![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Staatssecretaris
|
Het donkerblauwe belastingontduiking-profitariaat? Ik denk dat LDD daar net zijn kapitaal haalt en er dus niets zal tegen beginnen.
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
Hij heeft gelijk hoor. Schakel de monarchie en iedereen die er rond hangt, bv de adel, uit en je hebt al heel wat minder problemen. Als men immers kijkt naar de lijst van edellieden, dan zie je dat dat gewoon een groot deel van het grootkapitaal is. België is zowat één van de weinige landen ter wereld waarbij je het grootkapitaal en de adel tegelijkertijd kunt uitschakelen.
|
|
|
#45 |
|
Partijlid
|
Laten we eerlijk zijn, de waalse "jan met de pet" ligt van al deze bhv/staatshervorming en andere miserie ook niet wakker. Die mensen proberen ook maar om elke maand rond te komen.
Waarom is er zoveel waalse politieke tegenstand. Omdat daar het gros van de adel en grootkapitaal woont. Sta er eens even bij stil, de paniekvoetbal van Laken. Ongrondwettelijke dingen worden daar beslist. Hoe vaak hoor je niet "het koningshuis is nog het enige dat belgie bijeen houdt". Awel dan, neem het koningshuis weg, en je hebt een onafhankelijk vlaanderen. Vele landen hebben het reeds gedaan. |
|
|
|
|
|
#46 | ||
|
Burger
|
Gegeven het bericht van vandaag:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#47 | |
|
Burger
|
Het scenario dat ik hier precies een week geleden neerschreef wordt steeds meer werkelijkheid:
Uit DS 6/9/08: Citaat:
|
|
|
|
#48 |
|
Minister-President
|
Op vlak van hervormingen 3 x 0, niks, nada, nul de botten.
Het enige dat we te horen zullen krijgen is daden van schandelijk bestuur waarbij de algemene beginselen van behoorlijk bestuur met de voeten worden getreden, ook wel G BBB geheten (geen beter bestuurlijk beleid). Verder zal er een zoveelste getjingljangel zijn of de begroting nu wel of niet in evenwicht is.
|
|
|
#49 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De begroting zal in evenwicht zijn, zelfs zonder one-shot operaties. Hendrik Bogaert staat hiervoor immers persoonlijk garant (zie zijn uitspraak in De Morgen). Daarenboven heeft mevrouw Thyssen ons gerustgesteld via Radio 1. Ik slaap op beide oren.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 september 2008 om 21:05. |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Banneling
|
zijn optredens in Laeken doen echter sterk vermoeden dat ie op t juiste moment eerder voor een Belgisch lintje zal gaan dan voor een revolutionaire Vlaamse keuze.
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
|
Citaat:
Zijn uitspraken tijdens en na zijn verblijf in de VLD bewijzen dat hij voor een ministerpost álles zou en zál tekenen (vreemdelingenstemrecht mee stemmen, Turkije binnenhalen zij hier slechts een paar voorbeelden van). Op zichzelf is daar niks mis mee in de Belgische politieke wereld met zijn lange geschiedenis van verraad en leugens. Het dramatische echter is dat nu een pak domme vlamingen hem nalopen met het gedacht dat hij hun belangen zal behartigen. Ze zullen hem achteraf zelfs niet van woordbreuk kunnen beschuldigen omdat hij al ondubbelzinnig heeft aangekondigd dat hij zonder moeite voor een ministerpost alle anti-Vlaamse voorstellen van Wallo-Brux zal toestaan. Ik persoonlijk vind het hartverscheurend te moeten toegeven dat een volk de leiders krijgt die het verdient.
|
|
|
|
#55 |
|
Provinciaal Statenlid
|
als ze hun palaver nog een paar maanden volhouden, kunnen ze aankondigen dat er nieuwe verkiezingen komen... die dan handig samenvallen met de regionale verkiezingen van juni.
maar daarna?
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
|
mogelijke lapsus mijnentwege...maar het doet niet terzake...hij heeft het vreemdelingenstemrecht er mee doorgedrukt tegen de wil van het overgrote gedeelte van de bevolking in door de rezgering waar zijn partij deel van uitmaakte te blijven steunen...mits hem een ministerpost werd beloofd (dixit DD himself)
|
|
|
#58 | |
|
Banneling
|
Citaat:
² "t is mijn volk, ik heb geen ander ... " (die is van Schiltz trouwens ...ik herken er mijzelf hoe langer hoe meer in, wellicht om andere redenen dan heer Hugo Laatst gewijzigd door Anna List : 11 september 2008 om 13:58. |
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Mea maxima culpa. Af en toe moet men het eigen ongelijkheid toegeven. Ik heb me in deze dus schromelijk vergist, want ik vernam gisterenavond via het nationale geteleviseerde journaal van de heren Van Quickenborne en Leterme dat we op een deficit afstevenen dit jaar en dat een gat van vijf miljard euro dichtgereden zal moeten worden volgend jaar. Gelukkig kon ik deze nacht weeral op beide oren slapen nadat de heer Leterme zijn plan van aanpak toelichtte : "We mogen niet blind blijven voor de realiteit - zoals sommigen - en geloven dat het toch nog goed komt, maar anderzijds mogen we ook niet pessimistisch zijn". Het ware staatsmanschap komt naar boven in deze ex begrotingstechnicus. De Leterme action-man pop wordt verwacht in de winkelrekken te liggen net voor de sinterklaas periode start. De levensecht uitgevoerde pop zal zijn armen en benen kunnen bewegen.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 13 september 2008 om 05:08. |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De heer Schiltz zaliger en U mogen toch wel in de handjes klappen. Zelf bezit ik geen volk en soms twijfel ik sterk of ik mijzelf wel heb. Schuift dat wat af, zo'n volk (zelfs al heb je er maar eentje en een kleintje dan nog).
|
|
|
|
|