Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2008, 18:25   #41
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Och jongens toch, ijzerwake, ijzerbedevaart, gordel nog nooit was er zo weinig volk op deze manifestaties. Het zegt genoeg gezien het hoog opgelopen politieke debat zou men toch mogen verwachten dat (vermits volgens vlaamsnationalisten toch alle vlamingen voor meer vlaanderen zijn) deze manifestaties een pak volk zou lokken, maar neen de vlaming, waal of Belg is slim genoeg ook hij ziet dat het huidige politieke debat iedereen geld kost en tot niets zal leiden en kompleet zinloos is.
Kortom de Vlaamse beweging zal forse klappen krijgen en staat voor een fundamentele crisis punt uit.
Opvallend toch hoe nva telkens nieuwe doelstellingen stelt niks realiseert kortom een calimerohouding niet te schatten.
Het gedrag en de uitspraken van NVA en cdenv begint echt lachwekkend te worden, een modale vlaming is heus wel intelligenter dan de huidige politieke klasse, en kiest voor het behoud van België en laat zich niet indoctrineren noch opjagen door figuren als de wever en co, maar stelt vast dat het hele politieke discours op kosten van alle Belgen wordt gevoerd.
Kortom de huidge politieke generatie heeft alle voeling met de burgers verloren en zit maar wat te palaveren rond de eigen structuren en postjes, terwijl er de komende maanden een economische recessie op ons af komt die niet te onderschatten zal zijn. De herstructureringen zullen elkaar kort na elkaar opvolgen meet een forse stijging van de werkloosheid tot gevolg, ook in vlaanderen maar ja dan zal het wel de schuld van de walen zijn zeker?? De vlaamsgezinde partijen onderschatten het intellectueel niveau van zijn inwoners fors. Voorbeeldje onze minister president wou eerst niet weten van Brussel aan de onderhandelingstafel, wel dat is misschien de grootste fout en het total ontkennen van de huidige staatsstructuur waar Brussel een volwaardig gewest is en dus ook aan tafel mag zitten punt uit. Trouwens het gewest Brussel kent zijn ontstaan aan vlaamsnationalisten zoals vader Anciaux, Schlitz, kortom inderdaad historische fouten door vlaamsgezinden waar je nu ook niet meer op moet terug komen.

Laatst gewijzigd door jbl : 7 september 2008 om 18:39.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 18:38   #42
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Het gedrag en de uitspraken van NVA en cdenv begint echt lachwekkend te worden, een modale vlaming is heus wel intelligenter dan de huidige politieke klasse, en kiest voor het behoud van België en laat zich niet indoctrineren noch opjagen door figuren als de wever en co, maar stelt vast dat het hele politieke discours op kosten van alle Belgen wordt gevoerd.
En toch stemmen een groot aantal Vlamingen voor het kartel, en dat zijn niet de extremen pertang.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 18:43   #43
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En toch stemmen een groot aantal Vlamingen voor het kartel, en dat zijn niet de extremen pertang.

Laatst gewijzigd door jbl : 7 september 2008 om 18:45.
Oud 7 september 2008, 18:43   #44
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ja maar daar maak u een totaal foute analyse van de verkiezingen.
De NVA haalt max 5% de ganse cdenv en zijn kiezers op hetzelfde niveau zetten als de kartelpartner is totaal fout. Binnen de cdenv is er bv zelfs tussen de broers van Rompay een totaal andere visie omtrent de huidige situatie.
Dus U bent de zoveelste die aan de verkiezingsuitslag een totaal foute interpreatie geeft, de volle30% kiezers van cdnv en nva beschouwen als seperatisten, vlaamsnationalisten is een loopje nemen met de waarheid.

Laatst gewijzigd door jbl : 7 september 2008 om 18:48.
Oud 7 september 2008, 18:49   #45
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
De NVA haalt max 5% de ganse cdenv en zijn kiezers op hetzelfde niveau zetten als de kartelpartner is totaal fout. Binnen de cdenv is er bv zelfs tussen de broers van Rompay een totaal andere visie omtrent de huidige situatie.
Dus U bent de zoveelste die aan de verkiezingsuitslag een totaal foute interpreatie geeft, de volle30% kiezers van cdnv en nva beschouwen als seperatisten, vlaamsnationalisten is een loopje nemen met de waarheid.
De kiezers weten heus wel dat het kartel voor een grote staatshervorming ( tot splitsing ) is , als je een belgisistje bent dan stem je niet voor zo'n partij !!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 18:54   #46
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel ons dan de waarheid aub?

