Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2008, 08:16   #101
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dan is 't goed.
Hoe het ook zij en onthou vooral dit ongeacht wat ik hierboven en hieronder nog allemaal ga zeggen: ik vind u een toffe pee en je bent denk ik een goede vader voor je kinderen. En Boadica is een toffe pee-in.

Heu .. neen.

Je mag me bij de linksen gooien
. Die term klinkt nog vrij neutraal vind ik en je spreekt er niet direct een waardeoordeel mee uit. Dat hoop ik althans.
Maar verder kan ik je betoog wel volgen, daar komt het eigenlijk op neer. Hoewel iedere discussie wel zowat uitloopt in hetzelfde links-rechts spelletje ... Niet dat dat zo moeilijk is, gezien het net twee extremen zijn van een dimensie waarop je alle politieke overtuigingen en maatschappelijke meningen kan plaatsen.

LOL.
Dat laatste geldt hier voor velen denk ik soms.

Maar je hebt gelijk hoor. En ik denk dat je er mensen net geen plezier mee doet, met niet meer te reageren bedoel ik. Herrieschoppers leven eigenlijk bij de gratie van hun reacties, zoniet is hun herrieschopping zinloos.
vergeet het, jij bent principieel rechts. leer ermee leven.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 08:17   #102

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus iemand uitmaken voor racist is niks zolang je er maar geen negatieve connotatie aan verbindt?
Als men iemand "racist" noemt dan is dat bijna altijd met een negatieve ondertoon. (tenzij er een smileytje bij staat, vermits men dan weet dat het allemaal niet echt zo is bedoeld). Het best gaat men de "racistische mening" van iemand anders gewoon gaan proberen ondergraven door argumenten te geven dat er op duidt dat je niet akkoord gaat met die mening, echter zonder zelf te gaan vervallen (jezelf verlagen noem ik dat) in scheldwoorden. Om het even bij racisme te houden, racisme is nu eenmaal gebaseerd op de superioriteit van één ras ten opzichte van een ander en da's misschien wel DE grootste reden (in de geschiedenis) van talrijke oorlogen met heel veel doden en terug veel haat als gevolg. Als je dus oorlogen afkeurt dan moet je meteen maar ook racisme afkeuren. Het best begin je bij jezelf door een ander niet te gaan veroordelen om zijn of haar mening.
Je zal trouwens merken dat, indien men zelf geen scheldwoorden gebruikt (of wat er voor doorgaat), er heel weinig scheldwoorden aan jouw adres zullen worden gegeven.
Iemand die in een discussie tegen mij begint met me uit te maken, die beschouw ik eigenlijk niet rijp als een persoon die kan discussiëren (wat niet is kan komen uiteraard).
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 08:23   #103
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk vind ik het woord racist helemaal niet negatief geladen
Het is hoe je het opneemt.
Een racist kan evengoed iemand zijn die een mening van een ander gewoon verwerpt omdat het niet de zijne is.

Leuk om te lezen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme
Oud 4 september 2008, 08:24   #104
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ben een racist, gewoon omdat ik de antropologische onderscheiding tussen Kaukasiërs, Mongoloïden en Negroïden hanteer.
Oud 4 september 2008, 08:29   #105
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
²
Jammer
en ga hier nu niet vijf jaar over doordrammen
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 08:41   #106
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
en ga hier nu niet vijf jaar over doordrammen
Van Boadicea vind ik dit oprecht jammer
Oud 4 september 2008, 08:49   #107

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
schrijf het op want dat gebeurt niet dikwijls
Oud 4 september 2008, 08:49   #108
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
De moderators zijn inderdaad zeer partijdig. Ik krijg banpunten voor bijna niets omgekeerd mag mijn famlilie inclusief mijn kind van 5 worden beledigd.
Dat klopt, in het persoonlijk beledigen van iemand die men van haar noch pluim kent, zelfs de gezinsleden, gaat men hier soms heel ver.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Wat een geluk dat wij niet hetzelfde gedachtengoed hebben. Mijn nakomelingen zullen mij dankbaar zijn. die van u zullen op u spuwen.
Kan aan mij liggen maar dit vond ik een heel beledigende, straffe uitspraak.

Laatst gewijzigd door Laya : 4 september 2008 om 08:51.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 08:51   #109
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Dat klopt, in het persoonlijk beledigen van iemand die men van haar noch pluim kent, zelfs de gezinsleden, gaat men hier soms heel ver.

Oorspronkelijk geplaatst door shaddy
Wat een geluk dat wij niet hetzelfde gedachtengoed hebben. Mijn nakomelingen zullen mij dankbaar zijn. die van u zullen op u spuwen.

