Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2008, 11:55   #21
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik heb een vraagje voor u ,Fallen Angel, en eerlijk antwoorden hé.

Zou jij je laten opereren door een dokter die een diploma bezit dat hier niet erkend is?
Nope.
Maar het feit dat diploma's niet erkend worden wilt niet zeggen dat iemand dom of niet bekwaam is.
Onze Europese diploma's worden ook in veel gevallen niet erkend in andere landen.
Als u een diploma van ingenieur heeft kan het goed zijn dat u buiten Europa daar niets mee kunt doen hoe bekwaam u ook bent.

Wat ik wou aantonen met mijn voorbeeld was dat allochtonen veel minder kansen krijgen. Deze man had evengoed een bediendejob kunnen uitvoeren ipv zware handenarbeid.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 september 2008 om 12:01.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 12:01   #22
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Vanuit mijn beroepskeuze weet ik dat er een groot tekort is aan goede arbeidskrachten in de bouwsector. En die worden enkel ingevuld door oftewel gastarbeiders ofwel immigranten. En daar zitten soms gasten bij die universitaire diploma's hebben. Het strafste dat ik tot nu toe tegengekomen ben is een metsendiender die in het land van herkomst een doktersdiploma bezat maar hier niet aan de bak geraakte omdat zijn diploma hier niet erkend werd. Ik weet niet wat de kwaliteit van zo'n diploma is maar ik weet wel dat hij zeker geen dommerik was.

Dit gaat echter wel niet voor alle allochtone bouwvakkers op hoor .

En ik heb nog maar 1 belgische instalateur van sanitair en centrale verwarming tegengekomen die een hoger diploma als industrieel ingenieur bezat.
het is een mooi voorbeeldje, die illustreert dat je talent inderdaad wel hier aan de bak moet laten komen... En die dokter zou volgens mij inderdaad wel slim genoeg moetenzijn om ander werk te vinden. Daar zou het integratiebeleid zich moeten focussen op het herwaarderen van buitenlandse diplomas met eenvoudige procedures en eventuel nog bijkomende opleidingen om uw diploma gelijk te schakelen. Ik denk niet dat dit systeem bestaat
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 12:04   #23
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik heb een vraagje voor u ,Fallen Angel, en eerlijk antwoorden hé.

Zou jij je laten opereren door een dokter die een diploma bezit dat hier niet erkend is?
Ik laat mijn tv niet eens laten herstellen door een vlaams blokker. En hij was niet de eerste die bij mij rapper buiten was dan binnen.
De dokter met die Amerikan Eagle op zijn Chevy Camaro kan ik me trouwens niet veroorloven. Die vraagt nogal wat in't zwart.

Laatst gewijzigd door DannyS : 11 september 2008 om 12:06.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 12:05   #24
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het is een mooi voorbeeldje, die illustreert dat je talent inderdaad wel hier aan de bak moet laten komen... En die dokter zou volgens mij inderdaad wel slim genoeg moetenzijn om ander werk te vinden. Daar zou het integratiebeleid zich moeten focussen op het herwaarderen van buitenlandse diplomas met eenvoudige procedures en eventuel nog bijkomende opleidingen om uw diploma gelijk te schakelen. Ik denk niet dat dit systeem bestaat
Er bestaan vandaag de dag wel zulke procedures maar die zijn allesbehalve efficient te noemen.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 11 september 2008, 12:07   #25
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zeg jongens dat is toch niet moeilijk dat die moslims het minst werken

Theoretisch voorbeeldje

Belgisch gezin: Man + vrouw gaat gaan werken; 'double income no sex' type koppel

Typisch moslim gezin: Man + vrouw gekluisterd aan de haard met moeke maria kledij+ hereniging met papatje en mamatje

Dus gevolg

Stel belg is 10% werkloos
Stel moslim is 20% werkloos

Dan werkt van de Belgen bvb 90% Man en Vrouw gerekend
En werkt bij de Moslims maar 40%

Is dat niet de verklaring ? Zitten ze niet de vrouw mee te tellen in de statistieken ? Natuurlijk in de veronderstelling dat ze allemaal hun vrouw inschrijven als bijverdienste...
Oud 11 september 2008, 12:12   #26
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
De dokter met die Amerikan Eagle op zijn Chevy Camaro kan ik me trouwens niet veroorloven. Die vraagt nogal wat in't zwart.
Das om de dorst van zijn "oilguzzler" te temmen .
Sommige Amerikaanse auto's hebben een geweldige uitstraling maar zijn nogal gulzig.
Voor de mensen die miss geintresseerd zijn er bestaat een firma die amerikaanse chassis uitrust met europese motoren en ophanging (geen bladveren meer dus ). Resultaat is de wegligging en verbruik van een europese auto met amerikaans muscle car design.
Een van de firmas

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 september 2008 om 12:37.
Oud 11 september 2008, 12:17   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik laat mijn tv niet eens laten herstellen door een vlaams blokker. .

Volgens het CGKR is dit strafbaar.

Je doet dus net hetzelfde waarvan jij het VB altijd beschuldigt.

Van door de mand vallen gesproken.

Citaat:
Andere discriminatiegronden

huidige of toekomstige gezondheidstoestand
fysiek kenmerk
vermogen
burgerlijke staat
geboorte
genetisch kenmerk
politieke overtuiging
sociale afkomst

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 september 2008 om 12:34.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 12:18   #28
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeg jongens dat is toch niet moeilijk dat die moslims het minst werken

Theoretisch voorbeeldje

Belgisch gezin: Man + vrouw gaat gaan werken; 'double income no sex' type koppel

Typisch moslim gezin: Man + vrouw gekluisterd aan de haard met moeke maria kledij+ hereniging met papatje en mamatje

Dus gevolg

Stel belg is 10% werkloos
Stel moslim is 20% werkloos

Dan werkt van de Belgen bvb 90% Man en Vrouw gerekend
En werkt bij de Moslims maar 40%

Is dat niet de verklaring ? Zitten ze niet de vrouw mee te tellen in de statistieken ? Natuurlijk in de veronderstelling dat ze allemaal hun vrouw inschrijven als bijverdienste...
Hier gaan we weer met de stereotypen.
*zucht*

Als je zo een statistieke zou opstellen voor de provincies zou je ook kunnen concluderen dat bijvoorbeeld de West Vlaming luier is dan de Antwerpenaar of Limburger. Zulke statistieken zeggen niets buiten het feit dat men misschien maatregelen moet treffen om de West Vlamingen te gaan activeren.
Of zouden we de West Vlaming moeten buiten sjotten ofzo?????????????

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 september 2008 om 12:24.
Oud 11 september 2008, 12:36   #29
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat ik wou aantonen met mijn voorbeeld was dat allochtonen veel minder kansen krijgen.
zucht,

nog één die zich nog nooit de vraag heeft gesteld hoe het zover is kunnen komen.
Eén, die zich niet afvraagt, hoe het komt dat indo-chinese inwijkelingen geen problemen hebben.
Eén , die klaar staat met de pamper.
Ik raad u eens aan filmpjes te bekijken rond de eerste generatie noord-afrikaanse immigranten. Zij werden zeer gastvrij door vlamingen ontvangen.

Deze miserie/problematiek is pakweg 30 jaar geleden begonnen en steeds verergerd en steeds ontkend.
Een ietwat gezonde zelfreflectie bij deze immigranten (zouden wij misschien daar ook niet voor een deel tussenzitten) is u volkomen vreemd.

Het is u waarschijnlijk ook ontgaan dat wij continu Mohammed Chakar hebben mogen aanhoren hoe slecht de autochtonen toch wel zijn. Alhoewel ik nooit antwoord heb gekregen, als het hier voor de Marokkanen zo slecht is waarom krassen ze dan niet op naar hun heimat ?
Nog nooit hebben wij een bedankske gehad voor gratis onderwijs, huisvesting, dop, kindergeld, geneeskunde...neen, de autochtone vlaming is door en door slecht .

Bemerk de parrallel met het franstalige discours.

