![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het was al tien jaar geleden bekend dat dat de enige manier is om een oplossing te vormen voor het probleem van de vergrijzing.
Werkgevers staan ook te schreeuwen om nieuwe stromen van gastarbeiders omdat de knelpuntberoepen niet meer ingevuld geraken, ondanks het feit dat we in een economische recessie leven. (Allochtone vrouwen daarentegen worden nog steeds gediscrimineerd in hun zoektocht naar een job, gelukkig hebben ze vaak veel kinderen zodat ze van dit kindergeld kunnen overleven. ) Vroeger waren het Italianen, nadien Turken, iets later volgden Marokkanen die nog steeds in grote getale de weg naar hier vinden via de zeer brede invulling van het begrip gezinshereniging en gezinsvorming en de weinige voorwaarden die hieraan gesteld worden (die een voedingsbodem creëren voor racisme). In de toekomst zullen het waarschijnlijk Chinezen en Indiërs zijn. Dat is de enige manier waarop Europa ervoor kan zorgen dat het blijft bestaan en dat hun oudere mensen nog een leefbare oude dag tegemoet gaan.
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Grenzen dicht. Alle gastarbeiders buiten. Vlamingen verplichten te vogelen alsof hun leven ervan afhangt. Ieder 6 kinderen. Supertoffe Vlaamse samenleving zonder buschauffeurs die afgeslagen worden, zonder groepsverkrachtingen, .... En met genoeg werkenden om alles te betalen.
Wat zou het mooi zijn... Laatst gewijzigd door LastMohican : 5 september 2008 om 06:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Zo'n maatschappij waar alles en iedereen "tof" is, is toch om van te kotsen? Tegenover welke rottigheid zullen de mensen zichzelf superieur vinden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Er moet toch iemand de pensioenkas spijzen.
![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zijn deze lieverdjes ook in de statistieken opgenomen want dat vervalst dan toch wel wat het beeld van een jong Vlaanderen...
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Wat daar zo grappig aan is? Wat vooral grappig is, zijn mensen die schrik hebben in tijden van verandering (altijd dus eigelijk). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 5 september 2008 om 08:44. Reden: typo |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() In een economie waar straks 2/3 niet werkt geldt op termijn maar één enkele economische wet: die van dalend BNP, deflatie en depressie, zeker als je de rest van de wereld niet meer goedkoop kan leeghalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Iets zoals: laten we allemaal samenwerken, van Chinees tot Amerikaan, en degene die teveel heeft kan delen met de andere, en dan hebben we een mooie wereld. Da's allemaal juist, en toch is het nog nooit toegepast in de samenlevingen die wij kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan gaat U nog een heleboel echte moeite moeten doen, want aan uw schrijfsels te zien bent u nog nog bijlange na niet begonnen.
![]() |
#36 | ||||
|
![]() Citaat:
Dan komen deze mensen naar hier en blijkt dat ze zelfs scheef bekeken worden omdat ze zich niet kleden zoals ons. ![]() Geef toe, het is toch een hilarische paradox waarbij het westen vrij hard in haar bloot gat gaat. ![]() Dat importeren van "ongeletterden" is de wens van ... het ministerie blijkbaar ... ![]() Er worden voortdurend mensen naar hier gehaald via de wet op gezinshereniging en gezinsvorming waar ik nogal graag de draak mee steek. Deze wet legt een voedingsbodem voor racisme, daar blijf ik bij, omdat deze wet maakt dat familieleden nooit een woord nederlands moeten leren en hier ganse Turkse of Marokkaanse samenlevingen kunnen opzetten. Citaat:
Ik ben voor een afschaffing van het kindergeld. Maar ik wou maar zeggen dat die dingen geen werk vinden vs. studeren vs. veel kindjes maken wel eens gecorreleerd kunnen zijn en sterker nog, een causale samenhang kunnen hebben. Als je werkzekerheid hebt, ben je sneller geneigd om te gaan studeren zodat je een betere job krijgt, en wie studeert begint later aan kindjes en krijgt er minder. Daar weten we in Europa alles van. Citaat:
Bij Turken en Marokkanen ligt het gecompliceerder. De turken en marokkanen die hier al verschillende generaties zijn kunnen nauwelijks integreren omdat er voortdurend nieuwe leden van hun gemeenschap bijkomen die enkel de taal en de gebruiken vh land van oorsprong kennen... Dat schept een ideale gelegenheid en zelfs bijna verplichtheid om zich terug te werpen op de eigen cultuur. Citaat:
![]() ![]() En er is verder vrij hard geweten dat industrialisering en duizend kinderen per gezin niet samengaan. Niet genoteerd? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als er een bepaalde drempel "te veel" ziektekiemen overtreden word, word je ziek. In het geval van "ziektekiemen" op je huid krijg je puisten, zweren, wondes, exceem en soortgelijke narigheid. Citaat:
Dat wil zeggen dat we dus die sukkelaars naar hier halen om hun nageslacht voor ons te laten opdraaien, met de belofte "werk voor ons en je krijgt 2 schapen en een tapijt". Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Eigenlijk is de titel van dit topic gewoon verkeerd als je't mij vraagt...
Het hoort te zijn: "Vlaanderen blijft jong ondanks vele nieuwkomers" ![]()
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
Veel mensen bij mekaar : epidemiën. Ieder klein kind weet dat. Mijn opmerking was bijgevolg cynisch. Er stond eigenlijk "voor wie houdt u mij?", maar dat vond ik nogal bot. ![]() En er zijn ook nogal veel andere dingen waar je puisten, eczeem en al die narigheid van krijgt. Ik zeg 't maar even omdat 't anders de indruk wekt dat mensen met puisten of eczeem zich te weinig wassen. ![]() (Wonden van ziektekiemen heb ik nog niet gehoord, maar soit. ![]() Citaat:
Normaal gezien verstaan we mekaar vrij goed dacht ik. Dit is al de tweede keer dat je mijn woorden totaal verkeerd interpreteert. Ik begrijp zelfs niet hoe je erin geslaagd bent deze afleiding te maken, ik krijg die met de beste wil vd wereld nog niet uit de tekst afgeleid, zelfs niet als ik enkel het zinnetje wat jij eruit hebt geselecteerd apart zou zien. ![]() Hoe dan ook zou het tof zijn als je ze niet met mij associeert want ik herken er mijzelf langs geen kanten in en het woord import vind ik enorm vernederend en grenzen dichtslaan ook. ![]() ![]() ![]() Het stukje wat je hierboven nog typte heb ik maar weggelaten, dat vond ik helemaal te grof. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 september 2008 om 10:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effe denken. Om U een goed gevoel te geven. Om 2u30 een brood met tonijnsla. Om 6U 30 1 liter belgisch Bier.
Om 10 uur een fles rose En dan ga ik nu denken aan slapen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U verwees naar de lagere scholingsgraad van de meeste migranten (van een beaalde religieuwe achtergrond om juist te zijn, maar da's niet POCO), ik naar hun grotere kinderschare en de mogelijke reden daartoe. Net zoals onze voorvaderen begin 20ste eeuw die niet meer vertier hadden dan de fles alcohol in al de vormen en de lichamelijke geneutes van sex, hebben onze arme immigranten (tenzij het de rijke hooggeschoolden vanuit het rijke westen of verre oosten zijn) niet meer keuze ter vrije tijdsbesteding dan baldadigheid of sex.
![]() |