Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2008, 08:36   #381
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
THX!

Als er nu subiet een pipo afkomt met de vraag waarom mijn gevolgtrekking (moslims mogen van hun Allah niet-moslimse vrouwen lastigvallen) niet klopt in volgend zinnetje:

"Zorg dat je steeds je gele ster ophebt" zei de nazi tegen de JOOD. Dat zorgt ervoor dat je herkenbaar bent en bijgevolg niet wordt lastiggevallen".......

dan kan je me horen gillen van hier tot in Tokyo denk ik!
circe, legt het nog eens uit.
Je kan dat zo goed.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 08:38   #382
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Je hebt wel een punt, 'k wou eigenlijk gewoon onderbreken en een woordje hiertussen plooien omdat het stomme heen en weer gekibbel terug zou omslaan tot iets zinnigs, zodat het fijn zou worden te lezen.
Dus, wees gerust, persoonlijk was ik helemaal niet beledigd, en wou hem ook niet terechtwijzen of zo, 't was gewoon zeggen, en hij heeft daar dan ook normaal op gereageerd, dus het was niet nodig om op je paard te springen en te hulp te snellen
als je wenst tussen te komen of terecht te wijzen dan moet je iedereen hier gelijk behandelen (als je recht in schoenen wil staan).
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
Oud 9 oktober 2008, 08:39   #383
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Heb jij de discussie gevolgd?
dat is wat te moeilijk voor Dixie, vrees ik.
Oud 9 oktober 2008, 08:40   #384
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Hmm, die hele hoofdoekdiscussie is misschien binnenkort opgelost... Als onze banken en andere bedrijven zo snel achteruit blijven gaan, zullen de OPEC-hoofddoeklanden onze bedrijven volgend jaar allemaal kunnen opkopen met de oliedollars die ze verdienen aan de enorm hoge olieprijs de mede voor de lage aandelenkoersen zorgen!
En als onze bedrijven zijn opgekocht, zal de hoofddoek verplicht worden voor alle vrouwen die er willen werken, een dergelijke regel kan worden opgelegd door de nieuwe eigenaar. Dus: einde hoofddoekdebat.
een beetje simpel, he ?

Redeneer je meestal zo?
Oud 9 oktober 2008, 08:44   #385
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Je hebt een serieus punt.

Alleen: hij kan niet verplicht worden voor �*lle vrouwen, want hun "eigen volk" moet dus specifiek herkenbaar blijven. Misschien VERBOTEN voor "ander volk" dat kan natuurlijk ook (als die nog in financiele instellingen mogen blijven werken....)

Mohammed had in zijn tijd ook verordend dat joden specifiek herkenbaar moesten zijn aan hun kledij (tiens, zou Dolfke d�*�*r zijn mosterd dus gehaald hebben?) en dat moslims geen geel (hindoe) mochten dragen (kan ook oranje zijn: Uh-huh gaat dat eens eindelijk beter weten).
Circe is precies sinds haar terugkeer met een serieus offensief bezig, met een enorme verbetenheid.
Het ergste is het amalgaam dat ze ervan maakt, door alle moslims en allcohtonen op een hoop te blijven gooien en ze met gemak te associëren met nazi's en andere niet fraaie zaken.

Vreest ze de hete adem van de moderatie, die er elk ogenblik een eind aab kan maken ?

Laatst gewijzigd door goodwill : 9 oktober 2008 om 08:44.
Oud 9 oktober 2008, 08:48   #386
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellspawn NL Bekijk bericht
Ik heb wijselijk een tijdje mijn schrijfsels achterwege gelaten… Ik zie hierboven dat een behoorlijk aantal reacties is gegeven niet alleen over het dragen van hoofddoeken, waar deze topic in eerste instantie over gaat, maar ook over het ritueel slachten van dieren en de positie van de vrouw, met name die van Aisha…

