![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar in iedergeval was het een ander genre wat er gezongen werd, meer zoiets in deze zin; En dat we toffe jongens zijn dat willen we weeeeten, Bij het Vlaams Blok, ... bij het vlaams Blok. We laten ons gewoon uit schijten voor Vlaamse bleekscheeeeeeten Bij het vlaams Blok,... bij het Vlaams Blok. Ja, da moet wel ook he, want als wij Vlaminge klacht zouden neerleggen bij het centrum voor racistenbestrijding voor dat soort uitspraken zullen we wel een baard hebben tot tussen ons tenen voor dat er op gereageerd wordt. Laatst gewijzigd door Garry : 6 oktober 2008 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan zouden ze zich nog niet mogen verdedigen. Jawadde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Banneling
|
![]() En 'Die Fahne Hoh', ofte 'Het Horst-Wessel-lied'.
Zingen ze dat daar ook? Laatst gewijzigd door system : 6 oktober 2008 om 12:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
Banneling
|
![]() We mogen dat eigenlijk allemaal niet dramatiseren, welke VUB-student heeft nog nooit op een cantus gezongen van 'En komt er ne kaloot, dan stampe wij hem dood, der mag gene sisse blijve leeve!!'?
En zo zullen er nog voorbeelden te vinden zijn. Het is op zo'n cantus allemaal maar om te lachen hoor |
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 6 oktober 2008 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Banneling
|
![]() [quote=system;3728687]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sigh. Daarbij. 'k heb al eerder gezegd dat men niet te vlug aan 'vrijheid van mening' mag raken. Ook niet aan de jouwe.
![]() |
![]() |
#629 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Parlementariërs vh VB wiens wortels zich situeren in de collaboratie met de Duitse bezetter, die tijdens feestjes Nazi-liederen aanheffen, noem ik geen studentenfolklore, eerder nostalgie.
![]() |
#630 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met alle respect, maar ik geloof geen iota van wat u hier allemaal komt vertellen. Hoe goed u het misschien ook bedoelt. Laatst gewijzigd door system : 6 oktober 2008 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De collaboratie zit u echt wel hoog hé? Geestig. Woorden als 'context', 'misleiding' en 'tijdsgeest' zijn u blijkbaar vreemd. Ik geniet van uw frustratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Nazi-liederen" zingen is - zoals alles voor hen - een vorm van decadentie en vermaak, want het zijn varkens.
![]() |
![]() |
#633 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als het om misleiding ging, zo in die tijdsgeest en context van de jaren 30 en 40, waarom is men er bij het VB dan tot op heden zo fier op? Masochisme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 |
Staatssecretaris
|
![]() Pas op, Bert is zodanig Machiavellist dat hij enkel wil dat er gezongen wordt indien er geen 'buitenstaanders' aanwezig zijn; kwestie van de context duidelijk af te lijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als ze toen hadden geweten wat wij nu weten, hadden er maar weinig gecollaboreerd. Echter, met de belofte van het bekomen van de eigen Vlaamse natie in het achterhoofd, is die beweegreden tot collaboratie zeker te rechtvaardigen.
Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 6 oktober 2008 om 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#637 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De context, mijnheer Deckers, is het begin van de 21ste eeuw. Wie vandaag de dag nog hardnekkig aan die collaboratie blijft plakken, moet niet verwonderd zijn om voor neonazi of fascist versleten te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Garry : 6 oktober 2008 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En, maak een topic. Hier is 't VB dat 'te-recht' staat. Het is grappig dat jullie jezelf in de quasi dezelfde situatie als Verschaeve gooien. Ook die is gewaarschuwd door z'n omgeving. Maar ging er toch mee door. Hij wist wat de nazis deden. Al is de leugen nog zo snel, de geschiedenis achterhaalt haar wel.
![]() |
![]() |
#640 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En nu zult ge zeggen dat het aanhangen of herdenken van collaborateurs evenmin bijdraagt aan het politieke debat van vandaag. Dat klopt, moest het puur om de collaboratie gaan waarom we ze tot op heden herdenken. Maar die Vlaamse 'figuren' waren wel iets meer dan enkel en alleen collaborateur. En d�*t is wat jullie niet WILLEN inzien. Je weet het wel, maar schelden gaat je beter af, dus waarom verder kijken dan je neus lang is... |
|
![]() |
![]() |