Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2008, 17:10   #421
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
bullshit. Iets moet niet observeerbaar zijn om wetenschappelijk te zijn. Pure empirie als basis voor de wetenschap is al láng (maar echt al lang he) verleden tijd. De mens heeft leren de rede te accepteren als bron van wijsheid.
Zover zou ik het nu ook niet willen drijven. Iets empirisch ondervinden blijft in veel gevallen van doorslaggevend belang.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 17:16   #422
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zover zou ik het nu ook niet willen drijven. Iets empirisch ondervinden blijft in veel gevallen van doorslaggevend belang.
ge moet het wel zo ver drijven. Door redeneren zijn we bijvoorbeeld aan de atoom orbitalen gekomen. Of in de geologie/stratigrafie worden vele formaties door pure redenering onderscheiden. Geen mens is al in het midden van de aarde geweest, en geen apparaat kan daar metingen doen. Toch is men via redenering tot een aantal harde conclusies gekomen omtrent samenstelling, aard, etc van de aardkern.
Ook in de kosmologie speelt het beredeneren en modelleren een grote rol, zeker als we praten over afstanden waar nog geen enkel onbemand ruimtetuig is kunnen komen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 18:21   #423
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
ik had het eerst niet door maar je bent een troll he. Niemand is zo coherent in zijn domheid, je zit ons gewoon wat op te naaien. (hoop ik)
ik gok op distel.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 19:09   #424
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ge moet het wel zo ver drijven. Door redeneren zijn we bijvoorbeeld aan de atoom orbitalen gekomen. Of in de geologie/stratigrafie worden vele formaties door pure redenering onderscheiden. Geen mens is al in het midden van de aarde geweest, en geen apparaat kan daar metingen doen. Toch is men via redenering tot een aantal harde conclusies gekomen omtrent samenstelling, aard, etc van de aardkern.
Ook in de kosmologie speelt het beredeneren en modelleren een grote rol, zeker als we praten over afstanden waar nog geen enkel onbemand ruimtetuig is kunnen komen.
laten we het er bij houden dat waarnemingen die een bepaalde theorie moeten verifiëren zowel direct als indirect mogen zijn
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 19:10   #425
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik had het eerst niet door maar je bent een troll he. Niemand is zo coherent in zijn domheid, je zit ons gewoon wat op te naaien. (hoop ik)
hij/zij is net iets méér dan een trol 't schijnt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 19:28   #426
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen mens is al in het midden van de aarde geweest, en geen apparaat kan daar metingen doen. Toch is men via redenering tot een aantal harde conclusies gekomen omtrent samenstelling, aard, etc van de aardkern.
Ik zou die harde conclusies vervangen door voorlopige conclusies. Het blijven beredeneerde veronderstellingen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 22:32   #427
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
ik gok op distel.
Eh?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 23:22   #428
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou die harde conclusies vervangen door voorlopige conclusies. Het blijven beredeneerde veronderstellingen.

"Het blijven beredeneerde nog niet weerlegde veronderstellingen."

Maar geef mij dat maar. Verifieerbaar met mijn eigen brein. Ik kan daar heel goed me leven, functioneren en liefhebben.

Dat in tegenstelling tot het 'creationisme'. Gebaseerd op dramaturgie, en de 'waarheid' ervan wordt afgemeten aan hoeveel % van de mensen op een bepaald geografisch afgebakend stukje aarde d'er in geloven.
Oud 10 oktober 2008, 12:56   #429
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Bertie, houd je het gesprek voor gezien, ben je aan het broeden op geschikte reacties of is er een andere reden voor je afwezigheid?
Oud 10 oktober 2008, 13:28   #430
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Bertie, houd je het gesprek voor gezien, ben je aan het broeden op geschikte reacties of is er een andere reden voor je afwezigheid?
Hij is vast bezig een spirituele ervaring te verwerken.
Oud 10 oktober 2008, 16:06   #431
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees: een lijntje aant snuiven
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 16:07   #432
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Citaat:
Lees: een lijntje aant snuiven
Waar slaan zulke reacties nou op? Jammer.
Oud 10 oktober 2008, 17:56   #433
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Eh?
okee ni dan.

als er een verdachte nodig is, dan ga ik altijd voor diegene met de koe als avatar. Excuses.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 15:52   #434
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Bertie, houd je het gesprek voor gezien...
Alweer dat totalitaire reflex. Wie ben jij om te bepalen wie "afwezig" is? Zoals ik al zei totalitarisme en Darwinisme hé: onafscheidelijk!
Citaat:
... ben je aan het broeden op geschikte reacties...?
Precies.

Ik reageer ten gepaste tijde op tegenargumenten (en niet op drogredenen, non-sequiter, authoriteitsargumenten, ad hominum enzovoorts.

De bewijzen voor een jonge aarde stapelen zich op maar waar zijn de tegenargumenten?

Kijk es wat we hier hebben - de onvernitigbare waarheid in één oogopslag naast(of eigenlijk onder het onnatuurlijke Darwinistische absurditeit:

Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 15:57   #435
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Alweer dat totalitaire reflex. Wie ben jij om te bepalen wie "afwezig" is? Zoals ik al zei totalitarisme en Darwinisme hé: onafscheidelijk!
Precies.

Ik reageer ten gepaste tijde op tegenargumenten (en niet op drogredenen, non-sequiter, authoriteitsargumenten, ad hominum enzovoorts.

De bewijzen voor een jonge aarde stapelen zich op maar waar zijn de tegenargumenten?

Kijk es wat we hier hebben - de onvernitigbare waarheid in één oogopslag naast(of eigenlijk onder het onnatuurlijke Darwinistische absurditeit:

???????
Wat bedoel je met deze vergelijking

De bovenste grafiek is die van het verloop van het bevolkingsaantal van de mensen.
Deze grafiek werd gemaakt met behulp van de kerkregisters tot ongeveer 1100 1200 en daarvoor gaat men af op begraafplaatsen, geschreven bronnen en de grootte en aantal steden en de oppervlakte van landbouwgronden.
De evolutietheorie heeft hier dus niets maar dan ook niets mee te maken. Eerder gewoon statistiek en geschiedenis.

Het is interessant om op te zoeken in welk jaar die piek begonnen is en te kijken wat er toen uitgevonden is. Het heeft met landbouw te maken

De onderste grafiek is volledig uit de lucht gegrepen volgens mij.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 oktober 2008 om 16:02.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 16:02   #436
Bertie
Parlementslid

Standaard

Darwin, show me the money (skeleten in dit geval)

Citaat:
Bevolkingsgroei levert het bewijs: evolutionistisch tijdschema is onmogelijk

Hou goed in je achterhoofd wat evolutionisten beweren: al zeker sinds een miljoen jaar leven er aapmensen op aarde, en 100.000 jaar geleden kwam de mensheid in de zogenaamde steentijd. Laten we deze hypothese eens tegen de feiten rond bevolkingsgroei leggen.

A: BEVOLKINGSGROEICURVES TONEN AAN DAT DE STEENTIJD NOOIT 100.000 JAAR HEEFT KUNNEN DUREN

Evolutionisten stellen dat de steentijd 100.000 jaar heeft geduurd en al die tijd zou de bevolkingsgrootte constant zijn gebleven (1-10 miljoen mensen). Het is bekend dat mensen in de steentijd hun doden begroeven met stenen kunstvoorwerpen. Als de steentijd werkelijk 100.000 jaar geduurd heeft en de bevolkingsgrootte in die tijd variëerde van 1-10 miljoen mensen, dan zouden we 4-40 miljard skeletten terug moeten vinden van alle mensen uit de steentijd. Die skeletten zouden tegenwoordig nog te vinden moeten zijn, want veel beenderen die men tegenwoordig vindt wordt een nog vroegere datum toegekend. De stenen overblijfselen van de steentijd zouden we helemaal in enorme aantallen terug moeten vinden. Denk je eens in: 100.000 jaar gebruik van stenen voorwerpen door 1-10 miljoen mensen!

Toch vinden we geen miljarden maar een paar duizend skeletten in de ‘steentijd-lagen' op aarde en evenmin veel overblijfselen. Uitgaande van die vondsten heeft de steentijd helemáál niet lang geduurd, slechts enkele honderden jaren. Evolutionisten willen alleen zo graag dat de steentijd lang geduurd heeft, omdat het anders evolutie moeilijker mogelijk maakt.

FEIT: Mensen in de hypothetische steentijd begroeven hun doden met stenen kunstvoorwerpen. De steentijd zou 100.000 jaar geduurd hebben en de bevolkingsgrootte variëerde in die tijd van 1-10 miljoen mensen. Als dit werkelijk zo zou zijn, dan zouden we 4 tot 40 miljard skeletten terug moeten vinden van alle mensen uit de steentijd. Toch vinden we geen miljarden, maar een paar duizend skeletten in de ‘steentijd-lagen' op aarde....
Oud 11 oktober 2008, 16:05   #437
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Precies.

BEVOLKINGSGROEICURVES TONEN AAN DAT DE MENS NOOIT 4 TOT 1 MILJOEN JAAR KAN BESTAAN

We hebben het nu alleen nog maar gehad over de bevolkingsgroei gedurende de steentijd.

We kunnen nog verder terug. Volgens evolutionisten is de mens 4 tot 1 miljoen jaar geleden uit een aapachtige ontstaan. Sinds 100.000 jaar loopt de ‘moderne mens' op aarde rond. Hij kende al die tijd geen anticonceptie en ook geen monogamie. Onder normale omstandigheden zou de populatie exponentieel groeien en de wereld dus al binnen enkele duizenden jaren helemaal overbevolkt moeten zijn. Toch was de aarde een paar duizend jaar geleden nog zeer dunbevolkt. Rond 30 voor Christus leefden in het hele Romeinse Rijk slechts 16 miljoen mensen – evenveel als er nu alleen al in Nederland leven! Hoe kan het dat de bevolking de 100.000 jaar daarvóór niet in aantal gegroeid is en nu de laatste 4000 jaar opeens explosief groeit? Alles pleit voor het gegeven dat de aarde pas rond 2200 voor Christus is (her)bevolkt, en dat is precies de datum die zowel de bijbel als vele andere overleveringen noemen als tijdstip na de zondvloed. De eerste stammen trokken toen Europa in vanuit het Midden-Oosten en trokken langzaam maar zeker de lege wereld in. Zij vermenigvuldigden zich en groeiden in zo'n 4500 jaar tot het aantal dat we nu hebben....
Oud 11 oktober 2008, 16:07   #438
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Darwin, show me the money (skeleten in dit geval)

[/b]
OMG

Deze is zelfs te belachelijk voor woorden.
1 Antwoord: Ik verwed u er 10 000 euro op dat zelfs het skelet van uw bedovergrootvader niet terug te vinden is.
Als men dan toch zoveel mogelijk skeletten wil terugvinden moet men DE VOLLEDIGE AARDBOL OMSPITTEN. En dan nog. Een groot deel is immers vergaan door erosie en andere invloeden.

Hopelijk ziet u de belachelijkheid hiervan in.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 11 oktober 2008 om 16:17.
Oud 11 oktober 2008, 16:11   #439
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
BEVOLKINGSGROEICURVES TONEN AAN DAT DE MENS NOOIT 4 TOT 1 MILJOEN JAAR KAN BESTAAN

We hebben het nu alleen nog maar gehad over de bevolkingsgroei gedurende de steentijd.

We kunnen nog verder terug. Volgens evolutionisten is de mens 4 tot 1 miljoen jaar geleden uit een aapachtige ontstaan. Sinds 100.000 jaar loopt de ‘moderne mens' op aarde rond. Hij kende al die tijd geen anticonceptie en ook geen monogamie. Onder normale omstandigheden zou de populatie exponentieel groeien en de wereld dus al binnen enkele duizenden jaren helemaal overbevolkt moeten zijn. Toch was de aarde een paar duizend jaar geleden nog zeer dunbevolkt. Rond 30 voor Christus leefden in het hele Romeinse Rijk slechts 16 miljoen mensen – evenveel als er nu alleen al in Nederland leven! Hoe kan het dat de bevolking de 100.000 jaar daarvóór niet in aantal gegroeid is en nu de laatste 4000 jaar opeens explosief groeit? Alles pleit voor het gegeven dat de aarde pas rond 2200 voor Christus is (her)bevolkt, en dat is precies de datum die zowel de bijbel als vele andere overleveringen noemen als tijdstip na de zondvloed. De eerste stammen trokken toen Europa in vanuit het Midden-Oosten en trokken langzaam maar zeker de lege wereld in. Zij vermenigvuldigden zich en groeiden in zo'n 4500 jaar tot het aantal dat we nu hebben....
*zucht*

K zal het nog maar eens zeggen zeker. Als vandaag de dag er geen kunstmeststoffen meer zouden zijn sterft 2/3de van de wereldbevolking van de honger binnen een paar jaar.
De grootte van een diersoort of menssoort is afhankelijk van territorium en voedselvoorraad.

Oud 11 oktober 2008, 16:13   #440
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We kunnen nog verder terug. Volgens evolutionisten is de mens 4 tot 1 miljoen jaar geleden uit een aapachtige ontstaan. Sinds 100.000 jaar loopt de ‘moderne mens' op aarde rond. Hij kende al die tijd geen anticonceptie en ook geen monogamie. Onder normale omstandigheden zou de populatie exponentieel groeien en de wereld dus al binnen enkele duizenden jaren helemaal overbevolkt moeten zijn. Toch was de aarde een paar duizend jaar geleden nog zeer dunbevolkt. Rond 30 voor Christus leefden in het hele Romeinse Rijk slechts 16 miljoen mensen – evenveel als er nu alleen al in Nederland leven! Hoe kan het dat de bevolking de 100.000 jaar daarvóór niet in aantal gegroeid is en nu de laatste 4000 jaar opeens explosief groeit?
Industrialisatie, iemand? Ontwikkeling van de geneeskunde? Sanitair? ontwikkeling van kunstmest en moderne landbouwtechniek? Mechanisatie van de landbouw. Ik wil eens de Romeinse tractor zien, die Bertie ongetwijfeld zal oprakelen.
verbetering van kraamtechnieken, terugdringing van kraamdood, kinderziektes en infectieziektes. Allemaal toevallig ontwikkeld tijdens de 19e en 20ste eeuw, maar zal hoegenaamd geen invloed hebben op de creationistische demografie.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be