![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Gelukkig is Fortis ook een Nederlandse onderneming. Fortis kan dus ook in Nederland juridisch aangepakt worden. Wat zou dat een genog zijn zeg, om Lippens en Co voor een Nederlandse rechter te zien verschijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() En wat is je punt? Als het de schuld van het Nederlandse toezicht was, dan had hij al antwoorden gehad. De Nederlandse banken staan nog fier overeind, terwijl er 2 Belgische banken binnen een paar dagen zijn omgevallen. Het lijkt me duidelijk waar er gefaald is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als twee partijen A en B overeenkomen dat ze elk de verantwoordelijkheid gaan nemen over een verschillend stuk van de taak dan ga je toch niet steeds de ander controleren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() Als 2 partijen zoiets overeenkomen moet er ook niet naar elkaar gewezen worden als het mis gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoe stom van mij om aan de perfectie van Holland te twijfelen. Er zijn nog geen ongelukken gebeurd in Nederland maar de krisis is nog niet voorbij ![]() Als er gefaald wordt is het een belgische bank, nog geen 2 posts eerder was het ook nog een nederlands bedrijf. OOk niet verlegen om hypocriet te zijn hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze hebben een gezamelijk doel. Als er dingen foutlopen moet gezocht worden naar de oorzaak daarvan. Ik denk dat er bij er bij Lippens en co wel degelijk dingen fout gelopen zijn. Het pleit absoluut niet voor de belgische kant dat ze weigeren een commissie op te richten om alles uit te pluizen en doet vermoeden dat bepaalde potjes best gesloten kunnen blijven... (en dat er dus wel degelijk vanalles aan de hand is) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Dit zijn gouden tijden voor de oppositie. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 2 oktober 2008 om 07:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Belgische politici zijn meesters in het dichthouden van beerputten.
Ze zullen wel zeggen dat de Hollanders zo calvinistisch zijn dat ze altijd de waarheid boven tafel willen halen. http://www.volkskrant.nl/binnenland/...iten_de_balans |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus: Je zet jezelf een beetje teveel in 'the picture' wanneer je een oordeel of veroordeling verwacht.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederlanders doen het beter, de politiek neemt meer bedrijfseconomische beslissingen ipv politieke... Dankzij de Belgiscje politiek moet de overheid hier alles doen dat niet rendabel is...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 2 oktober 2008 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik geloof best dat er dingen niet correct zijn verlopen, maar als Nederland hun huiswerk goed had gemaakt dan hadden ze nu wel een beter argument dan " als we dat hadden geweten...." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Overigens het ergerlijkste is gewoon dat de Nederlanders fouten constateren aan Belgische kant en onze politiekers keihard weigeren om een onderzoekscommissie op te richten om dat ofwel deftig te ontkennen ofwel deftig uit te pluizen en er iets aan te doen. Je zegt zelf dat je wil geloven dat er fouten gemaakt zijn : je kunt dan toch niet akkoord zijn met het feit dat dit met de mantel der liefde moet bedekt worden en dat alles netjes de doofpot in moet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Als er iets moet gebeuren zal het langs het gerecht moeten en niet langs een politiek gestuurde commissie.
Dat de Nederlanders eerst zelf eens aan hun kant kijken en dan met klare zaken afkomen ipv alles naar hier te schieten. Trouwens de overname van ABN is niet de oorzaak van alle problemen en dat is wel waar de nederlanders naar toe willen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ABN heeft wel degelijk een heel grote, cruciale rol gespeeld in de crisis van fortis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Gouverneur
|
![]() De rol van ABN voor de crisis van fortis is niet groter als die van de credietcrisis of het feit dat ze geen divident hebben uitbetaald. Het is een samenloop van omstandigheden niet meer of minder.
Toezicht houden op de dexia en fortis omdat de belgische staat deels eigenaar is normaal. Maar dat moet niet via een commissie. Een commissie op poten zetten enkel om te kijken wat er fout gegaan is overkill en als je externe neutrale experts wil moet je het rapport ook laten interpreteren door een rechter om de neutraliteit te bewaren. |
![]() |
![]() |