Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2008, 21:14   #341
FDM
Banneling

Standaard

de familie van kween Fabi onderhield goede banden met de toenmalige Spaanse dictator Franco, die ze later als koningin met Boudewijn verschillende keren controversiële bezoeken bracht.
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 22:31   #342
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
de familie van kween Fabi onderhield goede banden met de toenmalige Spaanse dictator Franco, die ze later als koningin met Boudewijn verschillende keren controversiële bezoeken bracht.
Dat is eigen aan hypocriete trutten he.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 23:42   #343
FDM
Banneling

Standaard

kween Magni is al 25 uur opvallend stil ..
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 00:02   #344
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Hoe het mogelijk is dat voor die oude mummie nog geld wordt neergedokt, dat is mij echt een raadsel. Heeft iemand nog enige hersencellen in dit land? Gewoon in een klooster steken in de Sierra Nevada steken en klaar is kees.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 11:35   #345
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Hoe het mogelijk is dat voor die oude mummie nog geld wordt neergedokt, dat is mij echt een raadsel. Heeft iemand nog enige hersencellen in dit land? Gewoon in een klooster steken in de Sierra Nevada steken en klaar is kees.
Als ze ze morgen nog enkel van Wallonië moet krijgen wordt ze onmiddellijk terug naar Spanje gestuurd.
Oud 20 september 2008, 11:52   #346
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Wie heeft die fameuze staatsstructuur opgesteld in 1830? De Vlamingen soms??? Neen: de Franstaligen, met alle gevolgen vandien. 'Ons zorgt voor ons'

Keizer Karel had al verordend dat 'De Nederlanden' het Nederlands als taal hadden. Helaas heeft dit niet lang stand gehouden...
Keizer Karel heeft dat helemaal niet verordend: hij respecteerde gewoon de bestaande taalregeling binnen de verschillende vorstendommen. In de Nederlanden was de dominerende taal voor de staatsinstellingen het Diets, terwijl de hoge adel toen al onder elkaar liever Romaans dan Diets begon te spreken. Wel werd de taalgegevenheid gerespecteerd. De eerste taal van de Staten Generaal was bijvoorbeeld het Diets, wat pas zal veranderen onder de Oostenrijkers waar er steeds vaker naar het Frans werd overgeschakeld.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 16:41   #347
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Keizer Karel heeft dat helemaal niet verordend: hij respecteerde gewoon de bestaande taalregeling binnen de verschillende vorstendommen. In de Nederlanden was de dominerende taal voor de staatsinstellingen het Diets, terwijl de hoge adel toen al onder elkaar liever Romaans dan Diets begon te spreken. Wel werd de taalgegevenheid gerespecteerd. De eerste taal van de Staten Generaal was bijvoorbeeld het Diets, wat pas zal veranderen onder de Oostenrijkers waar er steeds vaker naar het Frans werd overgeschakeld.
Ik meen van wel; ik heb het ooit gelezen in een biografie (weet helaas niet meer dewelke; kan 'Keizer Karel, de utopie van hjet keizerschap - Wim Blockmans' zijn of nog een andere) en ook op wikipedia wordt er gewag van gemaakt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lage_La..._Noord_en_Zuid

In die periode
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 16:49   #348
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Simpel: omdat het gros van de bevolking blèrende schapen zijn die zich maar al te graag tevreden laten stellen met één of ander omhooggevallen BV'tje dat zo nodig op TV naar een man op zoek moet gaan of met het o-zo fantastische nieuws dat er een nieuw voetbalstadion komt in Gent waar dan de hele schapenmeute koest gehouden kan worden met een zoveelste 'brood en spelen-editie'.

Waar zitten de Vlamingen met ballen aan hun lijf?
Als het zo verder gaat, word ik nog beschaamd Vlaming te zijn.
Men zaagt, men klaagt, maar wie durft het aan OPENLIJK voor zijn mening en visie uit te komen op het werk of op school? Een superkleine minderheid. En zolang d�*t blijft voortduren, gaat de vaudeville van: "houd u ze kalm, wij zullen ze kaalplukken" gewoon verder. Aleen was het vroeger de Kerk die 'het plebs' kalm moest houden; nu zijn het 'de boekskes', de TV en de sportmanifestaties.
Niets nieuws onder de zon: bij de Romeinen had men al begrepen dat dat perfect werkt.
Oud 20 september 2008, 21:25   #349
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hare majesteit Fabi werd deze avond aangesteld om de palliatieve zorg van Belgie te organiseren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 21:35   #350
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
kween Magni is al 25 uur opvallend stil ..
Ik heb gewoon geen zin meer om op idiote beweringen te reageren.
Oud 20 september 2008, 21:40   #351
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Beweringen ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Je bedoelt dat de waarheid kwetst ook al is die vermomd in een "idiote" bewering ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 21:41   #352
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom doet ge het dan?
Oud 20 september 2008, 21:41   #353
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Simpel: omdat het gros van de bevolking blèrende schapen zijn die zich maar al te graag tevreden laten stellen met één of ander omhooggevallen BV'tje dat zo nodig op TV naar een man op zoek moet gaan of met het o-zo fantastische nieuws dat er een nieuw voetbalstadion komt in Gent waar dan de hele schapenmeute koest gehouden kan worden met een zoveelste 'brood en spelen-editie'.

Men zaagt, men klaagt, maar wie durft het aan OPENLIJK voor zijn mening en visie uit te komen op het werk of op school? Een superkleine minderheid. En zolang d�*t blijft voortduren, gaat de vaudeville van: "houd u ze kalm, wij zullen ze kaalplukken" gewoon verder. Aleen was het vroeger de Kerk die 'het plebs' kalm moest houden; nu zijn het 'de boekskes', de TV en de sportmanifestaties.
Niets nieuws onder de zon: bij de Romeinen had men al begrepen dat dat perfect werkt.

Het is simpel: de radicaal-separatische Vlaming is nog zo dom niet als hij zich gedraagt: ergens beseft hij wel dat hij véél meer te verliezen heeft dan dat hij erbij wint, om te splitsen. Wat effectief zo is.

Indien er toch nog naiëvelingen zijn die werkelijk geloven dat alles beter zou zijn in een zelfstandig Vlaanderen, dan zijn het lafaards en watjes, omdat zij niks durven/kunnen ondernemen om hun wensen te realiseren.
Oud 20 september 2008, 21:43   #354
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Waarom doet ge het dan?
Ik heb gewoon laten weten dat ik er niet op inga.
Oud 20 september 2008, 21:43   #355
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Je bedoelt dat de waarheid kwetst ook al is die vermomd in een "idiote" bewering ?

Ieder heeft zn eigen waarheid.
Oud 20 september 2008, 21:44   #356
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier kan ik mij volstrekt bij aansluiten.
Oud 20 september 2008, 21:45   #357
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gewoon laten weten dat ik er niet op inga.
Door er op in te gaan?
Oud 20 september 2008, 21:47   #358
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is simpel: de radicaal-separatische Vlaming is nog zo dom niet als hij zich gedraagt: ergens beseft hij wel dat hij véél meer te verliezen heeft dan dat hij erbij wint, om te splitsen. Wat effectief zo is.

Indien er toch nog naiëvelingen zijn die werkelijk geloven dat alles beter zou zijn in een zelfstandig Vlaanderen, dan zijn het lafaards en watjes, omdat zij niks durven/kunnen ondernemen om hun wensen te realiseren.
Oud 21 september 2008, 14:09   #359
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hare majesteit Fabi werd deze avond aangesteld om de palliatieve zorg van Belgie te organiseren.
Zeker dat het gaat om 'organiseren' en niet 'proefondervindelijk testen'?

Laatst gewijzigd door kizzy : 21 september 2008 om 14:10.
Oud 22 september 2008, 10:24   #360
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hare Majesteit Koningin Fabiola, de Koningin-weduwe, zal naar alle waarschijnlijkheid haaar dotatie levenslag behouden.

Steeds luider gaan er stemmen op om enkel nog dotatie's te voorzien voor de regerende Vorst en de Kroonprins. Iets waar ikzelf persoonlijk helemaal achter sta. Zijne Majesteit de Koning zelve trouwens ook! Men mag dat nooit vergeten!

Men zou wel (proberen) af te stappen van de dotatie's van Prins Laurent en Princesse Astrid. Zij zouden dan bezoldigde opdrachten hier en daar krijgen.

In de toekomst zou de Koningin-weduwe ook geen dotatie's meer krijgen. Het is te zeggen: de latere personen die in de toekomst op deze plaats zou kunnen terecht komen. Mogelijks H. M. K. Paola en de Hertogin van Brabant.
H. M. K. Fabiola zal, gezien haar hoge leeftijd -80 jaren- héél wrsch niet meer daarvoor in aanmerking komen.

Ik wil er ook nog snel eventjes aan toevoegen dat Hare Majesteit Koningin Fabiola, de Koningin-weduwe, echt niet veel meer overhoudt hoor van het toegekend bedrag.
Dit is gespendeert aan personeelkosten ed. Dus in dat opzicht zou men kunnen stellen dat de Koningin-weduwe helemaal niet teveel krijgt -wat sommigen in den treure beweren- maar net genoeg om rond te komen.

Hare Majesteit Koningin Fabiola, de Koningin-weduwe, alias de Sprookjeskoningin.
Ik hoop alleen maar dat dat niet besmettelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be