![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Vertel eens, kan je me verklaren waarom je geloof acht aan de bijbel en niet aan de goden van Olympus?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#542 |
|
Europees Commissaris
|
Omdat de bijbel dat verbiedt.
|
|
|
#543 | ||
|
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#544 | ||
|
|
Citaat:
2) Waarom zouden ze 'wanhopig' zijn? 3) Wetenschap != relgie 4) Atheisme is evenzeer een geloof als het niet verzamelen van postzegels een hobby is
|
||
|
|
|
|
|
#545 | |||
|
|
Citaat:
er is niet genoeg water op deze planeet om hem te bedekken met een waterlaag van 1 �* 2 km feiten vs fictie: 1-0 Oh, en dat water onder druk, dat is niet bizar, maar aardolie onder druk, dat wel Citaat:
Citaat:
Platentectoniek, ooit al van gehoord? Dat is een interpretatie, een aanname. Was u erbij 5000 jaar geleden?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|||
|
|
|
|
|
#546 | |
|
|
Hallo Noah!
|
|
|
|
|
|
|
#547 | |
|
|
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#548 |
|
|
dat is een aanname. Een interpretatie. Heeft u daar ook een bewijs van?
|
|
|
|
|
#549 |
|
|
hier zegt u het zelf. Aanname
|
|
|
|
|
#550 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#551 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik kan hetzelfde grafiekje maken voor brillen. En ook daar zal men met de methode van Bertie kunnen concluderen dat de bril uitgevonden is in 1950. Men zit er hier dus 1000 jaar naast oftwel een foutmarge van 2000 procent. Bertie's methode is dus te belachelijk voor woorden. Geen enkele zichzelf respecterende wetenschapper zou zich hieraan wagen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 oktober 2008 om 21:42. |
|
|
|
|
|
|
#552 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
1) de talloze voorspellingen die keer op keer uitgekomen zijn 2) het feit dat Jezus Christus in niet minder dan 3 religies wordt vermeld 3) de archeologische bewijzen die de bijbel ondersteunen 4) de ongelooflijke complexiteit van de natuur en het universum 5) de degeneratie van de gehele creatie wat in overeenstemming is met de bijbel of anders gezegd wat je zou verwachten als de bijbel juist is 6) de vondsten van talloze fossielen zeker als men weet dat fossielen veel makkelijker vormen tijdens een catastrofe (zondvloed ) dan volgens de evolutieleer 7) het bedrog en de leugens waarvan evolutionisten steeds opnieuw gebruik maken al dan niet bewust 8) het feit dat behalve Johannes alle apostelen een martelarendood zijn gestorven (maw waarom liegen als het uw dood betekent ?? ) 9) de vervolging van christenen doorheen de laatste 2000 jaar en vooral de vervolging van de eerste christenen gedurende de eerste 300 jaar van het christendom (het is ongelooflijk naïef om aan te nemen dat deze mensen niet zouden geweten hebben dat Jezus en de apostelen verkeerd waren en dus is het heel normaal aan te nemen dat ze gestorven zijn voor iets wat echt gebeurd is ) 10) misschien wel de belangrijkste reden maar dan vanuit het goddelijk standpunt gezien nl het bovennatuurlijke ingrijpen van God zodat we als een nieuw mens geboren worden als kind van God. Zonder dit is het heel moeilijk om de bijbel te accepteren vrees ik. 11) het feit dat men in 400 jaar nog geen tegenstelling heeft gevonden in de KJV 12) aansluitend bij de vorige : het feit dat meer dan 40 auteurs erin geslaagd zijn van een boek te schrijven doorheen de afgelopen 4000 jaar (als we abstractie maken van mogelijk oudere bronnen ivm genesis ) zonder elkaar ook op maar 1 punt tegen te spreken. Dit kan enkel als God hen zei wat ze moesten opschrijven en hij dus de eigenlijke auteur is. 13) het feit dat de bijbel al meer dan 8 miljard keer is verkocht en nog steeds het best verkopende boek is (alleen hebben ze hem van de lijst geschrapt omdat de seculieren dit nl nogal vervelend vinden ). 14) De bijbel is in meer dan 1000 talen vertaald en het zal heel erg moeilijk zijn om ook maar 1 land te vinden zonder christenen zelfs in de communistische en islamlanden zijn er christenen Ivm de olympus "goden" ... tja die leefden toch op de olympusberg volgens de verhalen ... en als we daar gaan kijken zijn ze er niet. Daarnaast weet ik niet of er mensen zijn die claimen dat ze echt waren ? Hebben ze een boek geschreven of helpen schrijven ? Veel meer dan wat onzinnige verhaaltjes zijn het niet. Als er al iets van waar is, dan is het wellicht gebaseerd op een vervorming van bepaalde gebeurteniisen van voor de zondvloed en misschien wel op een vergoddelijking van bepaalde mensen net zoals bij bepaalde andere valse religies het geval is. Wat ik wel interessant vind hieraan is dat als ik het me goed herinner van op school de Grieken een verhaaltje hadden over het ontstaan van de seizoenen. Dit is best interessant omdat dit niet strookt met de evolutieleer die zegt dat seizoenen er al miljoenen jaren waren en er al waren nog voor de eerste "mensen". Echter als de seizoenen pas na de zondvloed zouden zijn ontstaan wat de bijbel laat uitschijnen dan is het heel logisch dat men naar een verklaring zoekt hiervoor. Maw zelfs deze mythe(s) verwijst/verwijzen veel meer naar de bijbelse creatie dan naar iets anders. |