Kan aan mij liggen maar dit vond ik een heel beledigende, straffe uitspraak.
Vind ik nu eigenlijk niet echt beledigend, het mag wel eens warmlopen bij een discussie, daar is helemaal niets verkeerd mee.
Oud 4 september 2008, 08:55   #110
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik ken de moderatoren niet en ik vel dus ook geen oordeel over hen.

Zelf heb ik hier nog maar één keer strafpunten gekregen (om een volkomen belachelijke reden), al wordt ik wel af en toe geconfronteerd met mensen die dreigen te gaan uithuilen bij de moderatoren (raakt mijn koude kleren niet). Ik merk wel dat men steeds vaker naar dit soort dreigementen grijpt en dat dit blijkbaar een negatieve invloed heeft op de discussies. Volgens mij zijn de discussies hier veel minder boeiend dan in het verleden.

Overigens vind ik mensen die zich beledigd voelen en daarom op een knopje drukken vrij kleingeestig. Ik zou dat nooit doen. Beledigingen zijn misschien niet netjes, maar moeten kunnen onder vrije meningsuiting. Bovendien is het geen belediging om iemand die nonsens verkoopt of bewijst dat hij niet weet waarover hij praat daarop te wijzen. De waarheid is misschien soms niet prettig, maar is daarom niet minder de waarheid en die mag gezegd worden. Het enige wat volgens mij echt niet mag zijn bedreigingen met- of oproepen tot - geweld en persoonlijke laster en eerroof. De voorbeelden daarvan zijn zeldzaam en precies die worden meestal NIET gesanctioneerd.

Ik heb er ook al wel eens aan gedacht er hier de brui aan te geven, maar er zijn voorlopig nog net voldoende interessante mensen om mij hier te houden. En in geval van nood is er natuurlijk nog altijd de forumquiz.
Hoe iemand met persoonlijke aanvallen op dit forum omgaat moet hij voor zichzelf bepalen.

Wie er echter voor kiest persoonlijke aanvallen niet te rapporteren (een perfect begrijpelijke keuze) moet dan nadien niet komen bleiten dat "anderen" wel mogen schelden en hij/zij niet. Dat is wat me in Boadicea's post stoorde.

"Linksen" klagen erover dat de moderatie "rechts" bevoordeelt, en vice-versa.

"Rechtsen" klagen er bovendien over dat bepaalde onderwerpen niet besproken mogen worden, wegens vermeende politieke correctheid van de forumleiding.

Nochtans heb ik op dit forum werkelijk alles al gelezen. Racisme, antisemitisme, de meest idiote vooroordelen, de domste en gemeenste veralgemeningen, enz ...
Hele threads worden hier volgeschreven met deze zogezegd verboden onderwerpen.

Kortom, de OP van Boadicea lijkt me op zijn minst overdreven.
Oud 4 september 2008, 08:56   #111

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht

Raar dat ik de uitspraak niet kan quoten (2x geprobeerd), ik heb ze moeten kopiëren en plakken.

Is inderdaad een zeer kleingeestige uitspraak (zonder dat ik de context ken).
Oud 4 september 2008, 08:57   #112
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Deze discussie eens gelezen.

Misschien is het leuk om eens een poll op te starten om te zien wat het ergste scheldwoord is: racist of poco... (of als het kwalificaties zijn ipv scheldwoorden)

Wat het forum betreft: Geen idee wat er hier allemaal gebeurd is... Ben een tijd weg geweest hier.

Wat ik wel vond: dat de commentaar van sommigen op het randje was. (Maar hier kan ik geen namen achter plakken omdat ik mijn dag niet vul met zulke triviale bezigheden)
Oud 4 september 2008, 09:11   #113
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Deze discussie eens gelezen.

Misschien is het leuk om eens een poll op te starten om te zien wat het ergste scheldwoord is: racist of poco... (of als het kwalificaties zijn ipv scheldwoorden)

Wat het forum betreft: Geen idee wat er hier allemaal gebeurd is... Ben een tijd weg geweest hier.

Wat ik wel vond: dat de commentaar van sommigen op het randje was. (Maar hier kan ik geen namen achter plakken omdat ik mijn dag niet vul met zulke triviale bezigheden)
baja, sommigen zijn en poco en racist, faut le faire....
Oud 4 september 2008, 09:21   #114
maf
Banneling

Standaard

Maffe posts over zichzelf moeten geband worden.
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 09:28   #115
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Hoe iemand met persoonlijke aanvallen op dit forum omgaat moet hij voor zichzelf bepalen.

