![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Enkel als je ervan uitgaat dat zonnestelsels op het moment van creatie door de creator in een staat van beweging gecreëerd zijn, zou de schepping korter geleden hebben kunnen plaatsvinden dan uit de beweging van de zonnestelsels blijkt. Maar uit de beweging van de zonnestelsels zelf, blijkt niet dat deze 'kort geleden' zijn ontstaan.
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() okay dat staat alvast genoteerd
Citaat:
kijk 't enigste waar een wetenschapper dient voor te 'knikken' is de wetenschappelijke methode ... meer niet die insinuaties die je hier dus maakt alsof een wetenschapper knikt naar een voor hem/haar opgelegd te bekomen resultaat is totaal uit de lucht gegrepen Berties next tactic : conspiracy en er zullen er ongetwijfeld zijn die zich 'wetenschapper' noemen en enkel dienen om een voorgekauwde visie te bestendigen... die laatste zijn blijkbaar erg talrijk onder de creationisten ... zij gaan immers bij voorbaat uit van alvast één visie waarin de rest moet inpassen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Parlementslid
|
![]() Nee hoor, Praha - Next tactic = nog meer bewijzen voor een jonge aarde:
Citaat:
Clock........................Age Estimate 1. Receding Moon 750 m.y.a. max 2. Oil Pressure 5,000 - 10,000 years 3. The Sun 1,000,000 years max 4. The Oldest Living Thing 4,900 years max 5. Helium in the Atmosphere 1,750,000 years max 6. Short Period Comets 5,000 - 10,000 years 7. The Earth's Magnetic Field 10,000 years max 8. C-14 Dating of Dino Bones 10,000 - 50,000 years 9A. Dinosaur Blood and Ancient DNA 5,000 - 50,000 years 9B. Unfossilized Dinosaur Bones 5,000 - 50,000 years 9C. 165 Million Year Old Ligaments 5,000 - 50,000 years 10. Axel Heiberg Island 5,000 - 10,000 years 11. Carbon-14 in Atmosphere 10,000 years max 12. The Dead Sea 13,000 years max 13. Niagara Falls 5,000 - 8,800 years max 14. Historical Records 5,000 years max 15. The San Andreas Fault 5,000 - 10,000 years 16. Mitochondrial Eve 6,500 years 17. Population Growth 10,000 years max 18. Minerals in the Oceans Various (mostly young) Ages 19. Rapid Mountain Uplift Less than 10 million years 20. Carbon 14 from "Old" Sources 10,000 to 50,000 years 21. Dark Matter and Spiral Galaxies 100 - 500 million years (max) 22. Helium and lead in Zircons 6,000 years |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laat de virtuele constructies maar eventjes opzij en neem de harde feiten eens in beschouwing (die zijn in overvloed - zie mn vorige post) Laatst gewijzigd door Bertie : 2 oktober 2008 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
iets zegt me dat het begrip van een relatieve tijd hen ( creationisten ) ook geïinspireerd heeft Bertie, het gaat niet over hypothesen in het wilde weg die de zaak zouden kunnen verklaren in het kader dat je dat wenst... dan was de vorige al even prettig het gaat erover dat je die hypothesen ook kan verifiëren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier cé: http://www.evilbible.com/ http://skepticsannotatedbible.com/ Oops, néé: http://www.jhuger.com/kisshank Allez dan hier: http://www.statenvertaling.net/ Laatst gewijzigd door filosoof : 2 oktober 2008 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bovendien.... hoe zit het met de cijfertjes die toch nog vele nulletjes vereisen ?
als we de bijbel netjes mogen geloven dan is leeftijd van hemel en aarde in dezelfde grootorde, en de zon jonger ( okay hier kan je nog over palaveren of het de zon was of iets dat ervoor zorgde dat de zon pas dan licht op de aarde gaf ) dan de aarde hoe oud weten we niet precies dus om het met jouw eerdere woorden te zeggen : waarom hebben al die nulletjes dan nodig ? en dan begon de dagtelling ( dag 1 was toen voorbij bij de overgang nacht = duisternis -> dag = licht ) en vervolgens de tijdrekening tot de dag van vandaag dat zou zoietske van een iets minder dan 6100 jaar moeten zijn... en geen sikkepit meer dus vanaf dat moment _ gesteld dat we dat aanemen en ons op die lijst baseren... eventueel na nodige kalibratie en verschaling _ dient alles te kloppen niet zozeer in tijd maar in logische chronologie |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of ga je mij weer onvolledig citeren en er weer een draaitje aan geven. Het is geen 'wiel van fortuin' mijn beste.
![]() |
![]() |
#192 |
Gouverneur
|
![]() Sorry, maar hier maak je de fout dat de niet-constante lichtsnelheid ervan uit gaat dat licht zich in sommige gevallen langzamer dan de lichtsnelheid verplaatst, maar nooit sneller. De beweging van de zonnestelsels zou hierdoor dus kunnen duiden op een ouder heelal, maar nooit op een jonger.
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daarenboven is toe- afnemend magnetisme iets wat we in het verleden al vaker hebben meegemaakt, of hoe ompoling in het verleden mogelijk was. Benieuwd hoe bertie die ompolingen verklaart ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Minister
|
![]() Volgens mij is een klein detail van mijn post niet in de quote opgenomen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als die al correct zou zijn, dan nog wordt niets bewezen. Hoeveel tijd kan er zitten tussen regel 1 en regel 5? 4,57miljard jaar?
Laatst gewijzigd door André de Hollander : 3 oktober 2008 om 00:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nogmaals: probeer niet om denkende mensen ervan te overtuigen dat jullie ook maar iets wetenschappelijks in huis hebben, aangezien ik al meerdere maal gezien heb dat je posts zodanig irrationeel zijn dat ik me mag verwachten aan een berg goud in mijn kont die elke morgen terugkeert. Als ik één ding geleerd heb in mijn 21 levensjaren, dan is het wel dat 90% van de bevolking oerdom is. Blijkbaar inclusief jezelf. Ik verwacht dan ook het standaard antwoord:"Gelezen en genegeerd." ![]()
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 3 oktober 2008 om 02:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Minister
|
![]() Volg eerst een cursus fysica en sterrenkunde en dan kunnen we praten. Uit dergelijke posts kan ik enkel maar onwetendheid afleiden, vermomd als kennis. Mijn beste Bertie, vergeet nooit dat er mensen bestaan die je doorhebben. En dat zijn er meer dan je denkt. Helaas zijn er mensen die dom genoeg zijn om je nonsens te geloven, en die kan je alles voor de neus spellen wat je maar wil. Veel geluk met je leven in een illusie.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 3 oktober 2008 om 02:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Volgens mij weet je niet eens de helft van wat al dit wil zeggen. Ik zou graag hebben dat je dit eens persoonlijk uitlegt.... Meneer begint over duistere materie en mitochondria, maar weet niet eens wat dat inhoudt.
![]() |
![]() |
#199 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Oja, dat boekje dat 2000 jaar oud is zal de oplossingen leveren...Effe een citaatje in de groep werpen en klaar is kees. Eenvoud is de macht der simpelen...
![]() |
![]() |
#200 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |