Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Jean-Marie Dedecker (VLD) - 8 tot 14 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jean-Marie Dedecker (VLD) - 8 tot 14 maart "Ze noemen hem een pitbull en daar is hij best trots op. Samen met Hugo Coveliers verzet hij zich met hand en tand tegen sommige van hogerhand gedicteerde wetten. Herhaaldelijk kwam de Oostendse coach in het nieuws, vooral inzake de (verkeers)veiligh

Discussietools
Oud 9 maart 2004, 21:38   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
U doelt, neem ik aan, op de geachte Senator, en zijn schaamteloze aanval op het Hof?
Wat is daar schaamteloos aan?

In een democratie staat het iedereen vrij zijn gedachten te uiten. In ons politiek bestel is het dus toegestaan meningen te uiten en wetsvoorstellen in te dienen die veranderingen in de staatsstructuur moeten aanbrengen. Dit alles op een democratische manier natuurlijk.

De Belgische monarchie is niet meer van onze tijd: volledig afschaffen of op z'n minst protocolair maken.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 maart 2004, 22:27   #22
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter
Als u er problemen mee heeft dat mensen vragen stellen, dan bent u het probleem. Dat heet namelijk democratie. Een woord waar vele flaminganten blijkbaar problemen mee hebben.
Eén vraag voor u: Waar stoelt meneer de belgicist zijn uitspraak op als zouden Flaminganten problemen hebben met democratie?

Ik bedank u nu al voor het waarschijnlijke uitblijven van een antwoord.
Op het feit dat bepaalde flaminganten er blijkbaar moeite mee hebben dat Belgisch-gezinde partijen ook aan politiek willen doen ook al krijgen deze, in tegenstelling tot de Vlaams-nationale partijen geen subsidies en zeer weinig media-aandacht.
Hans1 is offline  
Oud 9 maart 2004, 22:30   #23
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Marie Dedecker
Ik ben een sepatist en geloof dat we binnen enkele decennia zullen leven in het Europa der Volkeren. Dan zijn we meteen van de Saxen Coburgs verlost.
Wat is een "Volk" voor u, Mijnheer de Senator?

Welke eed hebt u gezworen toen u senator werd? Bent u die al vergeten?

Is uw VLD het eens met uw standpunt?

U sprak in de krant over de lage intellectuele waarde van heel wat politieke debatten? Bent u niet het toonbeeld van zulke debatten?
Hans1 is offline  
Oud 9 maart 2004, 22:41   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Hans I de Grote, zelfuitgeroepen leider van een ongelooflijke partijtje dat naar de naam BUB luidt, heeft blijkbaar geen woordenboek in huis. Nochtans staat het woord "volk" (met kleine letter trouwens) in ieder Nederlands woordenboek: Kramers, Van Dale, Verschueren, Prisma, enzovoort.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 maart 2004, 22:48   #25
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Citaat:
Ik ben een sepatist en geloof dat we binnen enkele decennia zullen leven in het Europa der Volkeren. Dan zijn we meteen van de Saxen Coburgs verlost.

Is uw VLD het eens met uw standpunt?

U sprak in de krant over de lage intellectuele waarde van heel wat politieke debatten? Bent u niet het toonbeeld van zulke debatten?
Muis Hans1 en olifant Jean-Marie De Decker lopen door de woestijn. Het is gloeiend heet. Zegt Hans1 tot zijn gezel: "Jean-Marie, als je wil mag je in mijn schaduw lopen!".
Oud 9 maart 2004, 23:23   #26
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ja, laten we op het niveau van onze gast en het Vlaams-nationalisme blijven, hè. Dan snapt hij het wel.
Hans1 is offline  
Oud 10 maart 2004, 11:05   #27
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Hans weet van elke discussie een leuke kermis te maken.

Citaat:
Op het feit dat bepaalde flaminganten er blijkbaar moeite mee hebben dat Belgisch-gezinde partijen ook aan politiek willen doen ook al krijgen deze, in tegenstelling tot de Vlaams-nationale partijen geen subsidies en zeer weinig media-aandacht.
Misschien omdat die vlaams nationale partijen meer stemmen krijgen? Wie zij alweer dat de vlaamse beweging op sterven na dood is?

Citaat:
Vertel nog eens iets over Het Belgisch Volk en zijn Goede Vorst...

Citaat:
grapjas! dit is een democratie dus een senator heeft alleen maar verantwoording af te leggen tegenover de bevolking. Niet tegenover de koning of de staat.

Citaat:
pot en ketel

ps: voor de rest ben ik geen Dedecker fan hoor
Pelgrim is offline  
Oud 10 maart 2004, 18:12   #28
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U doelt, neem ik aan, op de geachte Senator, en zijn schaamteloze aanval op het Hof?
Tacticus; een stem voor VLD-Vivant was toch Belgisch ???
raar dat het ineens van je signatuur is weggenomen...
§tijn is offline  
Oud 10 maart 2004, 19:17   #29
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SH85
Citaat:
Van partij veranderd? De laatste keer was je Solide en nu EDB blijkbaar...
zorroaster is offline  
Oud 10 maart 2004, 19:28   #30
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

De EDB bestaat sinds '98 niet meer.... waarom zou ik er dan lid van kunnen zijn ?

en het EDB logo is een verwijzing naar mijn forumpartij, de EDF...
§tijn is offline  
Oud 10 maart 2004, 19:47   #31
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SH85
Citaat:
Die signatuur was al weg voor de komst van JMD. Ik verander nog al veel van onderschrift. Toch geloof ik dat een stem voor VLD-Vivant nog steeds de minst slechte is, al was het maar owv het referendum.
Bruno* is offline  
Oud 10 maart 2004, 20:00   #32
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

Link op de site van J.M. Dedecker

Citaat:
De Republikeinse Kring

De Republikeinse Kring (CRK vzw) staat open voor al wie het archaïsche en ondemocratische monarchaal systeem wenst te vervangen door een moderne republiek. Steunend op de waarden van de Verlichting, het humanisme, en de scheiding van kerk en staat, verwerpt CRK elke vorm van racisme en autoritarisme en eist het openen van een publiek debat over het koningschap.
Is het niet slecht om verdeeld te zijn in dit vlak:bv. Herman De Croo, bekend als fervent voostander van de koning en U als radicaal republikein...

Dus een stem op bepaalde mensen van de VLD is allerminst Belgisch!
§tijn is offline  
Oud 10 maart 2004, 23:09   #33
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

Hans weet van elke discussie een leuke kermis te maken.

Citaat:
Misschien omdat die vlaams nationale partijen meer stemmen krijgen? Wie zij alweer dat de vlaamse beweging op sterven na dood is?

Citaat:
Vertel nog eens iets over Het Belgisch Volk en zijn Goede Vorst...

Citaat:
grapjas! dit is een democratie dus een senator heeft alleen maar verantwoording af te leggen tegenover de bevolking. Niet tegenover de koning of de staat.

Citaat:
pot en ketel

ps: voor de rest ben ik geen Dedecker fan hoor
De Vlaams-nationale partijen hebben alleen meer stemmen omdat ze belastinggeld en media-aandacht krijgen (ook met belastinggeld).

Een eed moet gerespecteerd worden en daarmee basta. De grondwet voorziet geen mogelijkheid tot separatisme.
Hans1 is offline  
Oud 11 maart 2004, 07:27   #34
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om uw functie als senator te mogen opnemen, hebt u getrouwheid aan de koning moeten zweren.
Is een eed in uw ogen dan geen bollen waard?

