Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2008, 18:36   #21
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Sommigen mensen vinden dat de sexualiteitsbeleving iets is waar de overheid zich mee moet bemoeien en daar ze op democratische wijze hun ideeën niet kunnen doordrukken doen ze het via 'geweld'.
Natuurlijk vinden we dat de overheid zich moet bemoeien met seksualiteitsbeleving en -uiting; het voorkomen van ongewenste zwangerschappen, het verminderen van seksueel overdraagbare aandoeningen, en het beperken van ongewenst seksueel contact met de kwetsbaardere individuen in de samenleving.
En als je vindt dat de overheid zich voor jouw belangen niet (genoeg) inzet, dan heb je de mogelijkheid om zelf actie te ondernemen. Je blijft natuurlijk wel verantwoordelijk voor je daden, maar dat hoeft je niet te weerhouden een statement te maken.

Laatst gewijzigd door okke : 3 september 2008 om 18:36.
okke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 19:06   #22
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommigen gaan dan bv VB affiches bekladden, omdat ze dat als het kwade aanzien.
Citaat:
En voor je zegt dat het VB en condooms twee verschillende dingen zijn: iedereen heeft zijn argumenten voor zijn daden.
Citaat:
Vraag me niet hoe we het er uit gaan krijgen. De Bijbel blijkt bij deze dus niet de juiste handleiding.
Je kon ongetwijfeld een andere analogie bedenken. Wat je daar doet is eigenlijk. Wel. 't Is niet echt een standpunt wat je brengt. Ik weet niet goed waar je naar toe wil. 'k ga 't zeker niet opvatten als een vergoelijken van vernieling.

Dus wat je eigenlijk doet is het volgende. Je schrijft een opening die aansluit bij het topic. Dan associeer je mensen die VB affiches overplakken met mensen die aan vernielingen doen. Daar injecteer je dan de echte boodschap. Dan neem je eventuele 'weerstand' weg bij de lezer. Dan 'leuter' je een beetje verder. Om afstand te scheppen. Zonder tot een conclusie te komen.

Eigenlijk doe je daar aan sluikreclame door associatie. Pas op, dat is je recht. Je mag dat doen. Maar niet alle schaapjes tuimelen daar in. Sorry !!! LOL.

Oh, en. Vernieling is vernieling. Als er daarbij een partij is die zich 'beschadigd' voelt, dan moet er maar een aanklacht volgen. 't Kan mij weinig boeien wie de vernielingen op zijn geweten heeft. Iedereen is gelijk voor de wet. Vernieling staat in 't strafwetboek.
Oud 3 september 2008, 20:04   #23
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zegt de meester der off-topic posters.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 22:19   #24
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Natuurlijk vinden we dat de overheid zich moet bemoeien met seksualiteitsbeleving en -uiting; het voorkomen van ongewenste zwangerschappen, het verminderen van seksueel overdraagbare aandoeningen, en het beperken van ongewenst seksueel contact met de kwetsbaardere individuen in de samenleving.
Wat heeft de overheid in 'Godsnaam' te maken met wat twee volwassen, vrije individuen in bed doen. Of ze nu met rubber spelen of niet, dat is hun zaak. Onbegrijpelijk dat iemand er zelfs aan denkt zich daar mee te bemoeien.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 22:30   #25
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft de overheid in 'Godsnaam' te maken met wat twee volwassen, vrije individuen in bed doen. Of ze nu met rubber spelen of niet, dat is hun zaak. Onbegrijpelijk dat iemand er zelfs aan denkt zich daar mee te bemoeien.
Ik vind het een taak van de overheid om ervoor te zorgen dat voorbehoedsmiddelen en medische zorg bij ongewenste zwangerschap beschikbaar is.

