![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een pathetisch slijmerig gejank alhier, net een Griekse Tragedie. Politiek is macht verwerven, de manier waarop is bijkomstig. Dat was vroeger zo, en is vandaag niet anders. Het mes dat De Wever meent in zijn rug te hebben gekregen heeft hij nog niet zo lang geleden zelf in J-M Dedecker zijn rug geploft (niet dat ik dat erger vond, ver van). No big deal, dus.
Laatst gewijzigd door Pietje : 24 september 2008 om 08:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongetwijfeld, vraag is evenwel of dit dan de zogezegde "nieuwe politieke cultuur" en "goed bestuur" zijn waar de politici hun mond vol van hadden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie heeft dit zien aankomen?
Ik had het niet zien aankomen en zelfs veel CD&V-ers (waaronder verkozenen) uit de Vlaamse rand hadden dit niet zien komen. CD&V - NV-A heeft in de lokale gelederen een heel sterk imago, politici als bijvoorbeeld Doomst weten én geven grif toe dat de NV-A voor hun het verschil heeft gemaakt tussen al dan niet verkozen te zijn. Ik ben intriest over deze situatie. Stilletjes hoop ik alsnog dat de regering dra valt en dat de buik van de CD&V aanstuurt op een hereniging met de NV-A maar ik vrees dat mijn hoop ongegrond zal blijken. Ik weet niet waar die ommezwaai in de CD&V-top is vandaan gekomen maar ik vrees dat Peeters de stroman is geweest van de 'onzichtbare' drukkingsgroepen. Droevige dagen, droevige dagen. Gun
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 24 september 2008 om 09:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gun ik heb met u te doen, ik geloof echt dat jij een oprechte Vlaamsvoelende gast zijt, maar we mogen toch niet naief zijn ! bekijk het parcours van de CVP nu toch eens ! ALS de christendemocraten in heel de geschiedenis van het land al een staatshervorming doorvoerden, dan was het omdat ze met de rug tegen de muur stonden ! dan was het TELKENS om de Belgische meubelen te redden ! de eerste golf in 70 ... kanaliseerde Leuven Vlaams (wat makkelijk de motor had kunnen zijn naar meer, Belgie wankelde) naar een heel brave culturele autonomie de tweede golf in de jaren 80 kwam er na de Vlaamse woede over 'het scholeke in Komen', Egmont en de uitdagende Happart ... alweer de CVP kanaliseert een opstoot van politieke Vlaamsvoelendheid naar een nep-federalisme, omdat Belgie weer wankelt hé! in de jaren 90 de opkomst van het VB met weer politieke Vlaamsvoelendheid, CVP doet nog een stapje (hierbij extra belangenconflicten installerend en faciliteiten betonnerend) ... en nu nu het failliet van het Belgische systeem weer eens voor iedereen duidelijk is, willen ze mogelijk nog een stapje zetten, mogelijk een nep-confederalisme introduceren (ongetwijfeld met nog extra betonneringen van de belgische staat in bvb een paritaire senaat of zo) wat de CD&V ook beweert ... ZIJ hebben de afgelopen 65 jaar (ik wil zelfs niet zover teruggaan als de koningskwestie en het schoolpact) ... steeds, als het puntje bij paaltje komt BELGIE GERED .... ik vermoed dat BdW als geschiedkundige daar toch ook één en ander van wist al ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och Jan, dat zijn gewoon termen die goed overkomen in het oog van een camera. Voor de rest is en blijft politiek het verwerven en (eventueel) uitoefenen van macht. Iedereen die politiek actief is heeft die machtsgeilheid.
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() U weet dat goed uiteraard, als politieke vakbondsman.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder de steun van de leden, is de "macht" van een vakbondsman gelijk aan NUL.
Btw, op 25 jaar is het loon van mijn leden zo goed als verdrievoudigd (en dat is niet omdat mijn werkgever zo gul was, maar door gezameilijke syndicale strijd). Ik mag gerust zeggen dat, indien ik het bedrijf verlaat, het met opgeheven hoofd zal zijn.
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() Het enige grote verschil tussen nu en de jaren 60, 70 en 80 is dat een groot deel van de buik van CD&V door de link met NV-A is durven uitkomen voor zijn Vlaamse reflex. Ik ben tot de laatse minuut (misschien naïef) blijven geloven dat er een nieuwe generatie CD&V-ers was opgestaan. Ik ben zelfs momenteel nog steeds de mening toegedaan dat dit voor vele verkozenen ook nog steeds het geval is. De 'onzichtbare' drukkingsgroepen hebben zo veel macht in dit klote land, ze controleren de pers, de toppolitici, de vakbonden, ... Hopelijk (misschien even naïef) krijgt de CD&V dra de rekening gepresenteerd en wordt de NV-A groter de de CD&V, krijgen VB, NVA & LDD samen zo'n grote macht dat er niet meer om heen kan worden gefietst.
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Dubbel
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 24 september 2008 om 09:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]()
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik leer daaruit dat onafhankelijkheid NOOIT stap voor stap onderhandeld KAN bereikt worden. Die onafhankelijkheid moet eerst uitgeroepen worden en nadien kan je onder internationaal toezicht onderhandelen over de modaliteiten. Wie onderhandelt over de onafhankelijkheid zelf, en stap voor stap wil gaan zal steeds het compromis moeten sluiten dat de onafhankelijkheid zelf moeilijker maakt. de N-VA moet heel haar strategie herzien, maar ik vrees dat dat er niet zit aan te komen, ik zien BdW nog eerder dezelfde fout nog eens maken en terug met de CD&V proberen. pas op ik neem dat niemand kwalijk hé, zeker geen jonge mensen, maar wie al een tijdje meedraaid én ook de politieke geschiedenis een beetje bijhoudt, die heeft dit scenario al te dikwijls zien passeren ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ik denk het niet, ik hield (hou) rekening met een (fluwelen) (r)evolutie, jij niet en jij hebt het momenteel nog bij het rechte eind.
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() de glazen bol in de handen van het vb, dat word lachen....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het is derhalve wel degelijk de NVA die Leterme in de rug heeft geschoten, door op federaal vlak in de oppositie te gaan. Mijn indruk is dat een Leterme het spel wel eerlijk heeft gespeeld : hij is -voor ZIJN kartel nota bene-tot tweemaal toe "bij de Koning" geweest.. een derde maal was er teveel aan (begrijpelijk : dit betekende politieke zelfmoord). Om deze reden vind ik persoonlijke aanvallen tegen een Leterme (zoals hem voorstellen als een nar bvb) volkomen misplaatst.. Ik hoop voor hem dat hij zijn lesje geleerd heeft en nu begrijpt dat kartels met separatisten uit den boze zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
De NVA is elke keer het geheugensteuntje geweest van het kartelprogramma, of het was reeds lang in de diepvires. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 1 in het partijprogramma van de CD&V staat confederalisme. u moet daar wereldwijdt de betekenis eens van opzoeken. 2 de N-Va is een separatistische partij, maar wel eentje die gelooft dat dit doel te bereiken is via stap-voor-stap onderhandelingen (quod non zie mijn post daarvoor) Laatst gewijzigd door Anna List : 24 september 2008 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |