![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Je zal trouwens merken dat, indien men zelf geen scheldwoorden gebruikt (of wat er voor doorgaat), er heel weinig scheldwoorden aan jouw adres zullen worden gegeven. Iemand die in een discussie tegen mij begint met me uit te maken, die beschouw ik eigenlijk niet rijp als een persoon die kan discussiëren (wat niet is kan komen uiteraard). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Persoonlijk vind ik het woord racist helemaal niet negatief geladen
Het is hoe je het opneemt. Een racist kan evengoed iemand zijn die een mening van een ander gewoon verwerpt omdat het niet de zijne is. Leuk om te lezen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben een racist, gewoon omdat ik de antropologische onderscheiding tussen Kaukasiërs, Mongoloïden en Negroïden hanteer.
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() Van Boadicea vind ik dit oprecht jammer
![]()
![]() |
#107 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kan aan mij liggen maar dit vond ik een heel beledigende, straffe uitspraak. Laatst gewijzigd door Laya : 4 september 2008 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie er echter voor kiest persoonlijke aanvallen niet te rapporteren (een perfect begrijpelijke keuze) moet dan nadien niet komen bleiten dat "anderen" wel mogen schelden en hij/zij niet. Dat is wat me in Boadicea's post stoorde. "Linksen" klagen erover dat de moderatie "rechts" bevoordeelt, en vice-versa. "Rechtsen" klagen er bovendien over dat bepaalde onderwerpen niet besproken mogen worden, wegens vermeende politieke correctheid van de forumleiding. Nochtans heb ik op dit forum werkelijk alles al gelezen. Racisme, antisemitisme, de meest idiote vooroordelen, de domste en gemeenste veralgemeningen, enz ... Hele threads worden hier volgeschreven met deze zogezegd verboden onderwerpen. Kortom, de OP van Boadicea lijkt me op zijn minst overdreven.
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is inderdaad een zeer kleingeestige uitspraak (zonder dat ik de context ken). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Parlementslid
|
![]() Deze discussie eens gelezen.
Misschien is het leuk om eens een poll op te starten om te zien wat het ergste scheldwoord is: racist of poco... (of als het kwalificaties zijn ipv scheldwoorden) Wat het forum betreft: Geen idee wat er hier allemaal gebeurd is... Ben een tijd weg geweest hier. Wat ik wel vond: dat de commentaar van sommigen op het randje was. (Maar hier kan ik geen namen achter plakken omdat ik mijn dag niet vul met zulke triviale bezigheden)
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() Maffe posts over zichzelf moeten geband worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
De beschuldiging dat de moderatie partijdig zou zijn is inderdaad volledig uit de lucht gegrepen maar het is me wel opgevallen dat er de laatste tijd vreemd wordt gemodereerd. Daar is zowel 'links' als 'rechts' af en toe slachtoffer van. Dat is meer 'willekeur' dan 'partijdigheid' zou ik zeggen. Maar misschien zijn sommige forummers hier ook wel zelf debet aan. Als je voor elk wissewasje op het driehoekje klikt maak je een discussie volledig kapot. En sommige dingen voorkom je toch niet. De ervaren forummer weet dat er venijniger berichten mogelijk zijn dan die met scheldwoorden. Het is wel jammer. Ik las laatst een pareltje van een bericht van Jazeker in een draad. Benieuwd naar wat de reactie zou zijn zocht ik de dag erop het antwoord; bleek de hele draad gewist omdat - waarschijnlijk - de discussie uit de hand gelopen is. Jammer. Misschien mag er ook wel wat meer zelfdiscipline worden verwacht van sommige posters maar sommige moderatoren zouden ook wel wat meer relativeringsvermogen mogen ontwikkelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar op één of andere manier kan je toch wel soms het bloed van onder de nagels halen. Het toppunt vond ik je mening over die twee dode meisjes aan een strand in Italië. Ik vond die verschrikkelijk.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 4 september 2008 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb het over de textuele uitschuiver van Beliën ... terwijl die tekst nog wel op het net te vinden is (met analyses) het CGKR staat dat dus duidelijk wél toe, ook al hebben ze diezelfde tekst op TBJ laten verwijderen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarvoor is hij nog iets te ongeslepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je aanhaalt gaat in de richting van wat de Hertog hierboven schreef, namelijk dat de moderatie veeleer willekeurig dan partijdig is. Sommige posts of threads worden wegens vermeend racisme verwijderd, andere (misschien veel ergere) dan weer blijven staan. Ik ben het niet eens met de wijze waarop de moderatie hier de Belgische wetgeving over negationisme en racisme interpeteert en toepast. Ik heb daar zelfs ooit via PB met een moderator over geredetwist. Toch kan men niet ontkennen dat er meer dan genoeg threads en posts over de vermeende taboe-onderwerpen op dit forum te vinden zijn.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 4 september 2008 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en die pb discussie, die heb ik ook vruchteloos geprobeerd ![]() |
|
![]() |
![]() |