Hoe kan de burger die u geacht wordt te vertegenwoordigen, vertrouwen stellen in iemand die tegenstrijdige posities inneemt ten overstaan van wat hij plechtig beloofde?
Oud 11 maart 2004, 10:27   #35
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Om uw functie als senator te mogen opnemen, hebt u getrouwheid aan de koning moeten zweren.

Hoe kan de burger die u geacht wordt te vertegenwoordigen, vertrouwen stellen in iemand die tegenstrijdige posities inneemt ten overstaan van wat hij plechtig beloofde?
Superstaaf, ik denk dat allen die op de jean marie hebben gestemd, wel goed genoeg wisten wat ze zouden krijgen hoor, de republiek is één van zijn stokpaardjes peins ik, dus de kiezers zullen in veel gevallen net daarom op hem gestemd hebben.

Citaat:
Een eed moet gerespecteerd worden en daarmee basta. De grondwet voorziet geen mogelijkheid tot separatisme.
In dat geval zeg ik: de pot op met die grondwet. Als Vlaanderen ooit de onafhankelijkheid wenst, steekt ze gewoon de middenvinger op en die grondwet is niets meer waard. Dat ding is een menselijke schepping, geen heilig gebod door god zelf opgelegd.
Pelgrim is offline  
Oud 11 maart 2004, 15:29   #36
Hendrik GORIS
Burger

Hendrik GORIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

Superstaaf, ik denk dat allen die op de jean marie hebben gestemd, wel goed genoeg wisten wat ze zouden krijgen hoor, de republiek is één van zijn stokpaardjes peins ik, dus de kiezers zullen in veel gevallen net daarom op hem gestemd hebben.

Citaat:
In dat geval zeg ik: de pot op met die grondwet. Als Vlaanderen ooit de onafhankelijkheid wenst, steekt ze gewoon de middenvinger op en die grondwet is niets meer waard. Dat ding is een menselijke schepping, geen heilig gebod door god zelf opgelegd.
Persoonlijk vind ik eerder dat we die grondwet wel eerst kunnen wijzigen. Sommige zaken zijn zelfs bij gewone meerderheid te regelen, zoals de splitsing van BHV. Wie met door de Vlaamse meerderheid genomen beslissingen niet kan leven, moet dan zelf maar de belgische staat opblazen. Een veel comfortabeler positie voor de Vlamingen.

(Waarom BHV oneerlijk is: in Wallonië is de wet zo gewijzigd dat na Toon van Overstraeten van de VU een Vlaming er niet meer kan zetelen in het Waalse parlement. Daarover horen we de belgicisten niet, die beschuldigen liever de Vlamingen van racisme met het zwakste argument, "argumentum ad hominem" of de man spelen en niet de bal.)

Verder is JMD tenminste eerlijk, hij komt niet op voor een verkiezing waarbij hij (na een zekere verkiezing) ook niet zou zetelen. Zuig daar maar een punt aan, Verhofstadt en De Gucht.

Mvg,
h

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline  
Oud 11 maart 2004, 19:15   #37
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie met door de Vlaamse meerderheid genomen beslissingen niet kan leven, moet dan zelf maar de belgische staat opblazen. Een veel comfortabeler positie voor de Vlamingen.
Dat u zich bezig houd met uw eigen Hollansdse problemen, de Belgen zullen zich wel met dat probleem bezig houden! Dus hou u onbezonne commentaar voor uw eigen.... en over mijn dood lijk dat Vlaanderen ooit deel uitmaakt van Nederland.

Waarde forummer,

Iedereen heeft het recht zijn mening op dit forum te verkondigen, en dit zonder onderscheid van nationaliteit, ras, sexe, of overtuiging...... zolang dit op een ietwat beschaafde manier gebeurt.
Zeker op deze forumsessies, houden wij eraan dat de discussies zo inhoudelijk mogelijk zijn, en niet ontaarden in gratuit gescheld of zinloze stemmingmakerij.

Dank bij voorbaat om hier rekening mee te houden
Peter Johan
§tijn is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be