![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Helga Stevens (N-VA) - 8 tot 14 maart "Deze dove dame neemt het binnen de politiek vooral op voor mensen met een handicap. Als directrice van de Europese vereniging voor Doven en Slechthorenden weet ze zeker hoe het eraan toegaat in de praktijk. Hoe ze nu staat tegenover een kartel, wat |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Burger
|
![]() bedankt voor de verbetering, fortasse nunc scribemus in Latinum ut melior sim (en zeg niet dat het "sum" moet zijn)
dichterlijke vrijheid hierbij ingeroepen voor de "personificatie" enz. (en nu genoeg spijkers) ernstig: iedereen weet waar de vergelijking met Caesar mankloopt, zelfs ik, geloof me de afkeer voor de 'Ollanders is in uw kringen groot, open uw ogen, ik schrijf u persoonlijk geen meningen uit 1815 toe; enkel trek ik nog maar eens de vergelijking met collegae uit BUB, die de Vlaamsgezinden collectief een vooroordeel toedichten (die sommigen misschien wel uitdragen); vervolgens veroordelen die BUB collegae dan alle Vlaamsgezinden collectief omwille van die toegedichte eigenschap; het voornaamste is dat u nu zelf merkt dat zoiets "demoniseren" noemt en niet prettig is om te ondergaan. Als zodanig is mijn dag geslaagd. Mvg, h
#62 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
De Romeinse grenzen reikten onder Augustus immers tot aan de Elbe (ze zijn dus heel wat verder geraakt dan de Rijn) en pas na de Romeinse nederlaag en het stilvallen van de campagnes van Tiberius en Germanicus werden de definitieve grenzen langs de Rijn vastgelegd. |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() Maar had Caesar daar al mee te maken, of ging De Bello Gallico daar over?
Afijn het gaat hier niet om de Romeinse geschiedenis. Ik zou wel eens willen vragen aan Hendrik Goris: afkeer voor Nederlanders? Wie van BUB heeft dat al openlijk zo getoond? Wij u een vooroordeel toedichten? Het welke dan (want ik heb er niet onmiddellijk weet van)? Nederland is even goed om mee samen te werken als elk ander land. Maar wegens totaal incompatibele staatsstructuren, is het beter om Europa te laten groeien en zo een ene staatsstructuur te bekomen, dan om alles zelf op plaatselijk niveau te beginnen aanpassen en oplappen om tot hetzelfde land te kunnen behoren. Daarvoor is Europa heel erg nuttig.
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#65 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De BUB is racistisch, de voorzitter (u dus) zegt namelijk dat alle Vlamingen stomzinnig en kortzichtig zijn. Hij vergeet namelijk dat ook hij Vlaming is, maar hij beseft het zelf nog niet eens. Vlaamse groeten Erwin |
|||||||
![]() |
![]() |
#66 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#67 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Vlaamse groeten Erwin |
||
![]() |
![]() |
#68 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Trouwens, Vlamingen zijn ten tijde van werkloosheid niet te beroerd om bv buiten de eigen streek werk te gaan zoeken. Dat kan men al veel minder van de Walen zeggen.
![]() |
#69 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ja, ja geef de CVP maar de schuld. Trouwens, ik meen me te herinneren dat tot de jaren 70 vooral Belgische partijen regeerden, dus de staatschuld is niet de schuld van de Vlamingen of de Walen, maar wel van de Belgische regeringspartijen uit die tijd! Maar dat is de kern niet van mijn betoog. De staatschuld is er onder meer gekomen doordat België een wafelijzerpolitiek moest voeren. Anders was regeren onmogelijk.
![]() |
#70 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#71 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik dank u op mijn blote knieën voor uw solidariteit met de doven! En dit is welgemeend, hoor! Even een zijsprongetje: om al die dure dokters, experten en wie nog allemaal en dure en eindeloze onderzoeken vragen we (de dovengemeenschap) helemaal niet. Het enige dat we vragen is dat er ook eens naar de doven wordt geluisterd en dat we het recht krijgen om onderwijs te genieten in Vlaamse gebarentaal! Op een punt staat Wallonie mijlenver vooruit op Vlaanderen: daar werd de Frans-Belgische gebarentaal vorig jaar bij decreet erkend! Waar wacht Vlaanderen op??