Nogmaals het hoofddoekje…
Wij leven hier in een Westerse wereld, die denkt dat zij oppermachtig is en verlicht… Niets is minder waar… Het is nog geen veertig jaar geleden toen de vrouw hier ook een soort hoofddoekjes droeg, weliswaar hoofdzakelijk omdat het mode was, maar toch… Het aanrecht was haar enige recht... De discussie of een hoofddoek moet worden gedragen binnen de Islam is zeer uitgebreid… Officieel staat er niet keihard in de Koran dat een hoofddoek verplicht is om te dragen… Ik heb al eerder aangegeven dat meisjes door Mohammed in puberteit verplicht werden om voor het gebed het lichaam te bedekken, maar het gezicht en de handen vrij te houden… Dat een aantal stromingen binnen de Islam toch vinden dat dames een hoofddoek zouden moeten dragen, of zelfs een burka, dat is een kwestie van interpretatie… Ik blijf er bij dat de hoofddoek vooralsnog niet verboden is of kan worden, omdat de rechter dat eenmaal heeft bepaald in Nederland… In de Saudische wereld zijn bepaalde werkgevers van mening dat de vrouw representatief in haar werk moet zijn, en dus geen hoofddoek hoeft te dragen… Binnen het bedrijf draagt de vrouw dus gewoon moderne kleding en geen hoofddoek tijdens het werk… Zij krijgt echter de gelegenheid om zich voor gebed af te zonderen en desgewenst een hoofddoek te dragen tijdens dit gebed… Er wordt dus geen enkel probleem gemaakt van het al dan niet dragen van een hoofddoek… De (al dan niet vermeende) verplichting om een hoofddoek te dragen stuit vooral de hedendaagse Westerse vrouw tegen de borst… Dat is de geëmancipeerde vrouw die het kaas niet van haar brood wil laten eten… Dat is prima, maar een dergelijke geëmancipeerde, en dus gekleurde, bril zorgt voor interpretaties die de vrouw binnen de Islam vreemd zijn… Ik wil geen waardeoordeel uitspreken over emancipatie of vrouwenonderdrukking… Onderdrukking in het algemeen is niet goed te praten, het is alleen de vraag: wie voelt zich daadwerkelijk onderdrukt? Als vrouwen binnen de Islam geen probleem hebben met het dragen van een hoofddoek, wie zijn wij (lees: met name de Westerse vrouw) dan om daar een oordeel over te hebben?

Ritueel slachten of de bio-industrie: kies nu zelf
Ik spreek als niet-moslim ook geen waardeoordeel uit over het ritueel slachten van dieren… Ik zeg niet dat het leuk is om naar te kijken… Ik herinner echter de Westerlingen onder ons er aan, dat we de bio-industrie die wij dagelijks ongemerkt ondersteunen door het kopen en eten van vlees blijkbaar minder erg vinden? Het lijkt een rare vergelijking, maar een geit die een heel leven op het land heeft geleefd en voor de slacht een naar einde heeft, is mijns inziens duizend keer beter af dan de legbatterijen, electrische doodmakers enzovoort die wij in de vleesindustrie kennen… Ik raad een ieder eens het slachthuis te bezoeken, ik verzeker je dat je het met walging zult verlaten… Ik benadruk dat ik geen waardeoordeel uitspreek, maar wel wil aantonen hoe hypocriet de Westerling feitelijk is… Zeiken over rituele slachting en zelf de ogen sluiten voor de wandaden die dagelijks worden uitgevoerd in onze slachthuizen… Dat is mijns inziens niet als zodanig te verkopen aan de moslimwereld, die haar ogen ook open heeft en ziet hoe wij ons gedragen…

Aisha als huwelijkspartner van Mohammed
Dan nog even dat gesodemieter over het huwelijk tussen Aisha en Mohammed. Het stuit ons tegen de borst dat een zo oude man met een kind trouwt. Alleen ziet de huidige Westerling het huwelijk (zoals dat ooit plaatshad in de oude tijden toen Mohammed leefde) niet in het juiste perspectief… Wij zien door onze Westerse conditionering alleen maar “dat een kind in de macht van een oudere man geraakt is en dus seksueel misbruikt zal zijn”… In de Arabische tijd toen Mohammed leefde was een huwelijk zoals dat met Aisha niet ongewoon. Wanneer een meisje geslachtsrijp was, betekende dat automatisch dat er kon worden getrouwd… In het geval van Aisha betekende het slechts gewin dat aan het huwelijk gekoppeld was, vooral omdat Abu Bakr de belangrijkste volgeling was van Mohammed. Abu Bakr zal in Mohammed waarschijnlijk de perfecte man hebben gezien voor elke denkbare vrouw. Uit de overleveringen blijkt verder dat Aisha een gelukkig leven leidde en zeer betrokken was bij het leven van Mohammed en de verfijning van de Koran. Het is een beetje merkwaardig om achteraf de huidige Westerse normen op te dringen aan een andere cultuur die ook nog eens eeuwen geleden bestond. Ik heb al eerder aangegeven dat de meeste huwelijken van Mohammed bedoeld waren als een zekere mate van bescherming. Hij huwde tenslotte meerdere weduwen, hij redde vrouwen op die manier van armoede of zelfs de dood (in Arabië was het leven van een vrouw in die tijd feitelijk niets waard)...

Roze bril
Onze Westers georiënteerde gekleurde bril probeert vaak de Islam andere normen en waarden op te dringen, het is zeer de vraag of de Islam daar op zit te wachten… Misschien getuigt het van meer respect om de moslims hun eigen normen en waarden te toetsen en daar waar nodig aan te passen? En als ze ze niet willen aanpassen, wat dan nog?
Chapeau.
Eindelijk iemand met verstand en relativeringsvermogen; niet zoals verel kiekens zonder kop op dit forum.
Oud 9 oktober 2008, 08:51   #387
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fourtis Bekijk bericht
Ik zie Bentje dat je Duikboot’s definitie van argumenten begrepen hebt en wijselijk afhaakt.
Groot gelijk!
Duikboot’s enge geestje definieert ‘argumenten’ als ‘elke visie die naadloos bij de zijne aansluit. Al de rest is volgens zijn definitie onzin.

Je mag dat zelfverklaard genie dus nog een kamelenvloot argumenten onder de neus duwen, als de inhoud niet past, haakt hij snel af, na eerst een rondje verbaal geweld en scheldpartijen. Die laatste klasseert hij ook onder zijn definitie van argumenten, maar dan enkel als ze uit zijn mond komen.

Vallen ook onder ZIJN valable argumenten : elke koranvers. Duikboot liet weten dat enige kritische vraagstelling over hun waarheidsgehalte echt niet hoeft, zeker niet in een debat over de hoofddoek. Hij heeft zich tot missie gesteld de hallucinaties van een Mekkaanse, geesteszieke oorlogsvoerder met hand en tand te verdedigen. Meer zelfs, deze zelfverklaarde linkse verlichte - en hij alleen - claimt de enige juiste interpretatie ervan in pacht te hebben. Tja, zoiets kan je natuurlijk alleen maar van linkse islamapologeten verwachten.

Mij goed, als hij zich dan perse belachelijk wil maken als niet te snuggere islamapologeet die allang blij is dat hij mag cheeren en in de handjes klappen voor (koran)uitspraken die aansluiten bij zijn eigen intelligentiepeil, dan doet hij maar.
Met alle respect, maar hier verwijt de ketel de pot dat hij zwart is.
Oud 9 oktober 2008, 08:54   #388
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Circe is precies sinds haar terugkeer met een serieus offensief bezig, met een enorme verbetenheid.
Het ergste is het amalgaam dat ze ervan maakt, door alle moslims en allcohtonen op een hoop te blijven gooien en ze met gemak te associëren met nazi's en andere niet fraaie zaken.

Vreest ze de hete adem van de moderatie, die er elk ogenblik een eind aab kan maken ?
Circe gooit niet alle moslims en allochtonen op een hoop.
Quoteer eens enkele passage waar zij dat doet. Dat kun je niet, net zoals je geen antwoorden geeft op al de vragen die je al meermaals gesteld zijn. Niet moeilijk : je zit vast, en dan rest er jou slechts één alternatief en dat is persoonlijk worden en op de man gaan spelen.
Die reactie is typisch voor mensen die geen argumenten hebben en met de mond vol tanden staan.

Wat Circe wel doet is kritisch zijn ten aanzien van gewelddadige ideologie : de islam. En daar is niets mis mee.

Als jij het verschil niet ziet dan is er wat grondig mis met je analytisch vermogen.
Fourtis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 09:01   #389
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Circe, terug van weggeweest ?
Welkom terug.

Om terug te komen op kosher eten: je weet goed te beschrijven hoe moslims dieren slachten, hoe slachten joden hun dieren ? Kan je daar iets meer over vertellen?
Circe, je gaat met een grote boog rond mijn vraag.
Als je wenst te vergelijken hoe men bij bepaalde religies/culturen dieren slacht, dan moet je wel dezelfde methode gebruiken. Als je zegt hoe moslims dieren doden; dan moet je ook duidelijk zeggen hoe men bij andere religies dieren slacht en dat doe jij niet.
Waarom doe je dit niet ? omdat er geen verschil is hoe joden en moslims dieren slachten; namelijk allebei maken ze gebruik van een mes.
Volgens de joodse regels, moeten de geslachte dieren volledig leeggebloed zijn, omdat er geen bloed mag achter blijven, ...
Maar zo'n zaken zeg jij niet, want dan kan je je hetze tegen en veralgemeningen over moslims, bepaalde elementen niet gebruiken, daar halal-slachten niet echt verschillend is van kosher-slachten.
Wess eerlijk in je beschrijvingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circel
Over halalvlees en vlees geslacht volgens de belgische wetten:
-------------------------------
- niemand gaat dood van een weekje vegetarisch eten
- volgens de belgische wetten moeten runderen en varkens eerst verdoofd worden middels een elektrische pin of zoiets
- volgens de islamitische religieuze voorschriften moeten de dieren gewoon met een scherp mes de keel worden overgesneden onderwijl een of andere arabische bezweringsformule roepend. ( sommige moslims met iets verstand maken geen bezwaar tegen het eerst verdoven van de te slachten dieren, wetende dat Allah de elektriciteit nog niet had geschapen toen hij de koran nederseinde).
Hindoe mensen mogen dan weer geen rundsvlees eten
Joodse mensen mogen geen varkensvlees, enkel kosher en nog zo van die dingen eten: die kunnen dus best al hun eigen potje meebrengen of ze verhongeren (tiens.... waarom werd daar nooit een probleem over gemaakt? )
------------

Laatst gewijzigd door goodwill : 9 oktober 2008 om 09:02.
Oud 9 oktober 2008, 09:09   #390
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellspawn NL

Nogmaals het hoofddoekje…
Wij leven hier in een Westerse wereld, die denkt dat zij oppermachtig is en verlicht… Niets is minder waar… Het is nog geen veertig jaar geleden toen de vrouw hier ook een soort hoofddoekjes droeg,

Is het al 40 jaar geleden dat de Grace Kelly "hoofddoekjesmode" voorbij is?

Hoe veel jaren, decennia of eeuwen hebben moslims nog nodig vooraleer de verlichting eindelijk in hun wereld gaat doordringen? Iemand een idee?

Geef mij maar de verlichte Westerse wereld, Hellspawn NL. En blijkaar denken veel moslims ook zo, anders zouden ze niet uit hun onverlichte, islamitische holen tot hier blijven kruipen om van die 'verlichte' wereld te genieten.
Oud 9 oktober 2008, 09:09   #391
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Goodwill; oordeel je anders over wat ik (be) schrijf wanneer ik wel/ niet moslima zou zijn?
Waarom heeft mijn achtergrond voor jou belang?
Het was een vraag uit nieuwsgierigheid: de verbetenheid waarmee je een groot deel van de moslims en bepaalde allochtonen in een hoek duwt, door gebruik te maken van je '(negatieve) ervaringen' als bewijs voor je argumentatie.
De persoonlijke ervaringen en achtergrond van een persoon kleuren vaak hoe men naar bepaalde zaken kijkt.

Laatst gewijzigd door goodwill : 9 oktober 2008 om 09:12.
Oud 9 oktober 2008, 09:11   #392
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je wenst te vergelijken hoe men bij bepaalde religies/culturen dieren slacht, dan moet je wel dezelfde methode gebruiken. Als je zegt hoe moslims dieren doden; dan moet je ook duidelijk zeggen hoe men bij andere religies dieren slacht en dat doe jij niet.
Waarom doe je dit niet ? omdat er geen verschil is hoe joden en moslims dieren slachten; namelijk allebei maken ze gebruik van een mes.
Volgens de joodse regels, moeten de geslachte dieren volledig leeggebloed zijn, omdat er geen bloed mag achter blijven, ...
Maar zo'n zaken zeg jij niet, want dan kan je je hetze tegen en veralgemeningen over moslims, bepaalde elementen niet gebruiken, daar halal-slachten niet echt verschillend is van kosher-slachten.
De joodse slachtwijze staat NIET model voor de Belgische slachtwijze en slachtwetten.
Hoe idioot moet men niet zijn om dat te denken.
Oud 9 oktober 2008, 09:14   #393
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De joodse slachtwijze staat NIET model voor de Belgische slachtwijze en slachtwetten.
Hoe idioot moet men niet zijn om dat te denken.
ook jij draait rond de pot.
Mijn vraag gaat over het weergeven hoe men bij andere religies (zoals bij joden) dieren slacht. Niet meer en niet minder.
Oud 9 oktober 2008, 09:16   #394
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:
Het was een vraag uit nieuwsgierigheid: de verbetenheid waarmee je een groot deel van de moslims en bepaalde allochtonen in een hoek duwt, door gebruik te maken van je '(negatieve) ervaringen' als bewijs voor je argumentatie.
De persoonlijke ervaringen en achtergrond van een persoon kleuren vaak hoe men naar bepaalde zaken kijkt.
Moslims duwen zichzelf in de hoek door hun opvallende assimilatie- en integratieonwil en door hun gebrek aan respect voor Westerse waarden en normen.

Moslims hebben geen Alicen vandoen om in een hoek gedrumd te worden : ze doen zelf het nodige.
Oud 9 oktober 2008, 09:18   #395
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:
ook jij draait rond de pot.
Mijn vraag gaat over het weergeven hoe men bij andere religies (zoals bij joden) dieren slacht. Niet meer en niet minder.
Nee, daar ging je commentaar niet over.
Je commentaar ging namelijk over de Belgische wetten inzake het slachten.
Oud 9 oktober 2008, 09:21   #396
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Moslims duwen zichzelf in de hoek door hun opvallende assimilatie- en integratieonwil en door hun gebrek aan respect voor Westerse waarden en normen.

Moslims hebben geen Alicen vandoen om in een hoek gedrumd te worden : ze doen zelf het nodige.
Fourtis welkom op dit forum.
Ik zie dat je als nieuweling al goed je weg goed kent op dit forum.
(hier al geweest onder een andere naam ?)

Ik merk ook dat het je goed afgaat om te veralgemenen en mensen op een hoop te gooien.
In plaats van over 'moslims' te spreken kan je beter zeggen 'bepaalde moslims'. Het zou je sieren zls je toch wat zou nuanceren en relativeren, zeker niet veralgemenen.

Denk er eens over na.
Oud 9 oktober 2008, 09:22   #397
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, daar ging je commentaar niet over.
Je commentaar ging namelijk over de Belgische wetten inzake het slachten.
je vergist je.
Doet er niet toe.
ik wil wel graag een eerlijke vergelijking van de slachtregels bij alle religies.

Laatst gewijzigd door goodwill : 9 oktober 2008 om 09:23.
Oud 9 oktober 2008, 09:22   #398
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ga niet met een grote boog om je vraag, ik heb gewoon niet geantwoord.
vooral omdat uw vraag totaal irrelevant is.
Ik maakt de vergelijking met de joodse spijswetten enkel om aan te tonen dat er met de joodse bevolkingsgroep nooit een probleem was over het menu op de bosklassen.
Nooit heb ik de joodse gemeenschap op hoge toon horen eisen dat hun kinderen kosher eten moesten krijgen, waarbij de melkproducten zelfs in een andere keuken moest worden klaargemaakt als de vleesproducten; Ik heb nooit de joodse gemeenschap weten eisen dat hun ritueel geslachte dieren moesten geslacht worden zonder de belgische wetten te volgen(ik weet niet of de joodse gemeenschap die dieren wèl eerst verdoofd of niet: kan daar dus geen uitsluitsel over geven) . Het kan dus best zijn dat de kosher geslachte dieren wèl verdoofd werden alvorens met een mes de keel overgesneden en leeggebloed. (Trouwens: normaal geslachte dieren worden ook leeggebloed, alleen gaat dat wat sneller en moeten ze daarbij niet levend nog 10 minuten ondersteboven hangen te spartelen zoals te zien was in die reportage in Terzake).

Bottomline van mijn redenering: zelfs al hebben de joodse mensen ook hun specifieke spijswetten, de joodse gemeenschap gaat er niet voor zorgen dat onze vlaamse niet-joodse kinderen op bosklassen ineens ook allemaal kosher voedsel moeten krijgen!

Maar dat had je natuurlijk al lang begrepen hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 09:25   #399
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fourtis welkom op dit forum.
Ik zie dat je als nieuweling al goed je weg goed kent op dit forum.
(hier al geweest onder een andere naam ?)

Ik merk ook dat het je goed afgaat om te veralgemenen en mensen op een hoop te gooien.
In plaats van over 'moslims' te spreken kan je beter zeggen 'bepaalde moslims'. Het zou je sieren zls je toch wat zou nuanceren en relativeren, zeker niet veralgemenen.

Denk er eens over na.
Fourtis heeft het over moslims niet over moslims in naam, dat weet het kleinste kind
Oud 9 oktober 2008, 09:28   #400
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Chapeau.
Eindelijk iemand met verstand en relativeringsvermogen; niet zoals verel kiekens zonder kop op dit forum.
Oh ja ?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=371

Wij relativeren onszelf kapot
Islamoloog Urbain Vermeulen
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...opic.php?t=798
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be