Wie er echter voor kiest persoonlijke aanvallen niet te rapporteren (een perfect begrijpelijke keuze) moet dan nadien niet komen bleiten dat "anderen" wel mogen schelden en hij/zij niet. Dat is wat me in Boadicea's post stoorde.

"Rechtsen" klagen er bovendien over dat bepaalde onderwerpen niet besproken mogen worden, wegens vermeende politieke correctheid van de forumleiding.

Nochtans heb ik op dit forum werkelijk alles al gelezen. Racisme, antisemitisme, de meest idiote vooroordelen, de domste en gemeenste veralgemeningen, enz ...

Met deze post ben ik het eens maar niet met één van je vorige.

De beschuldiging dat de moderatie partijdig zou zijn is inderdaad volledig uit de lucht gegrepen maar het is me wel opgevallen dat er de laatste tijd vreemd wordt gemodereerd. Daar is zowel 'links' als 'rechts' af en toe slachtoffer van. Dat is meer 'willekeur' dan 'partijdigheid' zou ik zeggen.

Maar misschien zijn sommige forummers hier ook wel zelf debet aan. Als je voor elk wissewasje op het driehoekje klikt maak je een discussie volledig kapot. En sommige dingen voorkom je toch niet. De ervaren forummer weet dat er venijniger berichten mogelijk zijn dan die met scheldwoorden.

Het is wel jammer. Ik las laatst een pareltje van een bericht van Jazeker in een draad. Benieuwd naar wat de reactie zou zijn zocht ik de dag erop het antwoord; bleek de hele draad gewist omdat - waarschijnlijk - de discussie uit de hand gelopen is. Jammer. Misschien mag er ook wel wat meer zelfdiscipline worden verwacht van sommige posters maar sommige moderatoren zouden ook wel wat meer relativeringsvermogen mogen ontwikkelen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 09:33   #116
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Mensen, gezien hier geen grap meer gemaakt kan worden zonder straffen en bannen, heb ik besloten dat de sfeer van dit forum hier zo ondermaats is, dat ik geen zin meer heb om me hier nog in een discussie te mengen.

De partijdigheid van de mods is me te opvallend en ik ben hier inderdaad een reële haat aan het ontwikkelen tegen bepaalde mensen, wat normaal niet mijn aard is.

Normaal reageer ik me gewoon af in de discussie en no hard feelings, maar de huidige trend dwingt me hier op mijn tong te bijten en het opkroppen van gevoelens, die me geen deugd doen.

Mijn uitlaapklep wordt zo gevaarlijk. Door de huidige gang van zaken, zou ik echt in staat worden om mensen fysiek kwaad te doen, wat normaal mijn aard niet is, maar gezien de grappen waar ik me vroeger in uitleefde en die vroeger de stoom van mijn ketel haalde, hier blijkbaar niet meer kunnen, stop ik liever met dit forum.

Ondertussen heb ik veel gezelligere fora ontdekt en heb ik beslist me niet meer met politieke discussies meer bezig te houden, enkel nog met de harde acties, als ik ooit de kans krijg en liefst zonder overbodig geweld.

En ja: mijn grote droom: freedom of speech voor iedereen is duidelijk verder af dan ooit. Daarom geloof ik dat mijn wens voor vredelievende oplossingen in diggelen geslagen is.

Het spijt me, maar voor mij hoeft het niet meer. Ik heb hier veel toffe mensen ontmoet en de vrienden die ik hier ontdekt heb, zullen het ook blijven buiten het forum.

Maar de huidige gestapo regelgeving staat me niet aan. Ik zie inderdaad het gevaar van wat men bezig is. Als ik mijn haat voel borrelen door de manier waarop er hier de bek gesnoerd wordt, ga ik er van uit dat ik niet alleen ben.

Gezien ik niet van plan ben om mijn ziel te verkopen en werkelijk een geweldenaar te worden, laat ik de boel hier voor wat hij is.

Politics is lang een leuke uitlaatklep geweest, ik heb me hier meer geamuseerd dan geërgerd, maar de laatste tijd wordt het juist omgekeerd.

Men kan me nog bereiken via PM, ik niet van plan om de mensen hier de rug volledig toe te keren, maar verwacht van mij niet teveel posts meer, gezien ik me niet goed voel, als ik elke keer geviseerd wordt door een bepaalde klik en ik beken eerlijk dat ik inderdaad een diepe haat koester tegen deze spelbrekers en dat ik op eventuele berichten van hen niet zal antwoorden.

