![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#462 | |
|
Banneling
|
Citaat:
-de Belgische meerderheid komt ook niet of bijna niet op straat om tegen het blok te protesteren. -de spaarders komen ook niet op straat om te protesteren tegen de speculatie met bankaandelen die hun spaargeld ernstig in gevaar brengt. -de moslims komen zelfs niet massaal op straat om te protesteren tegen achterstelling en racisme. Laatst gewijzigd door filosoof : 10 oktober 2008 om 00:49. |
|
|
|
|
|
|
#463 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ze komen wel op straat om tegen cartoontjes te protesteren en dit wereldwijd. Dat kunnen ze wel.
Muslimprotest in London http://www.youtube.com/watch?v=B_kyN...eature=related ...So that we can invade their country and take their wives as war booty allah kakbar allah schijtbar ! Ook weken, maanden lang, autootjes in brand steken ALLAH AKBAR COUSIN ! ON VA LES BAISER ! JIHAD ! ON VA BRULER L'EGLISE ! http://www.youtube.com/watch?v=Q_OAy...eature=related Of Antwerpen op stelten zetten onder de gebruikelijke oorlogskreten allah kakbar jihad ! http://www.youtube.com/watch?v=0-IIU-Ekd3w Naast de dagdagelijkse ellende in 'verrijkte' wijken in hun strijd tegen de nog te onderwerpen ongelovigen http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-ramadan.dhtml
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 10 oktober 2008 om 01:38. |
|
|
|
|
|
#464 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...43&postcount=9 RACAILLE MUSULMANE http://www.youtube.com/watch?v=nEO_wyI6EGw
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 10 oktober 2008 om 01:53. |
|
|
|
|
|
|
#465 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Mijn excuses voor mijn vergissing in geslacht, misschien had ik dit soort gedrag gewoon niet van een dame verwacht.
|
|
|
#466 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Is Van Istendael nu ook al blokker? En Jan Leyers? Probeer toch eens wat meer redelijkheid aan de dag te leggen want met zo'n belachelijke simplistische logica bewijs je enkel dat je een klein, gefrustreerd kind bent. |
|
|
|
|
|
|
#467 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat racisme is een FABELTJE om hun inertie te maskeren en hun luiheid om zich maatschappelijk in te spannen en te integreren. Het dient dan ook als excuus om een leger linkse fonctionnaires bezig te houden in politieke zelbediendingsinstellingen zoals het CGKR of in andere takken van de rijkelijk gesubsidieerde allo-pamperindustrie. Van achterstelling hebben ze ook helemaal geen last : de autochtone belastingbetaler betaalt hen desnoods levenslang hun uitkeringen, sociale woningen en kindergelden. Als ze in Europa zitten en hun moslimlanden ontvlucht hebben, dan is het wel omdat ze hier ongegeneerd van de sociale welvaartsmaatschappij mogen snoepen zonder er een klop voor gedaan te hebben of te moeten doen. En dan zwijg ik nog over het gratis kwaliteitsonderwijs waarvan ze in hun achterlijke islamlanden enkel kunnen dromen. Laatst gewijzigd door Fourtis : 10 oktober 2008 om 09:44. |
|||
|
|
|
|
|
#468 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Filosoof; u wint de prijs van vandaag voor minst ter zake doende opmerking!
