Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2008, 22:31   #61
FDM
Banneling

Standaard

mag ik weten wat een nederlander er zou van vinden als Friesland elk jaar 1.000.000.000 kreeg van Zeeland
__________________________________________________ ____
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 22:39   #62
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Jan,
Dat zijn enkel de werlozen zoals de RVA ze heeft geteld. Op dit ogenblik zitten er ook meer dan een half miljoen Belgen in de primaire arbeidsongeschiktheid (minder dan één jaar ziek).Of vijfentwintig miljoen vergoede dagen per jaar.
Kijk eens hoeveel daarvan wonderbaarlijk genezen bij de eerste RIZV-controle: van de ongeveer 25000 in het eerste jaar van hun erkenning blijven er na vijf jaar nog ongeveer de helft over.
Als je voor de rest nog en studie hebt over welke sommen er bijvoorbeeld van het rijke Brabant naar de rest van BelgIë vloeit lees ik dat graag. Het zijn nu eenmaal de Antwerpenaren die we haten, niet de Walen.

Laatst gewijzigd door DannyS : 25 september 2008 om 22:39.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 22:39   #63
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

zie hieronder

Laatst gewijzigd door Hollander : 25 september 2008 om 22:40.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 22:40   #64
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
mag ik weten wat een nederlander er zou van vinden als Friesland elk jaar 1.000.000.000 kreeg van Zeeland
__________________________________________________ ____
Dat lijkt me een hypothetische situatie aangezien Zeeland 380.000 inwoners heeft die bij elkaar ongeveer 10 Miljard BNP hebben. Dan zou het gaan om 10% van het BNP van een provincie.
Oud 25 september 2008, 22:45   #65
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dat lijkt me een hypothetische situatie aangezien Zeeland 380.000 inwoners heeft die bij elkaar ongeveer 10 Miljard BNP hebben. Dan zou het gaan om 10% van het BNP van een provincie.
Precies, perfect vergelijkbaar dus.

mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 22:47   #66
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En wat vind een Nederlander ervan dat men de lonen van degene die door het rijk zijn tewerkgesteld gaat afschilderen als transfers in de sociale zekerheid? Die mensen werken voor hun geld!
Oud 25 september 2008, 22:51   #67
Hollander

Standaard

Dat hangt ervanaf hoe je het bekijkt. We hadden hier vroeger het verschijnsel 'Melkertbanen' waarbij mensen met subsidiegeld aan (de facto) niet onmisbaar werk werden geholpen. Mensen geholpen en de overheid zou het anders linea recta aan uitkeringen uitgeven. Maar zuiver broodnodig ambtenarenwerk lijkt me niet in dat plaatje passen.

(ik ken nog wel wat leuke ambtenarenmoppen)
Oud 25 september 2008, 22:52   #68
FDM
Banneling

Standaard

'En wat vind een Nederlander ervan dat men de lonen van degene die door het rijk zijn tewerkgesteld gaat afschilderen als transfers in de sociale zekerheid? Die mensen werken voor hun geld!'

in 1 zin hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahav
Oud 25 september 2008, 22:52   #69
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Precies, perfect vergelijkbaar dus.

mvg. sint ignacius
Dat spijt me voor Vlaanderen als dat zo is. Ik denk dat dat in Nederland niet lang stand zou houden.
Oud 25 september 2008, 22:54   #70
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Hier hebt ge een paar bodemloze putten:
Werkloosheidsgraad buurman Antwerpen (augustus 2008): 12,46%
Kosten Masterplan Antwerpen: 1,5 miljard
...
Laat Vlaanderen deze problemen oplossen. Maar verplicht ze niet om de problemen in Wallonie mee op te lossen.
Maar als ge nog een paar toekomstige putten wil:
-vergrijzing waar geen voorzieningen voor getroffen zijn,
-crisis van de wereldeconomie die er zit aan te komen...
En dit alles gekombineerd met een regering die geen recurente maatregelen durft te nemen. We gaan nog leuke tijden tegemoet.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 22:59   #71
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Ik bedoel: waarom krijgen honderdduizenden zoveel ziektegeld toegestopt, als na een jaar al blijkt dat ze helemaal niet zo ziek zijn. En waarom moeten de echte invaliden het ondertussen mat een aalmoes doen, en solidarteitbijdragen BETALEN?
Oud 25 september 2008, 23:00   #72
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat vind een Nederlander ervan dat men de lonen van degene die door het rijk zijn tewerkgesteld gaat afschilderen als transfers in de sociale zekerheid? Die mensen werken voor hun geld!
Aan het massa Waalse ambtenaren te zien, moeten er daar wel een deel bij zijn die ipv te werken, tegenwerken.
Maar uiteraard zijn dit transfers, voor het gedeelte dat een normaal ambtenarenkorps overstijgt. Kan men elke Waal wel ambtenaar maken.
Oud 25 september 2008, 23:04   #73
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik bedoel: waarom krijgen honderdduizenden zoveel ziektegeld toegestopt, als na een jaar al blijkt dat ze helemaal niet zo ziek zijn. En waarom moeten de echte invaliden het ondertussen mat een aalmoes doen, en solidarteitbijdragen BETALEN?
Weet ik ook niet. Het probleem zal ook wel zijn om de echte en de valse invaliden van elkaar te onderscheiden.
Maar dat Belgie geen paradijs is voor echte invaliden, dat verwonderd mij niet.
En wat mij betreft mogen echte invaliden dan een stuk meer krijgen. Maar de andere zijde van de medaille is, dat in Belgie de belastingen/rsz bijdragen de pan uitswingen. Maw dat het geld op is.
Oud 25 september 2008, 23:08   #74
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Laat Vlaanderen deze problemen oplossen. Maar verplicht ze niet om de problemen in Wallonie mee op te lossen.
Vlaanderen wil alle lage inkomens de armoede injagen, te beginnen met die van hun eigen volk. Voor dergelijke oplossingen bedanken de Walen terecht.
Oud 25 september 2008, 23:25   #75
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Weet ik ook niet. Het probleem zal ook wel zijn om de echte en de valse invaliden van elkaar te onderscheiden.
Maar dat Belgie geen paradijs is voor echte invaliden, dat verwonderd mij niet.
En wat mij betreft mogen echte invaliden dan een stuk meer krijgen. Maar de andere zijde van de medaille is, dat in Belgie de belastingen/rsz bijdragen de pan uitswingen. Maw dat het geld op is.
Het probleem is dat BelgIë, de Vlamingen zowel als de Walen, met vrijwel al het geld gooien naar wie pas zogezegd en tijdelijk ziek is geworden, en die dus nog geen geldproblemen heeft. Eens het bewijs van je ziekte is geleverd, je erkend bent, mag je dertig jaar wachten tot ze nog maar gaan beloven je tot aalmoes verschrompelde uitkering aan te passen aan de hogere levensduurte. Van mijn jaar zijn er, denk ik, nog geen duizend invaliden. Waarom krijgen die niks, en die honderduizenden oportunisten wel?

