![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() mag ik weten wat een nederlander er zou van vinden als Friesland elk jaar 1.000.000.000 kreeg van Zeeland
__________________________________________________ ____ |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Staatssecretaris
|
![]() Jan,
Dat zijn enkel de werlozen zoals de RVA ze heeft geteld. Op dit ogenblik zitten er ook meer dan een half miljoen Belgen in de primaire arbeidsongeschiktheid (minder dan één jaar ziek).Of vijfentwintig miljoen vergoede dagen per jaar. Kijk eens hoeveel daarvan wonderbaarlijk genezen bij de eerste RIZV-controle: van de ongeveer 25000 in het eerste jaar van hun erkenning blijven er na vijf jaar nog ongeveer de helft over. Als je voor de rest nog en studie hebt over welke sommen er bijvoorbeeld van het rijke Brabant naar de rest van BelgIë vloeit lees ik dat graag. Het zijn nu eenmaal de Antwerpenaren die we haten, niet de Walen. Laatst gewijzigd door DannyS : 25 september 2008 om 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zie hieronder
Laatst gewijzigd door Hollander : 25 september 2008 om 22:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Dat lijkt me een hypothetische situatie aangezien Zeeland 380.000 inwoners heeft die bij elkaar ongeveer 10 Miljard BNP hebben. Dan zou het gaan om 10% van het BNP van een provincie.
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Staatssecretaris
|
![]() En wat vind een Nederlander ervan dat men de lonen van degene die door het rijk zijn tewerkgesteld gaat afschilderen als transfers in de sociale zekerheid? Die mensen werken voor hun geld!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Dat hangt ervanaf hoe je het bekijkt. We hadden hier vroeger het verschijnsel 'Melkertbanen' waarbij mensen met subsidiegeld aan (de facto) niet onmisbaar werk werden geholpen. Mensen geholpen en de overheid zou het anders linea recta aan uitkeringen uitgeven. Maar zuiver broodnodig ambtenarenwerk lijkt me niet in dat plaatje passen.
(ik ken nog wel wat leuke ambtenarenmoppen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() 'En wat vind een Nederlander ervan dat men de lonen van degene die door het rijk zijn tewerkgesteld gaat afschilderen als transfers in de sociale zekerheid? Die mensen werken voor hun geld!'
in 1 zin hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahav |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Dat spijt me voor Vlaanderen als dat zo is. Ik denk dat dat in Nederland niet lang stand zou houden.
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ge nog een paar toekomstige putten wil: -vergrijzing waar geen voorzieningen voor getroffen zijn, -crisis van de wereldeconomie die er zit aan te komen... En dit alles gekombineerd met een regering die geen recurente maatregelen durft te nemen. We gaan nog leuke tijden tegemoet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik bedoel: waarom krijgen honderdduizenden zoveel ziektegeld toegestopt, als na een jaar al blijkt dat ze helemaal niet zo ziek zijn. En waarom moeten de echte invaliden het ondertussen mat een aalmoes doen, en solidarteitbijdragen BETALEN?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar uiteraard zijn dit transfers, voor het gedeelte dat een normaal ambtenarenkorps overstijgt. Kan men elke Waal wel ambtenaar maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat Belgie geen paradijs is voor echte invaliden, dat verwonderd mij niet. En wat mij betreft mogen echte invaliden dan een stuk meer krijgen. Maar de andere zijde van de medaille is, dat in Belgie de belastingen/rsz bijdragen de pan uitswingen. Maw dat het geld op is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Staatssecretaris
|
![]() Vlaanderen wil alle lage inkomens de armoede injagen, te beginnen met die van hun eigen volk. Voor dergelijke oplossingen bedanken de Walen terecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DannyS : 25 september 2008 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DannyS : 25 september 2008 om 23:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() kwallonië heeft 10% meer flikken per inwoner dan vl en
11% meer spoormannen per inwoner dan vl |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Staatssecretaris
|
![]() Waar haal je dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bij onze Franse buren ontvangt het relatief kleinere Rijsel en Duinkerke 5% van het gehele bbp. Nochtans is er niemand in Frankrijk die hun uitmaakt voor luiaards en profiteurs. Laatst gewijzigd door DannyS : 26 september 2008 om 00:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
@ DannyS De dag dat het geld hier echt op is en dat er te weinig eurokes zijn voor de modale Vlaming, dan zullen we eens zien wat die Vlaming van de transferten denkt, dan is het revolutie...
![]() |