Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2008, 14:22   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Sommige Vlamingen zijn nu eenmaal zo verslaafd aan hun slavenmentaliteit dat ze het zich niet anders meer kunnen voorstellen.
anderen zijn dan weer je reinste economische collaborateurs ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 14:35   #22
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
anderen zijn dan weer je reinste economische collaborateurs ...
Ik versta niet waarom dat die mensen altijd opnieuw komen aandwepen met dat egoïsme. Dat ze nu eens eindelijk een keuze maken he. Ze willen een verenigd Europa, wel dan is er geen behoefte meer aan een verenigd België. Het enige argument waar ze steeds mee terug komen is," België is al zo klein en opgesplitst betekenen we te weinig binnen Europa". Als België betekenen we ook nuldebotte in Europa. Laat ons dan stoppen met Europa he.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 september 2008 om 14:39.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 14:38   #23
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Gisteren op Mise au Point vroegen ze aan de aanwezige politiekers welk niveau ze als 1e plaatste, naar gevoel dan. bijna allemaal kozen ze als 1e de EU.

ook voor hun heeft België geen meerwaarde meer.....
Oud 8 september 2008, 14:40   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Gisteren op Mise au Point vroegen ze aan de aanwezige politiekers welk niveau ze als 1e plaatste, naar gevoel dan. bijna allemaal kozen ze als 1e de EU.

ook voor hun heeft België geen meerwaarde meer.....
ben je zeker dat het niet enkel over de verloning ging ?
Oud 8 september 2008, 14:46   #25
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ben je zeker dat het niet enkel over de verloning ging ?
nenee, zelfs Maingain zette Europa op 1.
Oud 8 september 2008, 14:48   #26
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
nenee, zelfs Maingain zette Europa op 1.
ik vraag me af wat een politieker (die zijn idealen nog heeft) kan gaan zoeken in dat anonieme ver van mijn bed Europa om daar dan 1 van de wat is het ? 600 parlementairen ? te gaan zijn ...
Oud 8 september 2008, 14:54   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik vraag me af wat een politieker (die zijn idealen nog heeft) kan gaan zoeken in dat anonieme ver van mijn bed Europa om daar dan 1 van de wat is het ? 600 parlementairen ? te gaan zijn ...
tging vooral over identiteit hé, de vraag was wat ze zich voelden op de eerste plaats.
Oud 8 september 2008, 14:54   #28
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Intussen betreurde de staatssecretaris van Armoedebestrijding Delizée van de PS in o.a. De Morgen bekendmaking van de cijfers. Volgens Delizée is het onlogisch en unfair om Vlaanderen te vergelijken met een stad als Brussel en het Waalse gewest.

Ik vraag mij wel af waarom ? Slecht nieuws verboden of de geldstromen blootleggen en uitleggen of verklaren ?

Nu nog de werkloosheidcijfers er bij gooien en hij wordt helemaal depressief !!
Gooi anders het bruto binnenlands product per hoofd er eens bij om te zien dat dit in Brussel bijna dubbel zo hoog is als in Antwerpen, bijvoorbeeld. In Brussel wonen veel armen, maar ook veel rijken. Of had je de leefloners liever over het Vlaamse platteland verspreid in plaats van ze getto's te laten vormen in de grote steden?
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 15:19   #29
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Gooi anders het bruto binnenlands product per hoofd er eens bij om te zien dat dit in Brussel bijna dubbel zo hoog is als in Antwerpen, bijvoorbeeld. In Brussel wonen veel armen, maar ook veel rijken. Of had je de leefloners liever over het Vlaamse platteland verspreid in plaats van ze getto's te laten vormen in de grote steden?
Truuken van de foor. BBP heeft hier geen betekenis, want je telt hier alle Belgische bedrijven bij die in Brussel hun hoofdkantoor hebben, zoals eerder in de discussie vermeld.

Als je naar gemiddeld inkomen kijkt, zie je dat Brussel in 2003 een gemiddelde van 23.776€, en Antwerpen in 2001 een gemiddelde van 22.062€ had. Not quite dubbel.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 15:34   #30
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Het is een geschiedkundig gegeven dat binnen een zelfde land, etnische of taalkundige minderheden streven naar meer autonomie of zelfs onafhankelijkheid, iets waar de etnische *meerderheid zich dan meestal tegen verzet. België is daar een uitzondering op, want daar is het de Vlaamse meerderheid die afwil van de lasten die de Franstalige minderheid met zich meebrengen.
Tot de jaren zeventig hadden wij Vlamingen, nog een logische en aanvaardbare motivering ter rechtvaardiging van onze zelfstandigheidsdrang. Sindsdien hebben verschillende fasen van de staatshervorming een relatief ver doorgedreven zelfstandigheid aan de gewesten en gemeenschappen gegeven. Daardoor werd een einde gemaakt aan de culturele, politieke en sociale dominantie van de Franstalige minderheid, welke ingebed lag in de oorspronkelijke structuur van de Belgische staat. Een moderne democratie, en solidair sociaal stelsel waardig, zorgen een reeks grondwettelijke waarborgen er voor, dat *zowel op politiek als op economisch en sociaal vlak, een* gewest of gemeenschap geen daden kan stellen die ten nadele zijn van de andere gewesten of gemeenschappen.
Vandaag moet ik vaststellen dat mijn ‘volksgenoten’ de overeengekomen waarborgen ervaren als een ‘onaanvaardbare’ hinder voor hun, nu reeds superieure economische ontwikkeling en welvaart. Het Franstalige verzet tegen verdere, voor hen nadelige hervormingen, *omdat die de waarborgen tegen nadelige meerderheidsbeslissingen, en de solidariteit op de helling zetten, stuit op egoïstisch Vlaams onbegrip.
Als een sociaal mens kan ik daar enkel schaamte bij voelen.
Vlaanderen moet zijn meerderheid niet misbruiken om gemaakte afspraken te herzien,of nieuwe af te dwingen, maar om de in het verleden gemaakte overeenkomsten te doen naleven. Wij kunnen misschien beginnen met zelf het goede voorbeeld (blijven) te geven…
Van schaamte vervuld, Renaat ?

