Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2008, 10:03   #101
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Als je dit soort dingen regelmatig in Vlaanderen op de radio hoort, dan kan ik mij voorstellen dat je het er mee eens bent. Dan weet je gewoon niet beter.

En als het echt een grap was, dan lachten de Nederlanders vrolijk mee. Als iets als dit, dat totaal niet grappig is, maar vaak genoeg herhaald wordt, dan gaan mensen het geloven, en is het gewoon racisme.
Het komt niet uit de lucht vallen al die moppen hier over domme Belgen.
Blijkbaar zit er een kern van waarheid in.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 10:09   #102
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Doet u dan zaken met Nederlanders? Ik koop al vele jaren in Nederland (gaande van voeding tot huishoudelijke apparaten). Nog nooit heb ik daarbij negatieve ervaringen gehad, wel integendeel. Bijzonder correcte dienstverlening, duidelijke garantiebedingen en duidelijk financiële afspraken. Wel koop ik natuurlijk bij bonafide bedrijven en winkels.

Als u denkt dat er onder de Belgen evenwel geen "gewiekste handelaars" zijn, dan heeft u het wel echt mis. Ik wil echt niet al die mensen de kost geven die door Belgische thuisverkopers allemaal in de zak zijn gezet. En ook bij Nederlanders komt het voor.
Een mixter of een koffiezetapparaat kopen in Nederland, noem ik geen 'zaken doen'. Ik doe geen zaken met Nederlanders. Maar mijn vader in de tijd wel. Veel zaken.Hij zei altijd dat men op zijn hoede moest zijn voor Nederlanders. Nederlanders belazeren u terwijl ge erbij staat, zo beweerde hij. Ze willen altijd het onderste uit de kan en gaan over lijken als het moet. En ik heb dit nog gehoord. Maar goed, misschien is het allemaal veranderd. Edoch, als ik Kabouter Wouter nu weer bezig zie, dan vrees ik dat er niet zoveel veranderd is.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 10:10.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 10:17   #103
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Maar het is wel geen verrassing dat jij als Vlamingenhater steeds moedwillig de belgicistische hollanderhaat verkoopt als de mening van de Vlamingen.
Nogmaals, ik ben geen vlamingenhater. Ik heb nota bene Vlamingen in mijn vriendenkring zitten. Niet veel, dat geef ik toe, want ik ben kieskeurig in wie ik tot mijn vrienden reken. Maar mensen zoals jij doen net of de hollanderhaters in Vlaanderen een te verwaarlozen minderheid zijn. En daar ben ik het dus mee oneens. Het gaat over significante aantallen. En men moet niet denken dat die zullen verdwijnen als Vlaanderen z'n onafhankelijkheid heeft gewonnen. De romantici hier denken dat Vlamingen en Nederlanders elkaar dan in de armen zullen vallen. Dream on...
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 10:37   #104
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
De romantici hier denken dat Vlamingen en Nederlanders elkaar dan in de armen zullen vallen. Dream on...
Zo is dat. 178 jaar Belgie heeft de Vlaming cultureel en genetisch verfranst dat een HeelNederlandse staat ondenkbaar is. Een Nederlander heeft veel meer gemeen met een Brit of een Amerikaan dan een Vlaming...Jammer maar het is nu eenmaal zo....
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 10:41   #105
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Wel, maak belgië maar helemaal een provincie van Frankrijk, in navolging van de energie, telecom en banksector. We zullen wel zien hoe lang het duurt voor we de "hollanders" gaan missen.
De Vlamingen willen praten over de staatshervorming.
De Franstaligen willen, voordat er een splitsing komt, alle vitale sectoren van Belgie naar Frankrijk verplaatsen.
Tot nu toe zijn de Franstaligen verder gevorderd dan de Vlamingen.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 8 oktober 2008 om 10:41.
Oud 8 oktober 2008, 10:43   #106
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een mixter of een koffiezetapparaat kopen in Nederland, noem ik geen 'zaken doen'. Ik doe geen zaken met Nederlanders. Maar mijn vader in de tijd wel. Veel zaken.Hij zei altijd dat men op zijn hoede moest zijn voor Nederlanders. Nederlanders belazeren u terwijl ge erbij staat, zo beweerde hij. Ze willen altijd het onderste uit de kan en gaan over lijken als het moet. En ik heb dit nog gehoord. Maar goed, misschien is het allemaal veranderd. Edoch, als ik Kabouter Wouter nu weer bezig zie, dan vrees ik dat er niet zoveel veranderd is.
Je hebt dus de Holllanderhaat met de paplepel meegekregen.
Nu begrijp ik het.
Oud 8 oktober 2008, 10:50   #107
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Zo is dat. 178 jaar Belgie heeft de Vlaming cultureel en genetisch verfranst dat een HeelNederlandse staat ondenkbaar is. Een Nederlander heeft veel meer gemeen met een Brit of een Amerikaan dan een Vlaming...Jammer maar het is nu eenmaal zo....
De Vlamingen hebben ons de afgelopen week nog eens duidelijk laten zien hoe diep hun haat zit naar Nederland toe.
Hun voorliefde voor het Latijnse deel van Europa is in hun genen gaan zitten.
Wij passen beter bij het Noorden.
Laten ze hun haat maar preken ,dat doen ze al 178 jaar.
Het trieste is ,dat ik eigenlijk van Vlaanderen houd ,alleen iedere keer weer kom ik van een koude kermis thuis.

Belgie blijft voor ons een land voor een biertje en een paar dagen er tussen uit.
De afstand is te groot om meer samen te doen, laat staan samen een land te vormen.
Oud 8 oktober 2008, 10:59   #108
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Oh ja, de huidige situatie...
Vlaanderen begint de neuzen te keren tegen België. Dat heeft 175 jaar geduurd. Maar is wel sneller en sneller gegaan, mede dankzij de evolutie in de media uiteraard. Wat men hier snel vergeet is dat de huidige situatie en mentaliteit gegroeid is uit een manipulatief verleden. De huidige maatschappij is assertiever, mondiger. Denkt voor het eerst eens zelf na over wat goed is.

In de Baarle werkgroep is onder meer geopperd (door een Nederlander) dat Nederland actiever zou mogen inspelen op de Belgische impasse. Er is op dit moment een veel te grote verstandhouding onder staatsbelgië en staatsnederland om elkaar met rust te laten. Een actief Nederland kan immers mits de juiste houding Vlamingen "winnen". Nu kan er enkel gezegd worden: "wat hebben die Nederlanders dan voor ons gedaan misschien?"
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 11:02   #109
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oh ja, de huidige situatie...
Vlaanderen begint de neuzen te keren tegen België. Dat heeft 175 jaar geduurd. Maar is wel sneller en sneller gegaan, mede dankzij de evolutie in de media uiteraard. Wat men hier snel vergeet is dat de huidige situatie en mentaliteit gegroeid is uit een manipulatief verleden. De huidige maatschappij is assertiever, mondiger. Denkt voor het eerst eens zelf na over wat goed is.

In de Baarle werkgroep is onder meer geopperd (door een Nederlander) dat Nederland actiever zou mogen inspelen op de Belgische impasse. Er is op dit moment een veel te grote verstandhouding onder staatsbelgië en staatsnederland om elkaar met rust te laten. Een actief Nederland kan immers mits de juiste houding Vlamingen "winnen". Nu kan er enkel gezegd worden: "wat hebben die Nederlanders dan voor ons gedaan misschien?"
Op dit moment is de verhouding Belgie-Nederland weer eens op een dieptepunt beland.
Ik denk niet dat veel Nederlanders daar zin in hebben.
Ze hebben wel iets anders aan hun hoofd dan eindeloos conflicten bijleggen met een scheldende buurman.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 11:04   #110
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
De Vlamingen hebben ons de afgelopen week nog eens duidelijk laten zien hoe diep hun haat zit naar Nederland toe.
Hun voorliefde voor het Latijnse deel van Europa is in hun genen gaan zitten.
Wij passen beter bij het Noorden.
Laten ze hun haat maar preken ,dat doen ze al 178 jaar.
Het trieste is ,dat ik eigenlijk van Vlaanderen houd ,alleen iedere keer weer kom ik van een koude kermis thuis.

Belgie blijft voor ons een land voor een biertje en een paar dagen er tussen uit.
De afstand is te groot om meer samen te doen, laat staan samen een land te vormen.
Tenminste toch 1 iemand die in de realiteit leeft. Bekijk de topic van C2C maar eens "Moet België een Franse provincie worden". Je kunt je niet afvragen hoeveel waarheid er uit een communist kan komen....

Laatst gewijzigd door Sinistra : 8 oktober 2008 om 11:04.
Oud 8 oktober 2008, 11:08   #111
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu begrijp ik het.
System is gewoon gefrustreerd om 2 dingen:

1. Zijn "wonderskoon Limbuurg" is niet volledig bij België. De haat tegen het
protestantse Nederland heeft er bij die lui decennia lang ingezeten.

2. Nederlanders zijn over het algemeen zeer Pro-israëlische en Joodsgezind, dat
moet natuurlijk een aanhanger van "Pallywood" een serieuze doorn in het oog
zijn.

Tot zover ff off topic...
Oud 8 oktober 2008, 11:12   #112
Steben

Standaard

Citaat:
System is gewoon gefrustreerd om 2 dingen:

1. Zijn "wonderskoon Limbuurg" is niet volledig bij België. De haat tegen het
protestantse Nederland heeft er bij die lui decennia lang ingezeten.

2. Nederlanders zijn over het algemeen zeer Pro-israëlische en Joodsgezind, dat
moet natuurlijk een aanhanger van "Pallywood" een serieuze doorn in het oog
zijn.

Tot zover ff off topic...
Ja, maar hoe algemeen Nederlands is het dan eigenlijk wel om de vlag van Israel uit te hangen boven de driekleur.
leve de manmanman club
Oud 8 oktober 2008, 11:31   #113
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar hoe algemeen Nederlands is het dan eigenlijk wel om de vlag van Israel uit te hangen boven de driekleur.
De Israëli,s zijn onze broeders, Nederland is gebaseerd op de principes van de Christelijke samenleving, Wij geloven allen in de God van Israëlieten. Elke Jood die door een Palestijn wordt opgeblazen is een broeder,een westerling die vermoord wordt...
Oud 8 oktober 2008, 11:58   #114
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Israëli,s zijn onze broeders, Nederland is gebaseerd op de principes van de Christelijke samenleving, Wij geloven allen in de God van Israëlieten. Elke Jood die door een Palestijn wordt opgeblazen is een broeder,een westerling die vermoord wordt...
1) De meerderheid van de Nederlanders is onkerkelijk.
2) Nederland is voor een groter deel gebasseerd op het liberanisme. Coffeeshops, abortus, homohuwelijk en dergelijke zijn duidelijk liberale principes en geen christelijke.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 8 oktober 2008 om 11:58.
LiberaalNL is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 12:36   #115
Steben

Standaard

Citaat:
Maar komaan, wees eens eerlijk.
De God van Israëlieten... Dat is ofwel dezelfde bij Joden, Christenen en Moslims, ofwel niet. Spreek mij nu niet van bloedige precedenten. Jezus zelve is onder Joods moreel bestuur gekruisigd, dat maakt de "god" niet verschillend.
Heb je eigenlijk enig idee hoeveel Palestijnen er eigenlijk christen zijn? Er zitten er een paar vast in Israelische gevangenissen.
Ofwel ben je zelf Jood, en dan is alle sympathie deels begrijpelijk (band met beloofde land). Ofwel heb je je principes verkeerd uitgedeeld.
leve de manmanman club
Oud 8 oktober 2008, 12:39   #116
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu begrijp ik het.
Ik neem aan dat mijn vader dingen vertelde die stoelden op het handeldrijven met Nederlanders in de praktijk.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 13:04.
Oud 8 oktober 2008, 12:42   #117
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De mensen zijn onze broeders en zusters. Elk levend wezen is in feite onze broeder en zuster.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 13:01.
Oud 8 oktober 2008, 14:27   #118
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Joden hebben wel een flinke stempel gedrukt op het Nederland zoals we dat nu kennen. Je merkt dat aan het taalgebruik (het zou me niet verbazen als de harde 'g' uit het Hebreeuws is overgenomen, ook een redelijk groot deel van ons vocabulaire is gebaseerd op woorden die door Joden werden en worden gebruikt) en vele gewoontes, zoals zuinigheid, handelsdrift, etc... ik vind het oprecht jammer dat er zo weinig over zijn.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 14:32   #119
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar komaan, wees eens eerlijk.
De God van Israëlieten... Dat is ofwel dezelfde bij Joden, Christenen en Moslims, ofwel niet. Spreek mij nu niet van bloedige precedenten. Jezus zelve is onder Joods moreel bestuur gekruisigd, dat maakt de "god" niet verschillend.
Heb je eigenlijk enig idee hoeveel Palestijnen er eigenlijk christen zijn? Er zitten er een paar vast in Israelische gevangenissen.
Ofwel ben je zelf Jood, en dan is alle sympathie deels begrijpelijk (band met beloofde land). Ofwel heb je je principes verkeerd uitgedeeld.
De beste reden om pro-Israël te zijn is om de simpele reden dat dit het enige democratische en vrije land in het Midden-Oosten is. In de meeste delen van Israël wonen Joden en Arabieren zonder teveel problemen samen (Arabieren maken meer dan 15% van de Israëlische bevolking uit). Je ziet hoe snel de Palestijnen de kans op vooruitgang hebben opgeblazen toen zij kozen voor Hamas. Het is begrijpelijk, maar we moeten wel onthouden dat een Palestijnse staat hoogstwaarschijnlijk op geen enkele manier beter zou kunnen worden dan de omringende Islamitische schurkenstaten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 14:35   #120
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Joden hebben wel een flinke stempel gedrukt op het Nederland zoals we dat nu kennen. Je merkt dat aan het taalgebruik (het zou me niet verbazen als de harde 'g' uit het Hebreeuws is overgenomen, ook een redelijk groot deel van ons vocabulaire is gebaseerd op woorden die door Joden werden en worden gebruikt) en vele gewoontes, zoals zuinigheid, handelsdrift, etc... ik vind het oprecht jammer dat er zo weinig over zijn.
Zijn zuinigheid en handelsdrift niet eerder ingegeven door de Calvinistische grondslag waarin de Nederlandse Republiek zijn oorsprong vindt?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be