Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2008, 21:36   #61
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het is erger gesteld met de kennis van het Frans van de doorsnee FDF'er dan met de kennis van het Nederlands van prins Filip.

Niemand heeft hier gesugereerd dat het afkomstig zou zijn van Walen. De kans is veel groter dat het uit FDF-kringen komt (en dus uit Brussel en de Vlaamse rand).
Dat je tegen de Franstaligen bent, is jouw volle recht maar dat je zo'n onzin uit, toont duidelijk jouw gebrek aan hersenen. We spreken dezelfde taal als de Fransen en wij hebben tenminste geen ondertitels nodig om naar een Franse film op TV te kijken. In Vlaanderen zijn er al ondertitelingen voor...............Nederlandse films.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 21:48   #62
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat je tegen de Franstaligen bent, is jouw volle recht maar dat je zo'n onzin uit, toont duidelijk jouw gebrek aan hersenen. We spreken dezelfde taal als de Fransen en wij hebben tenminste geen ondertitels nodig om naar een Franse film op TV te kijken. In Vlaanderen zijn er al ondertitelingen voor...............Nederlandse films.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  7_garden_gnomes.jpg‎
Bekeken: 83
Grootte:  560,5 KB
ID: 38342  

The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2008, 21:52   #63
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Fan van Kabouter Plop, Jaani?

Laatst gewijzigd door Everytime : 14 september 2008 om 21:53.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 09:23   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je nou dat door het feit dat één aspekt van onze Vlaamse kultuur, namelijk dat we uitgesproken dialekten hebben (wat ik persoonlijk erg kan spaken en rijkelijk gediversifieerd en multikultureel vind, maar swat), maakt dat wij

maar Vlaamse boerkens zijn
, die beter wat meer zouden zwijgen en opkijken naar landen als die die deeluitmaken van de frankofonie, waar ze een académie française hebben (of soortgelijke als een Cervantes-instituut);
dat wij minderwaardig zijn?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 15:38   #65
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Het MRAX (Mouvement contre le Racisme, l'Antisémitisme et la Xénophobie) is bereid die sticker-kwestie aan te kaarten èn zo nodig hard op te treden, maar er is één groot probleem:

er is geen 'verantwoordelijke uitgever', er is geen 'bron', er is ... enkel een sticker.

Wie méér informatie heeft, mag die mij altijd doorspelen, ik zorg er dan wel voor dat die in de goede handen terechtkomt.

Vriendelijke groet,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 16:43   #66
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ik heb ook mijn twijfels.
De inwoners van Braine-le-Comte konden evenmin geloven dat hun brave burgervader zo'n bol van haat en verachting staande brief naar zijn Lennikse collega geschreven had.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 17:46   #67
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Je kan ze misschien aanklagen voor plagiaat.

Dit is genomen van een "liedje" van Jacques brel

--------------------------------------------------------------------------
Messieurs les Flamingants, J’ai deux mots �* vous rire, Il y a trop longtemps
Que vous me faites frire, À vous souffler dans le cul, Pour devenir autobus
Vous voil�* acrobates, Mais vraiment rien de plus

Nazis durant les guerres, Et catholiques entre elles, Vous oscillez sans cesse
Du fusil au missel, Vos regards sont lointains, Votre humour est exsangue
Bien qu’y aient des rues �* Gand, Qui pissent dans les deux langues
Tu vois quand j’pense �* vous, J’aime que rien ne se perde, Messieurs les Flamingants
Je vous emmerde

Vous salissez la Flandre, Mais la Flandre vous juge
Voyez la mer du nord, Elle s’est enfuie de Bruges, Cessez de me gonfler
Mes vieilles roubignoles, Avec votre art flamand-italo-espagnol, Vous êtes tellement tellement
Beaucoup trop lourds, Que quand les soirs d’orage, Des chinois cultivés
Me demandent d’où je suis, Je réponds fatigué, Et les larmes aux dents :
‘Ik ben van Luxembourg’.
Et si aux jeunes femmes, On ose un chant flamand, Elle s’envolent en rêvant
Aux oiseaux roses et blancs

Et je vous interdis, D’espérer que jamais �* Londres, Sous la pluie on puisse, Vous croire anglais
Et je vous interdis, À New-York ou Milan, D’éructer Messeigneurs, Autrement qu’en flamand
Vous n’aurez pas l’air cons, Vraiment pas cons du tout
Et moi je m’interdis, De dire que je m’en fous, Et je vous interdis, D’obliger nos enfants
Qui ne vous ont rien fait, À aboyer flamand,
Et si mes frères se taisent, Et bien tant pis pour elles.

Je chante persiste et signe :, Je m’appelle Jacques Brel

--------------------------------------------------------------------------

Denk dat dit is van rond 1977....de haat kan men er zou uitlezen...
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 19:11   #68
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De inwoners van Braine-le-Comte konden evenmin geloven dat hun brave burgervader zo'n bol van haat en verachting staande brief naar zijn Lennikse collega geschreven had.
Citaat:
er is geen 'verantwoordelijke uitgever', er is geen 'bron', er is ... enkel een sticker.
Je kan echt niet eender wat linken.
Van zodra ik (of iemand kan mij tonen) weet van wie dat gedrocht is kunnen we linken naar hartelust.