'waarom lezen Blokkers de koran letterlijk en anderen niet...' dus u denkt dat blokkers de koran lezen? Dat denk ik niet; heeft u de koran trouwens al eens gelezen? Moet u echt eens doen; leerrijk!Of denkt u dat je daar rechts en blokker van wordt? Nee; blokkers lezen de koran niet en ook anderen doen dit niet. Om de simpele reden dat de meerderheid van mensen in Islamitische landen niet kunnen lezen of schrijven, vooral vrouwen zijn op dit gebied nogal achtergesteld! Hier spelen weer andere problemen, de koran mag maar gelezen worden in het Arabisch wat voor Berbers en Turken nogal een probleem is...Turken hebben meestal thuis ook een vertaling staan maar het reciteren van teksten gebeurt binnen iedere moskee in het Arabisch, dat moet. Dus tja...nogal een probleempje voor 'anderen' begrijp je? Hellspawn, u beweerde zaken die onjuist zijn en daar bent u op gewezen. Waarom u origine en uiterlijke kenmerken vermeldt ontgaat me, en is niet eens belangrijk in de discussie.U vermeldt niet of u een bekeerling bent dat is echter wel relevant omdat dit mocht dit zo zijn verklaart waarom u typische onwaarheden die onder moslims voor waarheid worden aangenomen( de koran bevrijdde de vrouw, zonder islam waren vrouwen er veel slechter aan toe geweest, voor islam hadden vrouwen geen rechten) ook verkondigd als zijnde waar en juist Dat is de vervalsing van feiten, en daar bent u op gewezen, mogelijk is dat nu ook juist uw probleem? |
|
|
|
|
|
#469 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alice, veel van wat je zegt klopt, maar de strijd tegen religieus obscurantisme is niet gebaat bij jouw verdachtmakingen t.o.v. de linkerzijde. We gaan het religieus obscurantisme overwinnen met onze waarden en onze methoden, niet door hun onverdraagzame mentaliteit over te nemen.
Om maar een voorbeeld te nemen: waarom spreek je nooit over de strijd voor laïcisme & democratie binnen de Imazighen-beweging? Laatst gewijzigd door Kallikles : 10 oktober 2008 om 13:08. |
|
|
|
|
|
#470 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik dacht dat jij steigerde toen ik een gelijkaardige vraag stelde.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 10 oktober 2008 om 13:07. |
|
|
|
|
|
|
#471 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
|
|
|
|
|
#472 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar wat bepaalde 'grote lichten' op dit forum niet begrijpen is dat je intolerantie niet bestrijdt met intolerantie, maar wel door een politiek van democratie, laïcisme, diversiteit en interculturaliteit. |
|
|
|
|
|
|
#473 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kallikles, het is niet mijn bedoeling om wie dan ook verdacht te maken. Ik denk dat zowel rechts als links mensen te vinden zijn met hoofd en hart op de juiste plek.
Wat is links verwijt is dat zij ideologie en realiteit maar niet op een lijn weten te zetten. Zij verwachten al vele te lang dat de samenleving maakbaar is als consept en dat is maar gedeeltelijk zo. DE meeste mensen zijn trouwens niet links of rechts behalve een aantal fanatici die ook hier op het forum weinig inhoudelijk bijdragen maar wel steeds persoonlijk worden. Ik denk dat de meeste mensen achter een aantal principes staan zoals viijheid van religie. Voor mij betekent dit dat mensen de grote momenten van het leven volgens hun eigen overtuiging kunnen invullen, de mogelijkheid moeten krijgen om gebedsplaatsen in te richten, joden een keppeltje kunnen dragen, moslims een fez of hoofddoek. Maar daarom niet steeds en overal. Er staan al veel minder mensen achter de vrijheid van meningsuiting. Vaak komt de beperking uit de hoek van gelovigen van allerlei pluimage. Wat ik links dan ook verwijt is hun cultuurrelativisme, er is bijzonder vele begrip voor andere culturen maar culturele waarden binnen eigen cultuur worden door vooral links in vraag gesteld. Dat zie ik als een ontzettende tekortkoming van links en dit bekritiseer ik wel. Links verhindert een realistische kijk op samenlevingsproblemen, en verklaart een hele generatie vooral Marokkaanse moslims vogelvrij juist omdat hun problemen niet eens benoemd mogen worden. Die hebben alles te maken met hun culturele achtergrond en niet met tekort aan kansen! En ik denk dat u trouwens onterecht stelt dat ik onverdraagzaam zou zijn, ik ben kritisch en scherp maar baseer me dan ook op ervaring met doelgroepen en niet op de Flair of Humo he? Wat u schrijft over Marokko en de amazigh beweging klopt zeker.