Ook vind ik het een taak van de overheid om mensen te waarschuwen voor de risico's van onbeschermd seksueel verkeer. Als mensen bewust kiezen geen bescherming te gebruiken, terwijl zij drager zijn van een aandoening, dan vind ik dat een ander zich daarmee mag bemoeien.
Oud 3 september 2008, 22:35   #26
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Zonder pardon een boete van 5000 € opleggen, ze zullen in de toekomst wel twee keer nadenken alvorens ze weer een condoomautomaat vernielen.
Oud 3 september 2008, 22:40   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Probleem is dat die condooms juist abortussen kunnen voorkomen. Alleen: volgens de ideologie van de kerk, is dat ook moord. Zij gaan er van uit dat zaadcellen en eicellen ook levende wezens zijn en dat je die dus de vrije gang moet laten gaan.
Niet volledig mee eens. De Kerk gaat van de veronderstelling uit dat condooms vooral dienen om zonder risico op ziektes vreemd te kunnen gaan. Het gaat niet om de zaad- en eicellen, wel om het vreemdgaan.
Volgens mij verwar je met een oude visie van de Kerk die vond dat vrijen enkel mocht met het oog op uitbreiding van de kroost.
En ja, de Kerk was tegen de pil die blijkbaar symbool stond voor te veel vrouwelijke vrijheid, en tegen bepaalde contraceptieven (mornig after) die bevruchte eicellen doden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 22:45   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Fervente katholieken
De jongeren braken de condoomautomaten open met een koevoet en smeten de inhoud ervan in de openbare vuilnisbakken. De politie kon de daders na een tip van voorbijgangers inrekenen toen zij de vierde condoomautomaat van de avond aan het openbreken waren. Volgens de politie verklaarden de jongeren fervente katholieken te zijn die uit religieuze overtuiging handelden tegen abortus en contraceptie.
Vandalisme. Tegen extreem gevaarlijke religieuze overtuigingen bestaat er waarschijnlijk nog geen therapie, tenzij opsluiting.
Oud 3 september 2008, 22:54   #29
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niet volledig mee eens. De Kerk gaat van de veronderstelling uit dat condooms vooral dienen om zonder risico op ziektes vreemd te kunnen gaan. Het gaat niet om de zaad- en eicellen, wel om het vreemdgaan.
Volgens mij verwar je met een oude visie van de Kerk die vond dat vrijen enkel mocht met het oog op uitbreiding van de kroost.
En ja, de Kerk was tegen de pil die blijkbaar symbool stond voor te veel vrouwelijke vrijheid, en tegen bepaalde contraceptieven (mornig after) die bevruchte eicellen doden.
En dan krijg je soms dit...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 22:58   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het een taak van de overheid om ervoor te zorgen dat voorbehoedsmiddelen en medische zorg bij ongewenste zwangerschap beschikbaar is.
Voorbehoedsmiddelen bij ongewenste zwangerschappen ? Dan is het toch ietwat te laat, mijn gedacht.

Citaat:
Ook vind ik het een taak van de overheid om mensen te waarschuwen voor de risico's van onbeschermd seksueel verkeer. Als mensen bewust kiezen geen bescherming te gebruiken, terwijl zij drager zijn van een aandoening, dan vind ik dat een ander zich daarmee mag bemoeien.
En hoe denk je dit te controleren ?

Voor de jeugdigen is het vooral de taak van de ouders hun kinderen op de risico's te wijzen. Eventueel kan er in de school ook over worden gepraat.

Wat de volwassenen betreft. Tja. Als de gelegenheid zich voordoet en het verstand een kleine meter lager zakt, welja ... dan kan je moeilijk spreken van bewuste keuzes hé.
Oud 3 september 2008, 23:02   #31
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zie daar niet echt een tegenspraak met wat ik schreef. Verzorgen, beschermen...OK, maar dit gaat toch veel verder. Het gaat hier om mensen die willen bepalen hoe volwassen individuen die in vrijheid kunnen beslissen te copuleren, dan al dan niet horen te doen. Dat is van hetzelfde niveau als een lijstje opstellen van verboden copulatiehoudingen mijns inziens. Een 'ziekelijke' bemoeizucht.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 23:05   #32
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan krijg je soms dit...
Ah, een bewuste keuze van een zelfbewuste liberale dochter.
Oud 4 september 2008, 00:02   #33
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn eerste reactie is dat zij de schade die zij berokkend hebben moeten vergoeden; de apparaten en de inhoud. Maar als ik erover doordenk, klopt dat niet met mijn idee over andere delicten; daar hoeven daders niet alle schade te vergoeden die zij veroorzaken (denk aan brandstichting waarbij de schade in de cijfers kan lopen of zeden- en geweldsdelicten waarbij de schade niet in geld is uit te drukken).