Vroeger begreep ik niet dat mensen naar geweld grepen, maar dit forum heeft het me helaas duidelijk gemaakt.

Ik heb nu eenmaal een ironische, sarcastische aard en die ga ik niet veranderen, omdat het forum het hier blijkbaar wel doet.
Ik ben er zeker van dat verschillende forummers je veel krediet geven.
Maar op één of andere manier kan je toch wel soms het bloed van onder de nagels halen.

Het toppunt vond ik je mening over die twee dode meisjes aan een strand in Italië. Ik vond die verschrikkelijk.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 4 september 2008 om 09:43.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 09:38   #117
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

moet je tegenspreken hoor Firestone, heb al meerdere threads zien verdwijnen en ook aangehaalde teksten, waarover gediscussieerd werd over het al dan niet racistische karakter van die bewuste tekst ... de mods interpreteren de wet te ruim en verwijderen soms te snel. Zeker in een thread waarin een tekst geanalyseerd wordt zou meer ruimte toegestaan moeten zijn (het CGKR zegt die ruimte trouwens expliciet te laten) men zou daar kunnen wachten op een vraag tot verwijdering van het CGKR, maar dat doen de mods niet, ze verwijderen zo'n draad op eigen houtje)

ik heb het over de textuele uitschuiver van Beliën ... terwijl die tekst nog wel op het net te vinden is (met analyses) het CGKR staat dat dus duidelijk wél toe, ook al hebben ze diezelfde tekst op TBJ laten verwijderen ...
Oud 4 september 2008, 09:38   #118
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
weet dat er venijniger berichten mogelijk zijn dan die met scheldwoorden.

Het is wel jammer. Ik las laatst een pareltje van een bericht van Jazeker in een draad
Jazeker is zeker wel best venijnig, maar pareltjes zou ik het niet noemen.
Daarvoor is hij nog iets te ongeslepen.
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 09:51   #119
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
moet je tegenspreken hoor Firestone, heb al meerdere threads zien verdwijnen en ook aangehaalde teksten, waarover gediscussieerd werd over het al dan niet racistische karakter van die bewuste tekst ... de mods interpreteren de wet te ruim en verwijderen soms te snel. Zeker in een thread waarin een tekst geanalyseerd wordt zou meer ruimte toegestaan moeten zijn (het CGKR zegt die ruimte trouwens expliciet te laten) men zou daar kunnen wachten op een vraag tot verwijdering van het CGKR, maar dat doen de mods niet, ze verwijderen zo'n draad op eigen houtje)

ik heb het over de textuele uitschuiver van Beliën ... terwijl die tekst nog wel op het net te vinden is (met analyses) het CGKR staat dat dus duidelijk wél toe, ook al hebben ze diezelfde tekst op TBJ laten verwijderen ...
Het zal je misschien verbazen, maar je spreekt me niet tegen.

Wat je aanhaalt gaat in de richting van wat de Hertog hierboven schreef, namelijk dat de moderatie veeleer willekeurig dan partijdig is.

Sommige posts of threads worden wegens vermeend racisme verwijderd, andere (misschien veel ergere) dan weer blijven staan.
Ik ben het niet eens met de wijze waarop de moderatie hier de Belgische wetgeving over negationisme en racisme interpeteert en toepast. Ik heb daar zelfs ooit via PB met een moderator over geredetwist.

Toch kan men niet ontkennen dat er meer dan genoeg threads en posts over de vermeende taboe-onderwerpen op dit forum te vinden zijn.

Laatst gewijzigd door Firestone : 4 september 2008 om 09:51.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 09:54   #120
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zal je misschien verbazen, maar je spreekt me niet tegen.

Wat je aanhaalt gaat in de richting van wat de Hertog hierboven schreef, namelijk dat de moderatie veeleer willekeurig dan partijdig is.

Sommige posts of threads worden wegens vermeend racisme verwijderd, andere (misschien veel ergere) dan weer blijven staan.
Ik ben het niet eens met de wijze waarop de moderatie hier de Belgische wetgeving over negationisme en racisme interpeteert en toepast. Ik heb daar zelfs ooit via PB met een moderator over geredetwist.

Toch kan men niet ontkennen dat er meer dan genoeg threads en posts over de vermeende taboe-onderwerpen op dit forum te vinden zijn.
wat te verwachten was is dus gebeurd ... dit betekent dat wij (natuurlijk) allebei gelijk hebben Vuursteentje

en die pb discussie, die heb ik ook vruchteloos geprobeerd
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be