee moeten roken met de verstokte rokers! Mensen die passief meeroken,die sterven! Die krijgen longkanker !

Aan de rokers: rook jullie kapot maar laat niet-rokenden alstublieft niet ten onder gaan aan jullie verregaande nicotine-verslaving!

Veroordeel dan meteen ook alle autobestuurders hé. Een uur joggen langs een autoweg resulteert in meer ongezonde stoffen in de longen dan een hele pak sigaretten en het fijn stof afkomstig van fabrieken is gewoon moordend want de longen elimineren die niet meer. Boeren ook meteen aan banden leggen want door het bemesten van het land wordt heel ons grondwater voorzien van giftige nitraten.
Oud 4 september 2008, 08:14   #29
luc broes

Standaard

Citaat:
Wat een nonsens!
Je bent dus voor een rookverbod, maar tegen de uitvoering ervan !!??
Oud 4 september 2008, 08:16   #30
luc broes

Standaard

Citaat:
Veroordeel dan meteen ook alle autobestuurders hé. Een uur joggen langs een autoweg resulteert in meer ongezonde stoffen in de longen dan een hele pak sigaretten en het fijn stof afkomstig van fabrieken is gewoon moordend want de longen elimineren die niet meer. Boeren ook meteen aan banden leggen want door het bemesten van het land wordt heel ons grondwater voorzien van giftige nitraten.
En wellicht ook verbieden dat Karma nonsens vertelt!

Laatst gewijzigd door luc broes : 4 september 2008 om 08:27.
Oud 4 september 2008, 08:29   #31

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wat een nonsens!
Je bent dus voor een rookverbod, maar tegen de uitvoering ervan !!??
Neen hoor, ik ben niet tegen de uitvoering er van. Heb dat trouwens nergens gezegd. Wat ik wel probeer te duiden is dat het rookverbod ook zijn gevolgen heeft (meer spijbelen bijvoorbeeld).
Oud 4 september 2008, 08:30   #32
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht

Juist.
Een zwangere vrouw die rookt schendt de kinderrechten!
Het dierbaarste dat bestaat schade toebrengen voor een pleziertje!
Afschuwelijk en onbegrijpelijk.

Laatst gewijzigd door luc broes : 4 september 2008 om 08:30.
Oud 4 september 2008, 08:34   #33
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Gestapo!
eikes, gij meent dat !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 08:36   #34
luc broes

Standaard

Citaat:
Neen hoor, ik ben niet tegen de uitvoering er van. Heb dat trouwens nergens gezegd. Wat ik wel probeer te duiden is dat het rookverbod ook zijn gevolgen heeft (meer spijbelen bijvoorbeeld).
Alles heeft ergens negatieve gevolgen.
Zwemmen is gezond, maar dan kun je wel verdrinken!
Oud 4 september 2008, 08:37   #35

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Een heksenjacht is toch nog iets heel anders hoor, dat houdt o.a. het elimineren of monddood maken van andersdenkenden of "gevaarlijke" individuen, al dan niet terecht.

Een rookverbod in scholen daarentegen is heel duidelijk en niet onredelijk: niet roken. Wie toch rookt, wordt gestraft. Simpeler kan niet.
Inderdaad, misschien is de term wat ongelukkig gekozen en 't was eigenlijk zo niet bedoeld.
Oud 4 september 2008, 11:03   #36
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
het voorbeeld van de US heeft aangetoond dat het lange termijn effect wel degelijk is dat roken als iets marginaals wordt aanzien.

Misschien niet door deze generatie, maar dan wel door de volgende generatie die er gewoon niet aan begint.
Jah ik ben 18 jaar rook eens af en toe een jointje , ik kijk rond me en al de 12-14 jarige weed smore ! constant ! kleine kans dat da gebeurd
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 15:37   #37
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Of de wetgever die over volksgezondheid gaat.
Ja, dat doen jullie graag he: de staat over alles laten beslissen.

Misschien moet de staat ook maar eens beslissen wanneer jij moet opstaan, wat jij eet en hoeveel sport je dagelijks moet doen. Het gaat hier per slot van rekening om volksgezondheid, niewaar.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 17:05   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JJa, dat doen jullie graag he: de staat over alles laten beslissen.

Misschien moet de staat ook maar eens beslissen wanneer jij moet opstaan, wat jij eet en hoeveel sport je dagelijks moet doen. Het gaat hier per slot van rekening om volksgezondheid, niewaar.
Citaat:
Daar zullen we de ouders wel over laten oordelen.
Nog maar weinig zulke ondoordachte beweringen gelezen hier op dit forum.

De staat over alles laten beslissen, als het gaat over dingen die niet/wel mogen op scholen, en de ouders daarover laten beslissen. Om te illustreren geef ik enkele "tegen"-voorbeelden:
- de staat verplicht sporten op school, maar als ouder ben ik daar tegen, mijn kinderen moeten enkel sporten doen die ze zelf kiezen;
- de staat verplicht wiskunde te leren op school, maar als ouder ben ik daar tegen, mijn kinderen zijn beter in talen, en die wiskunde mag de pot op;
- de staat verbiedt alkoholische dranken op scholen ... enz.

Maar het staat wel schoon en seksie hé, zo'n gemeenplaats uitbraken als "big brother ..., de staat dwingt ons ..., mijn vrijheid om te .... ", terwijl even nadenken over wat kan en wat niet kan door de vrijheid van de ene tegenover de vrijheid van de andere; of wat niet alleen onze rechten zijn maar ook onze plichten ... (het recht op goed onderwijs, dat zal wel niet betwist worden, neen, ...), ola, nadenken doet pijn !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 17:35   #39
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Jah ik ben 18 jaar rook eens af en toe een jointje , ik kijk rond me en al de 12-14 jarige weed smore ! constant ! kleine kans dat da gebeurd

We zien het ... Geloof me , we zien het ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 17:40   #40
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mss een rare vraag , maar geven jullie in die school ook "hulp bij stoppen" ???

Het lijkt me niet onredelijk dat men dan ook de rokende leerlingen een beetje begeleiding geeft om het stoppen (toch al tussen de lesuren) te steunen ...
Men moet daarom de leerlingen nog niet volkleven met nicotinepleisters, maar mss tijdens de pauze even samenkomen of zo ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be