P.S. vlaming, gelieve wel te blijven betalen, hé

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 11 september 2008 om 12:41.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 12:47   #30
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
zucht,

nog één die zich nog nooit de vraag heeft gesteld hoe het zover is kunnen komen.
Eén, die zich niet afvraagt, hoe het komt dat indo-chinese inwijkelingen geen problemen hebben.
Eén , die klaar staat met de pamper.
Ik raad u eens aan filmpjes te bekijken rond de eerste generatie noord-afrikaanse immigranten. Zij werden zeer gastvrij door vlamingen ontvangen.

Deze miserie/problematiek is pakweg 30 jaar geleden begonnen en steeds verergerd en steeds ontkend.
Een ietwat gezonde zelfreflectie bij deze immigranten (zouden wij misschien daar ook niet voor een deel tussenzitten) is u volkomen vreemd.
1) Lees mijn post volledig

2) Sinds wanneer is iemand aanmoedigen om een job te zoeken of iemand een job geven waarvoor hij gekwalificeerd is een 'pamper'.

3) Er zijn praktisch geen Chinese inwijkelingen. De economische situatie in China is nu niet bepaald slecht te noemen.

4) Pakistaanse en Indische migranten worden ook soms uitgescholden als "vuile Marokanen". Enige intelligentie bij racisten is dan ook meestal ver te zoeken. Maar ja wat had je nu anders verwacht.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 september 2008 om 12:47.
Oud 11 september 2008, 12:53   #31
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...031390-438.art

kunnen die rode sociale rakkers hier eens bewijzen dat dit niet komt door ons sociaal paradijs model ??
Het is de schuld van het patronaat dat er hier zoveel vreemdelingen zijn. Liberalen...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 12:54   #32
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
over getalletjes discuteren is geen discriminatie hoor !
het is een annotatie geven bvb ''de moslims zijn te lui om te werken'' die een discriminerende uitspraak is als je ze nietkunt ondersteunen met getalletjes of onderzoek.

Sowieso is elke wetgeving die bvb toegang tot europa baseert op tewerkstellingskans een vorm van discriminatie... Maar wat wil je eigenlijk ? 50M allochtonen is toch de limiet hoor. We kunnen net zogoed algerij koloniseren en westers opvoeden in hun eigen land, dat met meer welvaart brengen dan ze hier te laten floreren in de sociale instellingen.
Daar zijn de Chinezen mee bezig.
Oud 11 september 2008, 13:06   #33
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
*zucht* weer de zoveelste rommelpost.
Van de ene kant zaagt men dat immigranten lui zijn en niet willen werken.
Feit is dat men ze meestal geen jobs geeft omwille van hun kleurtje of exotische naam (getuige het voorstel om anonieme solicitaties in te voeren).
De enige jobs die ze kunnen krijgen zijn de jobs waar wij trotse autochtonen onze neus voor ophalen. Dit zijn jobs zoals wegenaanleg en de zware arbeid in de bouwsector.
Moesten er geen Poolse arbeiders zijn dan zou meer als de helft van de Antwerpse werven stilvallen. Zelfs bij de heraanleg van de bibliotheek van de Antwerpse universiteit heeft de politie een paar aannemers gearresteerd omdat ze illegaal Polen tewerk stelden.
De volgende rechtse mantra kan ik al raden: "ahja maar die Polen en andere buitenlanders pakken al onze jobs af."
Immigranten zijn blijkbaar nooit goed zekers. Ze doppen en tegelijk pakken ze al ons werk af. *zucht*