Verschaeve
Oud 7 september 2008, 18:57   #47
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
De kiezers weten heus wel dat het kartel voor een grote staatshervorming ( tot splitsing ) is , als je een belgisistje bent dan stem je niet voor zo'n partij !!!!
Je hebt weinig andere keuze.
Alle politici gaan naar de Ijzerweide en de Gordel, op het moment dat er minder en minder volk opdaagt.
Politici zijn vaak een trein achter.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 18:58   #48
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och jongens toch, ijzerwake, ijzerbedevaart, gordel nog nooit was er zo weinig volk op deze manifestaties. Het zegt genoeg gezien het hoog opgelopen politieke debat zou men toch mogen verwachten dat (vermits volgens vlaamsnationalisten toch alle vlamingen voor meer vlaanderen zijn) deze manifestaties een pak volk zou lokken, maar neen de vlaming, waal of Belg is slim genoeg ook hij ziet dat het huidige politieke debat iedereen geld kost en tot niets zal leiden en kompleet zinloos is.
Kortom de Vlaamse beweging zal forse klappen krijgen en staat voor een fundamentele crisis punt uit.
Opvallend toch hoe nva telkens nieuwe doelstellingen stelt niks realiseert kortom een calimerohouding niet te schatten.
Kortom de huidge politieke generatie heeft alle voeling met de burgers verloren en zit maar wat te palaveren rond de eigen structuren en postjes, terwijl er de komende maanden een economische recessie op ons af komt die niet te onderschatten zal zijn. De herstructureringen zullen elkaar kort na elkaar opvolgen meet een forse stijging van de werkloosheid tot gevolg, ook in vlaanderen maar ja dan zal het wel de schuld van de walen zijn zeker?? De vlaamsgezinde partijen onderschatten het intellectueel niveau van zijn inwoners fors. Voorbeeldje onze minister president wou eerst niet weten van Brussel aan de onderhandelingstafel, wel dat is misschien de grootste fout en het total ontkennen van de huidige staatsstructuur waar Brussel een volwaardig gewest is en dus ook aan tafel mag zitten punt uit. Trouwens het gewest Brussel kent zijn ontstaan aan vlaamsnationalisten zoals vader Anciaux, Schlitz, kortom inderdaad historische fouten door vlaamsgezinden waar je nu ook niet meer op moet terug komen.

Interpunctie en hoofdletters, iemand?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 19:00   #49
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht

Interpunctie en hoofdletters, iemand?
U bent leraar Nederlands? Verbeter ze dan of geef een zinnig antwoord.

Laatst gewijzigd door jbl : 7 september 2008 om 19:01.
Oud 7 september 2008, 19:07   #50
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Je hebt weinig andere keuze.
Alle politici gaan naar de Ijzerweide en de Gordel, op het moment dat er minder en minder volk opdaagt.
Politici zijn vaak een trein achter.
het kartel cd&v-nva steekt er tegenover spa en vld wel met kop bovenuit
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 19:08   #51
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op het forum van Le Soir beschouwen sommigen �*lle 'Vlaamse' partijen (op Groen! na, wellicht) als 'fascisten' en/of neo-nazi's.

Misschien kan u daar eens gaan vertellen dat ze een loopje met de waarheid nemen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 7 september 2008 om 19:09.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 19:09   #52
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Vertel ons dan de waarheid aub?
Wel de waarheid zal blijken bij de volgende verkiezingen. Ik kan U verzekeren dat er veel kiezers van de cdenv verschoten zijn van de invloed, eisen en houding van de kartelpartner.
CDENV bestaat kent een groot kiezerspotentieel dat trouwens al vele jaren trouw op de partij heeft gestemd. Goed gezien van de nva zich hieraan te koppelen echter hun invloed is te groot in vergelijking tot hun aantal stemmen (5%). Dit kan je toch niet ontkennen en ze misbruiken stemmen die niet voor hun bestemd waren. Trouwens waarom blijven zij als een bloedzuiger aan de CDENV hangen??? Want als NVA echt eerlijk was waren ze er al lang vandoor.
Oud 7 september 2008, 19:12   #53
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel de waarheid zal blijken bij de volgende verkiezingen.

Dat denk ik ook.

Verschaeve
Oud 7 september 2008, 19:15   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Op het forum van Le Soir beschouwen sommigen �*lle 'Vlaamse' partijen (op Groen! na, wellicht) als 'fascisten' en/of neo-nazi's.

Misschien kan u daar eens gaan vertellen dat ze een loopje met de waarheid nemen?
Domme vraag maar waarom lees je nog Le Soir? Ik herken me helemaal niet in die krant. Maar ja, als ik de keuze tussen Belgische kranten en Franse kranten heb, zal ik de Franse kranten lezen. En geloof mij, dat is toch iets anders dat we hier als kranten hebben.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 19:28   #55
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Domme vraag maar waarom lees je nog Le Soir? Ik herken me helemaal niet in die krant. Maar ja, als ik de keuze tussen Belgische kranten en Franse kranten heb, zal ik de Franse kranten lezen. En geloof mij, dat is toch iets anders dat we hier als kranten hebben.
Een geboren leraar zoals ik er blijkbaar ene ben, zal u altijd antwoorden dat er geen domme vragen bestaan, Everytime, alleen domme antwoorden.

Ik lees Le Soir vooral om op de hoogte te blijven van wat een bepaald deel van Franstalig België over het grootste deel van niet-Franstalig België zo allemaal meent te moeten orakelen.

Boeiende, zij het weinig opwekkende lectuur, moet ik zeggen.

Daarnaast leer ik graag talen, en mijn kennis van het Frans is nog steeds niet optimaal.

Een laatste reden waarom ik dat forum van Le Soir af en toe met mijn aanwezigheid verblijd is het feit dat ik - tegen beter weten in? - nog steeds geloof in de mogelijkheid tot 'dialoog' met mijn Franstalige landgenoten, al moet ik daar helaas aan toevoegen dat ik het zo stilaan beu begin te raken tegen de haat en de leugens in te gaan.

Oud 7 september 2008, 19:41   #56
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een geboren leraar zoals ik er blijkbaar ene ben, zal u altijd antwoorden dat er geen domme vragen bestaan, Everytime, alleen domme antwoorden.

Ik lees Le Soir vooral om op de hoogte te blijven van wat een bepaald deel van Franstalig België over het grootste deel van niet-Franstalig België zo allemaal meent te moeten orakelen.

Boeiende, zij het weinig opwekkende lectuur, moet ik zeggen.

Daarnaast leer ik graag talen, en mijn kennis van het Frans is nog steeds niet optimaal.

Een laatste reden waarom ik dat forum van Le Soir af en toe met mijn aanwezigheid verblijd is het feit dat ik - tegen beter weten in? - nog steeds geloof in de mogelijkheid tot 'dialoog' met mijn Franstalige landgenoten, al moet ik daar helaas aan toevoegen dat ik het zo stilaan beu begin te raken tegen de haat en de leugens in te gaan.
Stilaan?

Verschaeve
Oud 7 september 2008, 19:48   #57
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stilaan?
Héél stilaan, HAMC.

Ik heb véél geduld, en ben ook héél koppig.

Klinkt nogal 'Vlaams', niet?

Oud 7 september 2008, 19:49   #58
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Om te beginnen maak je er een zootje van. De Ijzerwake en de IJzerbedevaart zijn herdenkingen met een politieke boodschap, terwijl de Gordel in de eerste plaats een sportieve aangelegenheid is met als bijkomstige boodschap het benadrukken van het Vlaams karakter van de randgemeenten. De bedevaarten trekken weinig volk. So what? Hoeveel volk trekken de 1-mei stoeten nog? Nog minder. Wat nu de Gordel betreft, 58.000 deelnemers is minder dan verleden jaar, evenwel zeer behoorlijk de weersomstandigheden in acht nemend. Niet iedereen is bereid zich doornat te laten regenen, nog gezwegen van de lekke banden veroorzaakt door jouw gefrustreerde vriendjes.
Citaat:
Bij de volgende verkiezingen zeker? De zieltogende Belgische staat is aan zijn Ardennenoffensief begonnen. Zoveel is zeker.
Citaat:
De impasse waarin dit apenland verkeert is volledig aan de Waalse onwil te wijden. Lees er de verklaringen van Madame "non", Maingain, Di Rupo en tutti quanti maar op na.
Citaat:
Alweer beweringen die kant noch wal raken. Brussel is een stadsgewest, alleen in stand gehouden door de Europese instellingen die er gevestigd zijn, verder krot & co, en Wallonië kan er alleen boveop komen indien ze het uitgestoken handje opbergen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 21:00   #59
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De impasse waarin dit apenland verkeert is volledig aan de Waalse onwil te wijden. Lees er de verklaringen van Madame "non", Maingain, Di Rupo en tutti quanti maar op na.
2 van de 3 vertegenwoordigen geen Walen, maar Brusselse kiezers.

En Maingain zei vandaag op de RTBF: ik heb helemaal niets tegen hervormingen; maar als de Vlamingen meer autonomie willen dan moet er ook iets tegenover staan voor de Franstaligen en dat is de uitbreiding van Brussel.

---

het zijn dus de Vlamingen die de 0-0 op het bord houden door naar onderhandelingen te trekken om alles binnen te halen en de tegenpartij niet te laten scoren.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 21:09   #60
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
2 van de 3 vertegenwoordigen geen Walen, maar Brusselse kiezers.

En Maingain zei vandaag op de RTBF: ik heb helemaal niets tegen hervormingen; maar als de Vlamingen meer autonomie willen dan moet er ook iets tegenover staan voor de Franstaligen en dat is de uitbreiding van Brussel.

---

het zijn dus de Vlamingen die de 0-0 op het bord houden door naar onderhandelingen te trekken om alles binnen te halen en de tegenpartij niet te laten scoren.
Helaas voor u, geen uitbreiding van Brussel en in geen geval een corridor.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be