( maar is in Vlaanderen minder relevant om mee bezig te zijn) Maar volgens mij speelt dit niet of nauwelijk in de Vlaamse aandachtswijken, waar wel een interne religieuze oorlog bezig is, maar tegenwind vanuit de Amazigh beweging heb ik niet vastgesteld.Wel er interne religieuze oorlog, ook bij Turken is dit trouwens bezig maar gezien de aansluiting op het dyanetwerk van de meeste moskees is daar niet zo grote spanning rond als bij Marokkaanse subgroepen. Goodwill het zou je sieren mocht je eens eindelijk ophouden steeds mensen persoonlijk aan te vallen, als je jezelf graag als groot licht omschrijft mag dit best maar je constant kleinerende toon tegenover mezelf en anderen is zeer onvolwassen! Probeer eens een inhoudelijke discussie en minder gezever over wat volgens jou mensen zijn. |
|
|
|
|
|
#474 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit lijkt me gewoon een vraag naar iemands instelling. Ik weet ook graag of de persoon die me iets wil aansmeren zich heeft bekeerd tot de getuigen van Yehovah, de islam, of de Moon sekte. Magdaniemeer?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#475 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alice,
Je hebt gelijk dat bepaalde mensen binnen links de problemen onderschatten, niet uit relativisme, maar uit onkennis. Binnen links vind je echter de consequentste verdedigers van democratie & lekenstaat. Vergeet niet dat het links was die de Katholieke Kerk op de knieën dwong. Dit zullen we met de salafisten ook doen. Ik ben het echter niet met je eens dat de problemen met Marokkanen aan hun "culturele achtergrond" te wijten zijn. De problemen zijn eerder te wijten aan achterstelling, repressie & het arabo-islamistisch imperialisme dat de autochtone cultuur wil vernietigen. |
|
|
|
|
|
#476 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(*) wat versta jij onder "culturele achtergrond" als je daarmee niet de relig/politieke ideologie islam mee wil rekenen? En wie wordt er achtergesteld ? en waar zit de repressie?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#477 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ze komen niet op straat omdat ze goede barve moslims willen zijn voor de brave imam en de islamleraar. De spaarders komen nog niet op straat bedoel je omdat er nog geld genoeg is. virtueel althans lol. Laatst gewijzigd door shaddy : 10 oktober 2008 om 14:07. |
|
|
|
|
|
|
#478 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kallikles, binnen links worden de problemen onderschat niet omdat ze niet bekend zijn maar omdat ideologisch het hele probleem er niet mag zijn.
Dat weet ik zeker. KIjk maar eens wat intern bij sommige politiek aangestuurde bedrijfseenheden gebeurt, animal farm is daar niets bij. Problemen gaan welbewust de doofpot in omdat dit aanpakken 'electoraal' gevoelig ligt. Voor mij zijn problemen met Marokkaanse jongeren wel aan hun culturele achtergrond te danken ( ik werkte op Antwerpen Noord, Borgerhout, Berchem en Kiel en kan dus op basis van ervaring in aandachtswijken me een beeld vormen) Die culturele achterond bepaald rolpatronen, opvoeding en sociale omgeving, vrije tijdsbesteding en ontwikkeling van normen en waarden. Dat hoeft daarom niet steeds een belemmering te zijn, kijk maar naar Marokkaanse gezinnen waar het wel goed gaat maar hoe traditioneler, hoe moeizamer de relatie tot de omringende samenleving en in die groep zitten risicojongeren en gezinnen binnen 'problematische omstandigheden'. Sorry maar culturele achtergrond speelt een doorslaggevende rol. En aangezien we nog steeds met een eerste generatie te maken hebben schiet werkelijke integratie niet op. Laatst gewijzigd door alice : 10 oktober 2008 om 14:13. |
|
|
|
|
|
#479 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Fourtis : 10 oktober 2008 om 14:25. |
|