![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De 'Nieuwe Orde' was trouwens niet meer dan heel oude (en slechte) wijn in nieuwe zakken, door & voor ouwe zakken.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Banneling
|
het ergste wat een immigrant kan overkomen : terechtkomen in een eéntalig franse omgeving , waar hij zal leren lak te hebben aan vlaamse normen en waarden
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Staatssecretaris
|
Uw enige trots bestaat er blijkbaar in dat u nu Frans spreekt.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik weet echter niet meer welk land of landen... kan iemand mij hierin even helpen? ik heb het ergens gelezen, maar het ontglipt me nu
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Staatssecretaris
|
Vlaanderen is dan ook de enigste regio die bedreigd wordt door corridors, verlies van grondgebied en francophonen die vinden dat hun heilige taal moet worden gesproken in gans Vlaanderen.
|
|
|
#109 |
|
Staatssecretaris
|
Het is trouwens een schande dat onze Vlaamse politici veel te weinig inzitten met Brussel.
Brussel uitbreiden, goed, maar dan wel VOLLEDIGE PARITEIT in regering en Parlement EN TWEE consuls als hoofd van het BHG !!!
|
|
|
|
|
#110 |
|
Staatssecretaris
|
en heeft die lompe prof er ook bij gezegd dat België het enigste land is waar minderheden pariteiten, alarmbelprocedures en belangenconflicten toebedeeld krijgen?
|
|
|
#111 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Belgie is dan ook het enige meertalig land waar taalfaciliteiten bestaan. Belgie is het enige land waarvan je de nattonaliteit kan krijgen, zonder één van de landstalen te spreken. Belgie is het enige land waar je stemrecht hebt zonder zelfs maar EU-burger te zijn. Belgie is het enige land waar eigen burgers moeten wachten op een woning, omdat asielzoekers voorrand krijgen op sociale woningen. Belgie is het enige land waar asielzoekers geld en woning krijgen zonder ervoor te moeten werken. Belgie is het enige land waar de politie illegalen niet actief mag opsporen en het land uitzetten. Only in Belgium is nog veel uitgebreider. Maar de vraag om te integreren is blijkbaar een vraag die de Franstaligen tegen de borst stoot. Wel laten we het de Franstaligen even duidelijk maken, zij zijn de hoofdschuldigen aan Citaat:
Citaat:
Laat het de Franstaligen duidelijk zijn dat hun onwil om zich aan te passen naar de gemeente waar ze wonen en hun weigering om de taal te leren van hun buren en hun eisen om hun Waalse cultuur te kunnen behouden,erger zelfs om de Franse cultuur te mogen aannemen in Vlaanderen, de allochtonen aanspoort ook hun woestijn taal en cultuur te importeren naar Brussel en de andere steden in Belgie. Want waarom zouden zijzich moeten aanpassen en de taal moeten leren, als zelfs de Franstalige burgers van dit land het niet doen in Vlaanderen en Brussel. |
|||
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met die twee voorbeelden wordt trouwens ook duidelijk dat de Vlaamse wooncode heel braafjes is: mensen moeten helemaal niet bewijzen dat ze vloeiend Nederlands spreken of schrijven. Er wordt slechts gevraagd dat Nederlandsonkundigen zich engageren tot het leren van de taal, of wordt in een gesprekje van enkele minuutjes nagegaan of die desbetreffende persoon een beetje Nederlands spreekt. Belachelijk slappe voorwaarden in vergelijking met Finland en Ierland. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 28 september 2008 om 08:39. |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
|
Citaat:
Het omgekeerde bestaat nog wel: gisteren was ik met een taalgemengd gezelschap in Ronse. De Franstaligen gaven aan dat ze in de crypte onder de kerk geen probleem was om de uitleg in het NL te krijgen; maar toch stond de vrouwelijke gids erop om de uitleg in (voortreffelijk) FR te doen. En tijdens de uitleg zag ik de andere mensen in de crypte denken: verdorie toch; die Franstaligen doen toch nooit eens een inspanning om in Vlaanderen NL te gebruiken. |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
|
Citaat:
Azert is een leugenaar? Slaag me nu dood.... |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, en met uw eerdere "gisteren hoorde ik... en een professor zei..." heb ik mooi aangetoond dat u zaken aan de lopende band uitvindt. Er zijn immers weldegelijk nog andere landen die in bepaalde gebieden taalvoorwaarden verbinden aan het wonen of verwerven van onroerend goed.
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
|
Citaat:
Gezien de tijdstippen waarop je antwoordt, ben je misschien ook helemaal geen onderwijzer of zit je op politics.be terwijl je in de klas zit? |
|
|
|
|
|
|
#120 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Voor mij mocht die gids zijn/haar uitleg opnieuw doen en dan wel in het Nederland. Ik ga namelijk steeds met mijn kids naar zulke dingen en vind het niet normaal dat een kid van 11 jaar in zijn eigen taalgebied niet in zijn eigen taal bediend zou worden. Mijn geld is immers evenveel waard als dat van die bejaarde Franstalige ambtenaren. |
||
|
|
|