![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zit er een kern van waarheid in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() Nogmaals, ik ben geen vlamingenhater. Ik heb nota bene Vlamingen in mijn vriendenkring zitten. Niet veel, dat geef ik toe, want ik ben kieskeurig in wie ik tot mijn vrienden reken. Maar mensen zoals jij doen net of de hollanderhaters in Vlaanderen een te verwaarlozen minderheid zijn. En daar ben ik het dus mee oneens. Het gaat over significante aantallen. En men moet niet denken dat die zullen verdwijnen als Vlaanderen z'n onafhankelijkheid heeft gewonnen. De romantici hier denken dat Vlamingen en Nederlanders elkaar dan in de armen zullen vallen. Dream on...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Zo is dat. 178 jaar Belgie heeft de Vlaming cultureel en genetisch verfranst dat een HeelNederlandse staat ondenkbaar is. Een Nederlander heeft veel meer gemeen met een Brit of een Amerikaan dan een Vlaming...Jammer maar het is nu eenmaal zo....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Franstaligen willen, voordat er een splitsing komt, alle vitale sectoren van Belgie naar Frankrijk verplaatsen. Tot nu toe zijn de Franstaligen verder gevorderd dan de Vlamingen. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 8 oktober 2008 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu begrijp ik het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hun voorliefde voor het Latijnse deel van Europa is in hun genen gaan zitten. Wij passen beter bij het Noorden. Laten ze hun haat maar preken ,dat doen ze al 178 jaar. Het trieste is ,dat ik eigenlijk van Vlaanderen houd ,alleen iedere keer weer kom ik van een koude kermis thuis. Belgie blijft voor ons een land voor een biertje en een paar dagen er tussen uit. De afstand is te groot om meer samen te doen, laat staan samen een land te vormen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oh ja, de huidige situatie...
Vlaanderen begint de neuzen te keren tegen België. Dat heeft 175 jaar geduurd. Maar is wel sneller en sneller gegaan, mede dankzij de evolutie in de media uiteraard. Wat men hier snel vergeet is dat de huidige situatie en mentaliteit gegroeid is uit een manipulatief verleden. De huidige maatschappij is assertiever, mondiger. Denkt voor het eerst eens zelf na over wat goed is. In de Baarle werkgroep is onder meer geopperd (door een Nederlander) dat Nederland actiever zou mogen inspelen op de Belgische impasse. Er is op dit moment een veel te grote verstandhouding onder staatsbelgië en staatsnederland om elkaar met rust te laten. Een actief Nederland kan immers mits de juiste houding Vlamingen "winnen". Nu kan er enkel gezegd worden: "wat hebben die Nederlanders dan voor ons gedaan misschien?"
![]() |
#109 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat veel Nederlanders daar zin in hebben. Ze hebben wel iets anders aan hun hoofd dan eindeloos conflicten bijleggen met een scheldende buurman. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sinistra : 8 oktober 2008 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. Zijn "wonderskoon Limbuurg" is niet volledig bij België. De haat tegen het protestantse Nederland heeft er bij die lui decennia lang ingezeten. 2. Nederlanders zijn over het algemeen zeer Pro-israëlische en Joodsgezind, dat moet natuurlijk een aanhanger van "Pallywood" een serieuze doorn in het oog zijn. Tot zover ff off topic... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() De Israëli,s zijn onze broeders, Nederland is gebaseerd op de principes van de Christelijke samenleving, Wij geloven allen in de God van Israëlieten. Elke Jood die door een Palestijn wordt opgeblazen is een broeder,een westerling die vermoord wordt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) Nederland is voor een groter deel gebasseerd op het liberanisme. Coffeeshops, abortus, homohuwelijk en dergelijke zijn duidelijk liberale principes en geen christelijke.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 8 oktober 2008 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
De God van Israëlieten... Dat is ofwel dezelfde bij Joden, Christenen en Moslims, ofwel niet. Spreek mij nu niet van bloedige precedenten. Jezus zelve is onder Joods moreel bestuur gekruisigd, dat maakt de "god" niet verschillend. Heb je eigenlijk enig idee hoeveel Palestijnen er eigenlijk christen zijn? Er zitten er een paar vast in Israelische gevangenissen. Ofwel ben je zelf Jood, en dan is alle sympathie deels begrijpelijk (band met beloofde land). Ofwel heb je je principes verkeerd uitgedeeld.
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() Ik neem aan dat mijn vader dingen vertelde die stoelden op het handeldrijven met Nederlanders in de praktijk.
Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() De mensen zijn onze broeders en zusters. Elk levend wezen is in feite onze broeder en zuster.
Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Joden hebben wel een flinke stempel gedrukt op het Nederland zoals we dat nu kennen. Je merkt dat aan het taalgebruik (het zou me niet verbazen als de harde 'g' uit het Hebreeuws is overgenomen, ook een redelijk groot deel van ons vocabulaire is gebaseerd op woorden die door Joden werden en worden gebruikt) en vele gewoontes, zoals zuinigheid, handelsdrift, etc... ik vind het oprecht jammer dat er zo weinig over zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |