Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Naar welke partij zou momenteel u stem uitgaan?
CD&V/N-VA 15 10,27%
Open VLD 8 5,48%
SP.a/Vl. Pro 9 6,16%
Vlaams Belang 65 44,52%
Groen! 3 2,05%
Lijst Dedecker 21 14,38%
Partij van de Arbeid 9 6,16%
B.U.B. (lol) 3 2,05%
Blanco 5 3,42%
Zou niet gaan stemmen 8 5,48%
Aantal stemmers: 146. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2008, 14:15   #101
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Ik ook niet op uitzondering van het FDF.
dat zijn franstalige(veelal eerste generatie) brusselaars
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 14:16   #102
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ah maar voor de mensen mij verkeerd begrijpen. Ik ben wel tegen een onafhankelijk Vlaanderen.
De Belgische staatstructuur mag voor mijn part volledig veranderd worden. Liefst ook ineens koningshuis afschaffen. Soort republiek België dus.
En gaan de Walen het dan wel in eens kunnen vinden met de Vlamingen, of is het de bedoeling om de kerk in de midden te houden en dat de Vlamingen verder blijven op hun kop laten schijten door Wallonië?

Laatst gewijzigd door Garry : 22 september 2008 om 14:19.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 14:21   #103
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik ook nie, maar wel tegen een 178 jarige' gedrocht wat men België heet en dat eigenlijk twee totaal verschillende volkeren met totaal verschillende belangen met elkaar opzadelt en hierdoor bestuurloos is en dit steeds zal blijven. Het beste dat er ooit te verwachten is binnen die samenhuizing zijn halfbakke compromissen die voor beiden slechte maatregelen zijn.
Het is niet omdat men problemen heeft dat men nu opeens moet scheiden. Men kan gewoon op zoek gaan naar nieuwe regelingen en staatsstructuren.
Wat gaat men doen wanneer 1 deel van een gemeente problemen heeft met de rest. Die gemeente splitsen?????
Splitsen is een radicale ingreep die geen oplossing biedt.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 14:22   #104
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En gaan de Walen het dan wel in eens kunnen vinden met de Vlamingen, of is het de bedoeling om de kerk in de midden te houden en dat de Vlamingen verder blijven op hun kop laten schijten door Wallonië?
Bent u zeker dat u niks hebt tegen Wallonië?
Kop schijten.................... is niet meteen een vriendschappelijke uitspraak

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 september 2008 om 14:23.
Oud 22 september 2008, 14:52   #105
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Trouwens in dit debat zijn er twee soorten extremisten:

-De Belgicisten die radicaal Belgie willen behouden zoals het nu is incluis staatsstructuren, koningshuis etc.

-De Vlaamse radicalen die België absoluut willen splitsen en een onafhankelijk Vlaanderen willen creëeren.

Tussen deze twee extremistische groepen zitten de iets slimmere mensen die zoeken naar werkelijke oplossingen.
Maar ja die hoor je hier niet. Oplossingen zoeken kan je nu eenmaal niet in oneliners en dit 'profileert' dan ook niet zo gemakkelijk.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 september 2008 om 14:54.
Oud 22 september 2008, 14:53   #106
FDM
Banneling

Standaard

O-vld slim ? , leep noem ik da , geslepen , opportunistisch !
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 14:57   #107
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
O-vld slim ? , leep noem ik da , geslepen , opportunistisch !
Ik noem hier geen partijen aangezien elke partij 'profilers' en werkers hebben.

De werkers zie je meestal niet opduiken in de media.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 september 2008 om 14:58.
Oud 22 september 2008, 15:01   #108
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah maar voor de mensen mij verkeerd begrijpen. Ik ben wel tegen een onafhankelijk Vlaanderen.
De Belgische staatstructuur mag voor mijn part volledig veranderd worden. Liefst ook ineens koningshuis afschaffen. Soort republiek België dus.
Hoe ga je dat in overleg met de Franstaligen tot stand brengen? Die zien alleen de afschaffing van de dotaties van Fabiola en Laurent al als een aanval op de eenheid van België. Laat staan dat ze gaan meewerken aan de afschaffing van de monarchie tout court.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 15:04   #109
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hoe ga je dat in overleg met de Franstaligen tot stand brengen? Die zien alleen de afschaffing van de dotaties van Fabiola en Laurent al als een aanval op de eenheid van België. Laat staan dat ze gaan meewerken aan de afschaffing van de monarchie tout court.
En hoe komt het dat zij dat zo zien?
U ooit al afgevraagd?

Oud 22 september 2008, 15:09   #110
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Als beloning voor zijn medewerking mag Peter Vandermeersch vandaag Villa Politica helpen 'becommentariëren'…

Dat is wel het minste wat men kan doen voor iemand die geholpen heeft het kartel uiteen te spelen en België te 'redden'…
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 15:11   #111
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe komt het dat zij dat zo zien?
U ooit al afgevraagd?
Omwille van dat kleine clubje Vlaamse extremisten die, als het in ons kraam past, toch maar quantité négligeable zijn?
Oud 22 september 2008, 15:12   #112
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Omwille van dat kleine clubje Vlaamse extremisten die, als het in ons kraam past, toch maar quantité négligeable zijn?
Nope.
Try again.

Tip:
Slippery slope fallacy.
en
Twee programmapunt die op zich niet co-gerelateerd zijn maar door één bepaalde partij wel co-gerelateerd beschouwd worden.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 september 2008 om 15:21.
Oud 22 september 2008, 15:15   #113
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Als beloning voor zijn medewerking mag Peter Vandermeersch vandaag Villa Politica helpen 'becommentariëren'…

Dat is wel het minste wat men kan doen voor iemand die geholpen heeft het kartel uiteen te spelen en België te 'redden'…
Zullen de kijkcijfers hem hier ook zo belonen
Oud 22 september 2008, 15:23   #114
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar ik volg Genez en Vandenbroucke hierin, een staatshervorming moet onderhandeld zijn, sociaal zijn, het zwaartepunt moet bij de gemeenschappen liggen en de regio's moeten fiscale verantwoordelijkheid dragen.
Heel nobel om te volgen maar de drie musketiers Van Brempt/Genez/Vandenbroucke zijn op z'n minst gezegd leugenachtige zakkenwassers die de helft van het schoon weer komen vertellen en ondertussen wat anders beslissen.
Oud 22 september 2008, 15:54   #115
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat men problemen heeft dat men nu opeens moet scheiden. Men kan gewoon op zoek gaan naar nieuwe regelingen en staatsstructuren.
Wat gaat men doen wanneer 1 deel van een gemeente problemen heeft met de rest. Die gemeente splitsen?????
Splitsen is een radicale ingreep die geen oplossing biedt.
Ze hebben nooit anders dan problemen gehad en dat zal er morgen niet op veranderen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 16:01   #116
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze hebben nooit anders dan problemen gehad en dat zal er morgen niet op veranderen.
Ooooooooooh wat een verassing.
Die zag ik echt niet aankomen.
Wake up de wereld staat bol van de problemen.
Denkt ge dat er met een splitsing geen problemen meer gaan zijn.
Over naief gesproken........................

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 september 2008 om 16:03.
Oud 22 september 2008, 18:28   #117
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope.
Try again.

Tip:
Slippery slope fallacy.
en
Twee programmapunt die op zich niet co-gerelateerd zijn maar door één bepaalde partij wel co-gerelateerd beschouwd worden.

Goh, een intellectueel... kijk, als je niet gewoon terzake kan komen en dit forum maar ziet als een middel om te tonen hoe geletterd je bent en hoe verheven je boven het gepeupel bent, onthou je voortaan maar van commentaar op mijn opmerkingen. Je hoeft hier wat mij betreft zelfs al geen antwoord meer op geven.
Oud 22 september 2008, 18:58   #118
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tussen deze twee extremistische groepen zitten de iets slimmere mensen die zoeken naar werkelijke oplossingen.
Maar ja die hoor je hier niet. Oplossingen zoeken kan je nu eenmaal niet in oneliners en dit 'profileert' dan ook niet zo gemakkelijk.
Spreek voor jezelf.

Ik ben geen Belgicist.
Ik ben geen Separatist.
Ik ben geen Orangist.

Ik heb geen probleem met Walen, niet met Franstaligen. Ik ga sterk tegen het Walen schelden in en tegen elke reden tot opsplitsing waarvan de objectiviteit en het voordeel voor Vlaanderen niet objectief en eenduidig kan aangetoond worden.

Ik aanvaard Confederalisme niet alles tussenoplossing.

Ik zoek naar oplossingen die België samenhouden DOOR een sterk Vlaanderen. Ik ben van mening dat de vraag tot splitsing moet komen van de Walen onder Vlaamse voorwaarden om te komen tot een Vlaanderen + Brussel, zonder Vlaamse toegevingen. En naar die situatie moeten we streven met een sterk eerlijk en ongedwongen Vlaanderen in een eerlijk Federaal kader.

Liever nog zou ik zien dat Vlaanderen zich goed voelt in België wanneer eerlijk vertegenwoordigd. Maar dat is pas geweten in een België met een sterk Vlaanderen in een sterk Federaal kader. Ik ben ervan overtuigd dat alle Vlaamse nood tot opsplitsen dan zal wegvallen.

Maar. Zoals ik zei. Spreek voor je zelf.

Ik voel mij niet slimmer. Ik voel mij niet beter dan Vlaams Nationalisten. Ik heb de waarheid niet in pacht. Oplossingen zoeken doe je zeker niet door de Vlaams Nationalisten en de Belgicisten te demoniseren. Je hebt beide nodig in het komen tot een oplossing en in het succesvol bestendigen van een oplossing.

Dus wat jij hier zegt is haatdragend en blokkeert elke oplossing waar het merendeel van de Belgen zich goed in zal voelen.

Citaat:
Onzin !
Oud 22 september 2008, 19:05   #119
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat wordt dat een ongelde stem.
?
Oud 22 september 2008, 19:19   #120
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Goh, een intellectueel... kijk, als je niet gewoon terzake kan komen en dit forum maar ziet als een middel om te tonen hoe geletterd je bent en hoe verheven je boven het gepeupel bent, onthou je voortaan maar van commentaar op mijn opmerkingen. Je hoeft hier wat mij betreft zelfs al geen antwoord meer op geven.

Is nochtans redelijk simpel. Vlaams Blok was vroeger de enige partij die tegen het koningshuis was. Zij zijn tegelijk ook voor de afbouw van Belgie en de oprichting van een onafhankelijk Vlaanderen. Die associatie is blijven hangen in Wallonië. Op zich hebben deze twee eigenlijk niets met elkaar te maken.
Deze associatie heeft dan weer geleid tot het verkeerde beeld bij de Walen dat het koningshuis het land bijeen houdt. Hun redenering is: VB is tegen België en VB is tegen het koningshuis. Dus moet het koningshuis voor hen op de een of andere manier in de weg liggen om België te splitsen.
Het enige dat je nu nog nodig hebt is de slippery slope redenering. Als je een vinger geeft ben je meteen je hand kwijt. Met andere woorden als we het koningshuis opgeven is België meteen gesplitst.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 september 2008 om 19:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be