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 15 september 2008 om 19:13.
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 19:16   #69
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan echt niet eender wat linken.
Van zodra ik (of iemand kan mij tonen) weet van wie dat gedrocht is kunnen we linken naar hartelust.
Bedankt om zelf het goede voorbeeld te geven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg
Ik heb mijn twijfels. 't Zou wel eens een provocatie kunnen zijn. Ga naar de VB site en vergelijk de layouts.
Oud 15 september 2008, 19:23   #70
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Bedankt om zelf het goede voorbeeld te geven.
Ahhhhhh, maar ik heb reeds 'hand in eigen boezem' gestoken en een volwaardige bekentenis afgelegd. Volgende kan je een paar posts terug lezen:
Citaat:
Het schabouwelijk Frans doet vermoeden dat ze niet door Franstaligen gemaakt zijn. Waardoor het schelden op Walen omwille van de stickers geen grond heeft. Met te verwijzen naar het VB maakte ik een zijdelingse verdachtmaking die op evenveel feiten gebaseerd is als de beledigende toespelingen gemaakt t.o.v. Walen in deze zaak.
: )
Oud 15 september 2008, 19:41   #71
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ahhhhhh, maar ik heb reeds 'hand in eigen boezem' gestoken en een volwaardige bekentenis afgelegd. Volgende kan je een paar posts terug lezen:

: )
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=60

Jaani heeft gelijk. In heel deze draad heeft inderdaad nog niemand beweerd dat deze brief opgesteld zou zijn door Walen. Je verliest, Belg.
Oud 15 september 2008, 21:25   #72
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Jaani heeft gelijk. In heel deze draad heeft inderdaad nog niemand beweerd dat deze brief opgesteld zou zijn door Walen. Je verliest, Belg.
Oh het ging dan niet over mijn verwijzing naar het VB. Okies.
** draait staalhard en vrij van beschuldigingen je de rug toe**
héhé

En hey Zwartengeel ! LOL ...
Wie niet speelt niet verliest eh ?

Citaat:
En in Wallonië staat het woordje 'Liberté. De vrijheid dus om zoveel Frans te spreken als je zelf wil - en niets anders
Citaat:
Franstaligen mogen dat doen. Die willen immers het land niet splitsen.
Citaat:
Zelfklevers met een racistische houding naar Vlamingen toen -> zijn ze wel echt? Maar als een Vlaming iets neerbuigend over de Walen zegt, dan is het kot te klein.
Oud 15 september 2008, 21:39   #73
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh het ging dan niet over mijn verwijzing naar het VB. Okies.
** draait staalhard en vrij van beschuldigingen je de rug toe**
héhé

En hey Zwartengeel ! LOL ...
Wie niet speelt niet verliest eh ?
Geen enkel van de bovengeciteerde stukjes insinueert dat de zelfklever uit Wallonië komt. Als Laatste Belg mag je toch wel het verschil kennen tussen "een Waal" en "een Franstalige", mag ik hopen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 16 september 2008, 10:22   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Citaat:

Bedoel je nou dat door het feit dat één aspekt van onze Vlaamse kultuur, namelijk dat we uitgesproken dialekten hebben (wat ik persoonlijk erg kan spaken en rijkelijk gediversifieerd en multikultureel vind, maar swat), maakt dat wij

maar Vlaamse boerkens zijn
, die beter wat meer zouden zwijgen en opkijken naar landen als die die deeluitmaken van de frankofonie, waar ze een académie française hebben (of soortgelijke als een Cervantes-instituut);
dat wij minderwaardig zijn?
Ik ben nog pisnijdig voor die uitspraak ... een antwoord zou me misschien nog pisnijdiger maken, dus ... feel free.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 15:20   #75
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zal toch eens wat meer buiten moeten komen denk ik. De populairste Franse film aller tijden is "Bienvenue chez les Ch'ti", waar veel pret gemaakt wordt met het feit dat Parijzenaars en Provençalen niet veel begrijpen van het Frans uit Le Nord.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 15:28   #76
Joba
Vreemdeling

Standaard

help europa help
Joba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 17:42   #77
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
De populairste Franse film aller tijden is "Bienvenue chez les Ch'ti", waar veel pret gemaakt wordt met het feit dat Parijzenaars en Provençalen niet veel begrijpen van het Frans uit Le Nord.
Knappe film. Hilarisch. Frankrijk is inderdaad niet homogeen van taal. Toch voelt iedereen zich gebonden als inwoner van Frankrijk.
Oud 17 september 2008, 23:27   #78
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch voelt iedereen zich gebonden als inwoner van Frankrijk.
Ik zou dat niet te luid zeggen in Corsica...
Oud 18 september 2008, 00:58   #79
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik zou dat niet te luid zeggen in Corsica...
Of in de Elzas...of in Bretagne...of in Normandië....of in Zuid-Vlaanderen, etc...

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 11:02   #80
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Of in de Elzas...of in Bretagne...of in Normandië....of in Zuid-Vlaanderen, etc...
Jouw bemerking is zeker niet toepasselijk op de Elzassers. Ik heb de streek bezocht en ervaren dat de inwoners zich perfect met de Franse nationaliteit verzoend hebben. De oudere inwoners spreken nog een variante van het Duits maar van enig verzet tegen de Franse imperialisten is absoluut geen sprake. Duitsers hebben niet de vechtersmentaliteit die de Bretoenen en de Basken wél hebben. Het zijn echte labbekakken op dit gebied.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be