||
|
|
|
|
|
#553 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#554 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Maw bent u bereidt om uw vooroordelen opzij te schuiven en niet bij voorbaat al ervan uit te gaan dat iets fout is ? Het is zoals Dr Hovind zei "sommigen accepteren de bijbel totdat bewezen wordt dat hij fout is en anderen gaan hem maar accepteren als bewezen wordt dat hij juist is" en ik zou er willen aan toevoegen dat ze wellicht hem maar zullen accepteren als alles 100% bewezen is en daar wringt het schoentje omdat ze tegelijk niet zo kritisch zijn voor hun eigen geloof. De goede instelling is het voordeel te geven aan het boek of het geschrift in kwestie en daar hebben we het al over gehad in een ander topic en toen bleek dat u en anderen daartoe niet in staat waren en dan is het onmogelijk om tot de waarheid te komen. Het gaat er niet om dat u niet kritisch mag zijn of sceptisch maar wel dat u niet mag aan de start komen van zo een onderzoek met de vooringenomenheid van "dit kan niet waar zijn" want dan gaat u net zolang zoeken tot u iets gevonden heeft wat volgens u niet klopt en het dan dus om een onwil om iets te accepteren. Ik was ook kritisch en sceptisch 6 tot 7 jaar geleden toen ik hiermee in contact kwam, maar ik stond wel open om eens te luisteren naar de bewijzen en er eens over na te denken en dergelijke. Ik was tot dan een evolutionist en geen christen. Ik had bepaalde vragen ivm de evolutie waar ik niet echt een antwoord op vond en na het bekijken van de creatieleer (de bijbel is pas daarna gekomen ) "besefte" (heeft God mij geregenereerd dmv het luisteren en het openstaan voor de waarheid ) ik dat God echt bestond en heb ik me bekeerd (ben ik opnieuw geboren). Het is moeilijk te zeggen of evolutieleer het laatste was dat ik verwierp ervoor of het eerste na de bekering want ik begreep onmiddellijk dat de bijbel en evolutieleer (behalve micro-evolutie ) niet samen gingen. Mijn interesse werd gewekt toen een christen tegen me zei dat er iemand over dino's in de bijbel kwam spreken in de kerk en ik dacht toen dat wordt lachen ... maar ik heb mijn mening moeten herzien en ben nu absoluut overtuigd van de juistheid van de bijbel en de echtheid van de creatiegebeurtenis en andere gebeurtenissen zoals ze vermeld worden in de bijbel. |
|
|
|
|
|
|
#555 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Het is niet omdat iets goed lijkt of mooi lijkt of wat dan ook dat het ook zo is. Daarnaast is het zo dat hij externe bronnen boven de bijbel verheft wat voor katholieken normaal is,maar dan ben je wel verkeerd bezig. Als hij zelfs maar zijn katholieke willybrord vertaling als zijn autoriteit ivm alle zaken van geloof en gebruiken zou accepteren dan ben ik ervan overtuigd dat hij zijn mening zal moeten herzien op heel wat punten. Maar goed hij verkiest op bepaalde vlakken het woord van de mens boven het woord van God en dat is ieders goed recht maar ik sta niet in voor de gevolgen hiervan. Ik hoop dat hij op de fundamnetele zaken van de bijbel dit niet doet want anders zouden de gevolgen wel eens heel erg verstrekkend kunnen zijn tot in de eeuwigheid. |
|
|
|
|
|
|
#556 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Met de briljante methode van Bertie (post) kunnen we nu ook achterhalen wat de beurskoers van Fortis geweest is toen God de aarde zo'n 6000 jaar geleden schiep.
![]() Elk jaar zakt het aandeel van Fortis 15 euro. Dus even de onfeilbare methode van Bertie gebruiken. 15 Euro X 6000 Jaar= 90.000 Euro Met andere woorden God heeft toen hij zijn schepping volbracht zijn Fortis aandelen voor 90.000 euro per aandeel verkocht. Geen wonder dus dat hij niets meer van zich laat horen. Hij zit nu gewoon te rentenieren in een of ander tropisch paradijs.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 oktober 2008 om 22:47. |
|
|
|
|
|
#557 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#558 |
|
Gouverneur
|
Dirk, dit topic gaat over bewijzen voor een aarde van 6000 tot 10.000 jaar oud. De afname van het aards magnetisch veld is de enige aanwijzing dat de aarde deze leeftijd heeft. Of heb je meer bewijzen?
|
|
|
#559 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#560 | ||
|
|
Citaat:
U heeft dus welgeteld 1 bewijs Citaat:
Je zegt zelf dat dat geen bewijzen zijn. Dus...
||
|
|
|