De verantwoordelijkheid voor de schadevergoeding ligt bij de daders, maar de samenleving heeft weer een verantwoordelijkheid naar die daders als zij niet aan hun verantwoordelijkheden kunnen voldoen. Een aantal condoomautomaten met inhoud kan een stevige aanslag zijn op de portemonnee van die familie, maar staat in geen verhouding tot bijvoorbeeld Nick Leeson of Jérôme Kerviel. In dergelijke gevallen kan je niet meer verwachten dat ze de schade zelf vergoeden.
laten we het dan op z'n minst houden tot het vergoeden van één simpel symbolisch, zo door hen verfoeide condoompje en het persoonlijk afleveren mét excuses bij een consument naar willekeur ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 00:15   #34
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke
Voorbehoedsmiddelen bij ongewenste zwangerschappen ? Dan is het toch ietwat te laat, mijn gedacht.
Je leest verkeerd. Ik zal de twee onderwerpen omwisselen om het duidelijker te maken: "... om ervoor te zorgen dat medische zorg bij ongewenste zwangerschappen en dat voorbehoedsmiddelen beschikbaar zijn."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke
En hoe denk je dit te controleren ?
Niet. Als je een voorstander bent van sanctioneren, dan is controleren een vereiste. Als je een voorstander bent van informeren niet.

Citaat:
Voor de jeugdigen is het vooral de taak van de ouders hun kinderen op de risico's te wijzen. Eventueel kan er in de school ook over worden gepraat.
Waarover in de school wordt gepraat is toch een taak van de overheid?

Citaat:
Wat de volwassenen betreft. Tja. Als de gelegenheid zich voordoet en het verstand een kleine meter lager zakt, welja ... dan kan je moeilijk spreken van bewuste keuzes hé.
Faciliteren dat mensen bewust kunnen worden van de mogelijke gevolgen van hun gedrag.
Oud 4 september 2008, 00:18   #35
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
da's een volledig andere discussie waar de vraag zich onmiddelijk opdringt of dat ook niet kan louter vanuit de privésectors... tenslotte heb je voor beide een redelijke grote vraag dus ... zal er wel iemand op inspringen

Citaat:
Ook vind ik het een taak van de overheid om mensen te waarschuwen voor de risico's van onbeschermd seksueel verkeer.
idem dito

met misschien nog dit erbij ( ook voor dat vorige stukje ) : ja, okay ... ik ben het ergens in zekere zin met je eens dat het de taak van de overheid is om er ergens op toe te zien dat dat gebeurt...
wie of wat uiteindelijk deze of die andere diensten verzorgt is wat anders
Citaat:
Als mensen bewust kiezen geen bescherming te gebruiken, terwijl zij drager zijn van een aandoening, dan vind ik dat een ander zich daarmee mag bemoeien.
hier ben ik het niet mee eens .. misschien ligt het ook aan de manier zoals je dat verwoord

drager of niet , bescherming of niet doet er in weze net echt doe vanuit een louter non-interfering standpunt
het probleem stelt zich vanaf de persoon die drager is in kwestie zich dat ook bewust is en verzwijgt voor de andere
in praktijk komt dit misschien wel op 't zelfde neer... ik zie twee mensen niet vooraf een checklist nagaan alvorens van stang te gaan
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 00:21   #36
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
laten we het dan op z'n minst houden tot het vergoeden van één simpel symbolisch, zo door hen verfoeide condoompje en het persoonlijk afleveren mét excuses bij een consument naar willekeur ?
Laten we het aan de rechter overlaten. Publieke vernedering is niet een veelgebruikte straf. Het klinkt wel als een aantrekkelijk voorstel, toch.
Oud 4 september 2008, 06:27   #37
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks offtopic.
Ik wil gewoon het wangedrag van enkele geëxciteerde Katholieke excentriekelingen even plaatsen t/o het allergewoonst gebeuren in Islam landen, zoals ophangen van homo's , stenigen van overspelige vrouwen , en zoals bijvoorbeeld dit : http://www.nu.nl/news/1723765/20/rss..._begraven.html
Oud 4 september 2008, 08:10   #38
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een onjuiste veralgemening. Vanuit politieke ideologiën bijvoorbeeld worden gelijkaardige acties ondernomen.
Denkt u?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=111421
Dan toch politieke ideologiën met een religieuze achtergrond...
Oud 4 september 2008, 09:10   #39
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Denkt u? Dan toch politieke ideologiën met een religieuze achtergrond...
Ik ben het Johan Bollen eens dat mensen vanuit verschillende overtuigingen - relgieuze, politieke, ideële - bereid zijn grenzen te overtreden. Katholieke jongeren die condoomautomaten van de muur trekken, Greenpeace die grote stenen in zee stort zodat er niet meer gevist kan worden.
Oud 4 september 2008, 10:29   #40
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is wederom een betekenisloze alinea waar alleen gemeenplaatsen worden verkondigd.
Als het een betekenisloze alinea is, waarom plaatst u ze dan.

Laatst gewijzigd door system : 4 september 2008 om 10:30.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be