![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt me wel een duur dieet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een fles wijn, een koppel eieren en een biefstukje ... Hoe kunde daar nu groot van worden ... ![]() Mijn aanpassing van uw dieet was al iets of wat vrolijker ... ![]()
![]() |
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar vgl maar eens met een ander dieet, met t mijne gaat ge t gelukkigst zijn ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vriend van me heeft ook een ongelooflijk lage BMI, die slaagt er ook niet in om bij te komen, maar die sukkelt toch wel met zijn gezondheid. Altijd snel moe, snel allerlei kwaaltjes, chronische toestanden allerlei,... Een "zwak gestel", dus, en dat zou zeker verbeteren mocht hij niet zomaar "omver te blazen" zijn.
![]() |
![]() |
#207 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat je mager bent, manta, dat je anorexie hebt. En je hebt hopelijk wel de vermogens om in te zien dat ik dat prentje postte om een reden. Ik hoop ook dat je tot het inzicht gekomen bent dat dit een extreme demonstratie was van hoe ruw de bmi is en dat het dus niet per se om bodybuilders versus obesen moet gaan. Ik merk vooral dat als je mager bent, iedereen het nodig vindt je uit te schelden voor skelet, geraamte, strijkplank, anorexiepatiënt, ... terwijl deze mensen niet eens beseffen dat je 1) jezelf niet hoeft uit te hongern om mager te zijn 2) ze je een complex aanpraten. Daarbij komt dan ook nog dat het tegenwoordig in de tijden dat obesitas pandemische vormen begint aan te nemen het normaal wordt gevonden om mensen die een normaal of te laag ewicht hebben uit te schelden, terwijl mensen die overgewicht hebben worden toegejuicht al zouden het gezellige levensgenieters zijn. Zowel in het geval van anorexie als in het geval van obesitas gaat het echter om eetstoornissen, die beide fatale gevolgen kunnen hebben en die je dus beter niemand toewenst. Daarbij moet er ook op gewezen worden dat het feit dat er zoveel obesen zijn in deze samenleving, een voedingsbodem vormt voor anorexie. Er zijn namelijk wel eens casussen die begonnen zijn met hun restrictief gedieet omdat ze bang zijn zoveel bij te komen en zo zwaar te worden als mensen met (veel) overgewicht. Er lijkt een nieuwe moraal te heersen: overgewicht kan, mag en moet toegejuicht worden, dit afbreken is niet politiek correct. Vanuit dit standpunt word op of onder je gewicht zijn zonder dat je een psychische stoornis hebt (anorexie) gezien als not done en is het de nieuwe mode om deze mensen te kleineren. De marketingwereld speelt daar uiteraard op in want al de mensen met een maatje meer zijn inderdaad niet zo gevleid met een mannequinpop met een maatje minder, en dat kan geld kosten. Maar zeg eens Manta, "mensen met magerzucht ook aanpakken", hoe zie je dat concreet? Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 september 2008 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
|
![]() Citaat:
Tenzij het absoluut exuberante vormen aan begint te nemen en de persoon duidelijk lijdt onder zijn eigen gewicht (minder mobiel), heb ik het nog maar weinig meegemaakt dat mensen uitgemaakt worden omwille van hun overgewicht. Maar ze voelen zich wel heel vaak geviseerd, oa als er iemand slank passeert. Gelukkig hebben ze via de media de oplossing aangereikt gekregen om deze persoon als anorectisch te bestempelen zodat ze zichzelf kunnen wijsmaken dat deze persoon vast nauwelijks eet. Ik heb al eens gezegd dat het in mijn omgeving verder meestal de molligere mensen zijn die de nog molligere mensen 'uitmaken' of 'nawijzen'. :-/ Maar het gaat in beide gevallen inderdaad om een eetstoornis en ik hoop dat dit snel wereldwijd als dusdanig wordt erkend want dat is nu nog veel te weing het geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
|
![]() Citaat:
Gelukkig streven sommige mensen het ook helemaal niet na om respectvol naar anderen toe te zijn, laat staan dat ze aan tact of verfijndheid toekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
|
![]() ik ben reeds 20 kg afgevallen op 6 maand.
Ik had een BMi van 30, en nu is ie terug 25. Ik probeer de komende 6 maand nog eens 10 kg af te vallen, zodat ik aan een bmi van +- 22.5 zit. Wat heb ik er voor gedaan? Niets speciaal. Meer sporten (6 dagen per week) Dervoor was het 3 keer. Geen snoep. Gewoon geen, niet af en toe, nee nix. Int begin is da lastig, ma da went wel. Veel water Int weekend veel alcohol en weinig eten. Val je echt zaleg van af ![]() Na het avondeten niets meer eten, tenzij nog een kom soep. Simpel als dat. Eerste drie weken doet pijn, ma vanaf je voelt dat je afvalt, vind je het zaleg, en raak je in dat patroon gewoon.
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mss kan ik dus maar beter de moeite doen om je enkele links door te geven zodat je jezelf effe in de materie kan verdiepen ... Bij de WHO kan je netjes nakijken dat een bmi van 16 effectief wil zeggen dat je te mager bent ... http://www.who.int/bmi/index.jsp?introPage=intro_3.html Bij statbel kan je ook nakijken in welke groep van de bevolking de percentages te vinden zijn ... http://statbel.fgov.be/figures/d364_nl.asp#8 En hier kan je rustig je BMI zelf uitrekenen... http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=3323 Verder wil ik u er wel effe op wijzen dat ik niet heb gezegd dat mager zijn gelijk staat aan anorexia ... ![]() Citaat:
Wat ik wel merk is dat mensen met overgewicht (eender in welke mate) zich toch beter in hun vel voelen ...Mss vandaar uw conclusie ... Citaat:
![]() Waar haal je dat uit ??? Ik zal het even voor je verduidelijken ... Anorexia nervosa is een eetstoornis ... Maar obesitas is dat niet ...Obesitas is een andere term voor zwaarlijvigheid, en is absoluut geen eetstoornis !!! http://nl.wikipedia.org/wiki/Anorexi...a_(eetstoornis) http://nl.wikipedia.org/wiki/Obesitas Citaat:
Citaat:
Overgewicht wordt niet toegejuicht (mss lijkt dat zo voor u) , 't is andersom, men maakt nu eindelijk duidelijk dat het magere voorbeeld van de laatste decennia een slecht voorbeeld was ... (modellen , zangeressen e.d., ) ![]() Citaat:
- Men was al begonnen met de ongezonde modellen met een bmi van minder dan 18 (de grens van goed gewicht - ondergewicht)van de catwalk te bannen, laat men die tendens doortrekken naar alle reclamemedia, zodat ze eindelijk stoppen met "mager zijn" als rage naar de jongeren te sturen ... - En wat een vergeten puntje is ... Voedingsinspectie meer bevoegdheden geven ...Niet alleen moet men bedrijven aansporen om minder ongezonde voedingswaren aan te bieden, ook moet men er dringend aan beginnen om goedkopere voedingswaren aan te pakken ... De economische situatie in dit land maakt dat mensen meer naar de goedkopere merken gaan grijpen als het op eten aankomt, maar net daar zit een addertje onder 't gras ... De goedkopere merken bieden hetzelfde als de dure merken, maar wel met andere ingrediënten , zodat er in een goedkoper merk meer vetcaloriën zitten ... Citaat:
Citaat:
Humor noemt dat ... Ik zie trouwens niet in wat er verkeerd is om "goed voorzien van oren en poten" te zeggen tegen een vrouw, integendeel, een beetje vrouw zal dat zelfs graag horen ... Maar om u een plezier te doen ... @Ingenious ... Ik bedoelde met m'n uitspraak niet dat u reuze olifante-oren hebt en ook niet dat er iets mis is met uw ledematen hoor ... ![]() Zo goed Groentje ??? ![]()
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Daarom is er ook een ruim aanbod van sportzenders zoals eurosport op de kabel , en ook voor playstation en pc zijn er massa's sportgerelateerde spelletjes te vinden ... ![]() (De wii laten we er buiten want daar moet je teveel bij bewegen, wat de kans op kwetsuren enkel maar vergroot ...)
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er is niks mis met oren en poten. En als je eruit ziet als een skelet, zie je eruit als een skelet. Agnes Buzala: ![]() ![]() Inguna Butane: ![]() Carol Sippel: ![]() Nataliya Gotsiy: ![]() ![]() Ik kan geen andere term dan "skelet" verzinnen voor deze vrouwen. Gewoon botten met vel rond. Walgelijk.
![]() |
![]() |
#215 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik lach niemand uit die mager/slank is. Je kan mager en gezond zijn, je kan echter ook mager en ongezond zijn. In dat laatste geval juich je dat beter niet toe... Citaat:
![]() |
![]() |
#216 |
Vreemdeling
|
![]() U moet een beetje gezet zijn om aan politiek te doen. Kijk maar naar het nieuws. >
Laatst gewijzigd door <!-- / breadcrumb-- : 24 september 2008 om 17:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
|
![]() Citaat:
overigens, ik ben geen student meer, dus het comazuipen is gedaan Volwassenen die zich straalbezopen drinken is echt wel belachelijk ![]()
![]() |
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
- mijn vakgebied - mijn gezondheid. en parels zijn niets voor zwijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#220 | |
|
![]() Citaat:
![]() Zulke meiden mogen ze van mij ook van de catwalk bannen of tenminste analyseren waarom ze zo mager zijn en dit dan ook aan het volk die hun kan zien als spiegel vermelden. Maar dat betekent niet dat je iedereen die slank is moet beginnen beledigen, of nog betekent: er is nooit iets dat toelaat dat je met naamkaartjes begint te smijten, tenzij je iets wil prijsgeven over jezelf natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |