![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Islamitische feestdag invoeren? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
29 | 17,68% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
126 | 76,83% |
misschien |
![]() ![]() ![]() |
9 | 5,49% |
Aantal stemmers: 164. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de bepaling van de Paasdatum is bovendien gebaseerd op de maancultus, vandaar het variabele. Normaal zou Pasen altijd rond eind maart moeten vallen. Ergens in de vijfde eeuw (of zelfs later) hebben ze daar dan serieuze ambras over gemaakt in Jeruzalem en die hebben gewonnen. pasen valt nu op de x-aantalste volle maanstand n�* de volle maan van kerstmis of zoiets. (kan ook nieuwe maan zijn, maar in elk geval afhangend van de maanstand op kerst).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 september 2008 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Of bekijk het eens zo:
Afschaffen, die hele boedel. ook Kerst, Pasen en al die andere flauwekul. Een paar vrije dagen, naar eigen inzicht op te nemen, prima. Die flauwekul met dat geloof moet maar eens afgelopen zijn. Dat we er na 2000 jaar met zijn allen nog niet uit zijn dat het allemaal geen bal help en ons niks dan ellende heeft gebracht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als werkgever ga ik volledig akkoord. Met twintig vrije dagen kom je vast wel toe. en ik wil ook dat men terug twaalf uur per dag werkt. Niks nodig die vier extra uren om toch maar naar de mis te gaan of zo'n dingen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Charmant karaktertrekje... Laatst gewijzigd door eno2 : 5 september 2008 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij bent toch ook puur ernstig? toch?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() Ironie is aan u blijkbaar niet besteed. Syrië is een land dat bijzonder strak geregeerd wordt door een bloeddorstige dictatuur die er zijn hand niet voor omdraait om hele steden weg te vagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe meer vakantie, hoe beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De manier waarop is mss in onze ogen bedenkelijk maar Syrië had er nu heel anders uitgezien hadden ze de moslimbroeders vrij spel gegeven. En dan zouden Kerst en Pasen er nu idd geen officiële feestdagen meer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Aan-me-hoele, no way, rein de knots, enz......NEE dus. Als ge ze één vinger geeft pakken ze de hele hand + uwe kop erbij. http://forum.politics.be/showthread.php?t=110927
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
ja, kweet tis maar 'wikipedia", maar tzal wel bij benadering juist zijn e ![]()
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
![]() en wees content; nen extra dag verlof ! Toch altijd plezant voor nen uitstap? ![]() Geniete vant leven man ![]()
![]() |
![]() |
#156 |
Gouverneur
|
![]() Je doet net of 'ze' (=onze landgenoten met een andere geloofsovertuiging) in een ander land wonen en in een ander land de feestdagen bepalen. Het gaat niet om de vraag of wij hier op Suikerfeest de grenzen moeten openen om Indonesiërs hier hun Suikerfeest te laten vieren, maar of onze landgenoten op hun religieuze grote feesten (Suikerfeest, Jom Kipoer, etcetera) een vrije feestdag krijgen (bovenop of in plaats van de huidige Christelijke feestdagen).
![]() |
#157 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het mogen UW landgenoten zijn en blijven. Nogal wat landgenoten hebben in totaal geen boodschap aan een achterlijke religie die zich hier dagdagelijks in het nieuws werkt en meer en meer landgenoten een grondige afkeer bezorgt van zijn volgelingen.
![]() |
#158 |
Gouverneur
|
![]() Als wij landgenoten zijn, dan zijn mijn landgenoten ook jouw landgenoten. En ik heb ook geen behoefte aan enige religie die zich hier dagelijks met openbare en seculiere zaken bemoeien; of dat nu het Christendom, de religie van het Spaghetti-monster of de Islam is. Ik gun elke aanhanger van elke religie wel alle ruimte (buiten de publieke ruimte) om zijn geloof te belijden.
![]() |
#159 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als u iets wilt doen voor moslims vind ik dat u hen beter helpt door hen te steunen tegen de sociale terreur van de moderne islam en voor hun secularisering. Daarvoor is het stoppen van steun te geven aan extremisten al een hele stap. Laatst gewijzigd door Centaurea Lycia : 5 september 2008 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Vreemdeling
|
![]() Om het preciezer te zeggen, beste Maf,
het zijn alleen fundamentalisten en racisten waarmee u met zo'n voorstel zult helpen, de bedoeling is echter af te stappen van de ramadan-terreur en zinloze suikerfeest van de moderne islam. Als u iets wilt doen voor moslims vind ik dat u hen beter helpt door hun secularisering te steunen. Laatst gewijzigd door Centaurea Lycia : 5 september 2008 om 14:23. |
![]() |
![]() |