Laatst gewijzigd door DannyS : 25 september 2008 om 23:30.
Oud 25 september 2008, 23:43   #76
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
'En wat vind een Nederlander ervan dat men de lonen van degene die door het rijk zijn tewerkgesteld gaat afschilderen als transfers in de sociale zekerheid? Die mensen werken voor hun geld!'

in 1 zin hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahav
Als je vind dat die geen nut hebben gooi dan nog een paar Vlaamse leraars en flikken op straat. Maar kom met dat soort oplossingen niet bij de buren af. In Nedreland is het ambtenarenKorps trouwens afgenomen, terwijl de NVA er enkel voor gezorgd heeft dat de Vlaamse ambtenaren evenveel gaan verdienen dan hun federale collega's met groter ambtgebied.

Laatst gewijzigd door DannyS : 25 september 2008 om 23:48.
Oud 25 september 2008, 23:45   #77
FDM
Banneling

Standaard

kwallonië heeft 10% meer flikken per inwoner dan vl en
11% meer spoormannen per inwoner dan vl
Oud 25 september 2008, 23:51   #78
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Waar haal je dat?
Oud 26 september 2008, 00:05   #79
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat spijt me voor Vlaanderen als dat zo is. Ik denk dat dat in Nederland niet lang stand zou houden.
Zeg 's hollander, België is een van de grootste handelsnaties ter wereld, met een bbp van 300 miljard, ongeveer. Vlaanderen kan niet tegelijk laten uitschijnen dat zij dat vrijwel in hun eentje binnenrijven en dan beweren dat 5 miljard daar 10% van is.
Bij onze Franse buren ontvangt het relatief kleinere Rijsel en Duinkerke 5% van het gehele bbp. Nochtans is er niemand in Frankrijk die hun uitmaakt voor luiaards en profiteurs.

Laatst gewijzigd door DannyS : 26 september 2008 om 00:23.
Oud 26 september 2008, 07:54   #80
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg 's hollander, België is een van de grootste handelsnaties ter wereld, met een bbp van 300 miljard, ongeveer. Vlaanderen kan niet tegelijk laten uitschijnen dat zij dat vrijwel in hun eentje binnenrijven en dan beweren dat 5 miljard daar 10% van is.
Bij onze Franse buren ontvangt het relatief kleinere Rijsel en Duinkerke 5% van het gehele bbp. Nochtans is er niemand in Frankrijk die hun uitmaakt voor luiaards en profiteurs.
Wat is uw probleem eigenlijk, je wil België in stand houden, wat het ook moge kosten. Eigenlijk is het land al jaren geleden gesplitst. Vanaf dat de partijen in ieder landsgedeelte hun eigen weg zijn gegaan. Als Catalanen, Schotten, Ieren, Basken,enz...naar meer autonomie streven dan is dat blijkbaar ok, owee als Vlamingen dat doen, dan is het kot te klein. Dan zijn we dikke rascisten en egoïsten.

@ DannyS
De dag dat het geld hier echt op is en dat er te weinig eurokes zijn voor de modale Vlaming, dan zullen we eens zien wat die Vlaming van de transferten denkt, dan is het revolutie...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be