Weet u wat : ik zal u een plezier doen : ik zal stoppen met werken, en met gans mijn (grote) familie op uw kosten komen leven.

Gelieve ons alle mogelijk comfort te verstrekken, plus ruim voldoende zakgeld, en verwacht niet dat we u daarvoor zullen bedanken, wel integendeel.

U zult tevens begrijpen dat u zich voor het overige niet met onze zaken hebt te bemoeien, ook niet als u zou vinden dat we uw geld nogal lichtzinnig over de balk gooien.

Aldus zult u elk gevoel van schaamte kunnen laten varen, en kunt u terug een fiere Vlaming zijn.

Wat een mens al niet zou doen voor een ander, nietwaar.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 16:06   #31
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een geschiedkundig gegeven dat binnen een zelfde land, etnische of taalkundige minderheden streven naar meer autonomie of zelfs onafhankelijkheid, iets waar de etnische *meerderheid zich dan meestal tegen verzet. België is daar een uitzondering op, want daar is het de Vlaamse meerderheid die afwil van de lasten die de Franstalige minderheid met zich meebrengen.
Tot de jaren zeventig hadden wij Vlamingen, nog een logische en aanvaardbare motivering ter rechtvaardiging van onze zelfstandigheidsdrang. Sindsdien hebben verschillende fasen van de staatshervorming een relatief ver doorgedreven zelfstandigheid aan de gewesten en gemeenschappen gegeven. Daardoor werd een einde gemaakt aan de culturele, politieke en sociale dominantie van de Franstalige minderheid, welke ingebed lag in de oorspronkelijke structuur van de Belgische staat. Een moderne democratie, en solidair sociaal stelsel waardig, zorgen een reeks grondwettelijke waarborgen er voor, dat *zowel op politiek als op economisch en sociaal vlak, een* gewest of gemeenschap geen daden kan stellen die ten nadele zijn van de andere gewesten of gemeenschappen.
Vandaag moet ik vaststellen dat mijn ‘volksgenoten’ de overeengekomen waarborgen ervaren als een ‘onaanvaardbare’ hinder voor hun, nu reeds superieure economische ontwikkeling en welvaart. Het Franstalige verzet tegen verdere, voor hen nadelige hervormingen, *omdat die de waarborgen tegen nadelige meerderheidsbeslissingen, en de solidariteit op de helling zetten, stuit op egoïstisch Vlaams onbegrip.
Vlaanderen moet zijn meerderheid niet misbruiken om gemaakte afspraken te herzien,of nieuwe af te dwingen, maar om de in het verleden gemaakte overeenkomsten te doen naleven. Wij kunnen misschien beginnen met zelf het goede voorbeeld (blijven) te geven…
Ik voel schaamte als U zich Vlaming noemt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 16:12   #32
LastMohican
Banneling

Standaard

Roger moet waarschijnlijk zelf niet veel afdragen voor onze lieve medemensen in het Zuiden.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 16:15   #33
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Als een Maingain al de EU zo belangrijk vindt, waarom kan hij dan niet eens de taal van zijn Europese buren aanleren ...
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 16:29   #34
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel ja! en dat is juist wat egoisme is!
Als eens geteld hoeveel miljard mensen op deze aardbol het zelfd minder dan met het leefloon moeten stellen?
Dan ook maar alle ontwikkelingshulp afschaffen? Want blijkbaar is dat allemaal hun fout zelf, of deze van het land/ gebied waar zij wonen...
Mja, weer een die niet weet waar Vlaams-nationalisme om draait.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 16:47   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo ???

Vergelijk even met de US of A !!
Wat denkt zo'n trut uit Alaska (zij woont verder van Washington dan van Vlaanderen .... heb ik horen zeggen op de televisie ...!!!) die haar idealen nog heeft te gaan zoeken als vaais-president ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 16:49   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht

Weet u wat : ik zal u een plezier doen : ik zal stoppen met werken, en met gans mijn (grote) familie op uw kosten komen leven.

Gelieve ons alle mogelijk comfort te verstrekken, plus ruim voldoende zakgeld, en verwacht niet dat we u daarvoor zullen bedanken, wel integendeel.

U zult tevens begrijpen dat u zich voor het overige niet met onze zaken hebt te bemoeien, ook niet als u zou vinden dat we uw geld nogal lichtzinnig over de balk gooien.

Aldus zult u elk gevoel van schaamte kunnen laten varen, en kunt u terug een fiere Vlaming zijn.

Aanvullinkse: en Renateken wordt verplicht om het dialekt van Hallebarde te spreken, op straffe van pinaises in zijn velobanden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 17:07   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht

Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 18:08   #38
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
jamaar, ligt Brussel nu in Vlaanderen of niet?
Brussel ligt in Vlaanderen, maar wordt momenteel niet bestuurd door Vlamingen.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 18:13   #39
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Als ik dingen zoals deze

zie ben ik eerder beschaamd dat er op mijn paspoort Belg staat...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 19:01   #40
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan moeilijk geloven dat u zo onnozel bent, dus ik ga er vanuit gaan dat u van kwade wil bent.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be