Hoe hypocriet.
Je moet aan vreemdelingen geen dop geven, dan gaan die weg nadat hun job afgelopen is. Om het eerlijk te houden : ze krijgen éénmalige tijdelijke werkcontracten, en staan niets af voor dop , pensioen en vakantie. Maar als hun werk afgelopen is, vertrekken ze . Met een flink centje op zak. Iedereen tevreden: de " vuile " jobs zijn opgeknapt, en de autochtonen zijn tevreden want er loopt weeral geen werkloze immigrant méér op straat rond, met niks anders te doen als naar onze vrouwen te gapen (of er de hand aan te slaan).
Gezinshereniging moet natuurlijk afgeschaft worden, en men zou kunnen nadenken over "home's " voor alleenstaande gastarbeiders, waar ze goedkoop kunnen wonen terwijl ze bij ons werken...
Oud 11 september 2008, 13:14   #34
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik laat mijn tv niet eens laten herstellen door een vlaams blokker. En hij was niet de eerste die bij mij rapper buiten was dan binnen.
Hoe zie jij aan een tv-reparateur dat die VB-er is ? Dragen die allemaal zon Adolf-snorretje ofzo ? Of hebben die "VB" op hun voorarm getatoueerd ?
Oud 11 september 2008, 13:25   #35
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier gaan we weer met de stereotypen.
*zucht*

Als je zo een statistieke zou opstellen voor de provincies zou je ook kunnen concluderen dat bijvoorbeeld de West Vlaming luier is dan de Antwerpenaar of Limburger. Zulke statistieken zeggen niets buiten het feit dat men misschien maatregelen moet treffen om de West Vlamingen te gaan activeren.
Of zouden we de West Vlaming moeten buiten sjotten ofzo?????????????
hello, als economist maak ik mij daar geen zorgen over, ik zou gewoon die subsidies afschaffen voor iedereen gelijk, net zoals ik de kerksubsidies zou afschaffen om iedereen gelijk niet meer te subsidieren.

We mogen onze bedrijven niet meer subsidieren, maar blijbkaar wel nog de werkloosheid in stand houden...
Oud 11 september 2008, 13:29   #36
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Je moet aan vreemdelingen geen dop geven, dan gaan die weg nadat hun job afgelopen is. Om het eerlijk te houden : ze krijgen éénmalige tijdelijke werkcontracten, en staan niets af voor dop , pensioen en vakantie. Maar als hun werk afgelopen is, vertrekken ze . Met een flink centje op zak. Iedereen tevreden: de " vuile " jobs zijn opgeknapt, en de autochtonen zijn tevreden want er loopt weeral geen werkloze immigrant méér op straat rond, met niks anders te doen als naar onze vrouwen te gapen (of er de hand aan te slaan).
Gezinshereniging moet natuurlijk afgeschaft worden, en men zou kunnen nadenken over "home's " voor alleenstaande gastarbeiders, waar ze goedkoop kunnen wonen terwijl ze bij ons werken...
ha die piraat: je wordt van groene denker naar een liberale denker op sociaal vlak blijkbaar...

een arbeidsstelsel voor migranten... Dus 2 jaar werken in overganssstatus met maximale belasting en sociale zekerheid. Na 2 jaar kun je het teveel gestorte terugvorderen... En verderwerken onde rhet normale stelsel..

Dat is pas een goed idee

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 september 2008 om 13:29.
Oud 11 september 2008, 13:34   #37
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

3) Er zijn praktisch geen Chinese inwijkelingen. De economische situatie in China is nu niet bepaald slecht te noemen.
Sinds mensenheugenis is hier een indo-chinese gemeenschap in antwerpen aan het station, nog nooit problemen gehad, nog nooit een indo-chinees aan de dop gezien. Waarschijnlijk hebben ze bij u geen meeneem-chinees.

Dream on, man !
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 14:01   #38
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Wat denk je dat de bedoeling was van die gastarbeiders in de jaren '60 ?

Eigenlijk pleegden die contractbreuk door te blijven.

mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 14:09   #39
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

kwamen die net naar hier om voor ons pensioen te zorgen en ervoor te zorgen dat onze welvaart op peil blijft???

niet dus

waarom zouden ze ook? er zijn voldoende vzw's en linkse advocatenclubjes die er wel voor zorgen dat ze een uitkering / huis en ander steun krijgen...

Arme hardwerkende Vlaming!
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 14:29   #40
gertjan22
Banneling

Standaard

Ik durf te beweren dat 90% van de allochtonen wegens huidskleur, afkomst en godsdienstovertuiging geen werk vinden! Komt misschien hard aan maar dit is de verdoken waarheid.
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be