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
De echte verovering van Germania begint pas onder Augustus en ging tijdens diens regeerperiode ook weer grotendeels verloren (op de kleine provincies Germania Inferior en Superior, rond Trier gesitueerd, na). |
|
![]() |
![]() |
#73 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Veel inzicht hebben de mensen niet in waar hun geld interprovinciaal heen gaat. En of het nuttig besteed wordt, daar hebben ze maar het raden naar. Bodemloze putten? Wallonië krijgt genoeg geld om ons bij te benen, maar niet om ons in te halen. Dat er dan een netto verschil van nul ontstaat, komt niet doordat Wallonië minder gegroeid is, maar doordat wij meer gegroeid zijn. Iedereen zou er werken bij de overheid, kom op zeg. Wat reken je om te beginnen al allemaal in overheidsdienst? Tja, als je de post, de nmbs, belgacom, de leerkrachten, alle overheidsdiensten enz. bij elkaar optelt, dan kan ik geloven dat je tot zo'n aantal komt. In een eengemaakt land is het daarom geen slecht idee om regio's waar het minder goed gaat voorrang te geven bij aanwervingsprocedures. Een vorm van positieve discriminatie, zoals die ook voor vrouwen in de politiek aanwezig is. Uiteraard dient het niet zo te blijven. Waarom er nog steeds een grote werkloosheid is? Een ingestorte pijler van een economie wordt nu eenmaal niet snel vervangen. Ook in Limburg hinkt men nog steeds achterop in vergelijking met de rest van Vlaanderen, hoewel ze daar toch al jaar en dag bij zijn aangesloten en in zijn geïntegreerd. Hoe kan dat nu? Socio-economie kan je niet van de ene dag op de andere veranderen. Heeft u trouwens cijfers die bevestigen dat Vlamingen sneller buiten de streek zouden gaan werken dan Walen? En is dat een bewezen tendens? En vooral: moeten we daarom gaan splitsen? Want misschien moet men dan ook maar jongens- en meisjesscholen terug oprichten. Want jongens hebben veel meer de tendens om buitenshuis te ravotten dan meisjes.
![]() |
#74 | |
Burger
|
![]() Citaat:
ook juist (atque sic est) veralgemening van BUB-afkeer tgo Nederlanders is een boutade, uitgelegd in vorig bericht, maar gefundeerd ( http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=11320 dixit Tacitus) toegedichte vooroordeel is tegenover de Walen natuurlijk en in vele berichten meteen uitgebreid tot racisme ( http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=11320 dixit Tacitus, http://forum.politics.be/viewtopic.p...r=asc&start=45 dixit Hans1) en fascisme ( http://forum.politics.be/viewtopic.p...r=asc&start=15 dixit Tacitus) waarvan nota, de gedachten zijn vrij, ook in een vrij Vlaanderen ;o) Mvg, h
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() Mag ik u er aan herinneren dat forumgebruiker Tacitus sinds geruime tijd geen lid meer is van BUB?
#76 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Vlaamse groeten Erwin |
||||
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Limburg krijgt gewoon meer geld omdat het geld krijgt van het Vlaamse gewest, dat er momenteel beter aan toe. Er is geen economische solidariteit tussen de gewesten. De Belgische solidariteit is slechts interpersoonlijk en dat is niet genoeg voor een harmonieuze ontwikkeling van heel het land.
|
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Doe geen moeite, Hans, ze is vastgeroest in haar xenofobe "eigen volk eerst/alleen"-logica. Ik heb heel veel begrip voor doven, maar dat de N-VA deze mensen misbruikt om te tonen hoe "verdraagzaam" ze feitelijk wel zijn, is gewoonweg walgelijk.
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U bent niet te schatten, Helga is alvast verdraagzamer dan u! De N-VA misbruikt de doven niet om aan te tonen dat ze verdraagzamer zijn, maar zij zijn toch maar weer de enige partij naar mijn weten die de problematiek aankaart! |
|
![]() |
![]() |
#80 |
Gouverneur
|
![]() *kuch *kuch**kuch* de enige? *kuch**kuch**kuch*dat ga je hier toch niet menen dat nva de enige vlaamsnationale partij is die de geldstroom naar wallonië aankaart he
|
![]() |